بازدید 69376
گزارش کامل اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر؛

نیمی از سیمرغ‌ها از آن «چ» و «رستاخیز» شد

پس از طولانی شدن سخنان وزیر ارشاد، حاضران با تشویق پیاپی، خواستار پایان سخنرانی شدند که اتفاقی عجیب و کم‌سابقه بود. وزیر ارشاد در پاسخ به این واکنش گفت: «رو به پایان است، زود‌تر تمام می‌کنم!» ‌شبکه نمایش که پخش زنده این مراسم را نشان می‌داد، نخست بخش اجرای زنده موسیقی سنتی را ‌سانسور کرد و پس از دقایق در حالی که دوربین گل نشان می‌داد، نوای موسیقی پخش شد و دوباره به استودیو برگشت!
کد خبر: ۳۷۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰ 11 February 2014
مراسم پایانی سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، با برگزاری فرش قرمز آغاز شد و سپس با اهدای سیمرغ‌های بلورین به پایان رسید. در این مراسم، «فیلم» رستاخیز ساخته احمدرضا درویش با برنده شدن هشت سیمرغ بلورین و «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا با برنده شدن پنج سیمرغ بلورین، نیمی از ۲۲ جایزه هیأت داوران را از آن خود کردند و بدین ترتیب، سال جدید سینمای ایران برای سینماداران نیز با اکران فیلم‌های حاضر در جشنواره رسماً آغاز شد.

به گزارش «تابناک»، اختتامیه جشنواره سی‌و‌دوم فجر برگزار شد تا پس از رونمایی از مهم‌ترین سرمایه‌های سینمای ایران برای یک سال پیش روی، برگزیدگان بخش‌های گوناگون از میان کاندیداهایی که برای ۲۲ سیمرغ بلورین رقابت می‌کنند، مشخص شوند و سیمرغ‌های بلورین نقش بسته بر پوسترهای فیلم‌ها، عیاری برای سنجش اعتبار آثار توسط مردم شود و در اکران عمومی نیز حضور موفق‌تری داشته باشند؛ عیاری که البته در سال‌های اخیر، چندان با نظر مخاطبان عام همسان نبود‌.

در مراسم اختتامیه، در آغاز مراسم فرش قرمز برگزار شد و سینماگران و شخصیت‌ها با عبور از روی فرش قرمز و مقابل عکاسان و فیلم‌برداران در محل ویژه در سالن اصلی مرکز همایش‌ها مستقر شدند. احسان کرمی، مجری برنامه رادیو هفت همچون افتتاحیه به سینماگران خوش‌آمد می‌گفت و مدیریت صدا و اجرا در لابی سالن همایش‌ها را بر عهده داشت، برنامه رسمی اختتامیه اما با نزدیک چهل دقیقه دیرکرد در سالن اصلی با نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و خواندن قرآن آغاز شد.

عبور سینماگران کشور از روی فرش قرمز

پس از قرائت قرآن، ویدیویی با نام «انفجار نور» که مشتمل بر تصاویر ویرایش شده امام خمینی در ‌مبارزات انقلاب اسلامی و دوران رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی بود، به نمایش درآمد تا جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که به مناسب این اتفاق فرخنده در ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، حال و هوایی متفاوت به خود گیرد. سپس محمدرضا شهیدی فر ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در اختتامیه، پیشنهاد کرد جشنواره فیلم فجر هر ماه یک بار برگزار شود تا فیلم‌های بهتری داشته باشیم!

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حسین فریدون روحانی برادر و دستیار رئیس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمد احسانی و جعفری‌جلوه مدیران دولتی حاضر در اختتامیه جشنواره سی و دوم هستند.

همچنین هنرمندانی همچون محسن امیریوسفی، عبدالله اسکندری، رخشان بی‌اعتماد، یدالله صمدی، مجتبی فراورده، پناه‌برخدا رضایی، سعید راد، ضیاءالدین دری، بهرام رادان، داریوش فرهنگ، لوریس چکناواریان، محمود کلاری، نرگس آبیار، محسن روزبهانی، سهراب پورناظری، ملیکا شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان، مهدی فخیم‌زاده، بهروز افخمی، کارن همایون‌فر، ابوالحسن داودی، محسن علی اکبری، مجیدمیرفخرایی، حمید نعمت‌الله، سیروس الوند، مهدی داوری، روح‌الله حجازی، بهروز افخمی، هادی نائیجی، کیانوش عیاری، امیرحسین شریفی، غلامرضا موسوی، جهانگیر کوثری، فرامرز قریبیان، کامپوزیا پرتویی، لقمان خالدی، رضا عطاران، بابک حمیدیان، مریلا زارعی، فرهاد توحیدی، شهرام مکری، امیر اثباتی، بهرام رادان، فرشته طائرپور و... حضور دارند.

در ادامه افتتاحیه، علیرضا رضاداد سخنان بسیار کوتاهی برای خوش آمدگویی به حاضر گفت و نوبت به اهدای جوایز بخش مستند رسید. هیأت داوران این بخش، بیانیه‌ای قرائت نکرد و جوایز بخش مستند به سرعت اهدا‌ شد. پس از آن ویدئویی از برگزاری سی و دومین دوره جشنواره در تمام استان‌های کشور پخش شد، اکران فیلم‌ها در کاخ جشنواره، کارگاه‌ها و نشست‌های جنبی جشنواره با حضور چهره‌های شاخص سینمای جهان همچون ویتوریو استرارو به نمایش درآمد.

سپس علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد پشت تریبون رفت و سخن گفت که البته پس از طولانی شدن سخنان وزیر، حاضران با تشویق پیاپی، خواستار پایان سخنانش شد که اتفاقی عجیب و کم سابقه بود. وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به این واکنش گفت: «رو به پایان است، زود‌تر تمام می‌کنم!» و البته همچنان به سخنان خود ادامه داد و تا پایان متن سخنرانی‌اش پیش رفت که با چند سری تشویق دیگر مواجه شد و در پایان نیز گفت: «غیر از هنر که تاج سر آفرینش است / دوران هیچ منزلتی پایدار نیست».

سپس سیمرغ‌های بلورین ‌بخش «نگاه نو» یا‌‌‌ همان فیلم اولی‌ها اهدا شد و سپس نوبت به پخش قطعاتی توسط علیرضا قربانی بود. شبکه نمایش که پخش زنده این مراسم را نشان می‌داد، بخش اجرای زنده موسیقی سنتی را ابتداً سانسور کرد و پس از دقایق در حالی که دوربین گل نشان می‌داد، نوای موسیقی پخش شد و دوباره به استودیو برگشت!

در ادامه به واسطه آنکه نماهنگ یادبود از هنرمندان فقید سینما در یک سال اخیر منتهی به جشنواره سی و دوم با اجرای زنده قربانی گره خورد، شبکه نمایش مجبور به پخش این بخش شد. ظاهراً مشکل سانسور نمایش ساز در تلویزیون همچنان پابرجاست و اتفاقات اخیر تنها یک اتفاق بوده است.

سپس علیرضا رضاداد دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور روی صحنه تأکید کرد فیلمی با شرایط لازم برای دریافت جایزه ویژه ریاست جمهوری در نخستین دوره‌ای که قرار بود اینجایزه اهدا‌ شود، شناخته نشد و اینجایزه در این دوره اهدا‌ نخواهد شد.

سپس محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور روی صحنه آمد و سخنرانی کوتاهی انجام داد. حاضران با تشویق پیاپی نهاوندیان، مواجهه‌ای مشابه سخنرانی جنتی انجام دادند که البته عده تشویق کنندگان در هر دو اتفاق، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد حاضران در سالن بود. پس از سخنان نهاوندیان به دعوت مجری، با اشاره به حضور جانبازان قطع نخاعی و خانواده‌های شهدای حاضر در جمع که می‌ه‌مان اختتامیه شده‌اند، حاضران یکپارچه به احترامشان ایستادند و تشویقشان کردند.

سپس نوبت به حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی رسید که او از سخنرانی صرف نظر کرد و با خواندن شعری، به سخنانش پایان داد و سپس در اقدامی غیرمنتظره با اهدای تابلوی خط نفیسی، از علیرضا رضاداد تقدیر کرد.

ایوبی در ادامه از رضاداد خواست دبیر دوره بعدی جشنواره نیز باشد. در ادامه و پیش از اهدای جوایز بخش سودای سیمرغ (بخش اصلی) محمدرضا شهیدی‌فر عنوان کرد، کارگردان فیلم «عصبانی نیستم» از دبیر جشنواره خواسته برای آنکه فضای جشنواره آرام ‌بماند، فیلم وی ارزیابی نشود و ‌این در حالی است که ظاهراً این فیلم در برخی بخش‌ها از سوی هیأت داوران به عنوان منتخب، اعلام شده بود و ظاهراً بدین ترتیب هیأت داوران دور خورد!

پس از اهدای چند بخش از جوایز «سودای سیمرغ»، کلیپی با صدای محسن چاووشی پخش شد که ترکیبی از تصاویر دیدنی فیلم‌های سینمایی را در خود جای داده بود و با شعر «آمد بهاران جانان /‌ای شاختر برقصا...» گره خورده بود.

بخش مستند

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم

۱. جایی برای زندگی (به تهیه‌کنندگی محسن استادعلی و نسرین عبدی)

۲. حیات در رگ‌های سرد (به تهیه‌کنندگی فتح‌اله امیری)

۳. خاطراتی برای تمام فصول (به تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی)

برنده:
خاطراتی برای تمام فصول (به تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی)
رزاق کریمی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این دوره، مقام والای جانبازان شیمیایی کشورما را پاس داشت.

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی

۱. محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی»

۲. لقمان خالدی برای فیلم «کمی بالاتر»

۳. مصطفی رزاق‌کریمی برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول»

۴. مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط»

برنده:
محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین پژوهش و تحقیق

۱. مصطفی رزاق‌کریمی و سام کلانتری برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول»

۲. بهزاد فتحی‌نیا برای فیلم «حیات در رگ‌های سرد»

۳. سیدغلامرضا نعمت‌پور و لاله روزگرد برای فیلم «برای گونگادین بهشت نیست»

برنده:
سیدغلامرضا نعمت‌پور و لاله روزگرد برای فیلم «برای گونگادین بهشت نیست»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی- هنری

۱. وحید بتوته برای فیلم «لطفاً بوق بزنید»

۲. ماکان عاشوری برای فیلم «نیمروز مَکُران»

۳. علی لقمانی برای فیلم «باد بر باغ نظر»

۴. مهدی نورمحمدی و محمود منصوری برای فیلم «حیات در رگ‌های سرد»

۵. مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط»

برنده: مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط»


سمیرغ بلورین ویژه هیئت داوران: م
جتبی میرطهماسب برای فیلم «شش قرن و شش سال»
میرطهماسب فقط به خواندن یک شعر اکتفا کرد: ما را به سخت‌جانی خود این گمان نبود


بخش نگاه نو (فیلم اولی‌ها)

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم:

۱. تراژدی (به تهیه‌کنندگی محمدحسن نجم)

۲. چند متر مکعب عشق (به تهیه‌کنندگی نوید محمودی)

۳. حقِ سکوت (به تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی)

۴. خانه‌ای کنار ابرها (به تهیه‌کنندگی روح‌اله برادری)

۵. سیزده (به تهیه‌کنندگی سعید سعدی)

۶. ملبورن (به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی)

برنده: چند متر مکعب عشق (به تهیه‌کنندگی نوید محمودی)

صاحبان سیمرغ های بلورین بخش مستند مشخص شدند
صحنه ای از فیلم چند متر مکعب عشق

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:

۱. نیما جاویدی برای فیلم «ملبورن»

۲. هومن سیدی برای فیلم «سیزده»

۳. جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۴. آزیتا موگویی برای فیلم «تراژدی»

۵. محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»

۶. برزو نیک‌نژاد برای فیلم «ناخواسته»

برنده: جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه:

۱. بهروز افخمی برای فیلم «پایان خدمت»

۲. سیدجلال دهقانی اشکذری برای فیلم «خانه‌ای کنار ابرها»

۳. هومن سیدی برای فیلم «سیزده»

۴. رضا کریمی برای فیلم «تراژدی»

۵. جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۶. محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»

برنده:
محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»



جایزه ویژه هیات داوران بخش نگاه نو: سیزده به کارگردانی هومن سیدی
این کارگردان جایزه‌اش را به رئیس جمهور اهدا کرد

دیپلم افتخار بازیگری: امیر جدیدی برای فیلم‌های «پایان خدمت» و «سیزده»

دیپلم افتخار بازیگری: پانته‌آ پناهی برای فیلم «خانوم»

دیپلم افتخار فیلمبرداری: مسعود سلامی برای فیلم «ناخواسته»

دیپلم افتخار: سیدجلال دهقانی برای «خانه‌ای کنار ابرها»



بخش سودای سیمرغ


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری:

۱. سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ»

۲. بهنام خاکسار برای فیلم «طبقه حساس»

۳. امیر سحرخیز و کامران سحرخیز برای فیلم «عصبانی نیستم!»

۴. سایمون فریم برای فیلم «رستاخیز»

برنده:
سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی:

۱. رضا ترکمان برای فیلم «پنجاه قدم آخر»

۲. حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ»

۳. حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «رستاخیز»

۴. زنده‌یاد محمدجواد شریفی‌راد و محسن روزبهانی برای فیلم «معراجی‌ها»

برنده: حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ»و «رستاخیز»


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی:

۱. سودابه خسروی برای فیلم «شیار ۱۴۳»

۲. محسن دارسنج برای فیلم «همه چیز برای فروش»

۳. سیدرسول سیدعربی برای فیلم «انارهای نارس»

۴. محسن موسوی برای فیلم «رستاخیز»

۵. مهرداد میرکیانی برای فیلم «قصه‌ها»

۶. مهرداد میرکیانی برای فیلم «میهمان داریم»

برنده: محسن دارسنج برای فیلم «همه چیز برای فروش»

دارسنج این جایزه را به محسن امیریوسقی کارگردان «آشغال های دوست داشتنی» و امیر ثقفی کارگردان «همه چیز برای فروش» هدیه کرد و گفت: 80 درصد آنهایی که اینجا هستند خانه اجاره ای دارند، امیدوارم فکری در این زمینه بشود.


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس:

۱. آبتین برقی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۲. عباس بُلوندی برای فیلم «چ»

۳. حسن روح‌پروری برای فیلم «انارهای نارس»

۴. شراره سروش برای فیلم «همه چیز برای فروش»

۵. مرجان شیرمحمدی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۶. مجید میرفخرایی برای فیلم «رستاخیز» 

برنده: مجید میرفخرایی برای فیلم «رستاخیز»


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم:

۱. برای فیلم «چ» صدابردار: بهمن اردلان / صداگذار: سیدعلیرضا علویان

۲. برای فیلم «چندمتر مکعب عشق» صدابردار: مهدی صالح‌کرمانی/ صداگذار: امیرحسین قاسمی

۳. برای فیلم «رستاخیز» صدابردار: یداله نجفی/ صداگذاران: جرمی‌پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی

۴. برای فیلم «شیار ۱۴۳» صدابردار: کامران کیان‌ارثی/ صداگذار: آرش قاسمی

۵. برای فیلم «عصبانی نیستم!» صدابردار: نظام‌الدین کیایی/ صداگذار: محمدرضا دلپاک

۶. برای فیلم «همه چیز برای فروش» صدابردار: محمد حبیبی/ صداگذار: حسین ابوالصدق

یادآوری می‌شود هیات داوران در بخش صدا به جای تفکیک نامزدهای دو جایزه صدابرداری و صداگذاری، با محور قرار دادن صدای فیلم، دو سیمرغ بلورین به صدابردار و صداگذارِ یک اثر اهداء خواهند کرد.

برنده: برای فیلم «چ» صدابردار: بهمن اردلان / صداگذار: سیدعلیرضا علویان


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

۱. فرهاد اصلانی برای فیلم «قصه‌ها»

۲. بابک حمیدیان برای فیلم «چ»

۳. بابک حمیدیان برای فیلم «رستاخیز»

۴. اکبر عبدی برای فیلم «خواب‌زده‌ها»

۵. میلاد کی‌مرام برای فیلم «خط ویژه»

۶. صبا گرگین‌پور برای فیلم «مردن به وقت شهریور»

برنده: بابک حمیدیان برای فیلم «چ» و «رستاخیز»
بابک حمیدیان با بغض جایزه اش را دریافت کرد و از شهید اصغر وصالی یاد کرد

دیپلم افتخار: میلاد کی‌مرام برای فیلم «خط ویژه»
کی مرام دیپلم افتخارش را به کودکان سرطانی و بیمارستان محک اهداء کرد


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

۱. هنگامه حمیدزاده برای فیلم «اشباح»

۲. ملیکا شریفی‌نیا برای فیلم «اشباح»

۳. سهیلا گلستانی برای فیلم «میهمان داریم»

۴. شبنم مقدمی برای فیلم «امروز»

۵. نعیمه نظام‌دوست برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

برنده: شبنم مقدمی برای فیلم «امروز»

دیپلم افتخار: مشترکاً برای هنگامه حمیدزاده و ملیکا شریفی‌نیا برای فیلم «اشباح»


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن:

۱. سهراب پورناظری برای فیلم «آرایش غلیظ»

۲. فرید سعادتمند برای فیلم «شیار ۱۴۳»

۳. علیرضا کهن‌دیری برای فیلم «میهمان داریم»

۴. استفان واربک برای فیلم «رستاخیز»

۵. کارن همایونفر برای فیلم «همه چیز برای فروش»

۶. پیمان یزدانیان برای فیلم «طبقه حساس»

برنده: استفان واربک برای فیلم «رستاخیز»

دیپلم افتخار: کارن همایون فر برای «همه چیزی برای فروش»


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین تدوین:

۱. نیما جعفری جوزانی برای فیلم «خط ویژه»

۲. حسن حسندوست برای فیلم «برف»

۳. مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ»

۴. مصطفی خرقه‌پوش برای فیلم «متروپل»

۵. هایده صفی‌یاری برای فیلم «عصبانی نیستم!»

۶. خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا برای فیلم «آرایش غلیظ» 

برنده: مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ»


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری:

۱. محمد آلادپوش برای فیلم «میهمان داریم»

۲. هومن بهمنش برای فیلم «امروز»

۳. حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»

۴. مرتضی غفوری برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۵. علی‌محمد قاسمی برای فیلم «همه چیز برای فروش»

برنده: حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد:

۱. آرش آصفی برای فیلم «رستاخیز»

۲. حامد بهداد برای فیلم «آرایش غلیظ»

۳. پرویز پرستویی برای فیلم «امروز»

۴. رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس»

۵. مهدی فخیم‌زاده برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۶. نوید محمدزاده برای فیلم «عصبانی نیستم!»

برنده: رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس»


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن:

۱. حسیبا ابراهیمی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۲. ساره بیات برای فیلم «فصل فراموشی فریبا»

۳. رویا تیموریان برای فیلم «شیفتگی»

۴. سمیرا حسن‌پور برای فیلم «تمشک»

۵. مریلا زارعی برای فیلم «شیار ۱۴۳»

۶. باران کوثری برای فیلم «عصبانی نیستم!»

برنده: مریلا زارعی برای فیلم «شیار ۱۴۳»
مریلا زارعی در هنگام دریافت جایزه ضمن تقدیر از حاتمی کیا و نرگس آبیار و عوامل فیلم شیار 143، از حاضران خواست به احترام مادران شهید بایستند و ایشان را تشویق کنند


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه:

۱. بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۲. سامان سالور برای فیلم «تمشک»

۳. پیمان قاسم‌خانی برای فیلم «طبقه حساس»

۴. مصطفی کیایی برای فیلم «خط ویژه»

۵. حسین مهکام برای فیلم «برف»

برنده: بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:

۱. بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۲. ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم «چ»

۳. احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز»

۴. محمدمهدی عسگرپور برای فیلم «میهمان داریم»

۵. حمید نعمت‌الله برای فیلم «آرایش غلیظ»

برنده: احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز»


نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم (به تهیه‌کننده):

۱. آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)

۲. چ (به تهیه‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی)

۳. رستاخیز (به تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده)

۴. شیار ۱۴۳ (به تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی)

۵. قصه‌ها (به تهیه‌کنندگی رخشان بنی‌اعتماد»

برنده: آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان) و رستاخیز (به تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده)

جایزه ویژه هیات داوران: نرگس آبیار برای فیلم «شیار 143» و حمید نعمت الله برای «آرایش غلیظ»


همچنین جایزه ویژه نگاه ملی به «بنیاد سینمایی فارابی» برای تهیه کنندگی «چ» اهداء شد که جعفری جلوه این جایزه را دریافت کرد.

و در آخر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم منتخب تماشاگران جشنواره سی و دوم نیز به «شیار 143» و «خط ویژه» اهداء شد.


دانلود فرش قرمز و بخش اصلی اختتامیه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵۲
شبکه نمایش داره نشون میده ولی چرا انقدر از دور؟! لنز تله ندارند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
لنز تله بذارن که چی را از نزدیک ببنیم؟
دکور ساده ی یخ زده یا چهره ی بی روح برگزار کنندگان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
نبابا یا چهره ها ممنوع التصویرن یا منشوری
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
بابایی که داری لحظه به لحظه گزارش میدی!!چیه اینقدر جوگیر شدی؟ مسولین شبکه نمایش چیکار کنن که نشون دادن آلات موسیقی در تلوزیون ممنوعه؟ خودتو کنترل کن.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
واقعا حیف شد که جایزه بهترین فیلم رو به حاتمی کیا ندادند.
هنوز حاج کاظم ها در سرزمینشان غریبه اند ...
دست شما درد نکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
با این جایزه دادنتون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
حاتمی کیا محبوبترین و قوی ترین کارگردان ایران ...
حامد
| United States |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
اصلاً کار به فن و محتوای فیلم ندارن. یکی نیس بگه حالا سیاست به کنار، دیگه چه دلیلی داره جایزه ها رو به چ و رستاخیز بدین آخه؟ این دو فیلم به هیچ وجه مستحق این همه جایزه نبودن. عدالت کجاست
م.ت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
حامد جان نکنه تو هم کارشناسي؟با قاطعيت نظر دادي؟شايدم حقتو خوردن!!!!!!!!!!!!!!!
دمه هومن سیدی دما دم که حرف دله مردم زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
چی گفت؟ منظورت کدوم مردمه؟
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
ناشناس جان شما رو نگفتیم خودش ناراحت نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
منظور همون 50 درصدیه که به رئیس جمهور رای دادن .
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
حرف منو که نزد
برنامه قطع شد بخاطر کمانچه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
ویولن بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
کمانچه هم بود
آخرش که چی خود سانسوری
پاسخ ها
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
آقای مانی به نظر بنده پخش زنده به ما نیامده چرا که در برنامه زنده دوست داریم لحظه به لحظه از وقایع آگاه شویم. وقتی این گونه اعصاب آدم را به هم می‌ریزند همان بهتر که پخش زنده نداشته باشیم و بعدا خلاصه برنامه را که تشکیل یافته از قسمت‌هایی که از هزاران فیلتر رد شده و کاملا پاستوریزه و استرلیزه شده نشان بدهند. در این حالت اعصاب آدم کمتر خرد می‌شود حتی شما در این شرایط حق انتخاب داری نگاه بکنی یا نه.
این چه صدا وسیماییه که موسیقی حلال هم در اون حرام میشه! و بعد هم میگن چرا مردم ماهواره نگاه می کنند.
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
خدا خیرت بده که بحق اصل جمله رو گفتی...
این وزیر برای سینماگر ها که بد نبود .واقعا بی انصافند و قدر نشناس.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
بابا مردم کار دارن نمیخوان دیر وقت برن خونه. تازه هنوز این همه از مراسم باقی مونده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
خیلی از شب ها دیر می روند منزل امشب هم روش . واقعا بعضی ها در این چندسال ، از همه قشرها بی ادب شدند.چقدر همه بی حوصله شدیم
دمشون گرم همشون به شمقدری و دوره سیاه سینما در دوره سابق تاختن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
مثلا به مسئولین جدید نتاختن واقعا باعث تاسف هست . اینها با توجه به تعداد کم شان در سالن فکر کنم همان هایی هستند که فیلم ها و کارگردان ها را با سوت و ... همراهی می کردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
این فیلما که همه محصول همون دوره است!
فکر کردی یه فیل 3 ماه تولید میشه و به جشنواره میرسه؟
بازم سانسوره ... حرفام سانسور شد !!! قطع شد ..........
پاسخ ها
RAVA
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
چه صحبتی می کرد آخه . چاقوکشی و دعوا و... خوب شد سانسور کرد چرت و پرت داشت میگفت اون آخریه کی بود اومده بود یه لیست رو بخونه
خود سانسوری تا به کی؟؟؟؟!!!!
یعنی هرچی دیدیم فقط سانسور بود مثل اون بنده خدا جایزشو تقدیم کرد سریع سانسور کردن
واقعا خیلی بیکارین به این فیلمای در پیت با بازیگرا و کارگردانای درپیت نگاه می کنین متاسفم.موضوع سینمای ایران=عشق و عاشقی به طرق مختلف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
لااقلش اینه که این فیلم های عشق و عاشقی نهایتا 90 دقیقه یا اگه سریال باشه سر 20-30 قسمت تموم میشه مثل سریال های ترکی نیست که 400 قسمت 40 دقیقه ای عشق وعاشقی ! ببینیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
همش که عشق و عاشقی نبود
بیشتر برنده ها اتفاقا فیلم های جدی ای هستند
واقعا که! تاخیر پخش از مسابقات فوتبال به مراسم جشنواره فجر هم رسید!! اون هم به خاطر چهار کلمه حرف سیاسی که یک نفر زد!
مطمئنا در افغانستان و فلسطین و عراق هم چنین سانسوری وجود و سابقه ندارد
دارن به هر فیلمی یه جایزه میدن که همه راضی باشن
سانسور ها خیلی کمتر شده بود و چهره کسانی که رو صحنه میرفتن رو از نزدیک نشون میداد!!!!!!!
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
البته دوستان لحن بنده طنزه ها جدی نگیرید.........سانسور همچنان ادامه داشت
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
از تلويزيون ما كه خانم توسلي ديده نشد شايد توي تلويزيون شما ويژه تصوير كامل ايشون رو پخش كردند خانم مريلا زارعي هم از بغل تصويربرداري شد يعني اولين و بالاترين و هنرمند برجسته منتخب امسال سينما را ملت ايران نيمه ببينند و...
همون حسینی واستون خوب بود و البته شمقدری ;)

واقعن که ....
پس دیگه جایزه بهترین فیلم رو میدن به چ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
ندادن که متاسفانه
دادن به بهروز افخمی
بعد میگن جوایز سیاسی نیست!!!!
من به عنوان يه فرزندشهيدازخانم مريلا زارعي سپاسگزارم براشون آرزوي موفقيت وعاقبت به خيري دارم.
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
خانم مریلا زارعی واقعا نجابت و متانت یک زن ایرانی رو با رفتار و گفتار و پوشش ظاهریشون نشون دادن.
تابناک واقعا ممنونم از سرعت اطلاع رسانیت
همه میدونن بهترین بازیگر مرد حق نوید محمدزاده بود. توف به این روزگار
پاسخ ها
همه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
برو بابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
دقيقا،خيلي حيفه،اين همه زحمت ميكشن آخرشم ميشه اين...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
کي هست حالا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
عصبانی هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
عصباني نيستم!
جشنواره ای کامل از انواع سانسور از نیامدن حاتمی کیا و پرستویی تا قربانی کردن اجرای علیرضا قربانی و از دور نشان دادن خانم هایی که لباس کامل اسلامی و پوشش تمامی داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
لطفا از خودتون برای اسلام تعیین تکلیف نکنید. حجاب اسلامی طبق رساله مراجع یعنی پوشاندن همه بدن بجز صورت و دست و پا از مچ به پایین. حجاب اسلامی یعنی آرایش نکردن مقابل نامحرم. وقتی کلمه کامل را بکار می برید معنای آن حتی فراتر می رود و شامل بعضی احتیاطها نیز می شود. شاهد بودید کسانی که حتی شاید کمی کمتر از حداقل را رعایت کرده بودند بصورت کلوزآپ نمایش داده شدند. مثل خانم زارعی یا خانم آبیار. ولی درمورد بعضی دیگر هرطور حساب کنید حجابشان اسلامی نبود. من نمی گویم صداوسیما باید نشان می داد یا نه ولی اسلامی نبود. لطفا نظرات شخصی را وارد اسلام نکنیم که همین تفسیرهای شخصی وضع امروز را بوجود آورده
مملکت جو گیر
واقعا کارگردانی فیلم "چ" خیلی بهتر از "رستاخیر" بود. متأسفانه فکر میکنم همیشه به پروژه های آقای درویش به چشم تافته جدابافته نگاه میشه. شاید هم چون این پروژه چندین میلیاردی بوده، با اهدای جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم سعی بر سودآوری آن در گیشه و استقبال مردم بوده است.
خود سانسوری یه چیزی تو مایه های خود زنیه !
حرکت مصطفی کیایی زیاد درست نبود. از اون بدتر حرکت شبکه نمایش برای قطع نمایش جشنواره بود. متاسفم برای صدا و سیما
پاسخ ها
روح
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
چرا درست نبود؟؟؟ آقای شیخ طادی دو سال پیش سیمرغشون رو به آقای ابوالقاسم طالبی (کارگردان قلاده های طلا) اهدا کردن هیچکس چیزی نگفت مردمی هم که اونجا بودن براشون دست زدن آقای کیایی امسال یک کلمه گفت عصبانی نیستم سانسورش کردن .. تبعیض تا کجا؟؟؟
ای ما چه قدر بدبختیم که یه صدا و سیما باید جای ما تصمیم بگیره که چی ببینیم چی نبینیم... کار امشبشون واقعا عمق فاجعه رو در " رسانه ملی" نشون داد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
فاجعه اش خیلی زیاده، دیگه شده چاه ویل که عمق نداره.هرچی هم زنگ میزنیم اعتراض میکنیم انگار نه انگار .اونوقت هی رسانه ملی رسانه ملی!!
واقعا صدا و سیما مردم رو چی فرض کرده ؟ یعنی حتی برای یک لحظه فکر کرده با این وضع پخش , چه بلایی داره سر موسیقی و سینمای این مملکت میاره ؟
یعنی آدمای روی اون صحنه اینقدر خطرناک بودن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
سانسورش افتضاح و بسیار تابلو بود.
با اینکه چندثانیه عقب انداخته بودن بازم ضایع شد!
بعد میگن مر ماهواره جیززه!
یه اتفاق معمولی تو کشور خودمون رو نمتونیم از تلویزیون خودمون ببینیم
انتقاد حاتمی کیا از هیات انتخاب جشنواره کار خودشو کرد! متاسفم که فیلم متوسط افخمی بیشتر از چ تحویل گرفته شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
دقیقا!
اما مهم اینه که وقتی فیلم ها اکران بشه , مردم خودشون میدونن افخمی بهتر بود یا حاتمی کیا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
اتفاقاً فيلم خوبي بود آذر شهدخت پرويز و ديگران. شما گمونم نديديش!
تابناک تیتر بزن سانسور شدید صدا و سیما در جشواره فیلم فجر منو یاد بازی والیبال ایران و ایتالیا انداخت که...
پاسخ ها
sasan
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
شدیدتر از والیبال فینال فوتبال ساحلی بودش.
تاکی دوگانگی درتلویزیون ادامه خواهدداشت ؟
تو شبکه نمایش که پخش می کرد هرجا که یکی می خواست کمی حرف های نکته دار بزنه رو سانسور می کرد و اون مجری رو نشون می داد. یعنی واقعا فکر میکنن مردم اینقدر ...ن که ندونن موضوع چیه؟ با این کارا فقط مردم رو بدبین می کنن.اگه همه چیزو بیان رک رو روراست به مردم نشون بدن مطمئنا مردم دیدشون به صداو سیما بهتر میشه. همین کارا رو میکنن که مردم میرن به سمت ماهواره دیگه. به امید روزی که این مسئولان سر عقل بیان و واقعا برای آگاه کردن مردم و پیشرفت مملکت تلاش بکنن نه صورت مسئله ها رو پاک کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
اینقدر ضایع سانسور می کرد که مجری شیکه نمایش لبخند پرمعنی شو نمی تونست مخفی کنه
سانسور صداوسیما خحالت آور بود
مگر قراره همه باب طبع شما حرف بزنند...؟!
با سلام فقط خواستم از آقای ابراهیم حاتمی کیا به خاطر دفاع اش از فیلم ارزشی شیار و ساخت چ تشکر کنم.
بازم سانسور.....ای کاش شبکه های ماهواره ای این مراسم رو پخش میکردن که مجبور نباشیم برنامه و جشنواره ای رو نگاه کنیم که هرگاه دلشون میخواست بدون توجه و بدون احترام به مخاطبان و بینندگان سانسور میشد یعنی روحیه نقد پذیری نزد مسئولین فرهنگی و سازمان سینمایی کمه؟؟؟؟؟؟؟
تابناک جان واقعا از خبررسانیت ممنونم.خیلی از سایت های به اصطلاح خبرگزاری حتی آنچه را که شبکه نمایش نشان داد نیز منتشر نکردند و فقط می تونم بگم تابناک جان ممنون
فکر کتم بعد از نامه مدیریت صدا و سیما در مورد مجری ها و خود سانسوری جشنواره فجر، دیگه وقت واگذاری صدا و سیما به نیروهای جوان می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
فکر نکن با تغییر رییس چیزی عوض میشه وقتی فکر وتعصبات پا برجاست.
حاک بر سر این تلویزیون با این جشنواره نشون دادنشون
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
ادب داشته باش!
طرف داره میگه فیلم ها با همه سلایق باشن صدا و سیما داره سانسور می کنه !!!
سلام
واقعا در حق چ بی عدالتی شد
نه فیلم نامه
نه کارگردان
نه بهترین فیلم
واقعا که
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
سینمای سیاست زده به این میگن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
بی انصاف نباشیم.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
خدایی راست میگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
آره واقعا!
یعنی آذر و شهدخت بهتر از چ بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جای تاسفه
واقعآ متاسفم
بیچاره ها، آقای شهریار ربانی مجری سینمایش و اون آقای منتقد که وقتی که یه جایی سانسور می شد باید کارشناسی می کردند و بازیچه صدا و سیما شده بودند.
قبل از اينكه انصراف تهيه كننده "عصباني نيستم" اعلام بشه، خيلي از خبرگزاري ها اين موضوع رو اعلام كرده بودند كه ... ايشون رو مجبور به انصراف كردن.
باز هم مهندسي. واقعا جاي تاسفه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
اين بيشتر دكتري بود! از نوع گازانبري...
شبکه نمایش در اقدامی نمادین هنگام سخنرانی برندگان جوایز .سخنان هر کدام که انتقاد یا گله ای بود را به طور کامل سانسور کرد.مثل متن نامه خانه سینما و همچنین برنده بهترین چهره پردازی. خب که چی شد الان هیچکی نفهمید اونا چی گفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
نمادی؟ کدوم نماد این عین سانسور بود به شعور مخاطب توهین کردن شکل دیگه ای هم داره؟
شاید یه زمانی در خونه ها فقط تلویزیون و رادیو بود اما گویا مسولین صدا و سیما هنوز به خوبی این قضیه را نتوانستند درک کنند که علاوه بر تعداد زیادی شبکه های ماهوارهای،به راحتی در محیط دنیای دیجیتال نیز اطلاعات فراوان و خلاف میل آنها در دسترس همگان هست و دیگر به جای یک رقابت برای جذب افکار عمومی دست به سانسوری کاملا غیر حرفه ای میزنند.گویا تلویزیون فکر میکنه عالم دهر هست در حالی که ...فقط برایشان متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
همه که به این ابزارها دسترسی ندارن برادر.
اگر اینطور بود که شما دیگه نمی نشستی جشنواره ر ا از تلویزیون ببینی بعد هم بهش فحش بدی.
خسته نباشی خرم. واقعاً این ده روز خیلی زحمت کشیدی و در نبودت به ما هم خیلی خوش گذشت. خوشحالم برای خودت که میای خستگی در میکنی و ناراحتم برای خودمون که باز باید تحملت کنیم! P-:
خانم مریلا زارعی حقش بود .مبارک است.
عطاران باید برگرده تلوزیون سریال بسازه تا از خنده بمیریم
پاسخ ها
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
فقط ایشون یه خورده فیلمهای خنده دارش بدآموزی داره انواع بی احترامی به بزرگتر، توهین به شخصیت دیگران، و حرف های بد .... که اصلا دوست ندارم بچم بشینه پای همچین برنامه ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
فاطمه خانم! مشكل از فرهنگ ماست وگرنه عطارات چيز دروغي رو نشون نداده!
بسلامتی کم کم تلوزیون خودمونم داره خودمونو سانسور میکنه.
یاد جمله ی مرحوم خسرو شکیبایی تو فیلم دلشکسته افتادم!!!
کاملا معلوم بود که می خواستن دل همه رو بدست بیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
همه يعني سازندگان چ و رستاخيز؟!
فعلا كه دل اينا به دست اومد
عصباني نيستم كه اونطوري،قصه ها هم كه هيچي،متاسفم
این که از این ور حاتمی کیا رو به صورت خودجوش حذف کردند و از اون ورم بصورت کاملاً شیک عصبانی نیستم رو ... نشون میده ما به اعتدال رسیدیم ... :P
عصبانی هستم
قرار نبود شیار 143 تو جشنواره باشه و اگر نبود دفاع حاتمی کیا اصلا دیده نمیشد...

حاتمی کیا حذف شد کامل!! جایزه فردیی به خودش ندادن در حالی که هر کس که از فیلم "چ" و حتی فیلمهای دیگر رفت جایزه‌اش را بگیرد از حاتمی کیا تشکر کرد!!!!
من "مچکر نیستم" و اتفاقا کاملا هم "عصبانی هستم" : حذف سلیقه ی متفاوت با سلیقه ی آقایان: عصبانی نیستم! پخش به اصطلاح مستقیم با تاخیر چند ثانیه ای برای سانسور به موقع! حذف ساز و موسیقی! تصویر دوردست از سیمای بانوان! مجری و کارشناس دم دستی برای مواقع اضطراری! رفت و برگشت چندباره ی این... به جهت کلمات مگوی معدود منصفین و شجاعان! مجری نامربوط و طنز نامربوط تر! از این همه آزادی و احترام به شعور مخاطب دلم گرفت...! نه اسکار ، نه گلدن گلاب ، نه کن ، نه فیفا بالن در و نه حتی افتتاحیه ی المپیک که فجر بود و زجر شد! اختتامیه ای بر امید...
فقط خوب شد حامد بهداد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول رو نگرفت
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
حامد بهداد با اون بازی افتضاحش تو آرایش غلیظ باید تمشگ طلایی رو می گرفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
کاملا موافقم.مغرورتر و از خودراضی تر از حامد بهداد،فقط خودشه.
ز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
درود بر حامد بهداد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
حق نويد محمد زاده يا پرويز پرستويي بود
سلام چند تا چیز جالب بود:
1- اگه با سوت و کف به وزیر توهین کنی تلویزیون نشون میده اما اگه محسن دارسنج بگه 80 درصد اجاره نشینیم باید سانسور شه
2- در دولت قبل به بعضیا ظلم شد،قبول! اما اینجور که هنرمندان خوشحال بودن فک کردم شاه رفته!!!!!!
3- به نظر میاد بعضی از هنرمندان مثلا شریف خیلی به فرهنگ چاپلوسی علاقه مندن، خدا کنه اینه فرهنگ ما رو درست نکنن!!!!
4- همه دولتها با حاتمی کیا بدن:
خاتمی= توقیف به رنگ ارغوان
احمدی نژاد= توقیف گزارش یک جشن
روحانی= ندادن جایزه به خودش (کارگردانی که همه عواملش جایزه گرفتن الا خودش حتی لیاقت جایزه ویژه هم نداش)
5- و نکته اخر فریبرز عرب نیا ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
فقط میتونم بگم داوران ظلم کردید ظلم کردید ظلم کردید چرا؟
رستاخیز=8سیمرغ
چ=5سیمرغ
قصه ها=0سیمرغ
عصبانی نیستم=0سیمرغ
خط ویژه=0سیمرغ
حالا دیدید عدالت رو...............
به نظرتون با این سداوصیما چکار بایدکرد.خیلی دلمون پره ازش خــــــــیلی ها خیلی که میگم ینی
خیـــــــــــــلــــــــــــــــــــــــــــــ...ی
لطفا یک نفر به من بگه اقای عبدی در کدام فیلم دهه فجر نقش یک زن مسن را بازی کرد؟ با تشکر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
خواب زده ها
ناشناس
| Kenya |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
وقتی همه خواب بودیم
شجاعت سقراط وار یعنی جایزه ها را نه بر اساس شایستگی بلکه مصلحت به فیلمها بدهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
سقراط وار؟؟ افاضات فلسفي...
اصلا چرا صدا و سیما میخواد به جای مردم تصمیم بگیره؟
مردم مگه خودشون عقل و شعور ندارن
قضیه ی سیمرغ گرفتن چ هم شد مثل اسکار گرفتن آواتار !!
فیلمی به اون عظمت و با داستانی به اون عمیقی و زیبایی رو فقط بهش بهش برای جلوه های ویژه جایزه دادن!
به جاش اسکار بهترین فیلم رو دادن به هرت لاکر که درباره ی قهرمانی آمریکایی ها تو عراق بود دادن!!
واقعا جای تاسفه!
آذر و شهدخت ِ بهروز افخمی از چ بهتر بود؟؟؟؟؟؟؟ واقعا؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
برادر من! شاهكار آواتار را با چ مقايسه مي كني؟؟؟؟؟؟؟ با كدام معيار؟ لطفاً كمي پيش از حرف زدن فكر كنيم.
اسمهای جالبی برای فیلم های به اصطلاح با محتوای خودشون انتخاب کردند. متاسفم که با برخی فیلمها شعور بینندگان را کم فرض کردند
تصاویر ادیت شده یعنی چه؟
جشنواره ای که با زور و فشار کاندید را حذف کنند وزارتش بدرد افرادی مثل شمقدری و دوستاش می خوره
برای صدا وسیما واقعا متاسفم.عمدا مردم را به طرف ماهوارهل میدهد
دورد برحاتمی کیابخاطروفاداری به اسطوره های همیشگی این مرزبوم
حیف وقت که برای این فیلما بزاری
اگه کاری رو که صدا سیما با پخش زنده جشنواره انجام داد، در مراسم اسکار انجام میدادند چه بوق و کرنایی که حضرات راه نمی انداختن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
اسكار؟؟؟؟؟؟؟؟فجر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رسانه ملی = رسانه کاملا خصوصی - به کسی هم هیچ ربطی نداره ما چه چیزی میخواهیم نشون بدیم ملاک خود ما هستیم
ببینید من اصلا کاری ندارم که چمران و چه گوارا چطور آدم هایی بودند و چه کارهایی کردند... ولی این کسی که میاد برای چمران فیلم می سازه چرا چمران رو می بره زیر سایه چه گوارا؟ خوب همه می دونیم که «چ»، چه گوارا رو به ذهن متبادر می کنه ... این ابهام برای من پیش اومده که واقعا چمران تحت تأثیر چه گوارا بود؟
البته کلا انقلاب کوبا و فیدل کاسترو و چه گوارا خیلی رو اذهان جوانان آن دوره تأثیر گذاشتند... کاراشون یه جورایی مد شده بود... خب دیگه، بسه (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
یعنی به نظر شما برای این فیلم حاتمی کیا بد بود و مثلا افخمی عالی ؟؟!!
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
من نمیدونم چرا به ذهن شما متبادر نشد که چمران، چه گوارا ما ایرانی هاست؟
چمران پتانسیل این رو داره که بره رو پیراهن جوانها . این چیزی بود که برای چه گوارا اتفاق افتاد ولی برای چمران نه.
اسم چ کاملا مناسب انتخاب شده بود و به من یادآوری میکنه چرا به جنبه هایی از چمران که برای جوانان جذاب هستند کم توجه میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
خانم محترم! چه ربطي داره چه گوارا را با چمران مقايس هنكن لطفاً! بعدشم مد شده بود يعني چي؟ يه كم از ادبيات مناسب تري استفاده نماييد. اينجا چت روم نيست!
تعجب میکنم فیلم بسیار زیبای ناخواسته با سناریو قوی و کارگردانی فوق العاده فقط به خاطر یه سری مسایل برنده نشد . خود هیت داوران می دونن کدوم مسایل رو می گم
تیم سینمایی آقای جنتی به راحتی از انتخاب مجری شان(پاکدل)عقب نشینی کردندتاشایدصداوسیمانظرلطفی کندوازشبکه هرایرانی پخش کنداما آنهاباتاخیر،گزینشی وسانسورباتوهین به شعورمردم ازشبکه نمایش پخش کردند/برای عقب نشینی ارشادمتاسفم /واز نگاه غیرمنصفانه صداوسیمانسبت به تمامی عملکردهای این دولت وحال دادن های اساسی به دولت قبل/حتی پس از اتمام کارشان(نشان دادن احمدی نزاددرراهپیمایی ونشان ندادن برخی های دیگر)معترض
يكي از قوانين نانوشته و لازم الاجراي تلويزيون ايران نمايش ندادن آلات موسيقي هست
خوب تیتریه:
سیمرغ بلورین بهترین سانسورچی:
اقای ضرغامی به خاطر بهترین سانسور تلوزیونی.
شده يه بار صداوسيما يه چيز پخش كنه مارو حرص نده ..
ضرغامي خجالت نمي كشه با سانسور كردناش...
صداو سیمای ما هر جوری دلش میخواد قانو و دین رو تفسیر میکنه:خودش برنامه مناظره میزاره ولی تحمل یک جمله انتقادی از یه هنرمند این مملکت رو نداره؛ یا خانمهایی که میان روی سن از دور نشون میده؛ اگه حجابشون قابل قبول جامعه نیست پس چرا اجازه میدن اینجوری بگردن ولی اگه حجابشون مشکل نداره چرا نشونشون نمیده؟؟؟؟
"عصبانی نیستم" حقش خورده شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
مثل آب خوردن... كسي نپرسيد چرا كارگردانش انصراف داد؟ حي فكه هنر را سياسي كرده اند.
مهدی نورمحمدی نامی بزرگ بر دامان سبز زاگرس وشهر مظلوم ایلام تبریک به این هنرمند جوان وباستعداد
خدایا، ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان توانمند، فهیم، آگاه، شجاع، قوی، هوشیار، نان به نرخ روز نخور، با شعور، با بصیرت را برای اسلام حفظ کن.
آمین
حيف شد كه حاتمي كيا سيمرغ نگرفت...چ فيلم ارزشمندي بود...اما بازي مريلا زارعي لايق سيمرغ بود دستش درد نكنه
به اقای درویش و همکارانش تبریک میگم به کاره ارزشی که انجام دادن
فیلم حاتمی کیا لایق برنده شدن در بخش بهترین فیلم، فیلم نامه و کارگردانی و هیچ بخشی از بازیگری نبود.
واقعا برای این صدا و سیمای سرشار از سانسور متاسفم. حتی سخنان کسانی را که سیمرغ بلورین گرفته بودند را نیز سانسور می‌کرد. کلا هیچ کس نباید نظری مخالف آقایون داشته باشه. حالا هرچه هم که کارش درست باشه.
چرا از سایر بزرگان سینما مانند استادان و پیشکسوتانی مانند انتظامی، استاد نصیریان، استاد مشایخی، محمد علی کشاورز، فخری خوروش و ... خبری گزارش نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
کلا تو باغ نیستی نه؟
وستان فقط خواستم بگم که من به کوری چشم حسود عصبانی‌ نیستم ۶ روز در برلیناله اکران شده که من برای هر ۶ روزش برای خرید اونلاین بلیت اقدام کردم. جالبه که در تمام روزها در کمتر از ۱ دقیقه همه بلیطها فروخته میشد. حتا من یکبار برای خرید حضوری اقدام کردم و ۱۵ دقیقه بعد از شروع رسیدم که باز همه بلیطها فروخته شده بود. در عین حال سالن‌های که به این فیلم اختصاص داده شده هم بالای ۴۰۰ نفر ظرفیت دارن. حل اون که برای تمام فیلمهای تو بخش مسابقه بودن بلیت موجود بود. لازم به ذکر هست که برلین خیلی‌ ایرانی‌ نداره و طبق تجربه قبلی‌ من مثلا برای فیلم پذیرایی ساده نزدیک به نود درصد مخاطبین غیر ایرانی‌ هستن.

اینم لینک فروش بلیت فیلم


http://www.berlinale.de/en/programm/berlinale_programm/programmsuche.php?screenings=efm_festival&page=1&order_by=1&documentary=§ion_id=0&cinema_id=0&country_id=73&date_id=0&time_id=0&filterSubmit=Filter
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی