بازدید 5284

توصیه معاون وزیر نفت به وزیر نیرو

نیاز است با افزایش راندمان، از مصرف سوخت فسیلی، برق بیشتر تولید شده و به عبارتی با هر چه کمتر مصرف کردن سوخت فسیلی به تولید برق بپردازیم.
کد خبر: ۳۸۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۱ 27 February 2014
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به آلایندگی نیروگاه‌ها گفت: به وزارت نیرو توصیه می کنم که فعالیت نیروگاههای با راندمان زیر ۲۵ درصد متوقف شود و با اینکار هم در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و هم آسمان آبی تری خواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، عباس شعری مقدم در در کنفرانس هوای پاک، خودرو برقی، منافع ملی که صبح امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار کرد اظهار داشت: راندمان نیروگاه‌های حرارتی در دنیا به 55 درصد نیز رسیده است، این رقم در ایران هم اکنون کمتر از 40 درصد است که نیاز است با افزایش راندمان، از مصرف سوخت فسیلی، برق بیشتر تولید شده و به عبارتی با هر چه کمتر مصرف کردن سوخت فسیلی به تولید برق بپردازیم.

وی با اشاره به آلایندگی نیروگاه‌ها افزود: به وزارت نیرو توصیه می کنم که فعالیت نیروگاه‌هایی با راندمان زیر 25 درصد متوقف شود، با اینکار هم در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و هم آسمان آبی تری خواهیم داشت.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه سوخت خودروها سهم قابل توجهی از مصرف سوخت های فسیلی و همچنین آلایندگی هوا را به خود اختصاص داده اند، اذعان داشت: با برقی کردن خودروها می توانیم در مصرف سوخت فسیلی صرفه جویی قابل توجهی داشته باشیم. ما اکنون واردکننده فرآورده های نفتی هستیم که با برقی کردن خودروها و صرفه جویی که از این محل در مصرف فرآورده های نفتی ایجاد می شود می توانیم به جای واردات به صادرات فرآورده های نفتی بپردازیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منابع عظیم گاز در ایران اشاره کرد و گفت: می توانیم از سوخت گاز برق تولید کنیم به طوری که بخش عمده ای نیاز مصرفی انرژی کشور را از برق تأمین کنیم.

وی افزود:‌ هزاران پمپ کشاورزی را می توانیم از حالت دیزلی به برقی تبدیل کنیم و تولید و مصرف برق را به جای مصرف سوخت فسیلی توسعه دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها