بازدید 19395

قانون بازنشستگی با سوابق کمتر از 10 سال

پس از اینکه سوابق پرداخت حق بیمه متقاضیان در شعب تامین اجتماعی احراز شد این افراد باید مبلغ مربوط به میزان کسری سابقه تا سقف ده سال را پرداخت کنند.
کد خبر: ۳۸۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۴ 20 February 2014
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، از اجرایی شدن قانون بازنشستگی با سوابق کمتر از ده سال خبر داد.

محمد حسن زدا در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر از بیمه شدگان متقاضی استفاده از این قانون خواست در مرحله نخست با مراجعه به واحد مستمری شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور، سوابق خود را احراز کنند.

وی با بیان اینکه داشتن 60 سال برای آقایان و 55 سال سن برای زنان از شروط اصلی استفاده از این قانون است، گفت: پس از اینکه سوابق پرداخت حق بیمه متقاضیان در شعب تامین اجتماعی احراز شد این افراد باید مبلغ مربوط به میزان کسری سابقه تا سقف ده سال را پرداخت کنند.

زدا با اشاره به اینکه حق بیمه هر فرد 30 درصد حقوق ماهانه است، افزود: اگر فرد60 ساله ای که دارای دو سال سابقه پرداخت حق بیمه و حقوق ماهانه 500 هزار تومان است بخواهد از قانون بازنشستگی با سوابق کمتر از ده سال استفاده کند باید برای 96 ماه باقیمانده برای هرماه 150 هزار تومان بپردازد.

وی گفت : به این ترتیب این بیمه شده می تواند به عنوان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی از حقوق ماهانه این سازمان و سایر مزایای آن بهره مند شود.

معاون فنی و درامد سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد : حقوق ماهانه این گروه از بازنشستگان فقط برای ده روز محاسبه خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان