بازدید 7049

هشدار درباره سرقت اطلاعات متقاضیان یارانه

کد خبر: ۳۹۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷ 08 April 2014
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم در مورد سرقت اطلاعات متقاضیان دریافت یارانه هشدار داد.

‌ به گزارش ایسنا، سرهنگ حسن محمدرضایی اظهار کرد: با توجه به آغاز ثبت‌نام اینترنتی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی، کلاهبرداران با راه اندازی سایت‌های جعلی در پی به سرقت بردن اطلاعات حساس و مهم بانکی و برداشت وجه از حساب‌های بانکی قربانیان هستند.

رئیس پلیس فتا استان بر تایپ آدرس سایت در قسمت "آدرس بار" تأکید کرد و افزود: هموطنان حتماً آدرس سایت را در قسمت آدرس بار تایپ و از رفتن به دیگر قسمت‌های سایت برای ثبت‌نام جداً خودداری و موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

محمدرضایی به ثبت نام برخی از افراد در کافی‌نت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که در کافی‌نت‌ها ثبت‌نام می‌کنید در صورت ذخیره اطلاعات خود در سیستم حتماً پس از اتمام ثبت‌نام، آن را از روی سیستم پاک و همچنین تاریخچه مرورگر خود را نیز پاک کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت‌نام از طریق تلفن همراه، تصریح کرد: افراد اطلاعات خود را روی تلفن همراه ذخیره نکنند تا در صورت مفقود شدن و یا به سرقت رفتن تلفن همراه، اطلاعاتشان مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ثبت‌نام از سرپرستان متقاضی دریافت یارانه نقدی از تاریخ بیستم فروردین و به طور همزمان در کل کشور و تنها از طریق سایت www.refahi.ir بوده و هیچ سایت دیگری جهت ثبت‌نام وجود ندارد و هموطنان نیز به هیچ عنوان به آدرس‌ها و لینک‌های دیگر اطمینان نکنند.

معرفی سایت‌های جعلی، ترفندی برای کلاهبرداران پیامکی

رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص سایت‌های جعلی نیز هشدار داد و گفت: این سایت‌ها ترفندی شده تا کلاهبرداران از طریق آن‌ها با ارسال پیامک "برنده شدن در قرعه کشی" به نیت خود برسند.

سرهنگ محمد رضایی اظهار کرد: اخیراً کلاهبرداران از طریق تحریک شهروندان به وسیله پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی و یا غیره جهت دریافت جایزه سایت‌های جعلی معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران شهروندان را وادار به وارد کردن حساب خود در درگاه جعلی که شبیه به درگاه بانک طراحی شده می‌کنند که این کار باعث به سرقت رفتن اطلاعات، رمز حساب و در نتیجه خالی شدن حساب توسط سودجویان و کلاهبرداران می‌شود.

رئیس پلیس فتا قم از همشهریان خواست در صورت مواجهه با اینگونه پیامک‌ها، قبل از دادن اطلاعات حتماً با شماره تلفن 2182235 اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان قم تماس و از صحت موضوع مطلع شوند.

محمدرضایی در خاتمه با اشاره به اینکه هیچ برنده‌ای در قرعه کشی از طریق پیامک مطلع نمی‌شود، تاکید کرد: جهت دریافت جایزه و وجه نیازی نیست افراد اطلاعات حساب و رمز کارت بانکی خود را در اختیار کسی قرار دهند و رمز کاملاً شخصی و محرمانه است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل