بازدید 67413
«پنجمعه» با «تابناک»

فیلم: شنیدن نوای دو تار حاج قربان سلیمانی را از دست ندهید

این روزها گالری‌های تهران میزبان آخرین نمایشگاه‌های خود در سال ۹۲ هستند و رفته رفته آماده استقبال از بهار و نمایشگاه‌های تازه در سال ۹۳ می‌شوند، برخی از گالری‌ها نیز بدون وقفه حتی در ایام نوروز نیز پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری هستند.
کد خبر: ۳۸۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۱ 12 March 2014
این روزها گالری‌های تهران میزبان آخرین نمایشگاه‌های خود در سال ۹۲ هستند و رفته رفته آماده استقبال از بهار و نمایشگاه‌های تازه در سال ۹۳ می‌شوند، برخی از گالری‌ها نیز بدون وقفه حتی در ایام نوروز نیز پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری هستند.

گالری طراحان آزاد، آخرین افتتاحیه نمایشگاه خود را در سال ۹۲ روز جمعه ۲۳ اسفندماه برپا می‌کند. این نمایشگاه با عنوان «هفت هنرمند برای روز نو» به آثاری از منوچهر یکتایی، رضا آرامش، سارا عباسیان، حاظر مشار، شاپور پویان، سیراک ملکونیان و ابراهیم خادم بیات اختصاص دارد. گالری طراحان آزاد تا ۱۹ اسفندماه پذیرای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه خواهد بود و فعالیت‌های تازه خود را در سال ۹۳ از ۸ فروردین‌ماه آغاز خواهد کرد. گالرى طراحان آزاد در مـیدان فاطـمی ، مـیـدان گلها ، مــیدان سلمــاس ، پـلاک ٥ واقع شده است.

گالری هما و کافه گالری خورشید از روز پنج‌شنبه 22 اسفند میزبان نمایشگاهی از آثار ۱۰ هنرمند خواهند بود. این نمایشگاه با عنوان «گل‌ها» شامل آثاری از ۱۰ هنرمند جوان است. هرکدام از هنرمندان این نمایشگاه با پرهیز از وجه زینتی و عبور از ماهیت غیر مفهومی گل در هنرهای تجسمی تجربه خصوصی خود از این گونه طبیعت پردازی را پیشنهاد کرده‌اند. علاقه‌مندان به بازدید از این آثار می توانند از 23 اسفند همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ به آدرس لواسان، انتهای بلوار امام خمینی ، نرسیده به میدان نارون پلاک 493 مراجعه کنند.

گالری شیث نیز روز جمعه 24 اسفند ماه میزبان آخرین نمایشگاه خود در سال ۹۲ خواهد بود که البته این نمایشگاه تا ۱۴ فروردین‌ماه سال ۹۳ برپاست و گالری شیث به جز یک روز در طول ایام عید پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. این نمایشگاه که حراج بزرگ سالیانه این گالری است شامل حدود ۳۰۰ اثر مختلف نقاشی، عکس، مجسمه، خوشنویسی و نقاشی خط است.

گالری بوم نیز تا فرودین ماه سال 93 همچنان میزبان نمایشگاه مروری بر آثار غلامحسین نامی با عنوان «شور سپید» خواهد بود. این نمایشگاه بر ارائه سه دوره از مهم‌ترین دوران کارى  غلامحسین نامى تمرکز دارد که شامل ٢۶ تابلو نقاشى و دو اثر حجمی است. گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ واقع است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

«بی ربط نیست» عنوان آخرین نمایشگاه نقاشی گالری آرته در سال 92 است که تا ۲۶ اسفندماه برپاست. این نمایشگاه به نمایشگاه‌گردانی میلاد ناصری با آثاری از نسرین برکت، نیکو ترخانی، محمدرضا توکلی راد، سامان خادم، علی جدی، خشایار شاهرخی، هنگامه صدری، م.ب. ضیایی، هنگامه عابدین و میلاد ناصری همراه است. گالری آرته در ونک،خیابان ملاصدرا،بزرگراره کردستان جنوب، پایین تر از همت،شیراز جنوبی،بلوار علی خانی،20متری گلستان،12متری دوم،پلاک3 واقع است.

گالری لاله نیز تا 26 اسفندماه پذیرای نمایشگاه فروش آثار سالیانه خود خواهد بود. این رویداد با هدف تقویت و ترویج فرهنگ تبادل آثار هنری و رونق اقتصاد هنر با همراهی 92 هنرمند منتخب 7 دهه برگزار شده است و تعداد 180 اثر نقاشی،طراحی فتوآرت ارایه و در معرض نمایش قرار دارد.

فیلم: شنیدن نوای دو تار حاج قربان سلیمانی را از دست ندهید

رضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، بهزاد شیشه گران، حمید پازوکی، نیلوفر قادری نژاد، آنه محمد تاتاری،اکبر نیکان پور، مرتضی اسدی، علی ندایی، معصومه مظفری، رضا خدادادی، فرح ابوالقاسم، احمد وکیلی، جمشید حقیقت شناس، سیروس آقاخانی، مجتبی تاجیک، جواد نوبهار، رضا هدایت، کیوان عسگری، رضا افسری، داریوش حسینی، محمد خلیلی، احمد منتظری رودبارکی،ابوالفضل لیره، علی رضا گلدوزیان، مرتضی زاهدی، شاهو بابایی، حسین سلطانی، امیرعلی قاسمی و... از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده است.

این نمایشگاه تا 26 اسفند در روزهای عادی از ساعت 10 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند برای بازدید و خرید آثار به نشانی، خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.

گالری پردیس سینمایی ملت نیز تا آخر فروردین ماه میزبان نمایشگاه «بیان و انتزاع» خواهد بود. در این رویداد که با حمایت موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگى هنرى شهردارى تهران برپا شده در کنار آثار زنده‌یادان حسین کاظمى و فریده لاشایى آثار پویا آریانپور، شیرین اتحادیه، شهریار احمدى، ایرج اسکندرى، بابک اطمینانی، رضا افسری، رضا بهاروند، حمید پازوکی، همایون تک، محمد ابراهیم جعفری، هادى جمالى، مهدى حسینى، وحید حکیم، رضا خدادادى، مصطفی دشتی، روشنا رستمی، آزاده رزاق دوست، همایون سلیمی، مسعود عربشاهی، نیکزاد عربشاهی، محسن عزیزی، پریوش گنجی، سیراک ملکونیان، علیرضا معصومی، احمد نصراللهی، بیتا وکیلی و هادی هزاوه ای به نمایش درآمده است. گالرى پردیس ملت در خیابان ولى عصر، بزرگراه نیایش، بزرگراه کردستان، سینماگالرى پردیس ملت، طبقه منفى دو واقع شده است.

فرهنگسرای نیاوران نیز تا 29 اسفندماه میزبان نمایشگاه نقاشی خط های علی الهی خواهد بود. الهی در این نمایشگاه 22 اثر خوشنویسی و نقاشی خط با فرم های تازه از آیات قرآن ارایه داده است. تکنیک این آثار میکس مدیا روی بوم و مقوا است. او برای خلق این آثار برای نخستین بار از تکنیک چاپ بهره گرفته است. نمایشگاه نقاشیخط علی الهی تا 29 اسفند ماه در کافه گالری فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، روبروی بوستان نیاوران میزبان علاقه مندان است.

نمایشگاه «سیری در هنر معاصر ایران» شامل  ۸۷ اثر از ایرج اسکندری و ۷۰ اثر از کاظم چلیپاست که به مناسبت ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و در بخش جنبی روی دیوار موزه هنرهای معاصر تهران رفته است.

این نمایشگاه که به مروری بر آثار این دو هنرمند اختصاص دارد،‌ تا اوایل سال ۹۳ در موزه هنرهای معاصر تهران پذیرای علاقه‌مندان است. موزه هنرهای معاصر تهران در خیابان کارگر،‌ بعد از پارک لاله، نرسیده به خیابان فاطمی واقع است.

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۲
باسلام و عرض تشکر از سایت وزین تابناک و خیلی ممنون از اینکه به یکی از مفاخر کشورمان که از خطه هنر پرور شهرستان قوچان پرداختید و فیلمی از هنرنمایی ایشان را قرار دادید. اما ای کاش ایشان را معرفی می کردید تا مردم بیشتر با ایشان آشنا شوند که من در متن شما ندیدم نامی از ایشان برده باشید. بهرحال خداقوت و تشکر
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
قوچانی عزیز من یک تبریزی هستم و استاد حاج قربان(بخشی بزرگ) رو همه مردم با اون کنسرت هایی که 15-16 سال پیش تو فرانسه برگزار گرد میشناسن.
ناشناس
| United States |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
حاج قربان سلیمانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
به عنوان خبر توجه کن عزیزکم!!
سلام سرعتم برای دانلود کمه نتونستم ببینمش
آهنگ تورکمنی هست|؟ چون دوتار مال تورکمنه
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
آهنگ قوچانیه،ترکمنی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
خیر. حاج قربان سلیمانی بخشی قوچانی ساکن روستای علی آباد 8 کیلومتری شرق قوچان، که سال 86 به رحمت خدا رفتن و عمود خیمه موسیقی خراسان شمالی بودن.
با رفتن ایشون بسیاری از داستان هایی که در سینه داشتن از بین رفته. دوتار شمال خراسان از نظر فواصل و تکنیک با دوتار گیلان، مازندران، ترکمن، کرمان، خراسان جنوبی و سایر مناطقی که دوتار دارن فرق داره.
سلام. زندگینامه حاج قربان سلیمانی قوچانی را بنویسید تا مشخص شود چگونه هنرمند متعهد به مردم و نه چیزی دیگر می اید و میرود و ما هیچ از او و ارزوها ، غمها ، دردها ، عشق و ....... نمی دانیم ، سبک زندگی حاج قربان همانند موسیقیش غریب است
عجب نوای شور انگیزی داره انصافاً
آدمو از خود بی خود می کنه صدای دو تار
دمت گرم تابناک
besiar ziba! tabi!
با سلام
ممنون از اين موسيقي عرفاني
كمي در مورد عكس و فيلم توضيح بدين
عاليييييي بود.خدايش بيامرزد.
سوز دو تار حاج حسین واقعا شنیدنی هست بر دستان چنین افرادی که در نشر موسیقی نواحی تلاش میکنند باید بوسه زد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
اون حاج حسین یگانه کس دیگه ای بودن.
ایشون مرحوم حاج قربان سلیمانی هستن
خوب بالاخره کدوم گالری و چه زمانی ایشون اجرا دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سر کار گذاشتی خبرت رو بخونیم یا ما رو تست کنی؟
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
ایشون سال 86 قبل از فوتشون اجرا دارن.
بلیطشم باشه میزان شناخت ما از بزرگان هنرمون
ضمن تشکر از تابناک لطفا بیوگرافی غافل نشوید و آثار و آهنگیهای استاد سلیمانی بیشتر برای خوانندگان پخش کنید.
بسيار ممنونم. اي كاش رسانه ميلي هم كمي به اين مفاخر موسيقي ايران مي پرداخت تا سبك هاي غربي اينقدر جولان ندهند.
با تشكر به ياد مرحوم حاج قربان سليماني افتاديدمن سر مزارش در شهر قوچان رفتم بايد تاسف خورد از مسولان اين شهر
روحش شاد، "حاج قربان درهای بهشت رو به روی غرب گشود" این مطلبی بود که روزنامه لیبراسیون فرانسه در توصیف اجرای حاج قربان که در وصف پیامبر خوانده و البته نواخته بود تیتر کرده بود(فکر میکن حدود سال 73 بود، ببخشید که تاریخ و روزش یادم نیست).
مغني مللوم، دوتائي بزن - به يكتائي او ، كه تائي بزن (حافظ /ساقي نامه ) روح حاج قربان شاد باد، روحمان زنده شد. متشكرم تابناك عزيز
خيلي عالي بود كه اين هنرمند عزيز توسط شما به مردم معرفي شود ولي اي كاش مطلبي قرار ميدايد كه حداقل بهتر از مستند BBC فارسي درباره ايشان بود
دست وپنجت درد نکنه استاد...زنده باد
چه نازنين هنرمنداني داريم اونوقت ساسي مانكن و امثالهم براي جوانان ما ....ميشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
چرا همه چیو با هم قاطی میکنید؟ هر چیزی در جای خودش خوبه،
باید برای همه سلیقه ها آثار هنری وجود داشته باشه، نه فقطبرای یک سلیقه خاص
ضمن تشکر اگر امکان فراهم شدفیلمی از نواهای عاشق درویش ارومیه ای منتشرکنید هنردوستان لذت می برند.
موسیقی مقامی خراسان بزرگ..........
ممنون از تابناک که همشهری ما رو به همه می شناسونین
روحش شاد
زنده باد تابناک روحت شاد حاج قربان عالی بود
خدايش بيامرزد
خدایش بیامرزد.یادش گرامی
ناز نفست در نور بخوابی استاد والا مقام
جهت اطلاع :بخشی ها در خراسان در معادل عاشیق های اذربایجان هستند.تار مینوازند و نوای ترکی می خوانند.حاج قربان بزرگ بخشی ها بود....ایشون در مشهد زمانی که من ذبیرستان میرفتم در مدرسه ما به مناسبت 22 بهمن دعوت شد و در کمال فروتنی نواخت.نوه ایشون در دبیرستان ما درس می خوند
انك اندك جمع مستان ميروند.دلم گرفت وبه خاطر هنروهنرمندبي صاحب كشورمان اشك ريختم.
روحش شاد
واقعا دوتار رو دلنشین می نواخت.
متشکرم تابناک
کل هنرهای سنتی در قلب ما جایی دارد
از حاج قربان ویاحقی و ... که غافل شدیم دیگر نوازندگان بهشتی محضر مقربین الهی را دریابیم.استادفرهنگ شریف ودیگران باقی اند.
تشکرتابناک
استاد با اخلاق، متواضع و کم توقع؛ روحتان شاد
20
خیلی خوب بود .این را هم بگویم که استاد شجریان هم حاج قربان را از اساتید خود نام برده اند.
تابناك دوست داريم تابناك دوست داريم ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر