بازدید 29648

با Cloud Storage قدم در آینده فناوری اطلاعات بگذارید

بی‌گمان تا چند سال آینده، محاسبات Cloud یا آنچه در فارسی «پردازش ابری» ترجمه شده است، به قطب اول دنیای فناوری بدل خواهد شد و طولی نخواهد کشید که محاسبات و پردازش‌های تحت Cloud، دنیای فناوری اطلاعات را در بر خواهد گرفت؛ پس بهتر است هر چه زود‌تر قدم در این دنیای ابری بگذاریم و با آن آشنا شویم.
کد خبر: ۳۷۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 05 February 2014

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذاریدبی‌گمان تا چند سال آینده، محاسبات Cloud یا آنچه در فارسی «پردازش ابری» ترجمه شده است، به قطب اول دنیای فناوری بدل خواهد شد و طولی نخواهد کشید که محاسبات و پردازش‌های تحت Cloud، دنیای فناوری اطلاعات را در بر خواهد گرفت؛ پس بهتر است هر چه زود‌تر قدم در این دنیای ابری بگذاریم و با آن آشنا شویم.

به گزارش «تابناک» از چندی پیش که گسترش روز‌افزون استفاده از اینترنت و وب، منجر به تحول اساسی در دنیای فناوری شد و به عبارتی فناوری اطلاعات را از محوریت Offline به دنیای Online انتقال داد، مفهوم و پدیده Cloud نیز به عنوان یک مسیر ناگزیر در پیش پای دنیای فناوری قرار گرفت.

بدون آنکه در پی ریشه‌یابی و شناخت بیوگرافی این پدید باشیم‌ و خود را درگیر چیستی و ماهیت آن کنیم، باید به این واقعیت تلخ اذعان کنیم که متأسفانه در ایران به دلیل مشکلات عدیده در ارتباطات از جمله ضریب نفوذ اندک اینترنت و همچنین سرعت بسیار پایین ارتباطات اینترنتی که گاهی حتی عاجز از انجام امور معمول و روتین است، این پدید که بدون شک آینده فناوری اطلاعات است، هنوز به خوبی معرفی نشده و از فواید آن اطلاعات زیادی برای کاربران ایرانی بازگو نشده است.

پدیده محاسبات Cloud یا آنچه در فارسی به عنوان «پردازش ابری» معنی شده – ترکیبی که ما چندان با آن موافق نیستیم و مانند بسیاری دیگر از واژگان فناوری اطلاعات بدون در نظر آوردن ماهیت، تنها به فارسی ترجمه شده است ـ به شکل خلاصه عبارت است از امکان انجام هر آنچه شما به شکل Offline در رایانه‌ها قادر به انجام آن هستید، در دنیای Online و با قابلیت دسترسی از هر نقطه‌ای از جهان:

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذارید

البته این تعریف بسیار تقلیل‌گرایانه و شاید نارسا باشد؛ اما در اینجا مجالی برای بحث مفصل درباره این پدیده نیست و قصد ما معرفی ساده‌ترین دروازه ورود به دنیای Cloud است؛ یعنی Cloud Storage یا حافظه‌ای Online که از هر کجا که باشید، تنها با‌ داشتن اینترنت می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

برای روشن شدن این موضوع، بهتر است به این حافظه آنلاین شبیه به یک فلش مموری یا حافظه جانبی نگاه کنید که همواره همراه شماست. با این تفاوت که هرگز گم نمی‌شود، از بین نمی‌رود و از هر نقطه‌ای که باشید، می‌توانید با اینترنت به آن و فایل‌هایی که روی آن ذخیره کرده‌اید، دسترسی داشته باشید. این حافظه می‌تواند برای مقاصد متفاوت، از تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌های حساس تا انجام امور عادی و ذخیره سازی فایل‌های مورد نیاز، استفاده شود.

بسیاری از کاربران ایرانی معمولا از ایمیل خود ‌چنین استفاده‌ای ‌می‌کنند و فایل‌هایی را که نیاز به دسترسی سریع و مطمئن و از همه جا به آن‌ها دارند، در ایمیل خود به شکل Draft ذخیره کرده یا آن را برای‌‌ همان آدرس ‌می‌‌فرستنند؛ اما بهتر است از این عادت ابتدایی و غیر حرفه‌ای دست کشیده و با استفاده از Cloud Storage مستقیم‌ به دنیای Cloud پای گذارید.

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذارید

اکنون سرویس‌های زیادی برای استفاده از حافظه Cloud وجود دارد که بیشتر آنها تا یک فضای معین ‌را به ‌‌رایگان در اختیار کاربران ‌می‌‌گذارند. مهم‌ترین و بهترین آن‌ها Google Drive برای شرکت گوگل و Sky Drive از شرکت مایکروسافت است.

البته همان گونه که گفته شد، سرویس‌های Cloud Storage ‌زیاد است و ما این دو را به دلیل سهولت استفاده و آشنایی بیشتر کاربران ایرانی برگزیده‌ایم.

در واقع هر دو این‌ها ‌یک کاربری و استفاده دارند و برای آنکه از هر کدام از آن‌ها بتوانید استفاده کنید، باید حساب کاربری آن‌ها را داشته باشید. حساب کاربری گوگل یا‌‌ همان جی میل را برای Google drive و حساب کاربری مایکروسافت یا‌‌ همان Hotmail یا Live را برای مایکروسافت. بگذارید مقایسه کوچکی بین این دو سرویس داشته باشیم.

فضای آنلاین در اختیار کاربر


هر کدام از این دو سرویس، فضاهای متفاوتی را به ‌رایگان در اختیار کاربران ‌می‌‌گذارند. Google Drive در ابتدا ۵ گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌داد؛ اما در رقابت با مایکروسافت و سایر رقبا این رقم را تا ۱۵ گیگابایت افزایش داده است. پس از آن فضای اضافی نیازمند خرج کردن پول است:

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذارید

اما سرویس مایکروسافت در ابتدا ۷ گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربران می‌گذارد و البته در بین سرویس‌های رقیب از ارزان‌ترین الگو‌ها برای ارتقای فضا استفاده می‌کند:

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذارید

پشتیبانی از سیستم عامل‌ها

از آنجا‌ که فضای Cloud برای دسترسی جهانی و سریع تدارک دیده شده، اینکه شما از هر جایی و با هر ابزار و سیستم عاملی بتوانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید، یک امر ضروری است. در نتیجه حمایت و پشتیبانی سرویس‌ها از سیستم عامل‌ها، نکته‌ای کلیدی است.

هم‌اکنون سرویس گوگل ‌از سیستم عامل‌های ویندوز و Mac به خوبی پشتیبانی می‌کند اما دسترسی به آن از طریق لینوکس با برنامه‌های ثانوی امکان پذیر است. همچنین ‌روی موبایل سرویس گوگل تنها از طریق ویندوز فون و iOS قابل دسترسی است:

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذارید

سرویس مایکروسافت نیز مانند گوگل از ویندوز و Mac پشتیبانی کامل داشته؛ اما در لینوکس از طریق نرم‌افزارهای جانی قابل دسترس است، ولی بر‌ موبایل نرم‌افزار مخصوص به خود را برای اندروید و ویندوز فون داشته و iOS دارد:

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذارید

گفتنی است، آنچه در خصوص دسترسی در بالا گفته شد، مربوط به نرم‌افزارهای مخصوص این سرویس‌هاست. در واقع شما بدون هر گونه نرم‌افزاری و در هر سیستم عاملی، هنوز‌ خواهید توانست از طریق وب و مرورگر خود از این سرویس‌ها استفاده کنید.

امنیت اطلاعات

‌آنلاین بودن فایل‌های شما در سرویس Cloud به این معناست که بیشتر در خطر سرقت قرار دارند؛ اما شرکت‌های رقیب در این خصوص نیز بیکار نبوده‌‌ و راه‌حل‌های خود را برای بالا بردن امنیت ارئه کرده‌اند.

در واقع باید گفت ‌از آنجا‌ که استفاده از این سرویس‌ها به وسیله حساب کاربری شما در مایکروسافت یا گوگل امکان پذیر است، امنیت فایل‌های شما در آن‌ها نیز دقیقا همانند لایه امنیتی است که در ایمیل شما مورد استفاده قرار گرفته است؛ به عبارت دیگر، به هر اندازه که این شرکت‌ها در ایمن ساختن ایمیل شما فعالند، در حال بهبود امنیت و ایمن سازی Cloud Storage خود نیز هستند.

در نتیجه در این سرویس‌ها به امنیت اطلاعات خود باید همانند امنیت ایمیل‌های خود نگاه کنید، نه چیزی بیش‌ از آن و نه چیزی کمتر از آن. البته با گسترش روز‌افزون استفاده از Cloud Storage‌ها در سطح جهانی راهکارهای امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربران در این سرویس‌ها روز به روز بهبود یافته و به مراتب بهتر از سالیان گذشته است:

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذارید

قابلیت دسترسی و ویرایش فایل‌ها

یکی از مهمترین نکاتی که ما درباره حافظه تحت کلاود مد نظر داریم و در واقع یکی از ویژگی‌هایی که ما در‌باره این سرویس بسیار دوست داریم، این است که شما با استفاده از آنها می‌توانید در هر جایی اقدام به ایجاد فایل‌های Office مانند Word و Excel کرده و در هر زمانی آنها را ویرایش کنید و به آنها دسترسی داشته باشید:

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذارید

اما قابلیت ویرایش فایل‌ها در این دو سرویس کمی متفاوت است. هر دو این سرویس‌‌ها، امکانات ابتدایی ویرایش فایل‌ها را فراهم می‌آورند اما SkyDrive فضایی بسیار شبیه‌تر به برنامه‌های Office ویندوز دارد و شاید از این جهت بیشتر برای کاربران ایرانی قابل قبول باشد.

البته در برخی محورها گوگل پیشتر است؛ اما در خصوص بحث سازگاری، SkyDrive مطمئن‌تر از Google Drive است.

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذارید

نصب برنامه دسکتاپ

هر دو این سرویس‌ها از برنامه‌های دسکتاپ برای ویندوز پشتیبانی می‌کنند که در بالا ذکر شد. برنامه هر دو سرویس نیز به خوبی عمل می‌کند؛ اما در اینجا باز هم باید گفت که مایکروسافت از برتری‌اش در انحصار ویندوز استفاده کرده ‌و برنامه SkyDrive به خوبی با ویندوز ممزوج می‌شود.

نصب نرم‌افزار هر دو سرویس به سهولت امکان‌پذیر است و این قابلیت را فراهم می‌کند که از روی سیستم خود فایل‌ها را آپلود یا دانلود کنید و اگر از SkyDrive استفاده می‌کنید، این برتری را دارید که از هر کجا، تنها با اینترنت به اطلاعات موجود بر ‌سیستم خود دسترسی داشته باشد:

با Cloud Storage قدم در دنیای آینده فناوری اطلاعات بگذارید

سرانجام اینکه هر دو این سرویس‌ها می‌توانند شروع خوبی برای پا گذاشتن در آینده فناوری اطلاعات باشند. البته همان گونه که گفته شد، سرعت پایین اینترنت در کشور مسلما اجازه آن را نمی‌دهد که کاربران ایرانی بتوانند از 100 درصد قابلیت‌های محاسبات Cloud استفاده کنند، اما داشتن یک حافظه جانبی که همیشه و از همه جا و بدون دردسر و نگرانی قابل دسترس باشد، برای بسیاری یک ضرورت است و برای بسیاری دیگر همان شروعی که از آن سخن گفتیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۳۹
سرویس بسیار خوبی است.

اما به همه دوستان یک توصیه جدی دارم که به خاطر اینکه سرویس های اطلاعاتی امریکا دسترسی نامحسوسی به بانک های اطلاعاتی این منابع دارند، از قرار دادن اطلاعات خاص !!!!! بر روی ان خود داری کنند.
چون ممکنه حسابی اطلاعاتتون پالایش بشه دوستان.

من خودم در حوزه های مختلف نرم افزاری مشغولم و این مبحث به عنوان یک بحث زیر ساختی ، حرکتی به سوی جمع اوری اطلاعات کلیه انسان ها روی بسترهای اطلاعاتی ای است که دیتاسنترهای ان از زیر تیغ مراکز اطلاعاتی امریکا میگذرد.

توصیه اخرم اینکه که اگر میخواهید اطلاعات خاص !!!! هم قرار بدهید ، سعی کنید روی انها رمز گذاری خیلی پیچیده ای انجام بدهید تا امکان رمزگشایی برای فایل هاتون فقط در اختیار خودتون باشه تا حتی در صورت هک شدن و یا بررسی مخفی اطلاعاتتون چیز خاصی گیر کسی نیاد !!!!
پاسخ ها
علی عزیزی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
کاملا با نظر شما موافقم و به یقین کسانی که منفی دادن اصلاً اطلاعاتی در مورد حریم خصوصی اطلاعات که در آمریکا زیر پا گذاشته می شود ندارد!
کلاً به این فضاهای ابری اعتماد نکنید و در حد گذران امور و اطلاعات کم ارزش استفاده کنید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
رمز گذاری هم فایده ای نداره! پیچیده ترین رمزگداریها هم به راحتی شکسته میشن. حتی نرم افزارهای رایگان برای این کار در اینترنت وجود داردند!
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
عزیزم دلبندم به جای اینکه علم رو از تبلیغات دولتی یاد بگیری برو خودت از منابع معتبر یاد بگیر شما هر چی تو کامپیوترت online , offline ,internet ,interanet ,wlan هر کوفتی هر جایی داشته باشی اونا بهش دسترسی دارن کی میخواین اینو بفهمین ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اطلاعات خاص در این قبیل سرویس ها به هیچ وجه قرار ندهید چون به هیچ عنوان حتی با Encription ها نمی توان امنیت آن را تامین کرد و تمامی الگوریتم رمز های استاندارد Backdoor دارند نمونه اش RSA که چند وقت پیش افشا شد.
مقاله جالبی بود ممنون
اما Google Drive از همون ابتدا ایران رو تحریم کرده بود همین الانم دانلود نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
از Dropbox استفاده کنید.
بسمه تعالی
با سلام و تشکر
لازم به ذکر است که هم اکنون واژه «رایانش ابری» برای این فناوری کاربرد بیشتری دارد.
یکی از قابلیت های ابر، قابلیت انعطاف سریع آن است. شما هزینه مقدار فضا، نرم افزار، پردازش و . . . موردنیاز و استفاده تان را می پردازید. ایده اولیه از این جا شکل گرفت که وقتی ما هزینه ای برای خرید یک نرم افزار یا سخت افزار داده ایم که در تمام 24 ساعت شبانه روز از تمام توانایی آن استفاده نمی کنیم. آیا می شود از تمام ظرفیت آن استفاده کرد؟ و یا آیا می شود فقط هزینه ی زمان موردنیاز را پرداخت؟ برای رفع این مشکل رایانش ابری شکل گرفت. اولین همایش رایانش ابری در ایران 6 و 7 بهمن 92 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. علاقمندان می توانند به سایت جامعه آزاد رایانش ابری ایران (در دانشگاه امیرکبیر) مراجعه نمایند به آدرس occc.ir یا آزمایشگاه رایانش ابری دانشکده فناوری های نوین دانشگاه تهران رجوع کنند.
پاسخ ها
شمس تبریز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
رایانه یا رایانش یک واژه بی معنی در زبان فارسی است. ریشه آن (راینیدن) از زبان پهلوی گرفته شده که هیچ معادلی در زبان فارسی ندارد و اشتباها الف اطلاقی به جای آخر کلمه در وسط آن قرار گرفته!
توشته های دربارع کامپیوتر و اینترنت شما بروز و خوب است. مرسی
اضافه کنید " و فیلتر بودن بسیاری از این سایت ها " و همچنین "امتناع از ارائه سرویس از طرف فراهم آورندگان ابر" و خیلی مسائل دیگر.
ضمن اینکه زیرساخت ها موجود در ایران به درد ابرنمی خورد.
1- تا اتفاق خاص و غیر خاصی می افتد اینترنت قطع می شود. بدون اینترنت دسترسی به ابر عملی نمی باشد
2- سرعت اینترنت در ایران اسفناک است. مثلا یکی برای من توضیح دهد که چگونه می شود با این سرعت در این یک فایل 200 مگابایتی را آپلود کرد؟
3- در اطراف ایران در یک ماه، n کشتی در حال گذر است و در سال 2n و یا حتی !n مرتبه اینترنت به علت برخورد کشتی با کابل و فیبر قطع می شود
4- هزینه اینترنت در ایران بسیار بسیار بالاست. می کنید برای چند بارگذاری و یا زیر گذاری فایل ها چقدر هزینه باید پرداخت شود؟ ایران در لیست گران ترین فراهم آورندگان اینترنت در دنیا قرار دارد
5- اینترنتی که در ایران ارائه می شود با سرعت واقعی نیست. برای مثلا چند سال پیس یک نرخ سرعت 128kpbs بین 8 نفر تقسیم می شد و الان برای گران نشدن اینترنت بین 20 نفر. عملا یک کلاهبرداری بزرگ از طرف فراهم اورندگان اینترنت

نتیجه اخلاقی:
استفاده از قابلیت های ابر تا 50 سال دیگر به درد ما نمی خورد.
damn good!
یک مشکلی که وجود داره اینه که ایران https رو فیلتر می کنه و در نهایت این سایتها رو خیلی مواقع نمی شه باز کرد
حالا شما بیا به این دوستان بگو این تکنولوژی چیه!
چی به چیه ؟
کی به کیه ؟
آخرش مهندس های کامپیوتر تو ایران یا فرار می کنند یا دق
پاسخ ها
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
چه ربطی به مهندس های کامپیوتر تو ایران داره؟ اتفاقاً اونا از این انحصار تو ایران دارن کیف می کنن. چون اگه تکنولوژی 10 سال پیشم تو ایران بومی کنن به علت عدم دسترسی به سرویس های خارجی از اون استقبال می شه.
فعلاً با بدبختي و مرارت از اين سرويس فوق العاده استفاده ميكنم ، البته ظاهرا از آنجاييكه مسؤلين اينترنت مملكت ما توان رفع مشكل سرعت اينترنت را ندارند و يا اصولا نميخواهند سرعت را افزايش دهند مبادا خداي نكرده ما با استفاده از شبكه هاي مولتي مديا به گناه بيافتيم به دست اندر كاران كلاود پيشنهاد نصب چرتكه را براي استفاده ايرانيان در اين سيستم داده اند.
جالب بود
تاب، من هر روز! شگفت انگیز شگفت انگیز میشوم.
ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار میدهید
ما که کمتر از اینها را به چشم جاسوس نگاه کرده ایم چطوری میخوایم اینها رو بپذیریم؟؟
ممنون. خیلی عالی بود. فقط من متوجه نشدم چرا اسمش رو گذاشتند «پردازش ابری». طبعا بایستی اسمش «ذخیره سازی ابری» باشه! عنوان مطلب رو که دیدم فکر کردم امکان محاسبات آنلاین رو فراهم میکنه این روش.
عملا تو ایران فعلا چیز به درد بخوری نیست هرچند قابلیت هاش انکار نشدنیه. اما شما فکر کنید می خواید به یه فایل 500 مگابایتی تو سه تا مکان مختلف دسترسی داشته باشی!
این فایل یک بار باید آپلود بشه و دوبار هم دانلود بشه، با این سرعت اینترنت فاجعه ای بیش نیست. پس فعلا تو ایران کاربرد خاصی نداره. باید سرعت اینترت طوری باشه که این 500 مگ رو تو خداکثر 15 دقیقه دانلود کنیم
فكر كنم بهتر و كارامد تر از همه اين ها برنامه و اپليكشن "dropbox" باشد. نرمآفزاري كه هم براي گوشي‌هاي اندرويد و آي‌اُاس و ويندوزم موبايل قايل استفاده است هم بر روي ويندوز و مك!
فضاي اوليه 4 گيگابايت شايد در ابتدا كمي كوچك به نظر برسد اما با روش‌هاي مختلف امكان ارزتقا مجاني تا 16 گيگابايت نيز فراهم شده است.
همچنين آپلود و دانلود اتوماتيك از ويژگي هاي منحصر به فرد اين برنامه است.
پاسخ ها
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
نه عزیز اگه پیشنهاداتشو اجرا کنی تا 50 گیگ زیاد میشه
TABNAK IS GROWING VERY FAST IN PROVIDING INFORMATION .THANK YOU
الان میام میگن اینها ابزار جاسوسیه
من دانلود کردم ولی نصب نشد نوشت در این کشور محدودیت این برنامه وجود دارد یعنی برای ایرانیها جز هست دست نزنید
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
دوست عزيز " اردبيل" ، هر سه فضاي ابري Dropbox, Box و SkyDrive در دسترس و قابل استفاده هستند.
سلام و تشکر از تابناک به خاطر پرداختن به مباحث حوزه فناوری اطلاعات

رایانش ابری گام آینده تکنولوژی فناوری اطلاعات (و شاید هم کنونی) هست و گریزی از آن نیست.
تمرکز اطلاعات و پردازش، و دسترسی از هر مکان از مزیتهای عمده این تکنولوژی است. سنگ بنای تکنولوژی رایانش ابری، ماشینهای مجازی هستند.
در این میان نبود زیرساختهای داخلی برای پیاده‌سازی این تکنولوژی عبور داده‌ها از مرزها را نیز نوید میدهد. در این فضا دیگر نیاز به ابزارهای جاسوسی پیچیده نیست.
در نتیجه در حوزه تصمیم گیری و عملیاتی مفید خواهد بود به توسعه نرم افزارهای زیرساختی در این حوزه اهمیت داده شود.
سرویس خوبی برای هم کاربران است و هم برای سرویس های جاسوسی.
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شما چه چيزي داريد كه به درد جاسوسي بخورد؟
چیز عجیب غریبی نیست که الان دارید معرفی می کنیدش
در اجرا سخته اما کاربریش تا دلت بخواهد آسونه
همون امکانات اولیه اینترنت را بهمون بدن هنوز
فردا نیایین اینم فیلتر کنین
بله تز من و دوستم در رابطه با مباحث امنیتی در رایانش ابری هست.
به نظر من dropbox و ubuntu one بهتر هستند. برای کاربران ایرانی هم مشکلی ایجاد نمی‌کنند.
نرم افزار google drive که به علت تحریم ها در دسترس کاربران ایرانی نیست و فقط بدون نرم افزار میتوان از ان استفاده کرد.dropbox جایگزین مناسبی است
خودمون این رو بلد بودیم اما اکنون شما با معرفی این سرویس باعث شدید استفاده اش فراگیر شه و فیلترش کنند
حواهشا بعضی چیزها رو معرفی نکنید
اوبونتو وان (ubuntu one) رو هم چک کنین خوبه!
فکر میکنم برای همه سیستم عاملها هم نرم افزار داره!
سلام .
سرویس google drive برروی آندروید نیز دارای اپلیکیشن جدا گانه می باشد و به راحتی قابل دسترس می باشد.
سلام
درسته كه اينگونه تكنولوژي ها به قول شما درصد جاسوسي از اطلاعات شخصي روخيلي بالا ميبره ولي شما فقط به يه چيز توجه كن اونم سرعت فوق العاده دسترسي به اينترنت در اين كشورهاست كه همه غيرممكن هاي دنياي نت رو ممكن ميكنه وماهنوز از اولين امكان يعني همين نت پرسرعت بي بحره ايم
ما در سال 87 خواستیم شروع به ارائه خدمات نرم افزار تحت کلود در ایران کنیم که انقدر سنگ جلو پامون انداختن که پشیمان شدیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل