بازدید 80916
۷

هواپیمای مالزیایی ربوده شده است

اکنون اینکه خلبان یا یک فرد آشنا به خلبانی هواپیما را ربوده باشد، دیگر یک فرضیه نیست، بلکه «جمع‌بندی» بررسی‌های صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۸۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵ 15 March 2014
یک مقام مالزیایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است جمع‌بندی تحقیقات نشان می‌دهد که هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی این کشور توسط فرد یا گروهی ربوده شده و مسیر حرکت آن تغییر کرده است.

به گزارش فارس، یک مقام مالزیایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است جمع‌بندی تحقیقات نشان می‌دهد که هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی این کشور توسط افرادی ربوده شده و مسیر حرکت آن تغییر کرده است.

این مقام مالزیایی که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید اکنون اینکه خلبان یا یک فرد آشنا به خلبانی هواپیما را ربوده باشد، دیگر یک فرضیه نیست، بلکه «جمع‌بندی» بررسی‌های صورت گرفته است.

به گفته وی، هنوز انگیزه هواپیماربایی مشخص نشده و معلوم نیست هواپیمای پرواز «ام‌اچ370» خطوط هوایی مالزی نهایتا به چه سرنوشتی دچار شده است.

این هواپیما یک هفته قبل در حالی که یک ساعت از خروجش از «کوالالامپور» می‌گذشت از صفحه رادارها محو شده و تا الان تلاش ده‌ها تیم جست‌وجو و امداد هیچ نتیجه‌ای نداشته و اثری از هواپیما به دست نیامده است.

دو روز قبل بوده که روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» به نقل از منابع خود گزارش داد که پالس‌های ارسالی از موتور هواپیما نشان می‌دهد که پرواز تا 4 ساعت بعد از محو شدن هواپیما از روی رادار هم ادامه داشته و مسیر پرواز هم تغییر کرده است. همین موضوع فرضیه احتمال هواپیماربایی را تقویت کرد.

دیروز هم خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه و بر اساس اطلاعات رادارهای نظامی نوشت که هواپیما بعد از محو شدن از روی رادارها در مسیرهای از پیش‌تعیین شده هوانوردی مسیر انحرافی خود را پیموده و بر همین اساس می‌توان گفت که خلبان یا هرکس که هواپیما را تحت کنترل داشته، دقیقا می‌دانسته که می‌خواهد به کجا برسد.

در همین حال روزنامه نیویورک‌تایمز هم بر اساس اطلاعات همین رادار نوشته است که هواپیما احتمالا بعد از چند ساعت در ارتفاعی بالاتر از حد مجاز پرواز بوئینگ 777 قرار گرفته و به همین جهت ممکن است که دچار سانحه شده و از بین رفته باشد. برخی دیگر هم می‌گویند هواپیما چندین ساعت پرواز کرده و نهایتا با اتمام سوخت سقوط کرده است.

وال‌استریت‌ژورنال امروز در گزارش دیگری به نقل از مقامات هندی از آغاز جست‌وجو برای یافتن لاشه هواپیما در 572 جزیره خالی از سکنه شرق اقیانوس هند خبر داده ست. اغلب این جزایر پوشش کاملا جنگلی داشته و فرود هواپیما در آن‌ها تقریبا غیرممکن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰۵
انتشار یافته: ۷
من خودم یه دفعه خواستم قطار رو بدزدم سریع لو رفتم، چطور اینا هواپیما به اون بزرگی رو دزدیدن؟
خدااااااااااااااااااااا
پس نظریه ربوده شدن توسط موجودات فضایی هم قوت گرفت!
خوبه سریال LOST تکرار بشه!
کار آدم فضاییاست!
عجب فیلم مهیجی شده!
عجب معمّایی شد این هواپیما!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر