بازدید 24802
تذکر رئیس صدا و سیما به معاونش بابت سرزمین کهن

باید از بابت رنجاندن مردم بختیاری به خدا پناه برد

ایجاد کوچک‌ترین بدبینی و بی‌اعتمادی این عزیزان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در رسانه ملی قابل تحمل نیست و باید از این رنجش‌خاطر به خداوند بزرگ پناه برد. مردم شریف بختیاری، انقلابی و شهید داده‌اند و در طول تاریخ به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هرگز دشمنان ملت به ویژه انگلیسی‌های تفرقه‌افکن نتوانسته‌اند کوچک‌ترین واگرایی بین آنان و اسلام و ایران عزیز ایجاد کنند.
کد خبر: ۳۷۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰ 15 February 2014
به دنبال فرستادن گزارش توضیحی کارگردان،‌ تهیه‌کننده، مدیرگروه فیلم و سریال و ناظران مجموعه تلویزیونی سرزمین کهن به معاونت سیما، رئیس رسانه ملی تذکراتی خطاب به این معاونت ابلاغ کرد.

به گزارش «تابناک»، مهندس ضرغامی با ‌ارسال تذکراتی خطاب به معاونت سیمای رسانه ملی گفت: ایجاد کوچک‌ترین بدبینی و بی‌اعتمادی این عزیزان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در رسانه ملی قابل تحمل نیست و باید از این رنجش‌خاطر به خداوند بزرگ پناه برد.

متن نامه هشدار‌گونه رئیس صدا و سیما به معاون سیما به شرح زیر است:

جناب آقای دارابی
معاونت محترم سیما


با سلام؛

توضیحات ارائه شده توسط جناب‌عالی ملاحظه شد. همان گونه که گفته شده و انتظار داریم، سریال تاریخی «سرزمین کهن» مجموعه‌ای تأثیرگذار برای روشنگری و به تصویر کشیدن تاریخ انقلاب اسلامی است که حقانیت و اصالت انقلاب و ارزش‌های آن به ویژه مبارزات حق‌طلبانه و شجاعانه مردم و اقوام مختلف ایرانی در آن روایت می‌شود.
 
به رغم شروع مناسب این مجموعه، با حمله هواپیماهای انگلیسی و شهادت ملارضای بختیاری که به روستا مهاجرت کرده است و تولد «قهرمان فیلم»، متأسفانه برابر دانستن نام خانوادگی بختیاری با قوم بختیاری در بعضی دیالوگ‌ها، ظرفیت برداشت‌های متفاوت از این نام خاص را به وجود آورده و موجب نگرانی و انتقاد هموطنان عزیز بختیاری ما شده است.
 
توجه به این نگرانی امری ضروری است. باید اطلاع‌رسانی تصویری (تیزر) در مورد شخصیت قهرمان سریال که یک بختیاری اصیل است در دستور کار شبکه قرار گیرد.
 
ضمنا در برنامه‌های تحلیل هفتگی این سریال‌ با دعوت از کار‌شناسان ذی‌ربط به ویژه در حوزه تاریخ پرافتخار قوم بختیاری، مردم کشورمان را با فداکاری‌ها و سلحشوری‌های آنان بیشتر آشنا کنید.
 
مردم شریف بختیاری، انقلابی و شهید داده‌اند و در طول تاریخ به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هرگز دشمنان ملت به ویژه انگلیسی‌های تفرقه‌افکن نتوانسته‌اند کوچک‌ترین واگرایی بین آنان و اسلام و ایران عزیز ایجاد کنند.
 
ایجاد کوچک‌ترین بدبینی و بی‌اعتمادی این عزیزان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در رسانه ملی قابل تحمل نیست و باید از این رنجش‌خاطر به خداوند بزرگ پناه برد.
 
سید عزت‌الله ضرغامی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل