بازدید 36645
تجمع برابر کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار شد؛ اما...

نیروی انتظامی اجازه برگزاری تجمع جلو سفارت پاکستان را نداد

برخی شهروندان که برای همدردی با خانواده شهید جمشید دانایی فر و نشان دادن خشم خود از تعلل دولت پاکستان، به فاطمی غربی رفته بودند، امکان تجمع محدود نیز برایشان فراهم نشد و این برنامه ظاهراً به دلیل نداشتن مجوز رسمی از وزارت کشور لغو شد تا زمینه حداقل حرکت مردمی در اعتراض به رفتار دولت پاکستان نیز در کشورمان فراهم نباشد.
کد خبر: ۳۸۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳ 27 March 2014
قوی شدن ملت فقط به تسلیحات نیست، اقتصاد، فرهنگ و علم لازم است
تجمع اعتراض آمیز مردمی که قرار بود، ساعت ۱۵ امروز جلو سفارت پاکستان برگزاری شود، به دلیل مخالفت نهادهای مسئول و نیروی انتظامی برگزار نشد تا رایزنی برای گسیل نیروهای پاکستانی به قصد آزادسازی سربازان کشورمان در خاک پاکستان در آرامش پیگیری شود. در عین حال تجمع مشابهی که قرار بود، همزمان در مقابل کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار شود، با همراهی نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که بیش از ۴۸ از انتشار خبر شهادت یکی از مرزبان‌های گروگان گرفته شده به دست گروهک تروریستی جیش العدل می‌گذرد، تجمع اعتراض آمیزی که قرار بود امروز ساعت ۱۵ در اعتراض به عملکرد ضعیف دولت پاکستات در ماجرای اخیر و رخدادهای مشابه پیش برگزار شود، با جلوگیری نیروی انتظامی روبه رو و عملاً با شکل نگرفتن کوچک‌ترین تجمعی مقابل سفارت پاکستان لغو شد.

نیروی انتظامی مانع از تجمع مقابل سفارت پاکستان شد

روز گذشته، در فراخوانی که در رسانه‌ها منتشر شده بود، جمعی از فعالان مدنی ایران اعلام کردند در اعتراض به گروگان گیری و شهادت مرزبان ایرانی و نقش دولت پاکستان و سازمان اطلاعات این کشور ـ که در سال‌های گذشته در ناامن کردن منطقه و حمایت پشت پرده از گروه های تروریستی نقش جدی داشته است ـ با در دست داشتن تصاویر مرزبانان ایرانی، جلو سفارت این کشور در تهران تجمع خواهند کرد.

اما امروز سفارت پاکستان واقع در خیابان فاطمی غربی، نبش کوچه اعتمادزاده، مملو از مأمورین ویژه نیروی انتظامی بود که البته پراکندگی شان خیابان‌های اطراف را نیز در بر‌می گرفت و این گستره تا میدان فاطمی نیز دیده میم شد تا با توجه به کیفیت نیروهای حاضر در صحنه، عملاً برگزاری تجمع اعتراضی به رفتار دولت پاکستان منتفی شده باشد!

!نیروی انتظامی اجازه برگزاری تجمع مقابل سفارت پاکستان را نداد
تجمع مقابل کنسولگری پاکستان در مشهد

بدین ترتیب، برخی شهروندان که برای همدردی با خانواده شهید جمشید دانایی فر و نشان دادن خشم خود از تعلل دولت پاکستان، به فاطمی غربی رفته بودند، امکان تجمع محدود نیز برایشان فراهم نشد و این برنامه ظاهراً به دلیل نداشتن مجوز رسمی از وزارت کشور لغو شد تا زمینه حداقل حرکت مردمی در اعتراض به رفتار دولت پاکستان نیز در کشورمان فراهم نباشد.

در این باره باید گفت، این تجمع در حالی لغو شد که سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، پس از شهادت دانایی فر ادعا کرد که وزارت امور خارجه ایران پیگیر پرونده مرزبان‌ها نبوده و پس از آن نیز با فشار دیپلماتیک وزارت امور خارجه کشورمان، مسئولان پاکستان اظهارنظرهایی کردند که تنها هنگامی پذیرفته است که با اقدام عملی پاکستان و آزادسازی سربازان کشورمان و رفع زمینه‌های تکرار چنین اتفاقاتی همراه شود. باید دید آیا برگزار نشدن این تجمع، کمکی به تسهیل آزادی سربازان وطن از چنگ تروریست‌ها خواهد کرد؟

در همین حال، گزارش‌‌ها حکایت از آن دارد، تجمع مشابهی که قرار بود همزمان جلوکن سولگری پاکستان واقع در مقابل باغ ملی مشهد برگزار شود، لغو نشده و نیروی انتظامی اجازه برگزاری این تجمع را داد. در این تجمع مردمی که تا ساعت ۱۶ با حضور چندصد تن از شهروندان دیار خراسان ادامه داشت، تجمع کنندگان تصاویر مرزبانان را به همراه شعارهای دست نوشته‌ای چون «سرباز وطنم را آزاد کنید» بالای دست گرفته بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها