بازدید 54381
در حاشیه درخواست کی‌روش از ادینهو؛

تیم ملی فوتبال ایران در راه جام‌جهانی یا تیم اتباع خارجی؟

گویا قرار است کاروان تیم ملی فوتبال ایران در راه جام‌جهانی یک مهمان ویژه داشته باشد! این‌ بار دیگر نه سخن از یک بازیکن ایرانی‌ ـ ژاپنی است و نه ایرانی‌های پرورش یافته در لیگ‌های اروپایی و آمریکایی، بلکه مهمان جدید تیم ملی ‌بازیکنی برزیلی است که از قضا در همین لیگ ایران گل کرده و اکنون که در‌ تعطیلات لیگ در دبی است، از راه دور و به کمک برخی رسانه‌ها در حال رساندن خودش به ترکیب تیم ملی ایران است.
کد خبر: ۳۸۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶ 25 February 2014
تیم ملی فوتبال ایران در راه جام‌جهانی یا تیم اتباع خارجی؟گویا قرار است کاروان تیم ملی فوتبال ایران در راه جام‌جهانی یک مهمان ویژه داشته باشد! این‌ بار دیگر نه سخن از یک بازیکن ایرانی‌ ـ ژاپنی است و نه ایرانی‌های پرورش یافته در لیگ‌های اروپایی و آمریکایی، بلکه مهمان جدید تیم ملی ‌بازیکنی برزیلی است که از قضا در همین لیگ ایران گل کرده و اکنون که در‌ تعطیلات لیگ در دبی است، از راه دور و به کمک برخی رسانه‌ها در حال رساندن خودش به ترکیب تیم ملی ایران است.

به گزارش «تابناک»، ادر لوسیانو ملقب به ادینهو، بازیکن برزیلی تیم فوتبال مس کرمان است که در هر دو مقطع حضورش در ترکیب تیم فوتبال مس کرمان، خیلی خوب کار کرد و محبوبیت فراوانی در میان کرمانی‌ها به دست آورد و حتی در مقطعی هم مورد توجه سرخابی‌های پایتخت بود.

اما هم‌اکنون ادینهو‌ ۳۲ ساله عزمش را جزم کرده تا خود‌ را به ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی برساند.

بنا بر این گزارش، دو سالی است که فوتبال ایران با پدیده گسترده حضور بازیکنان ایرانی پرورش یافته لیگ‌های اروپایی و امریکایی در ترکیب تیم ملی روبه‌روست. واکنش‌ها به حضور این بازیکنان که به اشتباه لفظ زشت دورگه به آن‌ها داده شده، متفاوت بوده و در کنار موافقان بسیار، مخالفانی هم بوده‌اند که از حضور این بازیکنان در ترکیب تیم ملی ایران ابراز خرسندی نکرده‌اند. با این حال جو عمومی جامعه ورزشی ایران به صرف ایرانی بودن این بازیکنان، پذیرای حضور آن‌ها در ترکیب تیم ملی ایران ‌بود و این در کنار کار خوب و موفق این بازیکنان در ترکیب تیم ملی، رضایت جمعی را از حضور آن‌ها ایجاد کرده بود.

اما این‌ بار دیگر سخن از مقوله جدیدی در ترکیب تیم ملی ایران است. یک بازیکن برزیلی پا به سن گذاشته، می‌خواهد با تغییر تابعیت، خود‌ را در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل برساند. ادینهو که در‌ چند روز اخیر به یاری رسانه‌ها‌یی که عکس او را با پیراهن تیم ملی ‌منتشر کرده‌اند، سعی در ایجاد جو رسانه‌ای برای حضور در تیم ملی ‌داشته و حتی شماره پیراهن خود را‌ مشخص کرده است.

او ‌در گفت‌وگو با یک خبرگزاری از پوشیدن پیراهن شماره ۳۰ تیم ملی ایران در جام جهانی خبر داده است. نکته جالب اینکه ادینهو از پیشنهاد کی‌روش به برای پوشیدن پیراهن تیم ملی خبر داده و گفته: «کی‌روش از من پرسید: دوست داری برای تیم ملی بازی کنی و من هم گفتم: بله! من نمی‌دانم کی‌روش الان کجاست و خودم هم در دبی هستم؛ اما این اتفاق افتاد و سرمربی تیم ملی از من پرسید که «ادینهو! دوست داری برای تیم ملی بازی کنی یا نه؟» و من هم تمایل زیادی برای این کار دارم‌».

او حتی از اینکه مدارکش را برای تغییر تابعیت به فدراسیون فوتبال ایران تحویل داده، سخن به میان آورده و اکنون منتظر تصمیم کی‌روش و مسئولان تیم ملی است تا ببیند می‌تواند در اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی ‌باشد یا خیر.

ادینهوی ۳۲ ساله در حالی قرار است نخستین بازیکن غیر ایرانی ترکیب تیم ملی ایران باشد که بسیاری از منتقدان کی‌روش او را به بی‌توجهی به بازی‌های لیگ بر‌تر ایران متهم کرده‌اند. شاید در وهله نخست، می‌شد کیفیت پایین بازی‌های لیگ ایران را دلیل بی‌توجهی و دلسردی کی‌روش به لیگ دانست، ولی روی آوردن او به جذب بازیکنان غیر ایرانی برای تیم ملی فوتبال ایران را نمی‌توان با هیچ ملاک و معیاری سنجید.

اگر تیم ملی فوتبال ایران را عصاره فوتبال ایرانی بدانیم،‌‌ همان بهتر که یک تیم ضعیف با بازیکنان ایرانی داشته باشیم تا اینکه بخواهیم مانند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال بازیکنان دسته چندم کشورهای صاحب فوتبال باشیم.

به هر حال، هنوز مسئولان فدراسیون فوتبال درباره اظهارات ادینهو موضع‌گیری نکرده‌اند و تنها چند روزنامه و سایت داخلی به استقبال این خبر رفته‌اند؛ اما امیدواریم در روزهای آتی شاهد موضع‌گیری مشخصی از سوی آن‌ها درباره اظهارات این بازیکن باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۴۱۸
همه جای دنیا همینطوریه چه اشکالی داره؟
بازیکن خوبیه.ژاپن هم یادمون باشه بازیکن برزیلی داشت2002 اشکالی نداره وقتی کمک کنه
خیلی مسخره است، اشکان و رضا و دانیل و... حداقل پدرشون ایرانی بود منم موافق حضورشون بودم اما این کار کیروش یعنی دعوت از ادینهو دیگه خیلی مسخره است شورشو درآورده
این نه باباش ایرانی نه پدرش فقط میخواهد که تو جام جهانی حضور داشته باشه
بهتر نیست به جای این بازیکن مسن یکی مثل کاوه رضایی و ... رو بیاریم که هم جونه هم میتونه بره لیگ های اروپایی و تجره کسب کنه؟
خیلی مسخره است، اشکان و رضا و دانیل و... حداقل پدرشون ایرانی بود منم موافق حضورشون بودم اما این کار کیروش یعنی دعوت از ادینهو دیگه خیلی مسخره است شورشو درآورده
این نه باباش ایرانی نه پدرش فقط میخواهد که تو جام جهانی حضور داشته باشه
بهتر نیست به جای این بازیکن مسن یکی مثل کاوه رضایی و ... رو بیاریم که هم جونه هم میتونه بره لیگ های اروپایی و تجره کسب کنه؟
نظرمن این است که دربرزیل موفق باشیم .اگرازبازیکن خارجی هم استفاده کنیم مشکلی نیست .لااقل بازیکن خارجی تراز اول باشد
این امر می تواند جنبه های مثبتی داشته باشد و به قول جامعه شناسان از کارکردهای غیرمستقیم و پنهان اما مثبت باشد. این که شهروند یک کشور خارجی (به هر حال از کشورهای نسبتا توسعه یافته) تا این حد علاقه مند به پذیرش تابعیت کشوری دیگر می شود، می تواند تبلیغ مثبتی از ایران در بین مردم برزیل و سایر کشورهای دنیا شود. آلمان که الا ماشاءالله از این بازیکنان داره و تعداد زیادی از آنها هم در تیم ملی آلمان بازی می کنند، ژاپنی ها هم چنین سابقه ای دارند ...
تأسف به حال فوتبال ناپاک ایرانی
ادینهو در بخش دیگری از حرف‌هایش چنین می‌گوید: من می‌خواهم زندگی حرفه‌ای‌ام را در ایران تمام کنم، اگر هم نشد به برزیل برمی‌گردم. همسر من در برزیل است و در پایان هر فصل انتظارم را می‌کشد. من دوست ندارم به عقب برگردم و می‌خواهم مسافر جام‌جهانی باشم و از لحاظ ذهنی و روحی خودم را آماده پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران کنم. مطمئناً در 3 بازی ایران با آرژانتین، بوسنی و نیجریه حضور خواهم داشت و این یک فرصت طلایی برای من است تا باشگاه‌های برزیل را مجاب کنم که پس از پایان جام‌جهانی مرا استخدام نمایند.
------------------------
من از طرفداران کی روش هستم ، کرمانی هم هستم اما این ادینهو فقط به فکر خودشه که از این را به هدفش برسه،اصلا عرق ملی و ... براش مهم نیست. بهتر نیست به جای این یکی از جونای خوب خودمون مثل صادقیان و ... رو ببریم؟
خوب مگه چه اشکالی داره؟ بابا این قدر نژا........
اصلا هم اشکالی نداره قانون فیفا اجازه بده ایرادی نیست به دعوت ادینیو
مسعود اوزیل مگه نیست پدر مادرش ترکن خودشم ترکیه به دنیا اومده اما الان تیم ملی آلمانه
فقط رضا عنایتی
چرا واقعیت رو قبول نمی کنند بعضی ها آیا واقعاً بازیکنان لیگ در حد تیم ملی هستن لیگی که بازیکناشو دلالها انتخاب میکنن و هر کی پول داره لیگ برتری میشه بازیکن خوب ازش در میاد در صورتی که بازیکنان خوب بدلیل ندادن پول به دلال پشت خط میمونن.
کار کی روش درسته به خدا غیرت برخی از این خارجیها از بازیکنان ما بیشتره.بازکینانی که پول بیتالمالو میگیرند وناز هم میکنند.
به شما قول میدم ادینیو هیچ وقت پیراهن تیم ملی ایران رو نمیپوشه
خوب این رویه یک روندتقریبا معمولی توفوتبال دنیا هستش حتی درسطح تیم ملی ودلیل تعجب ما ازاین خبر این هستش که ما از فوتبال حرفه ای دنیا فرسنگها دوریم!!!!
مگه اینطوری خون بازیکنای میلیاردی لیگ برتریمون بجوش بیاد و شاهدیک لیگ جذاب وباکیفیت باشیم.
مخالفم!
واالله با این استعداد فوتبال ایران باید کی روش رو از طلا بگیرین رفته جام جهانی .
فقط بلدیم انتقاد کنیم نوبت خودمون که میرسه بهانه میاریم
بذارین کارشو انجام بده .
مطمئنا" و نباید این کار محقق بشه .
خوب این رویه یک روندتقریبا معمولی توفوتبال دنیا هستش حتی درسطح تیم ملی ودلیل تعجب ما ازاین خبر این هستش که ما از فوتبال حرفه ای دنیا فرسنگها دوریم!!!!
مگه اینطوری خون بازیکنای میلیاردی لیگ برتریمون بجوش بیاد و شاهدیک لیگ جذاب وباکیفیت باشیم.
چه مشکلی داره؟!!!
وقتی بازیکنان خودمون بدرد نخور هستن چیکار باید کنه !!!!
وقتی بازیکنای ایرانی هیچی تو چنته ندارن و سه تا پاس سالم نمیتونن بدن بهترین کار اینه که بازیکن دورگه و تابعه ایرانی بیاریم تا زنگ تفریح تو برزیل نشیم.بازیکنای کشورمونم از پول بیت المال هر سال بهشون بیشتر بدیم تا برن به قرو فرشون برسن تا اوناهم راضی باشن. مردمم که هیچ
خب میشه بگین خروجی لیگ چیه رضای عنایتی سیو چند ساله که اقای گله اگه که با تیم منتخب لیگ برتر بره جام جهانی که زنگ تفریح رقبا میشه و باز قضایای 8 سال پیش اگه این دو رگه ها که نبودن باید بازهم حسرت جام جهانی را میخوریدیم ما ضربه زیاد از به اصلاح دلسوزان تیم ملی خوردیم جلالی بهترین تیم تاریخی رو که اویچ ساخته بود چکار کرد قلعه نویی چه کار کرد دایی چکار کرد به نظرم اگر امکان داشته باشه کارشناساروهم وارد کنن اظهار نظرهای 8 سال پیش کارشناسان را در دوره دادکان فراموش نمیکنم انگار این کارشناسان کرنشناس دوباره جان اظهار نظر به اصطلاح کارشناسه امیر حاج رضایی را در برنامه جام جهانی دوره برانکو فراموش نکردیم که همه کاسه کوزه ها را سر دادکان شکست ایا معذرت خواست ودوباره شروع کرده به کارشناسی به اصطلاح مودبانه.
حاضرم بازی بیگ زاده رو تحمل کنم امما بازی این بشر رو به هیچ وجه تو تیم ملی کشورم تحمل نمیکنم
هیچ اشکالی نداره اگه بتونه فقط در همین جام جهانی هم کمکی به تیم بکنه ارزش تغییر تابعیت روداره ضمن اینکه باعث شادابی وتقویت روحیه تیم ومردم میشه.اگرامثال قطر سالهاست که اینکار را انجام میدن چرا ما از این قابلیت استفاده نکنیم؟
(اگر تیم ملی فوتبال ایران را عصاره فوتبال ایرانی بدانیم،‌‌ همان بهتر که یک تیم ضعیف با بازیکنان ایرانی داشته باشیم ) شما با این تحلیل اگه ایران با هر ترکیبی تو جام جهانی ضعیف ظاهر بشه اولین کسی هستین که تیم و مربی و کس و کار تیم را میکوبی
بله با این بازیکنایی میلیاردی که تو زمین راه میرن کیروش باید از بازیکنهای ایرانی " دورگه" یا این برزیلی ادینهو استفاده کنه چرا که نه یه تکونی به خودتون بدین الکی از رو تعصب ننویسین ببینین مشکل کجاس که این ادینهو میخواد تابعیت عوض کنه یا کیروش به این فکر میوفته . تیم ملی بازیکن حرفه ای میخواد نه مدل مو و تیپ و .... تو تیمهای باشگاهیمون چند تا بازیکن متعصب داریم ؟ چند تا؟ یه تعصب به لباس یه تیمه یکی هم تعصب حرفه ای که بازیکنای حرفه ای هر جا که باشن دارن . اما 80%بازیکنای ما فقط فکر جیبن جیب !شما هم الکی بر طبل تعصب الکی نکوب ! حالا اگه راست میگی نظر منو منتشر کن دوست دارم جواب بشنوم
به نظر من که هیچ اشکالی نداره، به این بعد قضیه هم نگاه کنید که یه خارجی حاضره بخاطر پوشیدن لباس تیم ملی ایران تابعیتش رو عوض کنه..... شاید تو 1000 سال یه مورد پیدا شه، پس مشکلی نداره!!!!!
البته این کار اصلا برای فوتبال ما درست نیست ولی اون بنده خدا هم در جواب کی روش خواسته رعایت ادب رو کرده باشه . والا این کار که یه نفر تابعیت یه کشور رو قبول کنه در خیلی از کشورهای دیگه مرسومه .خدائی کدوم یکی از بازیکنای لیگ ما نصف توانائیهای ادینهو را دارند ؟99درصدبازیکنای لیگ برتر یه شوت سرضرب و یه هد عالی و زاویه دار مثل ادینهو نمیتونند بزنند.
اتفاقا راه درست برای پیشرفت فوتبال ایران استفاده از بازیکنانی این چنینیه....این کار باعث میشه فوتبالیست های جوان ایرانی یاد بگیرن برای رسیدن به جایگاه های بالاتر باید تلاش کنن نه این که مثل الان فقط پول های کلان بگیرن و به زور روزی یه ساعت تمرین کنن!!!!
ضمنا کشورهای حاشیهی خلیج فارس با همین کار خودشون رو قوی کردن .. به طوری که حالا باید برای بردن تیمیمثل قطر خوشحالی هم کنیم!!!
راستی....ادینهو با عشقش نسبت به کرمان و تعصبی که برای این تیم به خرج میده نشون داده از خیلی از ایرانی ها با تعصب تر و ایرانی تر هست...... از همون اولی که اومد توی تیم مس با وجود اینکه نیمکت نشین بود اما شلوغ نکرد و با تلاش خودش رو به همه ثابت کرد.
یادمون بیاد که خودمون تا چند سال قبل توی رسانه هامون و به خصوص حین گزارش فوتبال، بار ها از کشوری مثل قطر انتقاد کردیم و حتی مسخره کردیم حالا ...
در ضمن تیم توی جام جهانی نهایتا بخواد با دوتا مهاجم بازی کنه که دژاگه و قوچان نژاد هستند . تیم هیچ نیازی به ادینهو نداره
یادمون بیاد که خودمون تا چند سال قبل توی رسانه هامون و به خصوص حین گزارش فوتبال، بار ها از کشوری مثل قطر انتقاد کردیم و حتی مسخره کردیم حالا ...
در ضمن تیم توی جام جهانی نهایتا بخواد با دوتا مهاجم بازی کنه که دژاگه و قوچان نژاد هستند . تیم هیچ نیازی به ادینهو نداره
متاسفم
با حضور غیر ایرانیان در تیم ملی مخالقیم....
بزار بیاد مگه چیه... خیلی از کشورهای دنیا بازیکن غیر بومی دارن .. نمونش آلمان
وطن فروشی هرگز...مانع شوید...
مرگ بر نژاد پرستی. مگه زمانی که اشکان دژاگه در تیم های پایه آلمان بازی می کرد از این خزعبلات می نوشتید؟ اگر واقعا رسانه بیطرف هستی منتشر کن!
هدف وسیله را توجیح نمیکند آقای کیروش
واقعا شرم آوره . من کاری ندارم به اینکه دلیل این کار کی روش چی بوده . اما کی روش باید مواظب کاراش باشه و یادش نره که توی ایرانه نه بحرین و امارات . اگه ادینیو در تیم ملی بازی کنه من فوتبال تیم ملی رو نگاه نمی کنم
تابناک جان وقتی بخاری از ایرانی ها بلند نمیشه بهتره یا فوتبال رو تعطیل کنند یا کاری کنند که شاید کمی بازیکن ها تحریک بشن شاید کمی بدوند
چرا نمی گویید که بهتره بود اصلا به جام جهانی نمی رفتیم؟! اگر استعدادش خوب است و به درد تیم ملی می خورد، پس بگذارید بازی کند. بهتر از این است که ببینیم پیراهن تیم ملی را چند تا نالایق بپوشند.
مخالف استفاده از بازیکن های ایرانی-خارجی توی تیم ملی نیستم، ولی این 32 سالشه ! اگه به جاش یه جوون ببرن که تجربه بین المللی توی بالاترین سطح کسب کنه به مراتب بهتره. ادینهو اگه بره مطمءنا فقط تا آخر جام جهانی انقضا داره و بعدش مربی تیم ملی هر کی باشه حتی کیروش 100% اونو کنار می زاره
شما به وضعیت افغانی ها رسیدگی کنید نمیخواد به یکی از معدود بازیکن های خارجی که چند کلاس از بازیکن های ایرانی بهتره گیر بدید
یه عمر عربها رو مسخره میکردیم ...حالا خودمون قرار مثل اونا شیم ...کیروش فوتبال مارو کجا میخواد ببره؟؟
ایا ما قطریم که می خواهیم به زور پول واتباع غیر ایرانی افتخار خریداری کنیم ایا مسئولین فقط می خواهند به هدف برسند انهم به هر طریق .حتی ان ایرانی زاپنی هم که بادی گارد هم می خواست. نه اقا ما تختی ایرانی می خواهیم نه مدال اوران کرایه ای چون اصالت در قهرمانی حرف اول را می زند
بهتر است با پتانسیل خودمان به جام جهانی برویم و مثل قطر نیازی به بازیکنان خارجی نداریم. اگر قرار است خارجی ها برای ما بازی کنند بهتر است اصلا به جام جهانی نرویم.
چرا دست از این تعصبات مسخره بر نمیدارید
اگر بازیکن های تیم ملی استعداد واقعی که تو ایران پره بودن حق با شما بود ولی وقتی بلد نیستن یه پاس بغل پای ساده بدن دیگه حرفتون چیه
ادینیو واقعا سطحش از بازیکن های لیگ برتر ایران بالاتره
ضمنا از تیم ملی آلمان که مدعی جام جهانیه بازیکن ها خارجیش رو بگیری دیگه هیچی نمیمونه
این کار اشتباه، باعث شکسته شدن عزت تیم ملی می‌شود. مخصوصا با وجود این همه بازیکن با استعداد در لیگ درخواست برای بازیکن 31 ساله برزیلی اصلا پذیرفته نیست.
بحر در کوزه و ما ...
قطعا شما از بازیکن های مفت خور لیگ برتری که 99.9% با پارتی بازی فوتبالیست شدن پول میگیرید که علیه بازیکن خارجی (خوب) یا دورگه بنویسید
به اون بازیکن ها بگید بله اگر شما یه پاس ساده بلد بودید بدید به اونا متوسل نمیشدیم
ینی باید اینا شرف نداشته باشن که به این عمل شنی و دور از شئونات اسلامی و ملی دست می زنن
چه اشکالی داره!من که موافق حضورش هستم
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
منم موافقم.کاریه که همه دنیا انجام میدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
چرا به قطر ایراد می گیریم حداقل اونا جمعیتی ندارن با با 80میلیون جمعیت دست به دامان خارجی ها شدیم
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
خدا رو شکر. پس دیگه حله!
محسن عابدینی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
مگه ژاپن بازیکن برزیلی نداشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
اشکالش اینه که حق یکی از بچه های ایران خورده میشه اشکالش اینه که خون ایرانی تو رگش نیست اشکالش اینه که با پول بیت المال ما میره صفا
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
از اتفاق کار خیلی خوبی هست چون هم بازیکن خوبیه و هم حاشیه نداره . منم موافقم اینکارو زود انجام بدین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
پس حله!!! بگید بیا آقا سینا موافق
حمید
| Australia |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
بله دیگه با این بازیکن های زوار در رفته که نمیتونن خودشونو حرکت بدن این گزینه ها بهترینند.
هومن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
طبق عادت ايراني فورا انواع نظرات ارائه ميشه.اما بد نيست اگه حضرات اول قانون تابعيت ايراني اصلاح شده سال 89 را بررسي كنند.مسلما اين اقا شامل اين قانون نميشه. تابناك ميتونه متن اصلاحيه قانون رو منتشر كنه.
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
یعنی ایرانیا اینقدر بی غیرت شدن که باید مثل عربا برن بازیکن خارجی جمع کنن واسه تیم ملیشون؟ واقعا برای کسایی که دنبال این موضوع هستن متاسفم. ما بهترین بازیکنا رو توی تیم های شهرستانی لیگ داریم که آقای کی روش اونا رو نمیبینه ، اونوقت به دنبال پس مونده های بازیکنای بی تعصب خارجیه.
farzan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
نوابغ عزیزی که موافقن . اصلا میدونین تیم ملی ایران یعنی چی !!! یعنی 11 بازیکنن اریایی ایرانی اصل میخوان نشون بدن که ایرانی ها تو این رشته اینقدر زور دارن. نه مثل عربها یه مشت بازیکن خارجی تو زمین فقط واسه نتیجه... من حتی با اون پسره دانیال داوری مشکل دارم. یعنی چه که فارسی بلد نیست بحرفه ولی جزء ملی پوشاس. باید با افتخار بره فارسی یاد بگیره بعد بیاد
اندیمشکی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
حیف امثال بختیار رحمانی و عبداله کرمی و شریفات!!!!!!!
قوچان نژاد و دژاگه ایرانی اند اما این یکی دیگر ایرانی نیست و تا هفت پشتش برزیلی است.
آقا انگار در عصر قول چراغ جادو زندگی می کنی . برفرض یک بازیکن با تابیعت ایران هم به تیم ملی اضافه شود و حضور تیم ملی را در مسابقات جهانی قویتر کند چه اشکالی دارد . تیم که تیم ملی است ایران است.
عیبش چیه نژاد پرست؟
آقای کیروش با تمام علاقه و عشقی که به شما دارم به عنوان یک فوتبال دوست ایرانی کاملا مخالفم..
ادینهو ممکنه بازیکن بزرگی باشه ولی جام جهانی مکان معرفی بازیکنان ایرانی به جهان هستش.. ترجیح میدم بدون امتیاز از برزیل برگردیم ولی بازیکنای با استعداد ایرانی رو به لیگهای معتبر معرفی کنیم و سالها به داشتننشون افتخار کنیم
مثل اتفاقی که بین سالهای 97 تا 2000 افتاد
شما که عیب قطرو کشورهای عربی میکردی
ای دروغگوها
با اين كيفيت پايين بازيكنان ليگ كه پولهاي هنگفت مي گيرند و در زمين راه مي روند و تعصبي به بازي نشان نمي دهند كار کی‌روش خيلي هم درست و بجاست ما نبايد در جام جهاني زنگ تفريح تيمهاي ديگر باشيم.
نه ایران خیلی لیگ قویی داره ، اگه بازیکنی از لیگ جزایر بورا بورا هم بیاد تو ایران ستاره میشه و بعد از چند وقت میخواد بیاد تو تیم ملی ایران بازی کنه . از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
همیشه نتیجه به نام تیم ثبت می شه و نه به نام بازیکن بنابراین هیچ اشکالی نداره! اگر بخواهیم به این اندازه ریز بین باشیم باید به حضور مربیان خارجی که از نظر فنی رهبری تیم رو به عهده می گیرن هم ایراد بگیریم.
من هم كار كي روش را تاييد مي كنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
اشکالش اینه که حق یکی از بچه های ایران خورده میشه اشکالش اینه که خون ایرانی تو رگش نیست اشکالش اینه که با پول بیت المال ما میره صفا
جانم فدای ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
مگه جام جهانی چه خبره که هول ورتون داشته؟
ادینهو و شما و طرفداران این حرکت زشت باهم غلط کردید.
کسانیکه این حرکت زشت رو قبول دارند ایرانی نیستند، خائنینی هستند که هر وقت دستشون برسه مثل فتحعلی شاه قجر با این کشور رفتار میکنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
بيچاره كي روش چكاركنه خوب تا كي با دروازه و چمن و در و ديوار صحبت كنه؟! يكي رو پيدا كرد كه لااقل بفهمه چي ميگه و چي ميخواد!
بسیاری از دانشمندان ایرانی، ژاپنی، چینی و ... در آمریکا و با تابعیت آن کشور کار می کنند و برای آن کشور افتخار می آفرینند و ما فقط به اصالت ایرانی آن ها می نازیم بدون آنکه کمترین سود مادی یا معنوی برای ما داشته باشند. فرانسه در جام جهانی 98 با زیدان الجزایری، ویرای سنگالی، ماکلله توگویی و ... قهرمان شد و افتخار اون تا ابد برای فرانسه باقی میمونه. فقط ما تافته ی جدابافته ایم و چون برترین ملت دنیا هستیم دیگران لیاقت خدمت به ما رو ندارن؟ این کار میتونست زودتر از اینها در مورد امثال جانواریو هم صورت بگیره. کمی این افکار بسته را رها کنیم
بسیاری از دانشمندان ایرانی، ژاپنی، چینی و ... در آمریکا و با تابعیت آن کشور کار می کنند و برای آن کشور افتخار می آفرینند و ما فقط به اصالت ایرانی آن ها می نازیم بدون آنکه کمترین سود مادی یا معنوی برای ما داشته باشند. فرانسه در جام جهانی 98 با زیدان الجزایری، ویرای سنگالی، ماکلله توگویی و ... قهرمان شد و افتخار اون تا ابد برای فرانسه باقی میمونه. فقط ما تافته ی جدابافته ایم و چون برترین ملت دنیا هستیم دیگران لیاقت خدمت به ما رو ندارن؟ این کار میتونست زودتر از اینها در مورد امثال جانواریو هم صورت بگیره. کمی این افکار بسته را رها کنیم
من اگرجاي كي روش بودم نيلسون هم به عنوان دروازبان انتخاب ميكردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
خدارو شکر که نیستی وگرنه معلوم نبود چی میشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
واقعا نیلسون باید بیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
نیلسون که دیگه پیر شد
موریس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
بطور کلی مخالفم .ولی استثناءا با این یکی موافقم
هدف نام ايران است كه در جام جهاني سربلند باشد
پاسخ ها
اعتدال دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
دوست عزیز علیرضا جان هیچ وقت هدف وسیله را توجیه نمیکنه که اگه بکنه میشه وضع کنونی..
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
پس بهتر این که با ایرانی ها این نام را کسب کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
نه به هر وسیله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
نخير هدف پلنگ ايراني است! خيلي پرتي!
hadi
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
پلنگ خوب امدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
تو خودت پلنگی ها!
ما این تیم را نمی خواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
ما؟؟؟؟ از بقیه مایه نذار!!! من این تیک رو میخواهم
بیکار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
تو منو نگاه کنید
یک تیمه دیگه هست واجنابعالی اون را سفارش می دیم
مخمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
رسول جون حتما دوست داری ارش برهانی بیاد و بره جام جهانی برامون گل بزنه
javad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
آقارسول میشه بگین شما چند نفر هستید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
ما این تیم را میخواهیم. شما از جانب خودت صحبت کن.باید تو این شرایط همه حمایت کامل از تیم ملی کنن. جو سازی نکنید لطفا.
خوب چه اشکالی داره ؟؟؟
مگه ژاپن یا کشورهای دیگه اروپائی از این استعدادها استفاده نمیکنن؟؟؟
آها راست میگید: ما تافته جدا بافته ایم!!!!
اتفاقا خیلی بازیکن خوبیه همه کشور دنیا این کارا رو انجام میدن چه اشکالی داره وقتی میتونه ب تیم ملی ایران کمک کنه
پاسخ ها
پژمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
بازیکنی مثل اوزیل پرورش یافته خوده آلمانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
فرق ما هم با کشورهای دنیا همینه. مگه قراره هر کس هر کاری کرد ما هم انجام بدیم؟ چرا واقعاً سعی نمیکنیم خودمون باشیم؟ هرچند ضعیف.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
نام ببر کشور هاي عربي که منظورت نيست ؟!
آخه چه ربطي داره ما بايد اسم ايرانو سرفراز كنيم چرا جو ميديد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
اینجوری اسم ایران سرافراز میشه به نظرت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
یادتون رفته که ماکشورهای عربی رو به خاطر همین کارا چقدرمیکوبیدیم
حسینعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
اگر این مضوع اتفاق بیافتد بهتره براش یک اسم ایرانی انتخاب کنیم مثل :قوچ مراد!!!!!!
آقای کیروش داره بهترین کار رو انجام میده، وقتی در ایران فوتبال پایه مان ضعیف است بهترین کار اینکه بازیکن از خارج بیاریم تا درس عبرتی باشد مدیرانمان.
خدا رو چه دیدید شاید سبب خیری شد که بخواد مسلمون بشه
چند سال پیش ژاپن هم از یک بازیکن برزیلی
به نام الکس استفاده کرد
نصف تیم فرانسه افریقایی الاصل هستن
در آلمان هم بواتنگ -کلوزه و پودولسکی خارجی هستن
فوتبال امروز حدو مرز نداره
چه اشکال داره. مگه ما بازیکن خوب داریم؟ کیروش مجبوره که برای پر کردن نقاط ضعف تیم ملی بره دنبال بازیکن خوب حتی اگه ایرانی نباشه
یعنی چی؟
به نظرم یکی باید کی روش رو روشن کنه که حضور ایرانیان متولد خارج از کشور یا دورگه در تیم ملی خیلی با حضور یک بازیکن تمام برزیلی تغییر تابعیت داده فرق میکنه.
این دیگه چه وضعیه؟؟؟؟؟؟؟
کار خوبی میکنه.نتیجه ای که در جام جهانی خواهیم گرفت به اسم ایران ثبت خواهد شد و باید با منطق جلو بریم نه احساسات.این باعث میشه رقابت بین بازیکنان داخلی بیشتر بشه.مثل همین بازار خودرو مرزهارو نبندیم بزارید ما هم جهانی شویم
مسی رو هم باید جذب کنیم !!!!
این همه تیم ملی از بازیکنان خارجی استفاده می کنند
ایران مگر مستثنی است
یک کم عاقلانه فکر کنید
خدایی از لیگی که دو زار ارزش دیدن نداره شما دوتاشون را نام ببر که ازقلم افتاده باشن
نه یکی نام ببر
نام یک پدیده را ببر
اگه همه موافق حضور خارجیها در تیم ملی هستید پس چرا وقتی تیمهای ورزشی کشورهای عربی به میدان می رن همش میگید تیم چند ملیتی فلان تیم یا بهمان تیم؟؟؟؟ همین صدا و سیمای خودمون رو می گم
این تیم ملی با این تصمیمات داره میشه مث تیم های کشورهای حاشیه خلیج فارس!!
چند ملیتی
ربطی البته به موضوع نداره ولی کجای دورگه لفظ زشته؟ من خودم دورگه ایرانی / سوئدیم . چی بگم جای دو رگه؟
سلام
کی روش دیده دیگه از این ایرانیهای تیم ملی نمیتونه دلاری در بیاره ، به این فکر افتاده از ایرانیهای خارج نشین که گمنام هستن و در خارج بازی میکنند و حاشیه ای هم ندارند و تشنه بازی ملی هستن میتونه لبی تر کنه و لو هم نرود ، آخه زندگی خرج داره .
بهترین اتفاقی که میفته این هست که همه باید بفهمن بازیکنان ما میلیاردی نیستند... سال بعد شما نگاه کنید چقدر قیمت قرار داد ها میاد پایین
میشم مث کشورهای عربی چرا آخه کیروش فقط دنبال اعتبار خودشه نه اعتبار نام ایران
تابناک بچاب
اکثر بازیکنای المان اصالت المانی ندارند
چه عیبی داره؟؟
تابی دوباره سوزش گرفتی
نظرم بر خلافت بود رو منتشر نمی کنی
رسالت خبر گزاریت رو حفظ کنه
چه اشكالي داره؟ از اينكه يك نفر مي خواد به ما كمك كنه ناراحتيم؟اتفاقاً خيلي هم خوبه؟ ما بايد ممنونش باشيم كه به خاطر ما از مليت خودش مي گذره، مگر بازيكنان بزرگ تيم ملي براحتي قهر نكردند و حاضر نشدند بخاطر تيم ايران از خود گذشتگي داشته باشند . . .! نتايج تيم هاي ليگ را هم نگاه كنيد؛
اه حالم رو به هم زدید
ما تا الآن این عرب ها رو مسخره میکردیم که بازیکن خارجی می گیرن حالا خودمون هم شدیم جزوشون
خیلی کار مسخره ایه
تیم ملی با باشگاه فرق داره همونطور که از اسمش پیداست ملیه ملی! باشگاهی نیست که از هرکجا که دلمون خواست بازیکن بیاریم
بنظرم كار اشتباهيه اونوقت بنظر شما باوجود اين همه بازيكن خوب در ليگ فرق ما ايراني ها با عرب ها چيه؟(بيشتر تيم هاي عربي خليج فارس بازيكناني دارن ك مال خود اون كشور نيستن)
چرا میگید کشورهای عربی؟
چرا نمیگید کشورهای اروپایی؟
بعد میگن اروپایی ها نژادپرستن
اصلا ایرادی نداره
آلمان هم 5 بازیکن خارجی داره
بواتنگ از غنا-مسعود اوزیل از ترکیه-سامی خدیرا از تونس-کلوزه وپودولسکی از لهستان
فرانسه هم نصف بازیکناش آفریقایی الاصل هستن
یانوزای بازیکن منچستر هم که چند ملیتی
و سرش دعواست
بعد دژاگه وقوچان نژاد رو دورگه خطاب می کنیم
خبرانلاین تورو خدا بنویس این مملکت این ورزش صاحب نداره که اقای کیروش مشغول تجارت شده اخه اقای ادینهو دلش برای ایران سوختعه یا می خوتد توی جام جهانی مشتری برای خودش پیدا کنه هیچ کس به اندازه ماایرانیها ساده وخوش قلب وجو گیر نیست اجنبی ها خوب دارن تجارت می کنن احوالپرسی هم نیست توروخدا این مطلب روبذار بلکه بعضی ها به خودشون بیان تازه کی روش گفته یک دوره دیگه حاضر برای ایران کار کنه منت می گذارند اقا کجا اححازه می دن تو اینجوری دلالی وبیزینس کنی
هدف کیروش ، جلب نظر تماشاگران برزیلی برای تشویق تیم ملی در برزیل است .
بابا یارو نمیتونه بازیکنه انقدر خوشحال یا عصبانی نشید ،باید 5سال سابقه بیمه داشته باشه ههههههههههه، شوخی کردم باید حداقل 5 سال تو ایران باشه که اینم نبوده
بازکنان قبلی بالاخره ایرانی بودن. ولی این یکی به هیچ وجه قابل قبول نیست ما هم میشیم عرب ها که فقدان جوان دارند
مشروط بر اینکه علاوه بر تغییر تابعیت یه اسم و فامیل اصیل ایرانی هم برای خودش انتخاب کنه
مشروط بر اینکه علاوه بر تغییر تابعیت یه اسم و فامیل اصیل ایرانی هم برای خودش انتخاب کنه
مشروط بر اینکه علاوه بر تغییر تابعیت یه اسم و فامیل اصیل ایرانی هم برای خودش انتخاب کنه
با سلام.تيم ملي فرانسه با 6-7 بازيكن خارجي تبعه فرانسه قهرمان جام جهاني شد.
به نظر من هم هیچ اشکالی نداره. ضمنا کلمه زشت دورگه رو خوب اشاره کردید. برای من هم همیشه سوال بود که چرا مجریان و جراید از شعور اجتماعی برخوردار نیستند.
ظبق قانون مدنی اعطای تابعیت ایرانی به مردی که پدر یا مادرش ایرانی نیستند بسیار بسیار مشکل است که نیاز به گذراندن پروسه طولانی و تصویب هیئت وزیران دارد.لذا تابعیت ایرانی وی بعید بنظر می رسد.
سلام من از مربیان و مسولان جزء ورزش هستم واز روی تجربه شخصی و تجربه دیگر کشورها اعلام نظر می کنم از این که حق تک تک افراد ایرانی است در تیم ملی باشند شکی نیست اما با توجه به شرایط جسمی روحی و بین المللی ورزشکاران هر تیم ملی باید از ان تیم توقع داشت به همین دلیل بسیاری از تیم های ملی کشورها در رشته های مختلف برای افزایش قدرت روانی و روحی تیم از بازیکنان غیر مقیم کشور و یا خارجی تغییر تابعیت داده استفاده می کنند تا نا خوداگاه کلیه نفرات تیم به یک خودباوری و احساس امنیت برسند وبدون استرس و رساندن خود به سطحی بالاتر از کلیه همتیمی ها و رغبا برسانند که تقریبا در صورت انتخاب صحیح این افراد تیم ها اغلب موفق هستند که همین مورد هم باعث می شود بازیکنان کاملا داخلی و بومی کشور نیز با توجه به موفقیت تیم ملی به خودباوری و اندیشه توانستن دستیدا می کنند!الیته اگر بازیکنان خارجی ویا وطنی خارج از کشور مثل زندی در گرداب پشت پرده فوتبال کشور نیفتد و پسرفت نکند!واین عزیزان پلی باشد برای ارتقاء سطح فنی روحی جسمی اخلاقی و رقابت سالم!
وقتی بازیکنان ما غیرت ندارن همون بهتر یه بازیکنی مثل ادینهو بیاید که ایران نتیجه بگیره.
تعصب وقتی خوبه که اونی که داری ازش دفاع می کنی هم تعصب داشته باشه.بنظرم تعصب ادینهو چه بسا از این بازیکنان پول پرست بهتر باشه
وقتی بازیکنان ما غیرت ندارن همون بهتر یه بازیکنی مثل ادینهو بیاید که ایران نتیجه بگیره.
تعصب وقتی خوبه که اونی که داری ازش دفاع می کنی هم تعصب داشته باشه.بنظرم تعصب ادینهو چه بسا از این بازیکنان پول پرست بهتر باشه
خطاب به تيم ملي: تو بدم - بمير و بدم(ضرب المثل)
خوب اگر تابعیت ایران را بپذیرد چه اشکال دارد؟ آن وقت به عنوان یک ایرانی حق عضویت در تیم ملی فوتبال را خواهد داشت.
امیدوارم یه روزی اگه ادینهو به جای حمید استیلی تونست گلزنی کنه همه موافقان بتونن بخندن ما که اون موقع گریه کردیم
INKAR ESHTEBAHE
ماموریت کی روش نابودی فوتبال ایران به نفع عربها است فدراسیون نا آگاهانه با او همکاری میکنه
ماموریت کی روش نابودی فوتبال ایران به نفع عربها است فدراسیون نا آگاهانه با او همکاری میکنه
کاش نیلسون رو دعوت کنه
این کار اشکالی نداره، اشکال کار وقتی که به بازیکنی پول بدیم تا تغییر تابعیت بده
من که کاملا موافق حضور بازیکنان ایرانی الاصل مثل قوچان نژاد و دژاگه هستم. به نظر من با این کار مانع از افت شدید فوتبال ایران می شویم چون واقعا لیگ ایران خالی از امثال علی کریمی و مهدوی کیا و عزیزی شده است. نه دفاع خوبی داریم نه دروازه بان و نه مهاجم.
وقتی آلمان کلی بازیکن غیر آلمانی داره و حتی تیم ملی جوانانش 70%ترکیه ای هستن چرا ما اینکارو نکنیم.
چون ایران نسبت به تیم های دیگه ضعیفه فقط تو تک موقعیت ها میتونه به حریف ضربه بزنه و اینکار از عهده ی بازیکنی موقعیت شناس مثل ادینیو برمیاد
خواهشا جو بد واسه این بازیکن که خوبم فارسی حرف میزنه درست نکنین چون اگه تو جام جهانی واسه ایران بازی کنه قسم میخورم باغیرت بودنش همه رو شگفت زده میکنه...
ایول ادینیو ایرانیییییی.....
اتفاقا خیلی خوبه. تبلیغ قوی برای ایران میشه، از این بابت که ملیت های دیگه سعی در تغییر ملیتشان و تبدیل به ملیت ایرانی هستند. این ثبات و جاذبه جامعه ایران را میرسونه و تبلیغات منفی غربیها را خنثی میکنه!
اصلا در حد مهاجمین تیم ملی نیست، اگه تو یه پست دیگه بود ایرادی نداشت اما مهاجمین حال حاضر از بهترینهای کل ادوار تیم ملی هستند مثل دژاگه و انصاریفرد و خلعتبری و قوچان نژاد و... که خیلی بهتر از ادینیو هستند
اگه قراره مرحله اول حذف بشیم نیازی به خارجی ها نیست خودمون بلدیم اینکارو بکنیم. اما اگه میریم بالا از گروهمون اشکالی نداره چون مهم نام ایرانه
چه اشکالی داره؟مگه فقط تیم های عربی بازیکن خارجی به تابعیت خودشون در میارن؟مثلا پرتغال از دکوی برزیلی سود میبرد یا ژاپن از الکس...مهمتر از همه ی این حواشی موفقیت تیم ملیه,تنگ نظر نباشیم لطفا
وقتی بازیکنان داخلی با زد و بند و دلال بازی و بدور از شایسته سالاری به لیگ برتر می رسند و قحطی بازیکن با کیفیت و با انگیزه در لیگ موج می زند ، چاره ای جز این کار نمی ماند !
تابناک تو هم شورش رو در آوردیا. چه اشکالی داره مگه؟
متاسفم از این طرز فکر
من فکر می کنم که خیلی هم خوبه.
شما اسم کشورهای عربی رو آوردین در حالیکه بسیاری از کشورهای اروپایی هم بازیکنان غیربومی دارند که در تیم ملی اونها بازی می کنند. وقتی که ما برای تغییر تابعیت ی نفر پولی بهش پرداخت نمی کنیم پس چرا باید از بازی کردن اون در تیم کشورمان ناراحت باشیم.
این اتفاق در کشورهای بزرگ و چندفرهنگی زیاد رخ می دهد.
خیلی هم عالی. جطور یه افغانی و عراقی تو ایران می تونن راحت شناسنامه ایرانی بگیرن. این بنده که خدا که به درد ما هم میخوره نمیتونه؟
تابناک تو هم شورش رو در آوردیا. چه اشکالی داره مگه؟
حرف مفت میزنی تابناک.
دیگه ما از آلمانو فرانسه و ایتالیا که بهتر و شناخته شده تر نیستیم که بازیکنای آفریفایی و آمریکایی و ترک رو برای تیم ملیشون به خدمت گرفتن! اتفاقا اونا که بهترین و بازیکن ساز ترین لیگ های جهان رو دارن! کار حرفه ای و خوبیه! هرچیزی که به تیم ملی کمک کنه چرا که نه؟ اینو میگن استفاده حداکثری!
شما قطر رو مثال میزنی اما همین قطر با همین خارجی ها شد قطر! وگرنه زنگ تفریحی بیش نبود! کسی هم نمیپرسه بازیکناش کین...میگن تیم ملی قطر !
پس رحمتی چی؟
مگه همین ژاپن که خیلی هم فوتبالش از ما پیشرفته تر هست و نزدیک به فوتبال اروپا بازی می کنه یک بازیکن برزیلی نداشت، یادتون رفته، خوب بعدش ژاپن اصالتشو از دست داد؟ اگه خوبه (که هست) بیاد چه عیبی داره! الان دوره افول بازیکن خوب داخلی است پس باید با این تزریقات موقتی فوتبال رو زنده نگه داشت. تا ابد که نمیخوان بازی کنند.
عااااااااااااااااااااااااااالیه
اى خاك !!!! همينو كم داشتيم ، مگه ما عربهاى خليج هستيم كه نفر كم دارن ،، بهتر از اين تو دهات ايران هم داريم !! مگه ارش افشين يا رضاى چى كم دارن !!! بهرحال اصلا نميخوايم ،، فقط ايرانى ، اينها تو دهات برزيل هم بازيشون نميدن . بعد خوده برزيليها بهمون ميخندن !!
حالا که قرار شد از بازیکنان مسن خارجی استفاده بشه چرا از بازیکنان مسن داخلی که خیلی هم برای تیم ملی زحمت کشیدن استفاده نشه
چرا خودمان را با کشور های عربی مقایسه کنیم مگر اوزیل ترک تبار نیست؟ مگر بالوتلی غنایی نیست؟ مگر برادران بواتنگ یکیشون در غنا و یکیشون در تیم ملی آلمان بازی نمیکنند؟ مگر زلاتان اصالتا بوسنیایی نیست در تیم ملی سوئد؟مگر زیدان الجزایری نبود؟مگر گولیت سورینامی نبود؟ مگر کامورانزی آرژانتینی نبود در تیم ایتالیا؟و هزار مثال دیگر. فوتبال اکنون دیگر یک ورزش فراملیتی است. یکم باید نگاهمون را باز تر کنیم. اگر ادینهو بدرد تیم ملی بخورد کیروش باید از این ظرفیت استفاده کند. مهم نام ایران و افتخار در جام جهانی است.
چرا خودمان را با کشور های عربی مقایسه کنیم مگر اوزیل ترک تبار نیست؟ مگر بالوتلی غنایی نیست؟ مگر برادران بواتنگ یکیشون در غنا و یکیشون در تیم ملی آلمان بازی نمیکنند؟ مگر زلاتان اصالتا بوسنیایی نیست در تیم ملی سوئد؟مگر زیدان الجزایری نبود؟مگر گولیت سورینامی نبود؟ مگر کامورانزی آرژانتینی نبود در تیم ایتالیا؟و هزار مثال دیگر. فوتبال اکنون دیگر یک ورزش فراملیتی است. یکم باید نگاهمون را باز تر کنیم. اگر ادینهو بدرد تیم ملی بخورد کیروش باید از این ظرفیت استفاده کند. مهم نام ایران و افتخار در جام جهانی است.
هر كسى شناسنامه ايرانى دارد ايرانى است و حق دارد اگر شايستگى داشته باشد در تيم ملى بازى كند، كسى هم تغيير تابعيت مى دهد هم همينطور است.
شوربختانه ما هم راه و روش کشورهای عربی بخصوص قطر رو در پیش گرفتیم. اگر طی چند سال گذشته استعداد یابی شده بود و از مربیان با دانش خارجی رو برای آموزش استعدادهای ناب ایرانی بکار گرفته بودیم....اگر برنامه ریزی لیگ منظم بود ...اگر واقعا فوتبال حرفه ای داشتیم و ...... نیازی به اینکارها نبود.
در همه جای دنیا منافع ملی مهمتر از هر چیز دیگه ای هست.وقتی یه بازیکن به نظر مربی می تونه به تیم ملی کمک کنه، چرا ازش استفاده نشه؟این کار در همه جای دنیا مرسومه حتی در کشورهای صاحب فوتبال مثل آلمان. اما اینجا بعضی وقتا همچین با تعصب ایرانی ایرانی می کنیم که اگه یکی ندونه فکر می کنه چه گلی به سرمون زدیم.
اسم ایران را با خارجی سر فراز کردن از اون حرف ها هست. به هر حال ما جوانان زیادی داریم که دارند تلاش می کنند و زحمت میکشند دعوت از یک خارجی توهین به زحمت اونها هست.

ضمن اینکه اگر آوردن خارجی درست هست چرا اصلا ادینیو؟ چرا نمی ریم یک بازیکن بزرگ تر بیاریم؟
ایران بابازیکنان ایرانی همون دوراول حذف بشه آبرومندترازقهرمانی بابازیکنانی خارجیه.کیروش میخوادایرانوقطرکنه بایدبابازیکنای جوان ایرانی درجام جهانی حاضرباشه تااونابتونن به لیگ های اروپایی راه پیداکنن
تابناک چرا لجت گرفته مفت خورای لیگ ایرانی که فقط یاد دارن پول بگیرند و قلیون بکشن پس خوبن
چرا کامنت منو نذاشتی تابی جون؟؟؟
هنر ایرانی در بازکنان ایرانی است .
وگرنه اگه بهترین بازیکن خارجی تابع ایران شن ارزشی برای ایرانی نداره
منم با کی روش موافقم مهم نام ایران است که بدرخشد.
من میگم مارادونا هم بیاد تابعیت ایران بگیره خیلی عالی میشه- راستی پله هم خیلی خوبه- حیف شد اوزه بیو به رحمت خدا رفت اونم بچه محل کی روش بود
هدف وسیله رو توجیه نمیکنه.

ایرانی هایی که دورگه ن, ایرانی هستن؛ ایشون اصلا ایرانی نیست. کم بازیکن خوش استعداد نداریم که یه خارجی بیاد برای تیم ملی مون توپ بزنه
من نظری در مورد شخص نیلسون به شخصه ندارم اما ما ایرانی ها به شدت نژاد پرست شده ایم و این مقاله نمونه بارز نژاد پرستی بود . زمان این حرف ها گذشته . الان در تیم ملی آلمان بازیکن سیاه پوست بازی می کنه . هم وطن من فقط کسی نیست که در خاک ایران و از پدر و مادر ایرانی به دنیا آمده ، هر کسی که برای اعتلای نام ایران تلاش می کنه هموطن ایرانی است ؛ رنگ پوست؛ نژاد و محل تولد در این بین اهمیتی ندارد.
اي بابا وقتي خودرو ايراني كه به قولي خودرو ملي هست محصول چين باشه چه اشكالي داره تيم ايران هم محصول مشترك چند كشور ديگه باشه بقول خودرو سازها مهم برند نام ايرانيه كه روي تيم باشه .
همین بازیکن فعلا بهترین بازیکن داخلی ماست ما بازیکن داخلی خوب دبگه نداریم حق با کی روش هست لیگ ایران در حد روستاس
تیم ملی هر کشوری نماد ملیت یک کشور است اگه قرار باشه ایرانی بودن بازیکنان در انتخاب بازیکنان تیم ملی ملاک نباشه دیگه پیروزی تیم ملی هیچ افتخاری برای مردم کشور نداره
حححح
حالا این جام جهانی که گذشت .. مسئولین فکری به حال جام جهانی بعدی بکنن سریع برن رونالدینیهو یا روماریو رو بیارن چند سال بازی کنه که زودتر به ترکیب تیم ملی خودمون بیاد

آقای مسئول اگه این نظر رو می خونی سریع اقدامات لازم رو انجام بده تا دیر نشده و این دو بازیکن ذکر شده از کهولت سن نمردن
مدیران محترم تابناک، سایتتان خوب است اما در انتشار نظرات بسیار تنگ نظرانه عمل میکنید. متاسفم که نظر من را در این زمینه منتشر نکردید.
وقتی که بازیکنان تریالدر به درد نمیخورن چاره چیه!!؟
اصلا یک رئیس فدراسیون فوتبال هم بیارن این کی روش داره فوتبال ما رو نابود میکنه
همون بهتر که با بازیکنهای تماما ایرانی بریم هرچند نتیجه هم نگیریم تازه از کجا معلوم اینها هم نتیجه بگیرن مگه بیت آشور نبود البته تو این میون دژآگه و قوچی استثنا بودن
سلام. اون که اسپانیا و قهرمان جهان و المپیکه داره این کارو میکنه (دیگو کاستا). اتفاقا این مساله باعث میشه خیلی از مثلا بازیکنا بجنبند.
هیچ اشکالی نداره کارای کیروش درست است.بازیکنان داخلی زورشون به یه تیم عربی نمیرسه مثل امروز استقلال.اصلا تکنیک و تاکتیک ندارن..ادینهو اگه بیاد خیلی خوبه
به نظرم ادینهو میتونه تو جام جهانی خوش بدرخشه و باعث شگفتی سازی در جام جهانی بشه...من شرط میبندم که ادینهو میتونه رونالدوی ایران بشه
به نظرم کار خوبیه تیم باید نتیجه بگیره
واقعا شما بازی استقلال و اشباب رو اگر دیده باشی اگر به جای کیرش باشی حاضری کدام یک از این بازیکنا رو که غلی اصغری بازی می کنن ببری جام جهانی تا آبروی چند ساله مربی گری خود را ببری؟
امریکا رو کلا مهاجرها ساختن، دولتشون هم از مهاجران نخبه حمایت می کنه. چه ایرادی داره تو ایران هم مهاجرانی رو بپذیریم که می‌دونیم می‌تونن به آینده کشورمون کمک کنن؟
باید اصالت ایرانی تیم حفظ بشه .اینجا نروژ یا قطر نیست که کمبود بازیکن داشته باشه.اونهم یک بازیکن 32 ساله بهرحال ما قرار نیست با آوردن این بازیکن قهرمان جهان بشیم
لطفا بزارید مربی کارش را بکند
لطفا این ناپاکی را از لیگ داخلی بردارید
لطفا فدراسیون بازی مقدماتی برای تیم ملی بزارد تازشم دیره
لطفا فوتبالی ها درباره فوتبال حرف بزنند
لطفا به تیم استقلال گیر بدید که مربیش معلوم نیست چه کارست
لطفا به استقلال گیر بدید که همه پیرمردن و چند تا خارجی
لطفا به میلیارد میلیارد بیت المال فکر کنید که حرام میشود
لطفا به علی دایی بگید که چرااهانت میکند
لطفا به اقایی کفاشیان بگویید که کم بخندد
اهل هرکچا که باشه باغیرت تر از یعضی ها برا تیمش بازی میکنه
با این کارش شاید بازیکنا به خودشون بیان که همیشه نمیتونن توی تیم ملی فیکس باشند و باید بهتر بازی کنند
اگه قبول کنن چند سال دیگه تیم ایران میشه مثل تیم قطر!
این حرفهای عصاره فوتبال ایرانی و غیره مال کشورهای جهان سومیه. الان این پدیده، یعنی حضور بازیکن با ملیت دیگه در همه جای دنیا مرسوم و عادی شده. تا کی میخواید رگ ناسیونالیستیون بزنه بالا؟؟
اتفاقا زلاتان ابراهیمیان هم میخوان بیارن
از هر وسیله که بشه نام ایران پر اوتز کرد یایست استفاده کرد الان دیگه اوون دوران ناسیونالیست بازی های افراطی گذشته و اگر بشه خیلی هم بهتر ه و نشان از دیسپلین بالای کشور ایرانه که در این فضا جاسازی بر علیه ایران اسلامی خیلی بجاست.
وقتی خودروی ملی میشه پژو فرانسه و خودروساز ملی ماشین چینی مونتاژ می کنه و داروی آلمانی به اسم داروی ملی رونمایی میشه و راکتور کره شمالی میشه ملی و موشک کره شمالی میشه ملی و حتما بازیکن برزیلی هم یه اسم اصغر رو خودش میزاره و میشه ایرانی اصیل.
تغییر تابعیت یک فرد خارجی به ایرانی باید مایه افتخار ما باشد اینکه شخصی پرچم کشور ما را ترجیح میدهد بسیار خوب است
چه اشکالی داره یه بازیکن با کیفیت برزیلی بجای بعضی بازیکن های بی کیفیت وپول پرست داخلی بازی کنه؟
به نظر من هم کار خیلی خوبیه. حداقل روی این بازیکنهای پر ادعا که همش دنبال پول هستند کم میشه.
با توجه به قوانین تابعیتی کشور، آیا وی شرایط کسب تابعیت ایرانی را دارد؟
مسی و رونالدینیو را هم دعوت کنند ، چی میشه مگه ؟
تيم ملي با اينگونه بازيكنان هم تيم نمي شود
این از عقب ماندگی و کاج فکری ماست که به جوانان ایران که در خارج به دنیا آماده یا یکی‌ از والدین آنها خارجیست عنوانه زشت دورگه میدهیم. به فرانسه نگاه کنید ۹۰ % بازیکنانش آفریقائی تبارند. پودولسکی، کلوزه هر دو لهستانی در تیم آلمان، ایتالیا، ....

هیچ کس نمیگه زشته دورگه، به اونها هم افتخار میکنند، زلاتان ابراهیموویچ همکری تیم ملی‌ سوئد که سوئدی‌ها رو سر میزارنش. واقعا برای چنین افکاری متاسفم.
اگه ايراني نيست پس ديگه اسم تيم ملي ايران به زبون نيارين
افغاني ها هم ميخان تابعيت ايران بگيرن اينجور ايران ميشه قبرستان تابعيت
چرا نیاد!!
بیاد خوبه که...
من می خوام از دوستان مخالف بپرسم که برای مثال حضور ادینیهو در خط حمله مفید تره یا سید صالحی ؟ یا برهانی ؟؟
مگه کاستا که اصلیت برزیلی داره نرفت اسپانیا؟؟؟
تابناک چرا این رو نمیگی؟ فقط میگی کشورای حوزه خلیج فارس!!؟!
خیلی از کشورهای دنیا بازیکن های با اصلیت متفاوت از کشور خودشان دارند، آلمان، ژاپن، فرانسه و ...
تيم هاي اروپايي هم اين همه بازيكن آفريقايي تبار دارن كه تابعيت اون كشور رو گرفتن.مگه چه ايرادي داره؟هدف موفقيت تيم ملي ايرانه.اگه ايران نتيجه خوبي بگيره كسي نميگه ادينيهو موفق بوده.ميگن ايران موفق بوده.
این یعنی اینکه: آقایان بازیکنان عزیزی که 700میلیون گرفتید و بخاطر چند صد میلیون دیگه غر می زنید، خجالت بکشید!!
حقوق یک سال من 12میلیون تومانه و بدبختی اینه که مالیاتی که من میدم خرج آقایون میشه!
این یک مسئله حرفه ای است و در تمام دنیا مرسوم، تا کی میخوایم با تفکرات قبیلگی به سراع دنیا برویم!!؟؟؟
تابناک نزاد پرست نباش ازشما بهترون که المان ایتایل وانگلستان وایتالیا وزاپن باشند بازیکن خارجی دارند وجذب میکنند مانند زیدان عرب مسلمان
یه موقع است که یه نفر تابعیت یه کشوری رو به دلیل علاقه ای که به اون کشور داره انتخاب می کنه و در اون کشور رشد می کنه. در این صورت عضویتش در تیم ملی هیچ اشکالی نداره و حق طبیعیش هم هست! اما این قضیه در مورد ادینهو فرق می کنه! اون فقط به انگیزه حضور در جام جهانی که افتخار خیلی بزرگیه داره این درخواست رو مطرح می کنه! کی روش مربیه بزرگیه و مردم دوسش دارن ولی خواهش می کنم یکی جلوی زیاده خواهی هاشو بگیره!
خیلی خوبه یرید هر چی میشه از این بازیکنا بگیرید تا غرور بازیکن ایرانیا بریزه
چه تحلیل مسخره ای، مهم سرافرازی ایرانه حالا میخواد مسی و ادینهو واسه ایران بازی کنن یا قلی و تقی، ما حاضریم کل تیم خارجی باشن ولی ایران موفق بشه، چه فرقی داره!!!؟
این مسئله باعث میشه هم بازیکنان دیگه و هم مردم عِرق ملی شونو از دست بدن.
الان تقریبا هر تیم از ایران با تیمی از قطر روبرو میشه میگیم تیم چندملیتی قطر و اگر باختیم باافتخار اینو میگی کلی اونا رو مسخره می کنیم و کارشونو با همین واژه چند ملیتی زیر سوال می بریم حالا بیایم کار قطرو در پیش بگیریم عجیبه واقعا این همه موافق!
تیم ملی ایران باید بازیکنانش ایرانی متولد ایران یا در نهایت متولد خارج و از والدین ایرانی باشد. پیروزی با بازیکنانی که کا ملا خارجی هستند برای من هیچ ارزشی ندارد.
بذارین این بازیکنای خارجی پرچم ایرانو بالا ببرن و بازیکنای داخلی رو نیمکت بشینن پولای میلیاردیشونو بشمرن.
چه ایرادی داره از بازیکن خارجی استفاده کنیم به نظر من حق با کی روشه بهتر از اینکه آبرومون تو جام جهانی بره
اخه بازیکنای داخل کشور به جز پول به چیز دیگه ای هم فکر میکنن بازیشونم بدرد نمیخوره
ببینید دوستان بیایید واقع بین باشیم! ما در جام جهانی شانس بازیهای خوب کردن داریم همین!
اما به نگاه دنیا به ایران فکر کنید که یک غیر ایرانی تابعیت ایران رو گرفته و برای تیم ملی ایران بازی میکنه...به این فکر کنید که کشور های عربی با پول های هنگفت بازیکن میخرند در اصل اما این بازیکن برزیلی ایران را دوست دارد...این افتخار است برای ایران و ایرانی و برای نشان دادن اینکه ما یک سیاه پوست را ایرانی کردیم...ما نژاد پرستی را طبق گفته دینمان که همه رنگ ها از یک جنس هستند و نزد خداوند یکسان هستند رد میکنیم

من برای حضور او در تیم ملی ایران دعا میکنم
یا حق
از مهاجم های ایرانی که بخاری بلند نمیشه حداقل این شاید بتونه یه کاری کنه
اين ٣٢ سالشه، فقط براي سه تا بازي جام جهاني بدرد ميخوره و بعدش ...
اي زرشك يه عمر اعراب رو به خاطر واردات ورزشكار مسخره ميكرديم حالا اينه روزگارمون. ايراني هاي خارج از كشور بحثشون جداست اما ورود يه بازيكن غير ايراني به تيم ملي مثل اينه كه با ماشين همسايت پز بدي.
در اینکه واسه هر کشوری بهتر اینگونه هست که از همان کشور تیم به جام حهانی بره هممون اتفاق نظر داریم
اما به کی روش هم باید حق داد کیفیت تیم های لیگ برتری بسیار پایین هست
برای اثبات این مدعا فقط در بازی تیم های بزرگگگگگگگگگگگگگگگگگ سرخابی تعداد پاس های سالم پی در پی رو که بازیکن ها به هم میدن بشمارید
من خودم آبی رو دوس دارم اما خداییش چند تا بازی اخیر این تیم رو دیدم والله 5تا پاس صحیح پی در پی به همدیگه ندادن
حالا ما هی غیرت ایرانی رو بکنیم توی کرنا
این مسئله باعث میشه هم بازیکنان دیگه و هم مردم عِرق ملی شونو از دست بدن.
اگه این اتفاق ییفته من ای تیم رو تحریم می کنم.نیازی به قهرمانی درجام جهانی نیست.حداقل به دنیا نشون ندیم که چقدر ضعیفیم که به یه بازیکن درجه5 برزیل نیاز داریم
البته می توانیم بعد از مشخص شدن بازکنان اصلی تیم ملی برزیل 30 نفر بعدی فوتبالیسهای برزیل را تغییر تابعیت بدهیم و به نام تیم ایران در جام جهانی بازی کنیم ...اما آیا این افتخاری برای ایران محسوب می شود ؟؟؟
مهم سرفرازی ایرانه
چه اشکالی دارد .تمام تیم های مطرح مثل فرانسه -انگلیس المان واخیرا ایتالیا هم این کار را کرده اند . جادارد باحضور یک بازیکن خارجی در تیم ملی ایران ماهم نشان دهیم ملت ها به هم نزدیک هستند
مشخصه اون عشق جام جهانیه نه اینکه ذره ای نام ایران براش اهمیت داشته باشه. فردای جام جهانی هم از ایران میره و هزار اقدام ممکنه انجام بده که با شان ایران همخونی نداشته باشه و بعنوان بازیکن سابق ایران عنوان بشه. این کوچکترین احتمالش بود.
نه پس ممد نوری بره تو تیم ملی گند بزنه
اخه مگه كشكيه؟
قوانين را بخوانيد!
جالبه تو والیبال و بستکبال و فوتبال ساحلی و سالنی مستعدیم اما تو فوتبال کمبود استعداد داریم! نه آقا این حرفا نیست ' پسر عمه ای داشتم چندین ده سال پیش از گرمی در استان اردبیل رفت یکی از این باشگاه های مهم لیگ تست داد و جزو مستعدها از هرلحاظ حتی تکنیک بالا قبول شد' اغراق نمکنم بین تست دهنده ها اول شد یعنی ایشان چند بار از تربیت بدنی شهر شون جایزه و تقدیر نامه گرفت حتی اگر تو تیم بازی میکرد تیم میبرد و اگر نبود تیم شکست میخورد' بماند متاسفانه اون مسوولی که میخواست ایشان را وارد تیم جوانان اون باشگاه کنه هفتصد هزار تومان ازش حق حساب خواست' اونم که اهل روستا بود همچین پولی نداشت 'الان کارگر شرکت تولید شیر ولبنیات تو کرج هست' تا مدیریت مریض ما قضیه اش حل نشه همینه که هست'
با توجه به همگروهي آرژانتين با ايران، من فكر ميكنم اينكار بيشتر يك سياست و تدبير باشه تا حركت فني! مطمئنم يه چيزي تو كله كي روش هست كه در آينده خواهيم فهميد! عجيباً غريبا!!!
جالبه تیم ملی ما کمکم داره شبیه خودروی ملی‌مون میشه!!!
اول به عنوان خودرو ملی معرفی میشه بعدش مشخص میشه هر قسمتش رو یه جا ساخته!!!
خیلی هم خوبه.باکیروش موافقم.
ماتیم ضعیف نمی خواهیم.
اگه بریم اونجا ازهرتیم 10 گل بخوریم بازبهتره از اینکه بیایم بازیکن اچنبی بیاریم.اقای ادینهو وامثال ایشان میخواهند سابقه جام جهانی داشته باشند والا ایرانو دوس ندارندوهیچ وقت با دل جان بازی نخواهند کرد چون مال این اب وخاک نیستند!!!!!!!!!!!!!لیگ دسه سوم هم بازیکن داریم اگه ازاونجا بیاریم بهتره
کی روش کاملأ درست عمل میکند, زیرا ایرانیها مافیائی عمل میکنند و به این توجهی ندارند که این بازیکن میتواند برای تیم مفید باشد یا خیر فقط مسئله مهم اینست که انتخاب شوند و انهم با پارتی بازی.....
اقاي تابناك عزيز چرا جو منفي درست مي كني خيلي هم خوب و عالي است اگر يك كمي سطح فكرمون را بالا مي بريم مي بينيم كه در تمام كشورهاي درجه يك دنيا ملاك تابعيت اقامت در ان كشور است نه چيز ديگري
این کار را هم ژاپن سال های قبل انجام داد و از یک بازیکن برزیلی به نام راموس استفاده می کرد.
همه میدونیم که با این بازیکن های پولکی که اگه چند روز پولشون را دیر بدهند گریه و زاری راه می اندازند که نان شب نداریم بخوریم به هیچ جا نمیرسیم پس بزاریم این مربی کارش را بکنه شاید این برزیلی کاری کرد . (راستی چرا ماشینهای میلیاردیشون را نمیفروشند نان بخرند ؟! )
شما تیم های قوی رو در نظر بگیر آیا همه ی بازیکن هاشون از همون کشورن؟
زیدان+نصف بازیکن های خوب فرانسه
بالتولی+چندتا بازیکن خوب ایتالیا
سیلوا و خیلی های دیگه
این درسته تا از یه چی بدمون میاد سریع اسم کشورهای عربی رو بیاریم با این علم که ایرانی جماعت از کشورهای عرب خوشش نمیاد؟
تابناک جان مقایسه ی منصف داشته باش
بازکنان وطنی ما علیرغم کیفیت بالا در میادین بین المللی از "ضعف شدید اعتماد به نفس" رنج می برند این را نمیتوان انکار کرد. ولی آنهائی که از خارج می آیند این مسئله را ندارند. نگاهی به بازی مطمئن اشکان دژاگه یا رضا قوچان نژاد بکنید کاملا این حقیقت را در می یابید. این مسئله به هیچ عنوان فنی نیست، روحی روانی است.تصمیم کی روش تصمیم بسیار درست و قابل تقدیری بوده حضور این افراد کیفیت، روحیه، خودباوری و اعتماد به نفس تیم ما را بالا می برد.من به شخصه نمیخواهم شاهد نمایش سر تا سر پر از "ترس و وحشت" تیم ملی در هیچ میدانی باشم، که امیدمان فقط به شانس و اتفاقات خاص باشد.
کشورهای صاحب فوتبال هم همین وضعیت هست . به آلمان نگاه کنید . فرانسه . هلند و ایتالیا . پر از بازیکن دورگه و تغییر ملیت داده هستند.
اتفاقن این خودش یه جور تبلیغ برای کشوره که بازیکن خارجی حاضر شده زیر پرچم اون کشور بازی کنه ولی نه مثل کشورهای عربی که بازیکن میخرن .
اشكالي ندارد چه بازيكني باشد مهم اينه كه ازتهه دلش وغيرتش به موفقيت تيم ملي ايران بازي كند فرقي ندارد چه بازيكني باشد
ببین تابناک اکثر بازدید کنندگان سایت شما با نظرتان مخالفند .این نشان از شناخت کم شما از مردم جامعه است . بهتر است اول مردم را بشناسید و بعد اظهار نظر کنید .
خاک بر سر غیرت ما !!
والا بازي ديشب تيمهاي ايراني مقابل تيمهاي عربي نشان داد که کي روش بي تقصير است و دوست ندارد تيم ايران در مقابل ديدگان چند ميليارد بيننده تحقير شود
فوتبال ما که غنی تر از فوتبال آلمان نیست، لطفا ببینید در تیم ملی آلمان چند بازیکن غیر آلمانی بازی می کنند. یا مثلا زیدان که در تیم ملی فرانسه بازی میکرد یک نمونه دیگر
آقای کی روش به کجای این لیگ نگاه کنه که یک بازیکن تاپ پیداکنه وبا خودش ببره جام جهانی همین تیم ملی رو هم همین بازیکنهایی که در خارج فوتبال بازی میکنند مثل قوچان نژاد-دژاگه....به جام جهانی بردند.آیا این کارشناسان بازیکنی در لیگ ایران در سطح کیفی این بازیکنها سراغ دارندکه به تیم ملی معرفی کنند من خودم که تا دو-سه سال پیش تقریبا همه بازیهای استقلال وپرسپولیس رو از دست نمیدادم این فصل فقط دربی را نگاه کردم که اون هم ای کاش نگاه نمیکردم.این کار که اگر سرمربی تیم ملی بازیکن غیر ایرانی خوب رو به تیم ملی دعوت کنه خیلی هم عالیه. چون اگر بخاد همین بازیکنهای لیگ که بازهاشون در سطح محلات هم نیست رو ببره که کیسه گل میشیم.این کار در کشورهای دیگر هم انجام میشه چون فوتبال یک بازی بین المللیه. اگر فوتبالیستهای ایران ادعای پوشیدن لباس تیم ملی رو دارن باید خودشون رو خیلی بالاتر ازاینی که ادعا میکنن برسون(مثل خداداد عزیزی کریم باقری....در تیم ملی سابق که باعث افتخار مابودند) با این سطح کیفی پائین آقای کی روش حق داره که همه بازیکنهای تیم ملی رو از خارج از کشور دعوت کنه.ماهم با دعوت از ادینهو اگر در بالاترین مرتبه اوجش باشه موافقیم.
اگر امكانش باشه بنظرم نيلسون اولويت بيشتري داره .
ما خودمان می توانیم نیاز به
اخه نیز خیلی ، بازیکنان داخلی دارای کیفیت مناسب و تعصب هستند ، بیچاره کی روش مجبوره این کارا رو بکنه....
یادتون نره عزیزان و دلبندان, مهم نام ایران است که باید مثل تخت جمشید بدرخشد در دنیا نه جزئیات. حالا بدید مثبت ها رو یالا یالا یالا بگید ماشاالله به تیممون
به نظر من تيم قوي با اين بازيكنان بهتر است از يك تيمي كه در جام جهاني آبروي ايران رو ببره اون هم با يه سري بازيكني كه غير از پول ديگه چيزي نمي شناسند . اين كار هم نه در كشورهاي عربي بلكه در همه جاي دنيا وجود داره وهر كسي مي تونه با علاقه اي كه به ايران داره تابعيت ايران رو بگيره چه اشكال داره ! اين همه ايراني ميرن تابعيت خارجي ميگيرن حالا يه بار هم برعكس.
آقای رسول مگه این تیم به تو می دن که توقبول ندار ی هر وقت تیمو به تو دادند قبول نکن
با كدوم بازيكن داخلي بريم برزيل .با اونايي كه 10 كيلو اضافه وزن دارن يا اونا كه بيشتر وقتشون مشغول قليون كشيدن هستن .
اگه همين (( اتباع خارجي )) نبودن آيا ميرفتيم برزيل
واقعا کیفیت بازیکنان لیگ ایران بسیار پایین است . انها توانایی چند پاس سالم و استفاده از فضای زمین و تاکتیک را ندارند.
خيلي خوبه بهتر ميشه اگه مسي هم بياد و واسه ايران بازي كنه ديگه خيال دفاع هم راحت ميشه
بابا دل حاج مايلي كهن را نشكنيد ...
این هم از اثرات و نتایج گسترش فساد در فوتبال علی الخصوص فوتبال پایه است.
وقتی بازیکنان بر اساس رابطه و پارتی وارد فوتبال و لیگ برتر و دسته 1 و2 میشوند و بچه های بااستعدادی که پول و پارتی ندارند از دور خارج میشوند، نتیجه اش میشود این؛ که مربی تیم ملی با زبان بی زبانی دراه میگه بازیکنان لیگ شما الفبای فوتبال را هم بلد نیستند و باید افرادی که از بچگی در فوتبال روز اروپا و به درستی رشد کرده و آموزش دیده اند از اونور دنیا به تیم ملی بیاند و این پیشنهاد تغییر ملیّت هم شاه بیت این غزل تلخ است.
کار ما به جائی رسیده است که تیمی که 20سال پیش در آسیا آقائی میکرده اون هم بدون امکانات و پولهای میلیاردی و در اوج جنگ و کمبودها، باید مثل برخی کشورهای بی استعداد همسایه دست به دامن خارجی ها شود.
نتیجه بی برنامگی و عدم نظارت صحیح همین است.
شما بازیکن داخل ایران پیدا کنید که روستایی بازی نکه بابا بعد از سالها یک مربی خوش فکر نترس باپیدا شده بزارین کارشو انجام بده مطمئن باشید بعداز جام جهانی خودش فرار می کنه فقط به عشق برزیله که مونده دیونه که نیست بمونه با یک تیم روستایی کار کنه
اگه تیم اتباع خارجی ایرانی نبودآلان قید جام جهانی بااین بازیکنان داخلی زده بودیم اهالی روزنامه با احساسات مردم بازی نکنندفوتبال ایران را کمک کنندبا تبلیغات مثبت شان نه منفی ...
من که به دلم نمیچسبه... طرف باید خون ایرانی توی رگ هاش باشه بابا...
خیلی هم خوبه خواهشن مثل بقیه موارد مملکت جو ندین.
ادینهو از حالا اقدام کنه برای گرفتن تابعیت ایرانی حداقل 5سال طول میکشه تا تابعیت بهش بدهند البته اون موقع 37 ساله میشه و میتواند با پیراهن تیم ملی بازی خداحافظی از فوتبال را انجام بدهد
تا زماني كه ديوارهاي بلندي دور كشور را فراگرفته باشد و ما متعاقد به ورود به دهكده جهاني نشويم، امكان تعالي و رشد در كشور فراهم نخواهد شد. توجه داشته باشيم كه امريكا با بكارگيري نخبگان دنيا امريكا شد
به نظزتون مسی قبول میکنه ایرانی بشه؟
اینجوری خیلی باحال میشه ها
فک کن مسی با پیراهن تیم ملی ایران 10 تا به آرژانتین بزنه
بنازم غيرت
با این بازیکنان داخلی که از فوتبال فقط پول گرفتن را پیشه گرفته اند تیم ملی به جایی نمی رسد شاید با این راهکار آقای کی روش حرفی برای گفتن داشته باشیم(استفاده از بازیکنان خارجی داخل و خارج از ایران)
متاسفانه اقایان به هر وسیله می خواهند از تحقیر بزرگی که چند ماه دیگر در جام جهانی در راه است جلوگیری کنند . خود کی روش خوب می داند که مثل بازی با کره با 11نفر دفاع کردن حریف ارزانتین ونیجریه نمی شود حتی با یک تیم چند ملیتی وازه ای که گویندگان صدا وسیما در مورد تیم هندبال قطر بکار میبرند
توجه کنید او از تابعیت خود میگذرد ما از بازیکنان پولدار بی کیفیت نه تنها راه برون رفت از این بحران دعوت از بازیکنانی است که پول بیت المال را حیف و میل نکرده اند به نظر من بهترین کار جهت بیدار کردن بازیکنان داخلی همین کار است نام ایران عزیز و اعتبارش مهم است نه یک فرد و بازیکن
ادینهو از حالا اقدام کنه برای گرفتن تابعیت ایرانی حداقل 5سال طول میکشه تا تابعیت بهش بدهند البته اون موقع 37 ساله میشه و میتواند با پیراهن تیم ملی بازی خداحافظی از فوتبال را انجام بدهد
اتفاقا بهترین کار ممکن رو داره انجام میده . مگه ما چند تا بازیکن خوب تو تیم ملی داریم !!!!!!!!
چطور تو مسائل دیگه از جمله نظامی هسته ای خارجی ها خوبن حالا بد شدن تازه بابا اینا از پوستو استخونه خودمونن دمشون گرم که هنوز غیرت ایرانی در وجود دارن دوست دارن برای ایران بازی کنن اگه همینا نبودن که الان جام جهانی رو باید از تلویزیون میدیدیم
توی چند سال گذشته بازیکنای خیلی خوبی تو ایران بودن مثل استپانیان و ... که میتونستیم ازشون اشتفاده کنیم. ادینهو چند سال پیش خیلی خوب بود اما حالا دیگه دیر شده!!!
شعار ندین یه نگاه به جدول گلزنان بکنین. آقای گل 12 گل زده !!
خیلی هم خوبه
خیلی هم خوبه، هدف موفقیت تیم ملی ایرانه، کی روش که با تیم ملی دشمنی نداره ، اگه تشخیص بده بازیکنی با اون پتانسیل داریم ازش دعوت به عمل میاره .
یادتون رفته که با گل چه کسی به جام جهانی رفتیم؟؟؟
چه ربطی داره ما باید آنقدر فرهنگ بالایی داشته باشیم که حتی رونالدو و مسی هم آرزوی پوشیدن لباس تیم ملی ایران رو بکنند نه اینکه آنقدر بی فرهنگی داشته باشیم که ملی پوشان وزنه برداری و کشتی و .... بخواهند لباس کشورهای دیگه رو بپوشند .
این خروجی لیگ ضعیف ماست وقتی بازیکنی در سطح حتی آسیایی هم نداریم که به تیم ملی معرفی کنیم مربی بیچاره مجبوره به چنین کارهایی متوسل بشه
بازی مقابل آرژانتین کل استادیوم با ایران میشه - کیروش میدونه چی کار کنه
32 ساله به چه دردي ميخوره؟ سه تا بازي در برزيل كه نشد توجيه. بعد از اون ديگه پير شده و به درد تيم ملي نخواهد خورد. اگه بازيكن جوان و آينده داري بود توجيه داشت ولي الان خيلي مسخره است بخواد تابعيت بگيره. در ضمن ليگ ايران و بازيكنانش هميني هستند كه ميبينيم و اصلا در حد و اندازه هاي جام جهاني نيستند و اين يك واقعيت تلخه كه بايد بپذيريم. پس اينقدر نگيد به ليگ توجهي نداره....
الان مثلا در تیم ملی آلمان با آن غنای بازیکن همه آلمانی هستند؟
---------------------------
سامی خدیرا: متولد آلمان از پدری تونسی و مادری آلمانی است.
مسوت اوزیل: از پدر و مادری ترک تبار ولی متولد آلمان است.
میرو کلوزه: متولد لهستان و از پدر و مادری آلمانی تبار است. کلوزه در 8 سالگی به همراه والدینش به آلمان بازگشت.
لوکاس پودولسکی: متولد لهستان و از پدر و مادری لهستانی. آنها در 2 سالگی به آلمان مهاجرت کرده اند.
ژروم بواتنگ: پدرش غنایی و مادرش آلمانی است. در آلمان متولد شده است.
ماریو گومز: پدرش اسپانیایی و مادرش اهل آلمان است. او در آلمان متولد شده است.
دنیس آئوگو: متولد کالسروهه آلمان از پدر و مادری نیجریایی است.
ایلکای گوندوگان: در آلمان متولد شده اما پدر و مادرش هر دو ترک تبار هستند

قبل از این هم بازیکنان دیگری همین وضعیت رو داشتند:
کاکائو: در برزیل متولد شد و سپس به همراه والدینش به آلمان مهاجرت کرد
تروخوفسکی: متولد لهستان است و در 5 سالگی به آلمان مهاجرت کرده است.
مارکو مارین: متولد بوسنی است و والدینش در 2 سالگی به آلمان مهاجرت کرده اند.
تاسچی: از پدر و مادری ترک تبار ولی متولد آلمان است.
لوئیز هولتبای: پدرش انگلیسی و مادرش آلمانی تبار است. در آلمان بدنیا آمده و آخرین بار برای دیدار برابر هلند در نوامبر 2012 به تیم ملی آلمان دعوت شده است
سیدنی سام: پدری نیجریه ای و مادری آلمانی دارد. او در آلمان متولد شده است.
آرون هانت: پدرش آلمانی و مادرش اهل انگلستان بوده اما او در آلمان متولد شد. آخرین بار یوآخیم لو او را برای دیدار مقابل آمریکا در ژوئیه سال 2013 به تیم ملی فرا خواند
اینکه یک بازیکن ایرانی یک استپ و یا یک سانتر مناسب نداشته باشد. این کار خیلی معقولانه است. دیروز بهترین تیم ایران یعنی استقلال را دیدیم که در مقابل یک تیم عربی از دقیقه 60 نای دویدن نداشتند. فردا در جام جهانی چگونه می توانند در مقابل نیجریه و ارژانتین بازی کنند. نه خیر آقا ما نمی خوا هیم با یک سبد گل به ایران برگردند. در ضمن اخذ تابعیت نه تنها بد نیست بلکه برای حفظ ابروی ایران خیلی بهتر هم هست
به نظر من با این بازیکنای(بوووووووق)که داریم همون بهتر که از ادینهو یا امثال اون که با دلشون برای تیمهاشون بازی می کنن استفاده کنیم تا تو جام جهانی مضحکه تیمهای بزرگ نشیم.
همیشه یادمه که کشور قطر را برای این کارش سرزنش می کردیم . من یقین دارم استعدادهایی در فوتبال ما حتی در زمین های خاکی شهرهای ایران وجود دارند که اگر دیده بشوند و یک برنامه ریزی دقیق آموزشی روی آنها انجام بشه شاید صدها ادینهوی برزیلی از اون بیرون بیاد .
اگر فوتبال سالم و با برنامه ای داشته باشیم نیاز به هیچ نیروی انسانی خارجی نخواهیم داشت .
آ
ok
در سالهاي اخير چيزي كه بسيار خيره كننده است غيرت بازيكنان لژيونر و حتي خارجي ساكن در ايران است تا بازيكنان قليان كش داخلي، شما كه اين آيتم رو زدي مردونه بازيهاي ليگ رو تا حالا چندتاش رو تا آخر نشستي ديدي ؟
در ضمن تا حالا سر تمرين چندتا تا تيم رفتي ، همين استقلال و پرسپوليس خودمونو برو ببين چه جوري تمرين مي كنن بعد بيا بگو....
در ضمن نام ايران از خود بازيكناني كه داخلش بازي مي كنن خيلي مهمتره ، دليلم هم اينه كه ميگن ايران در فلان مسابقه با يوگسلاوي چي كار كرد نه فلان بازيكن ....
شما هم كه عادت داري اينو نميذاري تو سايتت ، اين يكي رو هم همچنين...
ایران برای ایرانی می ماند نه غیرو بیگانه
مگه اوزیل ترک نیست و واسه آلمان بازی میکنه مگه زیدان الجزایری نبود و واسه فرانسه بازی می کرد .
حالا ببينيم چي ميشه
چه مشکلی داره.من دوست دارم بیاد
بابا شمارو بخدا بسه دیگه تا کی میخواهید با غرض و بخاطر منافع خودتون قلم بزنید!با همین طرزفکر امثال شما فوتبال ما علی اصغری مونده...حالا که یکی پیدا شده یه سر و سامانی بهش بده با جوسازیهاتون همش سنگ بندازید جلو پاش...
برای افتخار کشورمان چه اشکالی دارد،که بازیکن خارجی بیاوریم،اگه این بازیکن ها عرضه داشتن که عربها ما را به این راحتی نمیبردن، باید به چننین مربی خارجی افتخار کنیم.
خيلي عالي ميشه. براش آرزوي موقفين مي كنم. ليگ ايران با اين وضعيت اسفباري كه داره ميتونه به رشد و پيشرفت چنين بازيكنهايي كمك كنه. البته اگه جوونتر بود بهتر بود،چون ميشد براي دوره هاي بعد روش سرمايه گزاري كرد. ايشالا براي دوره هاي بعد شاهد جوونهاي فعال و با استعداد و بدون حاشيه تمام كشورهاي دنيا(البته از نظر استعداد به گرد پاي جوونهاي ايران هم نميرسن) در ايران باشيم تا حداقل شايد بتونه فضاي رقابتي مفيدي رو در فوتبال مملكت بوجود بياره. 
نظرهای مردم مطابق میلتون نبود منتشر نمی کنی؟
خيلي عالي ميشه. براش آرزوي موقفين مي كنم. ليگ ايران با اين وضعيت اسفباري كه داره ميتونه به رشد و پيشرفت چنين بازيكنهايي كمك كنه. البته اگه جوونتر بود بهتر بود،چون ميشد براي دوره هاي بعد روش سرمايه گزاري كرد. ايشالا براي دوره هاي بعد شاهد جوونهاي فعال و با استعداد و بدون حاشيه تمام كشورهاي دنيا(البته از نظر استعداد به گرد پاي جوونهاي ايران هم نميرسن) در ايران باشيم تا حداقل شايد بتونه فضاي رقابتي مفيدي رو در فوتبال مملكت بوجود بياره. 
آخه 32 سالشه به چه دردی میخوری بعد جام جهانی دیگه فسیل شده اگه قرار اینجوری بازیکن بیارن برن ابراهیموویچ را بیارن که تیمش جام جهانی نیومده
به نظر من خیلی هم خوبه .در ضمن اگر نیلسون رو هم دعوت کنن عالی تر میشه.اگه با دروازه بان داخلی بریم که جلوی آرژانتین سوراخ میشیم اونوقت حسابی آبرومون میره بعد باید بگیم ما تیم ایران نبودیم و این تیم تیم گینه هستش.
تیم ملی المان ترکیبی از ترکها(اوزیل.گوندوگان) لهستانی ها(کلوزه) عربها(خدیرا) افریقایی ها(اساموا)است
یعنی اوج فهم و شعور
مثل امثال بعضی ها مذهپ پرستو قوم پرست نیستن
الان البته
وقتی بازیکن ایرانی بی تعصب بازی می کنه وقتی ملتها در هم آمیخته شده وقتی شرکتها چند ملیتی شده و وقتی فرهنگها در آمیخته شده و وقتی زبانها از واژه های هم استفاده می کنند و وقتی انسانها دین خود را عوض می کنند و مسلمان می شوند و یا مذهب خود را تغییر می دهند و شیعه می شوند چه اشکالی دارد ادینهو هم ایرانی شود
خب مثلا داريم دو تا برادر كه هر كدوم واسه يه تيم ملي متفاوت توپ ميزنن...از بحث فوتبال گذشته چون ايرانيا آدماي ناسيونالي هستن نميتونن قبول كنن يه خارجي يه دفعه بشه يه ايراني...
آقایون چطور همین تیم رفت جام جهانی به به وچه چهتون بلند بود حالا که میخوان برن بازی کنن اخ اخ و تف تفتون دراومده بیغیرتی هم حدی داره اینقدر مقام بین کافرای غربی براتون مهم شده که میخواین به هر قیمتی پیش اونا عزیز بشین
هیچ ایرادی ندارد خیلی هم خوب است ما بازی کن درست حسابی وسالم خیلی کم داریم پس بازی کن تاکتیکی مثل اینهو عالیه
بهترين كار رو كروش ميكنه چون اين بازيكنان ايراني ما غيرت ندارن ميرن جام جهاني كه دستگرمي تيم هاي ديگه باشن.....
ولي حداقل اگر هم باختيم آبرومندانه ببازيم بهتره.... بايد بازيكنان بي غيرت از تيم برن و به جاي آنها بازيكنان به اصطلاح دورگه(ايراني اصل) بيان
مهم ایران وایرانیه . مگه بازیکنای که الان بعنوان دورگه توی تیم ملی هستن خیلی از ایران وایرانی میدونن حتی بعضی هاشون بلد نیستن ایرانی صحبت کنن بیایید منطقی باشیم و زمانی ایران توی جام جهانی نتیجه گرفت نمیگم دورگه یه تابیعت ایرانی نتیجه کگرفت میگن ایران نتیجه گرفت
ماباید خودمون بازیکن بسازیم و بریم جام بیاریم انشاله. چرا فدراسیون از مدارس فوتبال که رکن اصلی بازیکن سازی هست در کل کشور حمایت نمیکنه من خودم موسس مدرسه فوتبالم وخیلی هم فوتبال اموز دارم اما سالن و چمه نیست وندارم که بتونم آموزش بدم.و بتونم فوتبالیست خوب وکامل تربیت کنمو فدراسیون مسوولان از مدارس فوتبال حمایت کنید.
به نظر من دعوت نشه بهتره..در ضمن ادینهو پا به سن گذاشته و این حرکت سودی برا ی فوتبال ایران نداره
اگر قرار بود با این کارها تیم نتیجه بگیره،تا حالا قطر و امارات و... قهرمان جام جهانی شده بودن.
اخه اسم ایران با یه برزیلی سر افراز نمی شه، مگر اینکه واقعاً ایرانیزه شده باشه، که فکر نمی کنم...
مـا همیشه عـادت کردیم بگیم که کشورهای حاشیه خلیج فارس بازیکنای خارجی میارن توی تیم ملیشون! ولی واقیت اینه که اگه به خیلی از تیمای اروپایی هم نگاه کنیم از اینجور بازیکن ها کم نمیبینیم! مثلـاً تیم ملی انگلیس بازیکنایی داره مثل اشلی کول، اشلی یانگ، دنی ولبک، یا مثلـا آلمان خدیرا رو داره، پودولسکی، اوزیل، بلژیک لوکاکو رو داره، ایتالیا بالوتلی، فرانسه که کلی از بازیکناش بازیکنای تبعه هستن!
پس لطفاً بیخودی جو ندید! کاملـاً از طرز نوشتن و لحن نویسنده مشخصه که میخواد این کار رو بد جلوه بده ولی مهم موفقیت تیم ملیه
به سرمربی خارجی تیم باید تذکر داده بشه که این حق اون نیست، بخاطر اینکه به اندازه کافی ما خودمون بازیکن داریم که لایق رفتن جام جهانی باشند
ادینهو سنش بالاس ارزششو نداره
بوی نژاد پرستی از نوشته تون به مشام می رسه. در قرن 21 دنیا دهکده شده و تاریخ این حرف ها سال هاست که منقضی شده. وقتی فردی لباس تیم ملی یه کشور را به تن کنه و با تمام وجود بخواد زیر پرچم اون کشور بجنگه دیگه مهم نیست کجای نقشه متولد شده.
مربی خارجی که حس اینترناسیونالیستی نداره فقط به فکر نتیجه است
این در آخر پرجم ایران هستش که برافراشته میشود بازیکن وسیله است .سنتی نباید رفتار کرد هدف چیز دیگری است
منظورتون اینه فرانسه فوتبالش غیر حرفه ایه؟
یا انگلیس یا آلمان یا ایتالیا یا ...
منظورت از کشورهای عربی همیناست ؟؟؟؟ مسئله ادینهو نیست مسئله اینه که کار متعارفی تو کل دنیاست خب تحقیق کن تابی جون
تازهشم از مثبت منفی ها نشون میده 60 درصد مردم با این قضیه موافاً
به نظر من که درخشیدن نام ایران به هر قیمتی اصلا هم لذت بخش نیست. چندتا از این افراد نه تنها هیچ شناخت درستی از ایران و مردم ایران ندارند بلکه هیچ ارغ (عرق؟ ) ملی هم نسبت به ایران و تیم ایران ندارند. تفاوت فوتبال باشگاهی و ملی باید همین باشه که هر تیم با بازیکنان متعهد و وفادار و تابع اون کشور تو مسابقات شرکت کنه. من که این تیم رو دوست ندارم.
ایول کی روش ...................
همون طور که تا حالا دیدیم به اصطلاح دو رگه هایی که وارد تیم ملی شدن کارامد بودن و خیلی بهتر از بازیکنای لیگ بازی کردن... ادینهو میخواد تبعه ایران بشه...خب بشه..اون موقع ایرونی هم محسوب میشه دیگه...حداقل بهتر از بازیکنای مفت خورد میلیاردیمونه که نمیتونن درست حسابی یه توپو شوت کنن.....!!!!!!!!!!!!! گرچه اگه با اومدنش جای چن تا جوون با استعداد و خوبمون مثل افشین گرفته بشه نیاد بهتره !!!
ریشه این مشکل به نظر شما چیست؟ چرا بازیکنان ایرانی الاصل در خارج کشور بازیکان بهتری هستند؟چرا ما تو فوتسال و فوتبال ساحلی جز 10تیم برتر جهانیم و همیشه اول آسیا اما تو فوتبال؟؟؟به نظر من فوتسال و فوتبال ساحلی با هزینه اندک در اخیار همه هست وامکانات زیادی نمیخواهند.اما فوتبال برعکس؛ چرا کسی در این باره فکری نمیکند؟ چرا یک بار برای همیشه این مشکلات را حل نمیکنند.چرا کشور کوچکی مثل قطر انقدر امکانات فوتبالی دارد که جام جهانی را برگزار خواهد کرد اگر میخواهیم خودمان را به مردم جهان نشان دهیم به نظر من فوتبال بهترین گزینه هست اگر دولت نمیتواند بگوید و برود کنار هواداران فوتبال ایران زیادند که برنامه نود این را نشان میدهد اگر هر کس مقداری کمک کند میتوان استادیومی ساخت که همان افراد مجانی استفاده کنندو............
مهم نام ایرانه که تو تاریخ ثبت میشه ..... منم کاملا موافقم
بابا اینجوری که میشیم مثل کشورای حاشیه خلیج پارس نه موافق این کار کی روش نیستم با این که قبولش دارم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
سلام.محمد خان چند جای دیگر هم نظرت رادیدم خیلی منفی می زنی.نکنه فیلم گالیور رازیاد می بینی.نظر شما مهمه یا سربلندی ایران.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
کشورهای حاشیه خلیج پارس چه شونه؟
رفاه اجتماعی ندارن؟
اقتصاد رو به رشد ندارن؟
جایگاه جهانی ندارن؟
رفاه ندارن؟
خیلی هم دلت بخواد
وظیفه همه است به نظر مربی تیم ملی احترام بگذاریم..... من اگر جای کیروش بودم نیلسون هم دروازبان اول تیم ملی می کردم...مهم حفظ آبروی ایران در مسابقاته وگرنه واقعیت فوتبال و لیگ داخلیمون رو همه میدونیم....
فقط کشورهای عربی نیستند که بازیکن خارجی واسه تیم ملی جذب میکنن
همین آلمان صاحب فوتبالو بینین با مسوت اوزیل یا مهمت شول یا جرارد آساموا
یا فرانسه که بعضا از الجزایریها استفاده میکنه
پس آنچنان ایراد بزرگی نیست! اینکه ایشون به لیگ ما توجه نمیکنه بحتش جداس چون مربیگری سلیقه ایه
من یادمه زمان منصور پورحیدری دعوت نشدن افشین پیروانی که تو اوج دوران فوتبالش بود علیرغم تمام مشکلاتی که تیم در خط دفاعی داشت خودش سوژه روز بود اما خود پیروانی در جواب هر مصاحبه دراین باره صرفا میگفت سلیقه ایشون هست و قابل احترام!
مگر قدرتهای بزرگ فوتبال جهان از این بازیکنان استفاده نکردند وبه موفقیتهای نرسیدن مانند المان انگلیس هلند پورتغال دیگه از روسیه که بهتر که نیستم فقط نژاد پرسانه به هش نگاه ننیم..
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
آفرین ، متاسفانه بعضی ها دیدشون از در یه یه نوشابه شیشه ای هم تنگ تره !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
چه ربطی به نژاد داشت!
مگر قدرتهای بزرگ فوتبال جهان از این بازیکنان استفاده نکردند وبه موفقیتهای نرسیدن مانند المان انگلیس هلند پورتغال دیگه از روسیه که بهتر که نیستم فقط نژاد پرسانه به هش نگاه ننیم..
خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
چی میگی تو؟! اسمت که مخالفه ولی حرفت موافق!؟.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
بالاخره موافقی یا مخالف؟ با این کارا مثبت میخوای جمع کنی؟
بهر حال اگر او تابعیت ایرانی گرفته باید به او به چشم یکی ایرانی نگاه کرد. خصوصا اینکه فوتبال او در ایران شکوفا شده است.
پاسخ ها
ميثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
آفرين! اينقدر نژادپرستانه به مسائل نگاه نكنيم. ما فوتباليست ايراني مي‌خواهيم، ادينهو هم با اينكه در ايران متولد نشده، ولي رشد فوتبالي اش با ايران گره خورده است. به عقيده من فوتبال او نتيجه همين ايران است و هيچ اشكالي ندارد در تيم ملي بازي كند. با نظر برخي كه حتي نيلسون را هم پيشنهاد ميدهند كاملاً‌ موافقم. چطور همه دنيا به ملي پوشان ما چشم دوخته اند و در تمام رشته ها از وزنه برداري و كشتي تا قايقراني و تيراندازي و ... به آنها تابعيت ميدهند، ولي ما از اين فرصتها استفاده نكنيم؟ همچنين حضور ادينهو در جام جهاني ميتواند جو ورزشگاه را در برزيل به نفع ما رقم بزند. يا به يك مربي اعتماد كنيد و بگذاريد كارش را بكند يا به دنبال يك مربي باشيد كه بتوانيد كارهايش را تحمل كنيد.
نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
نگمه
با توجه به اینکه لیگ برتر ، مهجم خوبی نداره ، من با حضور دورگه ها و خصوصا ادینهو در تیم ملی موافقم . امیدوارم این اتفاق بیفته تا تکونی به فوتبالیستهای بی کیفیت بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه دو رگه نیستند. دانیل داوری هم تابعیت خود به خودی از طرف پدر دارد. خوبه اعطای تابعیت به عهده فدراسیون فوتبال نیست . چون اعطای تابعیت ایرانی کار بسیار سخت و در برخی مواقع ناممکن هست.
با توجه به اینکه لیگ برتر ، مهجم خوبی نداره ، من با حضور دورگه ها و خصوصا ادینهو در تیم ملی موافقم . امیدوارم این اتفاق بیفته تا تکونی به فوتبالیستهای بی کیفیت بده
تیم ایران همیشه ثابت کرده با بازیکنان ایرانی به زمین میرود ولی هیچ گاه از غیر ایرانی استفاده نمی کند
غلط می کنه اگه اون هنوز ایرانیا رو نشناخته دلیل نمیشه هر غلطی دوست داشت بکنه! ایران بحرین و قطر و امارات و حتی ژاپن نیست. بزار فوتبالمون پر مشکلات و دلالی و پیری و ضعف بازیکنان باشه این خودمونیم که باید جبران مافات کنیم اگه رگ غیرت حتی ضعیف ترین بازیکن ما بجوشه هر کاری میتونیم انجام بدیم. نمونه اش برد کره با اتحاد و همدلی بود تو این سه چارماه باقی مونده کی روش بهتره سراغ یه گزینه دیگه بره. مشکل فوتبال ما فقط جام جهانی اونم فقط این جام نیست. کی روش به فکر خودشه فکر میکنه به جزب این ایران قویتر میشه. شاید درست باشه ولی به نظرم اولا الان وظیفه ماست که نذاریم این تابو شکسته شه چون تا الان تیم ملی ایران جزو معدود تیمایی بوده که واقعا ملی موندند. ما همینی هستیم که میبینید! فو تبالمونم همینه! بزرگترش نکنید چون داره بیت المال رو مصرف میکنه اونم با بازده کم. هیچکدوممون شاید نخواد حق و یارانه اش به بازیکن دسته چند خارجی برسه شاید بخواهیم که صرف کودکان یتیم این جامعه شه ولی نمی خاهیم صرف مخارج فلان بازیکن خارجی شه. اگه کیروش با این تیم شاید ضعیف در بازی ها شرکت کنه ولی بچه ها متحد وباغیرت بازی کنند آرزانتینو نمیبریم ولی سه تا شکست هم نخواهیم خورد. اما اگه با ده بازیکن خارجی هم بازی کنیم حتی اگه آرزانتینو هم ببریم خودمون هم خواهیم دانست این اون ایران 1998 که اون همه شور و شوق رو آفرید نیست. همینیم. میخایم بهتر شیم؟!... پس خودمونو به تدریج و اصولی درست کنیم. اگه یه روزم به اون نقطه برسیم شاید بازم به آرزانتین ببازیم اما خودمون بهتر از همه ارزش کارمون رو می دونیم.
پاسخ ها
مجتبی
| United States |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
ببین نظرت اینقدر احمقانست که نه مثبت دادن نه منفی
مرد پارسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
آنقدر احمقانه بود که من نظر منفی دادم
دانیال
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
با ناشناس کاملا موافقم. تیم ملی سمبل و عصاره ی فوتبال ملت ایرانه. نه لیگ فساد گرفته و درب و داغون. ادینهو در کشور خودش هم کسی نمیشناسدش . تصور کنید ایران در برزیل با بازیکنی برزیلی بازی کنه . واقعا فاجعه ست. اگه در دنیا این مساله مرسومه دلیل نمیشه ما تقلید کنیم از اونا. چرا از حرفه ای گری خارجیا در سایر مسایل فوتبال تقلید نمی کنید؟ مختصات و عرف و غرور ملی مردم پارس این موضوع رو قبول نمی کنه .
ناشناس
| Canada |
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
شاید داری شوخی میکنی، یادت باشه کره رو هم کسی گل زد که این متن منتقد آمدنش به تیم ملی هست،ادینهو برای مس و لیگ ایران همیشه خاص بوده، اگر میتونه مثبت باشه، چرا نه،زیر پرچم ایران، پر از انگیزه باید باشه.
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
حرف مفت ممنوع
علی اصفهان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
ناشناس : میتونستی نظرتو مودبانه تر از این بدی. متاسفانه مخالفین کی روش همه از همین دست هستند مثل شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
همون اولش که با توهین شروع کردی، دیگه اصلا حوصله نداشتم این طومار بلندبالات رو بخونم.منفی دادم.نژادپرست نباش.
زارع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
خیلی بی ادبانه و بی منطق بود!
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
سلام.مودب باش .بهتره نظر ندهی.کتاب علمی تخیلی هم کمتر بخوان.
آناناز
| United Kingdom |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
اوا . خاک عالم . تو هم که موجی هستی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
1- رگ غیرت خیلی وقته به بهای پولهای بیت المال توی لیگ تعطیله
2- مشکل فوتبال نیست. مشکل نوع نگاه مسئولین به فوتباله
3- شما همینی هستی که میگی دگم و بی فکر فوتبالتونم همینه که می بینی، فاسد و بی هدف
4- تیم 1998 علی دایی، کریم باقری، عابدزاده و عزیزی رو داشت. کدوم یک از بازیکن های الان انگشت کوچیکه دایی و باقری میشن چه با غیرت چه بی غیرت؟
5- بعد از پایان هر بازی کسی نمیگه فلان بازیکن آرژانتین رو برد یا به آرژانتین باخت. میگن ایران برد یا باخت.
6- ارزش هر کاری به نتیجه اونه. اگه قراره از کاری نتیجه بگیریم بسم الله!
برنامه ریزی، مدیریت، همت، سلامت نفس و صداقت بزارید وسط
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
عزيزم تو خودت بيا برو درخواست كن از كي روش تا عضو تيم ملي شي ، خودتو اصولي درست كن و از بيت المال هم خرج نكن. عزيزم تو دنيايي كه با يه كليك ميلياردها ميليارد اطلاعات جابجا ميشه ملي موندن معني نداره. دنيا پشت گوش مونه پس حصار آهني كشيدن دورمون ديگه ممكن نيست.
نه فقط اشكالي نداره بلكه الگوي مفيدي براي جوانان وآينده ي فوتبال ايران خواهد شد.اسپانيا هم با استفاده از فوتباليستهاي رده يك دنيا والگو شدن آنها براي نسلهاي بعد امروز فوايد ان عمل رو درو ميكنه وقهرمان جهان شده!!!!!
به شدت مخالفم. اگه قرار باشه خارجی بیاریم باید زیر 23 سال باشه نه پا به سن گذاشته
من کاملا مخالفم این تیم دیگه اسمش تیم ملی ایران نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
منم بهراحتی بات مخالفم. یه منفی بگیر حالشو ببر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
تیم ملی فرانسه پس اسمش چیه؟!!
به علت وسعت مهاجرت بین ملل این یک امر کاملا طبیعی و غیر قابل اجتناب هستش. در اروپا هم خیلی‌ تیمهایی بزرگ از بازیکنان با اصالت غیر بومی استفاده می‌کنن. نمونه هاش، کلوزه، پودلوسکی در تیم‌ ملی‌ المان و زلاتان ابراهیموویچ در تیم‌ ملی‌ سوئد هست که به علت مهاجرت برای کشوری غیر از زادگاهشون بازی می‌کنن. نمونه‌های بسیار دیگه هم وجود داره. مشکل ما در ایران اینه که ناسیونالیسیم افراطی باعث می‌شه همیشه خارجی‌ها رو با چشم متفاوت ببینیم واگرنه تیم‌ ملی‌ هر کسی‌ رو تعلق خاطرش به اون کشور تعیین می‌کنه نه محل زادگاهش یا نژادش.
پاسخ ها
ّّ
| Switzerland |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
يعني واقعا الان ادينهو بخاطر تعلق خاطرش به ايران براي ما بازي ميكنه يا براي رفتن به جام جهاني؟!!
منتخب جهان اگه قهرمان هم بشه ارزشی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
پس تیم ملی آلمان یا فرانسه چی؟
خیلی هم خوبه آفرین به کی روش
هر چی باشه از خیلی از بازیکنای لیگ برتر خودمون خوب بازی میکنه تک نفری تونست استقلالو تو جام حذفی ببره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
آره شاید اگه قبول شد برای تیم ملی (که من فکر نمی کنم) در جام جهانی می درخشه و تیمهای باشگاهی سایر کشور ها میان دنبالش اونوقت به سبب شرایط بهتر اون باشگاهها و کشورها ،اگه یادش از ایران اومد؟!
حالا اگر کشورهای عربی اینکار و انجام میدادند میگفتند عده ای که از تمدن بویی نبردن پناه به دیگران بردند برای..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
آقا بحث فوتباله. با مسائل دیگه قاطیش نکیند لطفاً
هر کاری که کی روش صلاح بدونه اون درسته
حالا اگه همین بازیکن تو بریزیل بیاد ایرانو با گلاش ببر مرحله بعد.همه مخالفین می گن کار ما بوذ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
جوجه رو آخر جام جهانی می شمرند
آناناز
| United Kingdom |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
بارهم که تویی موجی . موش کور بخوردت!
یه دونه که حالا به جایی بر نمیخوره...!
درود برکیروش اوناییکه مخالفن ما از بازیکنای مثل ادینهواستفاده کنیم پس دوس دارن ما با بازیکنان ایرانی بریم سوژه جام جهانی بشیم.بایداز ادینهوبه جای بازیکنای بی غیرتمون استفاده کنیم
یک سوال:آیا با امدن بازیکنان خارجی به لیگ برترفوتبال ما،فوتبال ما واقعا حرفه ای به تمام معنا شد؟من با این موضوع مخالف نیستم چون خیلی از کشورهای صاحب سبک هم همین کارراکرده اند وخواهند کرد ولی ادینهو علیرغم کیفیت خوب فوتبالش پا به سن گذاشته است زود از رده خارج میشه . مابایستی ریشه های اساسی فوتبالمان را آسیب شناسی کنیم تا کی میخواهیم از دورگه هاوغیرایرانی استفاده کنیم؟
تیم ملی ایران نباید بیش از این ترکیب متفاوت پیدا کنه این به وضعیت فرهنگی جامعه و مردم برمیگرده خیلی چیزا در دنیا جا افتاده ولی در داخل ما مشکل داریم که افکار غیر خارجی رو تابو میدونیم
تیم ملی‌مون هم داره میشه شبیه خودروی ملی‌مون
چه اشکالی‌ داره ادینیو بیاد بار تیم ملیمون بعضی‌ کنه ، واقعاً این بازیکنه غیرتش از این بازیکنای الان توی تیم ملی‌ خیلی‌ زیادتر .
يعني ادينهوي 32 ساله از كريم انصاري فر ميداوودي بايرامي شريفات عنايتي وخيلي ديگه از بازيكناي جوون وآينده دار ما بهتره
به نظر من كه اصلا بهتر نيست
اما با فرض اين كه بهتر هم باشه 32 سال سن داره يعني مياد براي خودش از ويترين جام جهاني استفاده ميكنه بعدش هم به دليل سن بالاش قابل استفاده نيست و برمي گرده كشور خودش
بهتر نيست از بازيكناي جوون وآينده دار خوبي كه تو ليگمون داريم استفاده كنيم كه ساليان سال به درد فوتبالمون بخورند.
من به شدت مخالفم و اين كار كي روش رو دهن كجي به مردم و فوتبال ايران مي دونم

اگه اين كار رو يه مربي ايراني مثلا امير قلعه نويي ميكرد همه رسانه ها و مطبوعات چنان بهش حمله مي كردند كه بايد از ايران فرار مي كرد ولي چون آقاي كي روش گفته خيلي از مطبوعات و رسانه ها چشم بسته تاييد مي كنند
به نظر من هیچ اشکالی نداره.چرا اصلا کی روش اصرار به دعوت چنین بازیکنانی میکنه؟؟ چون واقعا الان لیگ فقر شدید بازیکن خوب دارد .اون بازیکنانی که قبلا دعوت کرده که اصالتا ایرانی هستن و مشکلی نیست در مورد ادینهو هم چه اشکال دارد که یه بازیکنی که چند ساله تو این مملکت بازی کرده اتفاقا هم محبوب هم هست به تیم ملی کمک بکنه ؟؟؟؟
مگر این برزیلی دعوت شده که اینقدر انرژی صرف هیچ میکنید ؟!!!! بقیه هم که همه ایرانی میباشند خواه در ایران زندگی کنند خواه هر جای دنیا !؟ بهتر است حب و بغض ها را کنار گذاشته و از تیم ملی و کروش حمایت شود .
این تیم اگر قهرمان جام جهانی هم بشود برای من هیچ ارزشی ندارد.آقای کی روش. لطفا بس کنید.تیم شما تیم ملی ایران نیست
این تیم اگر قهرمان جام جهانی هم بشود برای من هیچ ارزشی ندارد.آقای کی روش. لطفا بس کنید.تیم شما تیم ملی ایران نیست
این تیم اگر قهرمان جام جهانی هم بشود برای من هیچ ارزشی ندارد.آقای کی روش. لطفا بس کنید.تیم شما تیم ملی ایران نیست
من هم اگه جای کی رش بودم همینکار رو می کردم . بی رو درواسی بازیکنان داخلی ما همگی توان باز ی با تیم های عربی رو هم ندارند چه برسه به تیمهای خارجی در جام جهانی . نه قدرت بدنی خوب و یده ال رو دارند نه تفکر یک بازیکن حرفه ای رو و در مقایسه با فوتبال امروز آسیا و جهانی خیلی عقب هستند .
موافقم بازیکن خوبیه قدرت خط حمله تیم ایرانو بالا می بره و اونجا زنگ تفریح آرژانتین ونیجریه وبوسنی نمی شیم .
تیم ملی فوتبال ژاپن مگه الکس برزیلی رو در اختیار نداشت عزیزم . ادینهو از خیلی فوتبالیست های ایرانی بسیار بهتر بازی میکنه انصافا...
چقدپول میخواداینوبگین
چه اشکل داره
به نظر من سوای بحث فوتبالی اینکار یک جنبه تبلیغاتی مثبت برای کشور داره. نشون میده کشور قابلیت پذیرش غیر ایرانی ها رو تا حد تغییر تابعیت داره.
باید تو این مرحله از تیم ملی و سرمربی اش کاملا حمایت کنیم.این دشمنی های غیر فوتبالی رو نباید وارد فوتبال کرد. بهترین تیم های ملی دنیا و کشورهای صاحب فوتبال از بازیکنان خارجی استفاده میکنن. دیگه دوره این حرفا سر اومده تو فوتبال. بیاید حرفه ای به قضیه نگاه کنیم.
مگر همین چند ماه پیش قهرمان جهان و اروپا یعنی اسپانیا به یک بازیکن صد درصد برزیلی تابعیت اعطا نکرد برای حضور در تیم ملی اسپانیا ؟ چون با تورس افت کرده و ویای پا به سن گذاشته مهاجم نداشتند .حالا تیمهای ملی المان ، بلژِک و هلند بماند.اگر ادینهو به درد میخوره و از بقیه هم پستهای ایرانی الاصلش بهتره بسیار هم جذبش خوبه
چه اشکالی داره. اگر ادینهو اینقدر ایران رو دوست داره و بازیکن خوبی هم هست خیلی هم خوبه.
تعصب بیش از حد موجب موضع گیری ها و اظهار نظرات بی منطق میشه.
اصلا من میگم حالا که قراره بازیکن خارجی بیاریم بریم گرت بیل رو بگیریم که تیمش نرفته جام جهانی (البته میدونم چون تو تیمش بازی کرده غیر ممکنه ولی آرزو بر جوانان عیب نیست)
شما یه بازیکن با غیرت و تکنیکی مثل عابد زاده معرفی کن بعد از مربی تیم ملی انتقاد کن در ضمن این باعث غرور منه ایرانی که یه برزیلی میخواد تابعیتشو عوض کنه به خاطر پوشیدن پیراهن تیم ملی این مملکت و فکر میکنم از خیلی بازیکنای ایرانی متعصب تر بازی کنه.
چه مشکلی داره!؟
خود آلمان با اینکه زمانی مهد نژادپرستی بوده،
الان در ترکیب اصلی تیم ملّی بازیکن ترکیه‌ای تبار هم داره(مسعود اوزیل)
در 2006 هم یک بازیکن غنایی داشت
ایتالیا هم با ماریو بالوتلّی
و فرانسه با زیدان الجزایری و دیگر بازیکنان افریقایی‌الاصل مثل تیری هانری و آنلکا و...
سوئد با زلاتان صربی
و......
اگه ادینهو تابعیت ایران رو گرفته، چه دلیلی داره که نتونه در ترکیب تیم ملّی باشه؟!
آقا بذارین بیاد چی کارش دارین....از بیگ زاده که بهتره...
ما تا به امروز اگر می گفتیم کشورهای جهان و علی الخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس با بازی کنان غیر ملیتی خود مقام می اوردن و ما به انها می خندیدیم باید از این به بعد بدون هیچ جزابیتی شاید به بازی تیم ملی نگاه کنیم چون کمکم حتی پدر بزرگها و مادر بزرگها با تلفظ نام ایرانی بازیکنان قریبه خواهند شد چون میدانند هیچ نو یا نتیجه ای نخواهند داشت
بابا دست بردارید از این خاله زنک بازیها
توروخدا ببینین کیروش شده همه کاره این فوتبال.البته این از بی عرضگیه فدراسیونمونه.خداییش ننگ نیست که ادینهو بخواد واسه تیم ملی ما بازی کنه ماکه قرارنیست قهرمان جام بشیم.اصلا از گروهمون صعود نکنیم ولی بازیکنای ایرانمون بازی کنن خیلی بهتره که باادینهوبخوایم بریم مرحله بعد.
عجيب است اسمش تيم ملى است قهرمان هم شد امروز هم تيم بلاروس را برد ولى فدراسيون توجه خاصى به ان نشان نميدهد تيم ملى ساحلى رو ميكم ايا تيم ملى هست يا نيست اقاى فردوسى بور حداقل شما جيزى بكوييد
عجيب است اسمش تيم ملى است قهرمان هم شد امروز هم تيم بلاروس را برد ولى فدراسيون توجه خاصى به ان نشان نميدهد تيم ملى ساحلى رو ميكم ايا تيم ملى هست يا نيست اقاى فردوسى بور حداقل شما جيزى بكوييد
به نطر من ایده ی خیلی خوبیه..تیم ملی آلمان و فرانسه سالهاست دارن این کارو میکنن..قهرمان جام جهانی میشن افتخار هم میکنن...
در جواب اون نفری که به اسم ناشناس کامنت گذاشت می خوام بگم ما باید یاد بگیریم که به هیچ کس توهین نکنیم و به ادینهو احترام بذاریم . ضمناً بعد از خداحافظی دایی فوتبال ما گلزن ماهری به خود ندیده. از دایره انصاف خارج نشیم اقای کیروش به فکر سربلندی ایران در جام جهانی است اما چه می شه کرد وقتی در فدراسیون فوتبال ما هیچ کس جای خودش نیست و کفاشیان با خنده و ...... جواب منتقدان رو میده(منتقدانی که دغدغه شون فوتبال ملی است و انتقادات آنها به حق می باشه)،فوتبال ما و لیگ ما بهتر از این نخواهد شد. وقتی در لیگ ما مهاجم خوبی در حد تیم ملی نیست بهتر است از ادینهو که گلزن خوبی است استفاده شود. ایشون دوست داره واسه تیم ملی بازی کنه برعکس بازیکن ایرانی ژاپنی که واسه حضور درتیم ملی بادیگارد می خواست .
به نظر من این کار به نفع فوتبال ایرانه کشور هایی مثل المان هم قبلا از این کارها کردند
اعلتاععغافلب
باید به نظرمربی احترام گذاشت چون اون الان از همه ما ایرانی تر است
همین الان اکثر تیمها از بازیکنان که اصلیت اون کشور ندارن داره استفاده می کنن مثل ایتالیا، فرانسه و انگلیس به هر حال کسی که بیش از 6 سال تو یه کشور مونده باشه طبق فانون می تونه تو تیم ملی اون کشور بازی کنه و این امتیازیه که کشورها می تونن ازش استفاده کنن. هیچ اشکالیم نداره.
اگه انجوری بود ما نباید مربی خارجی و .... هم بیاریم.
خیلی هم عالی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار