بازدید 148787
حالا راحت‌تر می‌توان چسبیده‌های محیط زیست را شناخت؛

سقوط آزاد «محمدعلی اینانلو» با دروغ شاخدار در برنامه نود! +اسناد

چگونه‌اش را نمی‌دانیم، ولی اینانلو از ماجرا آگاهی یافت و به عنوان چهره‌ای رسانه‌ای و احتمالا صاحب نفوذ در سازمان عریض و طویل صداوسیما، چندین هفته بعد و زمانی که حتی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درباره این ایده اظهار نظر کرده بود، در یک برنامه رادیویی (بشنوید و دانلود کنید) از ایده مطرح ‌استقبال کرد تا نامش به این طرح سنجاق شود.
کد خبر: ۳۷۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷ 04 February 2014
شاید ایراد از فردوسی پور هم باشد؛ مجری توانمندی که ‌می‌کوشد از ریزترین مسائل پیرامون فوتبال آگاهی یافته و به بهانه فوتبال، گاه سوژه‌های اجتماعی، محرومیت‌ها، معضلات و... را هم به نوعی ظریف پیگیری ‌کند تا به حق یکی از موفق‌ترین چهره‌های تلویزیونی کشور در سال‌های گذشته لقب بگیرد؛ اما گویا درج تصویر یوز برایش جذابیت نداشته که فرصتی به مطالعه پیرامون آن اختصاص نداده تا دست کم بتواند دروغ آشکار مهمان تلفن برنامه‌اش را آشکار کند.

به گزارش «تابناک»، قرار است برای نخستین بار در دنیای فوتبال، یک تیم با پیراهنی منقش به تصویر یک گونه در خطر انقراض در جام جهانی به میدان برود؛ این اتفاق مهم موجب شد که برنامه پر بیننده نود به سراغ حیات وحش رفته و گفت‌وگویی تلفنی داشته باشد با «محمدعلی اینانلو»؛ همان مجری نام آشنای صداوسیما و شبکه شیک جام جم که برای فارسی زبانان ایران و جهان از محیط زیست ایران می‌گوید، ولی به تازگی آشکار شده که چندان دوستدار محیط زیست نیست!

سقوط آزاد «محمدعلی اینانلو» با دروغ شاخدار در برنامه نود! +اسناد

شکارچی کهنه‌کار که پس از دستگیری برادرش در ماه گذشته به جرم شکار غیرقانونی، همه عالم و آدم را مقصر خوانده بود الا برادرش، به عنوان «کارشناس محیط زیست» روی خط برنامه زنده آمد و در بی اطلاعی مجری و عوامل برنامه نود، ادعایی مطرح کرد که همه را انگشت به دهن گذاشت؛ «ایده اولیه این ماجرا به من اختصاص داشت، ولی طرحی که سرانجام روی پیراهن تیم ملی رفت، با آنچه انتظار داشتیم متفاوت است‌»؛ دروغی آشکار و شاخدار که به آسانی قابل اثبات است.

اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه به کمک مقاله محمد درویش، فعال نام آشنای محیط زیست از این پیشنهاد آگاه شده (اصل مقاله را اینجا بخوانید) و همه به نیکی می‌دانند که درویش در همان مقاله صاحب این ایده را «آرش نورآقایی»، از پیشکسوتان و فعالان حوزه‌ میراث فرهنگی و بوم‌گردی کشور معرفی کرده است، حالا که این ایده اجرایی شده و جای خوشحالی دارد، بینندگان نود به واسطه سخنان دروغ اینانلو، فرض متفاوتی در ذهنشان شکل گرفت.

ماجرا هنگامی جالب‌تر می‌شود که بدانیم نورآقایی، ایده پرداز اصلی ماجرا نزدیک شش ماه پیش در سایت شخصی خود، ضمن توضیح ایده‌اش برای ویرایش و بهره‌برداری، از دو تن به عنوان افرادی که ایده را با ایشان در میان نهاده نام برده است؛ دکتر ناصر کرمی و محمد درویش نه اینانلویی که همه را محکوم به بی اخلاقی می‌کند اما از فرصت به دست آورده در برنامه نود برای زدودن زشتی های منتسب به خود بهره گرفته و در این راه از دروغگویی نیز ابایی ندارد.

نظریات مدرج شده ذیل پست «امیدوارم اجرایی باشد» هم جالب توجه است؛ دوستداران محیط زیست هر یک راهی برای حمایت از این ایده معرفی کرده‌ و آنچنان یکپارچه نشان داده‌اند که می‌تواند چرایی وقوع این اتفاق مبارک در بلبشوی مدیریتی کشورمان را دریافت اما جالب اینجاست که یکی تهیه تصاویر را عهده‌دار شده، دیگری ماجرا را به دیگر فعالان محیط زیستی و به ویژه خبرنگاران این حوزه اطلاع داده و خلاصه از هر دری سخن گفته شده و از بسیاری یاد شده جز اینانلو!

البته این گونه هم نبوده که اینانلو بی اطلاع از ماجرا باشد، بلکه ایده‌پرداز اصلی ماجرا در پست بعدی خود از کسانی که ایده‌اش را پیگیری کرده‌اند، صمیمانه قدر‌دانی کرده و از اینانلو هم نام برده است؛ بی اطلاع از اینکه شاید روزی همین فرد نام همه را زیر سبیلی رد کرده و خودش را عامل دستیابی به موفقیت بزرگ حاصل شده بنامد!

چگونه‌اش را نمی‌دانیم ولی اینانلو از ماجرا آگاهی یافت و به عنوان چهره‌ای رسانه‌ای و احتمالا صاحب نفوذ در سازمان عریض و طویل صداوسیما، چندین هفته بعد و زمانی که حتی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درباره این ایده اظهار نظر کرده بود، در یک برنامه رادیویی (اینجا بشنوید و از اینجا دانلود کنید) از ایده مطرح شده استقبال کرد تا نامش به این طرح سنجاق شود.

خوب که به گفت‌وگوی رادیویی آن روز دقیق شویم، درخواهیم یافت از همان زمان نیت اینانلو از ورود به ماجرا قابل حدس بود و احتمالا به همین دلیل سخنان خود را با «از این پیشنهاد استقبال می‌کنم...» شروع کرد تا به «ما اگر پیشنهاد بدهیم که در جام جهانی، یوزپلنگ به عنوان نماد ایران باشد، بجاست» رسیده و امروز مدعی شود همه کاره خودش بوده!

سقوط آزاد «محمدعلی اینانلو» با دروغ شاخدار در برنامه نود! +اسناد

همه ابهامات مجابمان کرد تا با نور‌آقایی هم کلام شده و از او بپرسیم نظرش راجع به ادعای اینانلو چیست؟ اما انتظار نداشتیم که این پاسخ را از ایده‌پرداز درج تصویر یوز روی پیراهن ملی پوشان بشنویم: «تمایل ندارم در این باره صحبت کنم. برای من اصل موضوع مهم است که خوشبختانه موفقیت آمیز بود و سنت فیفا را شکست؛ اینکه بعد چه شد و چه کسی بهره برد و چه کسی نه، مهم نیست. تا همین لحظه موفقیت‌های بزرگی به دست آمده که  بهتر است به آنها بپردازیم‌».

با این تفاسیر به نظر راحت‌تر از پیش می‌توان قضاوت کرد که چه کسی چسبیده محیط زیست و یوز ایرانی است و می‌خواهد با پز محیط زیست دوستی، حتی از نمد ورود یوز به زمین فوتبال برای خود کلاه بسازد!

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۲۸۳
جالبتر اینکه اصل مسئله برنامه ریزی آماده کردن
و برنامه تیمی خود بی سرانجام است و در حاشیه چه کسانی دارند از آن برای خود دکان درست میکنندوای بروز ما ملت با این فرصت طابان و قدرت طلبان و شهرت بازان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
حالا اینانلو یه چیزی گفت.چرا دیگه داغونش میکنید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
+++++++++++++++++++++++++++++
اینها همش نقشه بود تا در زمان ورود سب بلاتر ما پیشنهاد شعار خلیج فارس و همچنین اغتراض به لیگ امارات را نداشته باشیم.
+++++++++++++++++++++++++++++
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
در یک برنامه کاری مربوط به محیط زیست با آقای اینانلو آشنا شدم .. ایشان به سبب تجربه و طبیعت گردی یکی از بهترینهای محیط زیست ایران است نکات و ظرایف طبیعت را در عمل به خوبی میشناسد و قطعا این تجربیات را در شکار بعنوان یک شکارچی بدست آورده است . اینهمه شکارچی با تفنگ های بسیار پیشرفته با کسب پروانه شکار در ایران حضور دارند و حتی از کشور های حوزه خلیج همیشه فارس هم بسیاری برای شکار به ایران می آیند . لذا ضرورتی برای تخریب چهره آقای اینانلو وجود ندارد . ایشان با تهیه برنامه های خوب حمایتی از محیط زیست دارند جبران مافات میکنند و خدمات شایانی ارائه میدهند و شاید در ارائه ایده موصوف هم نقشی داشته باشند . لذا برخورد حذفی جالب نیست ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
فک کنم بنده خدا گفت همزمان یکی دیگه هم پیشنهاد حک یوز رو پیراهن رو داده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
حالا اگه يكي از خبرهاي تابناك از يك مسئول مملكتي اينجوري انتقاد شده بود تعداد كامنتها ...معلوم بود چقدر است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
معلومه یه نفر تو تابناک باهاش لجه ، بهر حال من از این آدم خوشم میاد صداشم خیلی باهاله
قاضیانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
تابناک کولاک کردی....
این یارو خودش بزرگترین شکارچی غیر قانونیه
دستشم که جدیدا رو شده تورو خدا هرکیو که تلویزیون میاد مقدسش نکنید بخصوص این....
masood
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
وقتی رفیق سالاری جای شایسته سالاری مینشیند! همین میشود که هست!!!! 
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
آرش نورآقایی در پاسخ به جناب اینانلو

http://nooraghayee.com/?p=24113
ناشناس
| Spain |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
کاش همه یاد میگرفتن زود قضاوت نکن!!!
رضا
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
مطرح شدن این گونه در حال انقراض در خارج از کشور به نظر من پای دلالان خارجی پوست یوز آسیایی را به کشور باز کرده و با گرانتر شدن ارزش حیوان انگیزی شکارچیانی مثل برادر اینانلو برای کشتن یوز ایرانی به مراتب بیشتر خواهد شد
مگه مهمه!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
تا آخر مطلب را كه مي‌خواندم نظرم نسبت به تحليل تابناك نسبتا موافق بود ولي به نظر شما بهتر نبود حالا كه خود آقاي نورآقايي گفتند: «تمایل ندارم در این باره صحبت کنم. برای من اصل موضوع مهم است که خوش بختانه موفقیت آمیز بود و سنت فیفا را شکست... تا همین لحظه موفقیت های بزرگی به دست آمده که بهتر است به آنها بپردازیم.» شما هم اين تحليل را ثبت نمي‌كرديد و از خيرش مي‌گذشتيد و بيش‌تر به موفقيت‌ها طبق نظر خود آقاي نورآقايي مي‌پرداختيد؟ بهتر نبود كه اين خبر را جزو اخبار اصليتان قرار نمي‌داديد تا خواسته‌ي ايده‌پرداز اصلي هم برآورده بشود؟
جان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
فقط همینو کم داشتیم
تابناک تورو خدا تخریب اشخاص فرهنگی و زحمتکش رو باب نکن
لزومی نداره اینقدر چهره این اقا رو تخریب کنید
این که کاره ای نیست بند خدا
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ناشناس 19:47 صد در صد باهات موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
جناب /جان/منظورت از فرهنگی و زحمتکش اینانلو هست که یه شکارچیه و میاد به این راحتی توی برنامه زنده دروغ میگه...این اقا زحمت کشیده اما برا جیب خودش
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
امیدوارم صدا و سیما که از کوچکترین حرکت بی اخلاقی مجریانش نمی گزره این حرکت اینالو را بی پاسخ نزاره، کافیه یه مدت بهش برنامه ندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
کاملا معلومه تابناک جهت گیری خاص و غرض ورزی داشته. بعضی وقتا خیلی بیش از حد یه اتفاق رو که ممکنه توضیحی داشته باشه بدون دلیل محکوم و بزرگ میکنه و مردم هم بدون اطلاع تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده قرار میگیرند
متاسفم
کارشناس محیط زیست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
دوستان بحران دوست دارن و با کال و رسیدش هم کاری ندارن . حالا یکی پیدا شده دارن بهش حمله میکنن "بذار دو تا لگد هم ما ول بدیم واسش."
خیلی مزید امتنان بود که کارشناسان و صاحب نظرانی که کامنت میگذارند در انتهای اظهار نظرهایشان قدم یا قدم هایی هر چند کوچکی که برای حفظ محیط زیست یا حیات وحش برداشتند را می گفتند تا میشد مقایسه ای با عملکرد طبیعت مردی که همه واسش خنجر از رو بستن داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
من ایرانی 24 ساله به این اخلاقا عادت کردم و این چنین که پیداست تا آخر عمررم بیشتر عادت میکنم . ای من بودم ای من زیراب زنم ای من الم بلم ال کردم بل کردم . والا تو دانشگام که بودیم استادایی بودن ایده هایی رو کپی میکردن تو مدرسم که بودیم بودن سر کارم که میریم هستند . بله دیگه اخلاقمون !!!!!!!!!!!
تبسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
در جواب آقا محمد:
http://nooraghayee.com/?p=24130

تابناک به خدا انقد نظرارو تایید نمی کنی بعضی وقتا تنبلیم میاد زحمت نوشتن بی نتیجه به خودم بدم
والا
فرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
تابناک جان اگه دنبال دروغگو و ...میگردی بهت پیشنهاد میکنم یه سری به مسولین سازمان فنی و حرفه ای بزن
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
جناب "یوسف" اومدی از اینانلو دفاع کنی خرابتر کردی که "... یکی از بهترینهای محیط زیست ایران است نکات و ظرایف طبیعت را در عمل به خوبی میشناسد و قطعا این تجربیات را در شکار بعنوان یک شکارچی بدست آورده است ..."
یوز نماد ایران نیست که بره تو لوگوی فدراسیون.برای تشویق به حفظ نسلش تصویرش تو 3 تا بازی جام جهانی رو پیراهن حک خواهد شد.چه جوی گرفته بودتش...من با لوگوی لیگ برتر مخالفم و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
یوز ایرانی یه نژاد خاص از یوز است که فقط در ایران زندگی میکند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
چون((یوز ایرانی یه نژاد خاص از یوز است که فقط در ایران زندگی میکند))،شد نماد ایران؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
نظر بهتری دارید بفرمایید استفاده کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
کسی نگفته نماد ایرانه ولی یکی از گونه های در خطر انقراضه که متعلق به ایرانه.در ضمن خیلی از مردم جهان یوزپنگ رو بیشتر حیوونی می دونن که متعلق به آفریقاست پس از این جنبه هم توجه بقیه رو به این جاذبه در ایران جلب می کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
آقای ناشناس که میفرمایید نظر بهتری دارید .....
کمک به حفظ نسل یوز خوبه ولی نه دیگه اینکه لوگوی فوتبال کشور رو به چیزی اختصاص بدیم که شاید تا 3 ،4 سال پیش کسی ازش خبر نداشت.همین حک روی پیراهن کافیه....
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
بابا جان اینها برای اینه که در جام جهانی بگیم بچه های ایرانی همه یوز پلنگ هستند شاید بریم مرحله دوم .
masood
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ای بابا!! چرا بعضی از ما بغیر از سیاه یا سفید قادر بدیدن رنگ دیگری نیستیم؟! کمی هم سعی در دیدن رنگ خاکستری کنید! مهم نیست که یوز ایرانی(که منطقه جغرافیاییش را یدک میکشد) نماد ایران است یا نیست! مهم این است که در حال انقراض است. یعنی نسل یک موجود زنده در حال نابودی است! شاید با این کار اگر بوسیله من و شما نه! افراد دیگری به کمک این بخت برگشته برآیند.  
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
دراینکه باید در جهت جلوگیری از انقراض این گونه یوز وهر حیوان مفیدی جلوگیری کنیم موافقم اما بعنوان یک نماد برای ملت ایران وجمهوری اسلامی ایران با این هممه نماد های ارزشی اخلاقی و موفقیت هایی علمی یا دانشمندان ایرانی .. با نماد یوز مخالفم همان آرم جمهوری اسلامی و پرچم ایران بهترین نماد ملی ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
نماد ایران ، "شیر" بود از قدیم ، ولی ما به یوز هم قانع شده ایم ! اون که منقرض شد ،اقلا از این نماد برای بقا حمایت کنیم .
اینانلو خودت رو بد خراب کردی ، من عاشقت بودم اما الان ازت ..........
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
کسی که جان بقیه موجودات رو برای تفریح گرفته ...
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
فقط به خاطر یک خبر؟ ملت جوگیر...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
فقط این خبر نیست هرچند این تلاش زیاد برای موردتوجه بودن خصلت بسیار بدیه.
ناشناس
| France |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
تابناک بدجوری میخواد اینالو رو خراب کنه. فرضا برادرش شکار کرده چه ربطی به خودش داره؟ انتظار اینکه یک نفر بیاد برعلیه برادرش جو درست کنه هم اخلاقی نیست. مهم اینه که ازش حمایت نکنه. قبلا هم خودش شکارمیکرده که خودش هم گفته و روشش رو تغییر داده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
من از اول هم میدونستم یه شکارچی ساده هست و کارشناس و مستند ساز نیست...
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
جداً بعضیاً چه ساده خودشون بروز میدن
اینالو از چشم افتاد....
مهدی
| - |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
به درد همون کاپیتانی هواپیمای فیلم ارتفاع پست میخوره

من هم تا حالا این موقعیت را داشتم که یه کاری رو با زحمت انجام دادم ولی یه نفر دیگه که فقط بلده قشنگ حرف بزنه بپره وسط و همه چیزو به اسم خودش ثبت کنه خیلی حرص آدمو در میاره آقا خیلی خیلی خیلی ...
کارشناس محیط زیست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
این ایده ممکنه به ذهن خیلی های دیگه ام رسیده باشه همه اونهایی که دلشون واسه حیات وحش میتپه! پس معادله سه مجهولی نبوده که اینقدر پیراهن واسش چاک بدیم..!!
با نهایت اعتقادی که به خبرگزاری واقعی و بدون گرایش بودنت دارم ..... در جایی که آقای نور آقایی چنین پاسخی به سوال جنجال آفرین شما داده چه سودی از این جنجال آفرینی بردی برادر؟ این اطلاع رسانی نیست جنجال آفرینی !!!
این مرد واسه محیط زیست و حیات وحش زیاد زحمت کشیده ، زحمتی که هیچکدام از افرادی که اسمشون و تو مطلبت آوردی و دایه دار محیط زیست کشور هستند الانم بهشون بر می خوره نکشیدن.
REZA
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
منهم یکی از علاقمندان آقای اینانلو هستم و ایشان تلاشهایی در زمینه ایرانگردی و معرفی جاهای کمتر شناخته شده ایران داشته اند اما من شخصا این قضیه را از اولین بار که مطرح شد پیگیر بودم و آقای آرش نورآقایی که از زحمتکشان و دلسوختگان گردشگری در این کشور هستند این ایده را مطرح نمودند . ایکاش آقای اینانلو این مورد را به نام خود مطرح نمی کردند.کاش تمامی علاقمندان به ایرانگردی و طبیعت گردی در یک جبهه بودند و انرژی خود را صرف جدل باهم نمی کردند بلکه با حمایت از هم به سمت هدف اصلی گام برمی داشتند . ایکاش...ا
آقای اینانلو، اول برادر خودتون را ارشاد کنید که گونه های نادر محیط زیست ایران را برای شکار نکنند برای برای محیط زیست و مردم نسخه بپیچید، نمیدونم چرا هرکس از قبل توجه و اقبال همین مردم به جایی میرسد بعد از مدتی از ملت طلبکار میشود، گویی ملت ارث پدرش را خورده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
برادر کجا بود خودش بوده که شاهرود شکار غیر قانونی کرده .اونایی که دیدنش از فعالین محیط زیست بودن و قسم خوردن که خودش بوده
ناشناس
| Belarus |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
شکارچی (البته ببخشید ها) مثل قمار بار میمونه نمی تونه این عادت رو ترک کنه
اگه ندیدید دوباره گرفتنش
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
این چه حرفیه!!! خیلیها افکارشون 180 درجه بابرادرشون فرق داره. پس اونها حق ندارن هیچوقت افکارشون رو تبلیغ کنن؟؟؟ اصلا جوسازی برعلیه برادر کار درستیه حتی اگر خلاف کرده باشه؟؟؟ مهم اینه که از برادرش حمایت نکرده.
اگر این طرح در عکس طرح تکمیلی باشد جالب نیست.
1- بی حال است.
2- طوسی کمرنگ است
3-اگر بنا بر طوسی بودن رنگ است بایستی از طوسی 70 درصد استفاده شود وگر نه رنگ اصلی خود یوز باشد با پس زمینه ی سایه ی طوسی 60 درصد برای بر جسته تر نشان دادن آن.

تا از فاصله ی دور تماشاچیان هم بتوانند ببینند نه فقط بازیکنان و داور مسابقه!!! و دوربین.
پاسخ ها
همین نزدیکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
درصدات تو حلقم.....
همین نزدیکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
آقا سعید ناراحت نشی از حرفم.شوخی کردم...
اینانلو بیشتر آدم .....
ایده بسیار مسخره ایه چون اصلا طرح روی پیراهن دیده نمیشه و در برنامه های تبلیغاتی طرحی و شعاری که دیده نشه اصلا ارزش نداره فقط مصرف داخلی داره.
اگر میخوان یوز ایرانی رو مطرح کنن و مانع از انقراض نسلش بشن راهش این نیست.
کارشناس ارشد ارتباط تصویری
پاسخ ها
سعید
| - |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
صحبت سر ایده خوب یا بد نیست اصل مطلب اینه که صدا سیما هرکسی را به عنوان کارشناس معرفی میکنه مردم فکر میکنن آخر همه چیزه و هیچ اشتباهی نداره
این بنده خدا هم دروغ گفته دیگه
لطفا یک قوچ که هدف گیریش خوب باشه معرفی کنید برای شکار یک نفر لازم داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
خیلی خوب اومدی!
اگه برادر نگارنده یک نفر رو کشت و گیرش نیاوردند بیان برادرش رو بگیرت اعدام کنن جاش. والا ملتم جو گیرن
آقای اینانلوی (عزیز اسبق) حنای شما دیگر برای این ملت رنگی ندارد شما عالم بی عمل هستید ای کاش خودتان را یک شکارچی توانا معرفی میکردید. شاید ملت حد اقل به صداقتتان احترام میگذاشتند.
پاسخ ها
عوام الناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
این موضوع ثابت میکنه یه شکارچی همیشه شکارچی باقی می مونه و این فقط نوع شکاره که تغییر میکنه و اینانلو همچنان شکارچی است این دفعه شکارچی ایده های خوب دیگران
تابناک چرا یه نفرو اینطور تخریب میکنی.خدا ابروی بندشو حفظ میکنه ولی ما ادما راحت هر کسی رو بخوایم بی ابرو میکنیم
پاسخ ها
دلسوز
| Austria |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ناشناس جان : این اقا ادعا میکنه و خودشو محبوب القلوب کرده برادر این آقا( اگه خودش نبوده باشه) با تفنگ این آقا و با پروانه شکار پرنده اقدام به شکار کرده. اگر این آقا دوستدار محیط زیسته و همه را ترغیب میکنه چرا تفنگش را به عنوان یک سمبل در یک برنامه تلویزیونی نشکسته !؟ واسه چی تفنگ داره واسه چی پروانه شکار گرفته.... هان!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
تابناک تخریب نمیکنه حقیقت رو میگه...اینانلو شکارچیه و مستند هاش هم فقط و فقط برای خودش سود مالی داره و به هیچ درد ددیگه ایی نمیخورن..
اینانلو شکارچیه و نه دوست محیط زیست
سلام
چند وقت پيش ابتدا خبري منتشر شد كه آقاي اينانلو با سه قوچ يك ساله دستگير شدند، سپس خبر عوض شد و گفتند يك قوچ سه ساله بوده و سپس دوباره گفتند برادر آقاي اينانلو بوده! جالب بود اين همه تغيير در خبر! به قول قديميا تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيز ها!
بنده آقاي اينانلو را به خوبي ميشناسم و از زبده ترين شكارچيان ايران بودند در گذشته ولي الان ميگويند كه كنار گذاشتند آن نحو شكار را. منكر توبه افراد نيستم ولي اگر ايشان واقعا كنار گذاشته بودند بحث شكار تروفه و مباحث دفاع از اين نحو شكار را مطرح نمي فرمودند و جهت بقا نسل حيوانات از آن دفاع نميكردند كه حيوان با سن بالا را شكار كنند! كه در واقع شكار به سبك خودشان جهت ثبت ركور بزرگترين و مسن ترين حيوان است!
به نظر من حرفهاي ايشان در زمينه اكو تور و طبيعت گردي بيشتر به يك ظاهر سازي و شو ميماند ولي در باطن چيز هاي ديگري است مثل چهره شدن، آدم خوبه بودن، كاسبي و شكار بهترين و مسن ترين حيوانات!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
حیوانات پیر هم ممکن است در بقای نسل تاثیر داشته و یا حداقل خوراک دیگر وحوش شوند.
سما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
سپاس از تحلیل زیبا
دروغ این روزا جزیی از زندگی مردم شده . وقتی قبح یه چیزی از بین رفت بزرگ و کوچیک اونو انجام میدن .
استاد .با شخصیت .یک عمر تجربه وزحمت .وچه راحت جوگیر میشویم وشخصیت وزحمات افرادرا به سخره میگیریم.اقای اینالو خدا نگهدارت
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
تجربه و زحمت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حتما تجربه تو شکار رو میگی!؟
ما که از ایشون جز شکار چیز دیگه ای به یاد نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
یقینا از اقوام اقای شکارچی هستی...
تابناک جان باز هم اشتباه کردی
یکبار دکتر.... چالش قرار دادی و الان هم
بی جهت داری برای آقای اینانلو جنجال درست میکنی
با تمام احترامی که برای تابناک قائلم ولی این مقاله تون خیلی جهت دار و غرض دار نوشته شده!!!
واقعا از شکارچی جماعت بیشتر از این انتظار نمیره
بنده خدا آقای....
آقا این حرفا بسه، حال یوز پلنگ ایرانی چطوره؟؟!!؟؟
تابناک جدیدا چقدر راحت حکم صادر می کنی؟
داره ازت بدم میاد .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اتفاقا من بیشتر از قبل داره از تابناک خوشم میاد به این دلیل که دروغهای این شکارچی رو برای مردم رو میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
واقعا درسته . جدیدا حکم صادر میکنی واسه خودت ... قبلا اینطوری نبود ...
شکارچی کهنه کار و حال در بازنشستگی دوستدار محیط زیست!!!!!!!!!
خیلی جالبه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اینانلو خودش همیشه گفته که قبلا شکارچی بوده و بعدها پشیمون شده و سالهاست که شکار رو کنار گذاشته و شده فعال محیط زیست . همیشه برای آدمها فرصت هست مسیرشونو عوض کنن و عوض کردن مسیر اشتباه قابل تقدیره نه تعجب !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
حالا کی گفته ورزش شکار البته به صورت مجاز و قانونی مسیر اشتباه است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
جناب ناشناس 22:44 آقاي اينانلو نگفته كه از شكار پشيمان شده اگه حرفهاش رو دوباره و سه باره مرور كني فرموده‌اند از شكار دل زده شده‌ام، دل زده شدن بدليل شكار بيش از حد كه ديگر جذابيتي براي ايشان نداشته باشد با پيشمان شدن و توبه كردن تفاوت از زمين تا آسمان دارد.
این قسمتش خیلی توهین آمیز بود؛
«محمدعلی اینانلو»؛ همان مجری سبیلوی صداوسیما .
پاسخ ها
پیرمرد 116 ساله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
یه روز همین سبیل کلی حرمت داشت !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
واقعا تابناک بی شخصیت بازی در آوردی .
سریزدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اتفاقا تابی جون توصیف خوبی رو بکار برده چون اینانلو با سبیلاش قابل تشخیص از حیاتی و دیگرانه وگرنه توی صدا وسیمایی که مجریاش همه یا ریش دارن یا شیش تیغه ان ، پیدا کردن اینانلوی بدون سبیل ، کار هرکسی نیست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
کلا تو این مقاله حب و بغض بیداد میکرد، مقاله اصلا از روی صداقت نوشته نشده بود و معلوم بود دقیقا واسه تخریب نوشته شده
از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
خیلی ها این مقاله رو رد کردن و یا تأیید. اما باید بگم که امروزه هیچ کس معصوم نیست. خیلی از ماها اشتباه می کنیم، دروغ می گیم، شیطون گولمون می زنه. اگه قراره دیگران بشن کاسه داغ تر از آش و آبرومون رو توی جمع ببرن که نمیشه! یه کم انصاف و انسانیت هم خوب چیزی هست. آخه چرا تو این کشور، همه باید از نظر ما یا مثل گچ سفید باشن یا مثل زغال سیاه. بابا ما همگی خاکستری هستیم به خدا. نمی دونم آیا نویسنده یان مقاله یه سر سوزن از این همه بدگویی عذاب وجدان گرفته یا اینکه داره از این پیروزی یک طرفه ای که بدست آورده به خودش آفرین می گه. آخه با این شرایط حتی کوچکترین توجهی به آبروی دیگران نداریم چرا ادعا داریم که باید آزادی مطبوعات داشته باشیم. میدونم که تابناک این کامنت رو نشون نمی ده اما از امروز نظرم در مورد سایتش کلاً عوض شد. باور کنید قبل از این خیلی به گفته هاش اعتماد داشتم ولی دیگه نه.
اتفاق کار تابناک خیلی درسته داره از حق یکی که کس دیگه براحتی خورده دفاع میکنه و داره
دمت گرم تابی
اونهایی که میگن کار تابناک جهت داره خودشون بزارن به جای اون شخصی که حقش و زحمتش دیده نشده البته ایشون هم متواضع حرفی نداره
«محمدعلی اینانلو» برو دیگه دوستت ندارم.
دمت گرم تابناک جون دمت گررررررررررم
نامه سرگشاده محمد تاجران به اینانلو

سلام جناب اینانلو

من محمد تاجران هستم، همون رفیق عباث جعفری که بعد از حادثه دیدنش ۳ ماه به دنبالش میگشت توی نپال.
از عباث گاهی در مورد شما حرف هایی شنیده بودم و بعضی‌ از گفته‌هایتان در مورد عباث بعد از حادثه دیدنش خیلی‌ با چیزی که از عباث شنیده بودم تناقض آشکاری داشت اما چون دیگر عباثی نبود که حقیقت را بدانم و بازار دوستی‌‌ها و ارادت‌ها به عباث گرم بود در پی‌ اون حادثه و هر کسی‌ در پی‌ بافت کلاهی بود از نمد به آب رفته عباث و شما هم به حق کم نگذاشتید.
آنقدر گفت‌هایتان برام مهم نبود که زحمت بکشم و چند خطی‌ بنویسم و بنا به روحیه خود عباث که بنای پاسخ دادن به هر چیزی را نداشت سکوت کردم.
اما گویا این همه سکوت از طرف همه اهالی طبیعت گردی و محیط زیست شما رو به این توهم انداخته است که گویا اینجا قحط الرجال است و شما تنها مرد این میدان !!!
راستی‌ هرگز به این مساله فکر کرده اید چرا کسی‌ نمی‌گوید که محمد درویش را به جرم شکار گرفته اند؟
اما به دلیل اینکه اینبار ساکت نشستن خود ظلمی است به محیط زیست و فرهنگ ایران چند خطی‌ برایتان نوشتم!! اگر الان هم آرش نور آقایی دلگیر از رفتار زشت شما تصمیم به دوری نمی‌گرفت باز ساکت بودیم و مینشستیم و می‌خندیدیم به بازی‌های کودکانه شما!! اما به قول سعدی ساکت نشستن به وقت سخن گویی خود ظلمی است و به یادگار چند خطی‌ برایتان نوشتم که بدانید ما اهالی طبیعت گردی و محیط زیست آنچنان که شما میپندارید نادان نیستیم که هر حرف بی‌ ریشه ا‌ی‌ را بپذیریم!! و شما مسلما هر آنجایی که مورد احترام باشید در میان طبیعت گردان و فعالان حقیقی‌ محیط زیست جایگاهی آنچنان که خود میپندارید ندارید!
به نام زدن ایده حضور یوز در برزیل و بهره‌‌برداری زشت از ( بر این واژه تأکید می‌کنم چون چیزی غیر از آن‌ نیست !!) آن در حضور مردم ایران را شاید بتوان زیر سبیلهای درشتتان رد کرد ولی‌ آنچه که انسان‌ها را در تاریخ ماندگار می‌کند سلامت رفتارشان است که گویی شما چندان بهره ا‌ی‌ از آن نشان ندادید!!( حداقل در این مورد و آنچه که من از عباث می‌دانم !).

بگذریم...کلام کوتاه می‌کنم که وقت بنده و همه آنهایی که در حوزه گردشگری و طبیعت کار میکنند ارزشمند تر از آن‌ است که صرف پرداختن به این موضوع گردد.
تنها امید دارم که آرش عزیز صبورانه این کودکی و جاه طلبی شما را نادیده بگیرد و همچنان عاشق به راهی‌ که در پیش گرفته است برای اعتلای این سرزمین ( منظور جائی‌ است که سهم شما از آن‌ نان است و سهم عاشق‌های آن‌ خون دل !) ادامه دهد که شما را نمیدانم ولی‌ ما و این سرزمین به امثال آرش هنوز خیلی‌ نیاز مندیم !

متأسفانه برای رفتارتان احترامی قائل نیستم !!
محمد تاجران
پاسخ ها
ارتمیس
| United States of America |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بنازم به حوصله ات. خود همین خبر اندازه این متن نبود ولی باز دمت گرم.چند بار اینجوری بنویسی خود تابناک بعنوان تایپیست استخدامت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ارتمیس شما مثل اینکه بیشتر از محتوای متن ناراحت هستید.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
دمت گرم اقای تاجران
بهتر نیست به جای این حکم صادر کردن ها و گردن زدن ها فقط خبر رو عرضه دارید ؟؟؟
شما باید خبر رو به صورت بی طرف اعلام کنید و نتیجه گیری رو بزارید به عهده ی مردم ، الان شما هم قاضی شدی هم جلاد
واقعا از یک شبکه ی خبری به اصطلاح معروف بعیده اینجور جبهه گیری ها
با آبروی مردم بازی نکنید ، هرکاری که کرده فقط خبر را منتشر کنید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
نه خیر بهتر نیست...همینجوری بهتر است
واه واه آدم استفراغ میکنه از این پز روشنفکری این نویسنده ها.وای چقدر شکار بد است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
آدم حالش به هم میخوره از آدمهایی که اصول اولیه صحبت کردن در یاد نگرفته اند
خیلی واضحه که یکی تو تابناک مشکل شخصی با اینانلو داره.
این همه ماشاالله آدم رذیل هستن که این توش گمه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شاید اینطوری باشه اما اونهمه ادم رذیل ادعا ندارن به خودشون مستند ساز نمیگن تریبون مفت در اختیار ندارن...اما ایشون ....
خدا عالم است! بهتر است از محيط زيست حفاظت كنيم! چرا بايد اصلاً پروانه شكاري صادر شود؟ مرجع صدور پروانه كيست؟ فرقي نمي كند شكارچي كيست! بايد با پديده شكار مقابله شود! در مورد يوز ايراني! معرفي وضعيت وخيم اين گونه در سطوح بين المللي به جلب توجه و حمايت سازمان ها و كساني كه قلب تپنده اي براي محيط زيست دارند كمك خواهد كرد و در ضمن فارغ از هر مسئله اي احساسات انساني ايرانيان را در يكي از بزرگ ترين ميادين جهان تبليغ خواهد كرد. يادمان باشد مستطيل سبز تنها زمين مسابقه نيست، بلكه ميدان تعامل با فرهنگ ها و تمدن ها نيز هست!
وقتی اثال ایشون مدافع محیط زیست هستند و تمام تریبون های صداو سیما را در تصرف دارند وضعیت محیط زیست بهتر از این نمی شود .
تابناک جان مثه اینکه دوباره سهم تو رو ندادن شروع به جبهه گرفتن کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
عااااااالی بود:))
سقوط آزاد؟؟؟؟؟شما دارید با این اخبارتون سقوط آزاد میکنید...
متاسفم براتون...خوب دکانی برای تخریب ادما پیداکردید
ایشون هیچ ادعا خاصی نکردن بعدشم ذکر کردن یکی دیگه هم گفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
100 درصد موافقم
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
100% مخالفم ...حق با تابناکه.
واقعاً متاسفم ؛ چگونه بهمین راحتی آبرو و شخصیت افراد را می برید؟ آنهم یک فرد مشهور ومحبوب را! آنهم با چه لحن مغرضانه ای ؟ چگونه می خواهید جبران کنید؟ خداوند همه ما را هدایت کند؟...........
پاسخ ها
مجید
| Japan |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
جنابعالی احیانا خود ایشون یا برادر محترمشون نیستین؟؟؟؟یعنی این همه مدرکرو دارین نادیده میگیرین؟؟ دست تابناک درد نکنه. من دست دستندرکارانشو میبوسم
رضا
| United States of America |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
واقعا متاسفم ؛ چگونه بهمین راحتی و بدون اطلاعات کافی و کسب اتفاقات اعتراض میکنی و از یک شکارچی موقعیت و حیوانات دفاع میکنی وای بر تو خداوند هدایتت کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
تابناک دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اینهایی که میگن ایشون شکارچیه رو چه اصلی این حرف رو میزنن؟ آخه خودتون بگید برادر آدم یه جرمی بکنه مام میشیم مجرم؟! چرا اینطوری قضاوت میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
خدا تو رو هدایت کنه که بی خودی داری از یه شکارچیه قدیمی و کهنه کار حمایت می کنی
تابناک عزیز، صرف نظر از اقدام این آقا، لحن شما را زیاد نپسندیدم، به نظرم خیلی احساسی صحبت کردید.
این از یک خبرگزاری بزرگ بعید بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
خبرگذاری بزرگ؟
کاش با همه دروغگوها اینجوری برخورد میکردین
اصلا چنین نیست ، گفت همزمان با یک نفر دیگه این فکر به نظرشون رسیده . تازه خودشم گفت که براش جالبه که 2 نفر همزمان به یک موضوع فکر کردن .
چرا همه میخان بگن من بودم
کاش این همه خودخواهی نبود
به کم به کامنتهایی که در مخالفت با این مقاله است دقت کنید فکرکنم کار چند نفر از دورو بریهای جناب اینانلو هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
فکر کنم موافقا هم از تحریریه تابناک هستن!
راستش منهم مثل خیلی ها از قدیم طرفدار جناب آقای اینانلو بودم و ادبیاتی که در یکی دو مصاحبه ی اخیر بکاربرده و ضمن ان مخالفان خودرا با توهین و تحقیر نواخته است از ایشان بدم اومد ضمنا گفتنی است تعداد کسانی که در ظاهر دوستدار طبیعت و محیط زیست هستند ولی با سو استفاده از موقعیت شغلی و مکانی خود در واقع محیط زیست را قلمرو شخصی خود میدانند بشدت متنفرم
دکتر تقلبی دیده بودیم دوستدار الکی محیط زیست ندیده بودیم که دیدیم
راستی از دکتر بسکی پیر مدافع محیط زیست چه خبر مثل این جناب اینانلو به عنوان یه کار لوکس به محیط زیست نگاه نمیکنه در واقع عاشق محیط زیسته.
دوستانی که تابناک رو به جهت گیری متهم کردند لطفا این پست آقای آرش نورآقایی رو بخونن:http://nooraghayee.com/?p=24113
از همه جالبتر عکس العمل هوشمندانه، انسانی و متعالی آقای نورآقایی در مواجهه با اقدام غیراخلاقی فرد مقابل است. گسترش چنین روحیه ای نیاز مبرم امروز جامعه ما است. باید به چنین افرادی جام جهانی اخلاقی، ازخودگذشتگی، ندیدن خود در مقابل منافع ملی و زمان شناسی را هدیه داد. زیرا ایشان هم می توانست با جنجال آفرینی و دامن زدن به التهابات، (همچون فتنه گران سال 88) شیرینی این موفقیت بزرگ را به تلخکامی مبدل کند. خودداری از افتادن به این دام نشان از شخصیت متعالی دوراندیشی و زمان شناسی نورآقایی دارد.
جوان وطن موفق باشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
علي جان اون طرف هام فتنه گر تو سال 88 داشتند؟؟؟ زمان شناسي! جنجال آفريني!! چه واژه‌ها و خلقيات خوبي! ولي حيف كه شما از آن محروميد! آخه برادر عزيز اين مطلب و كامنت‌ها و ... چه ربطي به فتنه 88 داشت؟ اون هم توي بلاد كفر؟؟؟
سلام تابناک؛ از شما بعیده یک نفر را این طور ضایع کنید؟مجری سیبیلوی سیما یعنی چی؟؟؟؟؟بی ادبانه و کستاخانه بود از شما بعید بود ...چه خصومت شخصی با ایشون دارید؟وچه مشکلی با سبیل ایشون که اتفاقا خیلی هم به ایشون وخیلی های دیگر برازنده است...خودت نداری دلت می سوزه؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ایراندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
یعنی اگه این قسمت مقاله رو حذف کنند با بقیه مقاله مشکل ندارید . بحث این هست که مدافعان واقعی محیط زیست دستشون به هچ کجا بند نیست.یه کم برنامه های زیست محیطی تلویزیون رو ببینید متوجه میشوید که اغلب برنامه ها به ایشون اختصاص داره و بقیه سهمی ندارند .
چقدر ساده یکی را بالا برده و چقدر ساده به زمین می زنیمش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اگر انسانهایی که بالا برده میشوند ظرفیت استفاده از موقعیتش رو داشته باشد به زمین نخواهد خورد.
علی اینانلو هیچوقت دروغ نگفته زیرا عشق به طبیعت را من که یک نظامی بازنشسته هستم و چندین کار با ارزش را که علی اینانلو تهیه و در تلو یزیون پجش شد با وی بودم وعشق وی را به حیوانات هر چند بی ارزش را دیدم عزیزان خدا را خوش نمی اید فردی را که برای این مملکت زحمت میکشد اینگونه خراب کرد در مورد یوزپلنگ وی در سال 85 هشدار داد انهم در زمانی که برای سازمان میراث فرهنگی کرمان فیلم مستند ساخت وهشدار داد که پوزپلنگ ایرانی در خطر انقراض است اما کسی توجه نکرد وگفت که باید ان را به جهانیان شناساند حال قضاوت با شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
مثبت اشتباه دادم
نظرم منفی
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
محمد جان، لطف کن و حداقل سابقه ایشون رو مورد مطالعه قرار بده
متوجه میشی که اصلا این ادم دوستدار محیط زیست نیست و سابقه ای که این آدم بین دوستداران محیط طیست داره چیزی نیست جز یه شکارچی بزرگ که حیات وحش صدماتن زیادی از وجود این ادم دیده
من فکر می کنم که هر دو بی خبر از هم این طرح رو مطرح کرده باشند.اینانلو دوستت داریم.
اینانلو ولش نمیدونم چرااین فردوسی پور دوست داره به همه چی گیربده....
این آقا مدت مدیدی تیشه به ریشه محیط زیست کشور زده. حالام داره به سبک خودش جبران می کنه... من نمی دونم بعضیا چی رو پیشونیشون نوشته که گندزدنشون به چشم نمیاد ولی گندزدایی شون بزرگ میشه؟
هر جای دنیا، اگه کسی بخواد گدشته شو جبران کنه اولش باید به گناهاش اعتراف کنه و گرنه جبران گذشته صادقانه نخواهد بود!
تابناک از تو بعید بود شبیه تندروهای اونوری شدی به طرف حق دفاع ندادی فقط کوبیدی
تا ... روی شود هرکه در او غش باشد.
دوست محیط زیست بودن و دوستدار طبیعت بودن با داشتن تفنگ و پروانه شکار منافاتی ندارد. اولا پروانه شکار توسط سازمان محیط زیست صادر می شود و شکار با قاعده مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کند آنچه گونه های حیات وحش را تهدید می کند شکار بیرویه ، قاچاق و حرفه ای است نه شکار تفریحی! در ضمن آقای اینانلو مسوول کار برادرش نیست ، من و شما که شکار نمی کنیم چقدر به محیط زیست کمک کردیم؟ چرا اینقدر گیردادید به این بنده خدا؟؟ چقدر زباله تو محیط زیست رها می کنیم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
بله هیچ گونه منافاتی نداره بحث این که این آقا با امکاناتی که صدا وسیما در اختیارشون گذاشت به یک نماد مدافع محیط زیست تبدیل گشت و ایشون باید قدر این موقعیت را میدانست . موقعیتی که دیگر مدافعان واقعی محیط زیست در اختیارشون نبود . وقتی ایشون به لطف صدا وسیما تبدیل به این نماد شده باید همه ملزومات ابتدایی آن را رعایت کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
دوست دار محیط زیست شکار تفریحی هم نمی‌کند
ايشان خيلي از خودش ممنون است يكبار گله ميكرد كه ما هيچ وسايلي نداريم و در اختيارمان نميگذارند ولي اينمه كار ميكنيم و ميريم تو كوير و كوهستان فيلم درست ميكتيم اما خارجيها با امكانات عالي كه در اختيارشان هست دوسه سال فيلم ميگيرند تا ربع ساعت مستند بسازند!!!!!!!!!!!!!! البته اين آقا نميگويد آنها در همين ربع ساعت يك دنيا انديشه عرضه ميكنند و هر كدام در رشته خود متخصص برجسته است نه اينكه الابختكي يكروز درباره يوز و يكبار درباره بناهي تاريخي و يكروز درباره عشاير كار كنند. آنها هركدام در رشته خود يك صاحبنظر است مثل آ» پيرمرد هشتادساله كه به قطب مي‌رود و از زير يخ ها نمونه هاي حيات را كشف مي‌كند يا در اقيانوس فلان گونه را معرفي مي‌كند و فقط دستش را كه در ريگهاي ذريا كرده و يك مشت برميدارد يك ترم دانشگاهي اطلاعات دربارة آن عرضه مي‌كند
ضمنا هرچند از فوتبال و فوتباليست نفرت دارم و نود را فقط براي تفريح كردن با دعواهاي اين عده ميلياردر ..... تماشا ميكتم اما نماد ايران سرو است بته جغه است گور است و خيلي چيزهاي ديگر يوز يك تقليد كوركئورانه مثل تمام كارهاي ديگر است
نمي دونم تابناك يا فرد ديگر از اين خراب كردن چه سودي مي برد؟ چه راست چه دروغ ايشان كه اصل كار را نفي ميكنند. چند بار تا كنون همين موضوع را مطرح كرده ايد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
این پست را بخون تا بدونی کی به کیه.متاسفم برای جناب عینانلو
http://nooraghayee.com/?p=24113
آقای ایران دوست بقیه هم بروند و فیلم هایی از محیط زیست تهیه کنند کسی جلوی آن ها را نگرفته ولی چه قدر به دل نشیند و بیننده را تحت تاثیر گذارد شرط است. آقای اینانلو اگر شکار چی هم باشند توانسته با برنامه های دیدنی وسوادبالا وفن بیان دلنشین و رسا بیننده های بسیاری را برای برنامه هایش جذب نماید.کار تابناک برای ضایع کردن و به هدردادن تمامی زحمات ایشان درست نیست.درضمن از تابناک ممنون که نظرات مردم را بدون سانسور چاپ می نماید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ولی اینکه با 1 اشتباه بقیه کارهای مثبتش را خراب کنه قابل توجیه نیست
از همه کسانی که نام خانوادگیشان به "لو" ختم میشود بشنوید ولی باور نکنید!
در جمع ایشان در حد خودشان مثبت بوده اند اما این اواخر چند اشتباه بزرگ از وی سر زده است. کاش بیشتر مراقب رفتار و گفته های خود باشد.
اقا پول نفت چي ميشه؟ تابناك جان من اين كامنت رو بزار.
محمود جان انسان جایزالخطاست از قدیم گفتن گل بی عیب خداست... اگر اشتباه نکنیم که همه انیشتن خواهیم شد...قدر زحمات تمامی زحمت کشان این مرزوبوم را بدانیم و به کوچک ترین خطا آن ها را به پایین نکشانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ناشناس جان اشتباه نكن انسان جايزالخطا نيست! بلكه ممكن الخطاست! هيچ دين و مذهب و پيغمبري به انسان اجازه خطا كردن نداده است ولي هيچ انساني هم از اشتباه مبرا نيست. پس لطفا منبعد ممكن‌الخطا را استفاده كنيد.
آقای اینانلو بهتر است برای روشن شدن افکار عمومی در مورد اتهام وارد شده به ایشان پاسخ دهند و دوستداران برنامه های خوب محیط زیست که توسط ایشان اجرا شده است را از نگرانی در بیاورند
تابناک از بی اطلاعی مردم سوء استفاده نکن !
اینانلو که خودش قبلاً مفصل توضیح داده که شکارچی " بوده " و بعد چی شده که شکار رو گذاشته کنار و دوربین تفنگ رو با دوربین تصویربرداری عوض کرده . . . ملت جوگیر دهن بین هم که دیگه هیچ . بله شکارچی بوده ولی سال ها است که دیگه شکار نمیکنه . درباره ی مطلب بالا هم به نظرم شدیداً کینه ورزانه و مغرضانه است . واقعاً نمیدونم ماجرای این طرح پیراهن و . . . چی بوده ولی چندان هم چیز مهمی نیست . ببین دعوا سر چیه آخه ! یه لوگو یه عکس روی تی شرت ! خجالت داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
علي جان شما كه با اطلاعات صحبت ميكني و نظر ميدي و ايراد ميگيري آيا ميداني دليل كنار گذاشتن شكار! (بقول خودش) چه بوده؟؟ طبق بيانات جناب ايشان (اينانلو) بدليل دل زدگي از شكار و جذابيت نداشتن آن (پس از شكارهاي فراوان) تفنگ را كنار گذاشته البته ايشان اين رو هم نگفته اند كه تفنگ رو گذاشتن كنار تا زنگ بزنه و احتمالا بعضي مواقع از كنار برش ميداره، استفاده ميكنه و يا به كسي براي استفاده قرض ميده و دوباره ميذارتش كنار!!!!!
یه سوال ، این چرا دوربینشو بسته به فرمون ژیان ؟!!!
واقعا متاسفم که از عبارت مجری سبیلوی تلویزیون استفاده کردین.این یعنی توهین آشکار.آقای اینانلو در مورد عکسی ک از ایشون درحال شکار منتشر شد در برنامه صبحی دیگر شبکه آموزش کاملا توضیح دادن.حکایت شما حکایت ضرب المثلی که میگه گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند سر مس گری!!! گیریم برادر آقای اینانلو شکارچی چه ربطی به ایشون داره؟؟!!!! کاش قضاوت درست رو یاد بگیریم..کاش یاد بگیریم بدون توهین انتقاد کنیم..کاش یاد بگیریم انتقاد سازنده کنیم...کاش یاد بگیریم که حق مطلب رو درست ادا کنیم..کاش.....
خوب بسيج شديد كه اين آدم را ضايع كنيد !! يعني چي ؟ بچسبيد به .....تابناك جان از شما بعييده !!! اين آدم نيازي به تعريف و تمجيد شما نداره همينطور با اين حرفها هم ضايع نميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ناشناس جان چه كشور خوبي تشريف داريد شما!!! تمامي موافقان آقاي اينانلو از هموطن‌هاي شما و در كنار شما هستند!! عجب حسن تصادفي!! مثل قضيه اينانلو كه تصادفا دو نفر همزمان به يك موضوع انديشيده و پيشنهاد داده‌اند!!!!
هیچ گونه تردیدی نیست که مقاله فوق و اقدامات فبلی تابناک نشان از یک تسویه حساب شخصی دارد و به محیط زیست هم مربوط نیست . این وسط یوز ایرانی هم ملعبه است. اقدامات تابناک کاملا خلاف اخلاق حرفه ای رسانه ای است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
منم موندم چه گیری به این دادین اینقدر طرح و ایده توی این مملکت به سرقت رفته و میره به نظرم موضوع شخصی شده
ببینم اصلا اگه شکار پر از اشکال هست پس چرا مجوز شکار صادر میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا چرا؟؟؟؟؟دوستانی که به آقای اینانلو اینطور توهین میکنن لطفا به این سوال هم جواب بدن.
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
منظورتون اینه که هر چیزی که براش مجوز صادر بشه پس لابد کار درستیه ؟
شما خبرنگار بی سوادی هستید زیرا طرح موضوع اول از همه است که به آن نپرداخته اید. انگار قصد فقط تخریب بوده و با وجود آنکه از این آقا خوشم نمیاد ولی بنظر می رسد طرح مسئله با نیت حذف است و اشتباه است.
تابناک تو همیشه عالی هستی و مطمئن هستم تا چیزیو ندونی منتشر نمیکنی! بقیه هم کم تهمت بزنید به تابناک!از قدیم گفتن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
توصیه میکنم عقلتونو نسپرید به رسانه ها یا دیگران و اطمینان صددر صدر به خبرها نداشته باشید تا بازیچه نباشید.خبر رو بشنوید و بعد خودتون هم تفکر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
++++++++++++++++++................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ماجرا های من و تو در تابناک کلن دروغه!
چاپ نکردیم نکردی
درود بر پیر مدافع محیط زیست" جناب دکتر بسکی" که عاشقانه و بی ریا از محیط زیست دفاع میکند.
فقط می دانم بادکنک اینانلو با صدایی بلند ترکید...
من واقعا درباره اقاي اينانلو حتي از هم كلاسي هاي دوره دانشگاهسون در رشته ادبيات دانشگاه تهران هم تحقيق كردم چون براي خودم به عنوان متخصص محيط زيست مهم بود متاسفانه همه در اين موضوع اتفاق نظر داشتند كه ايشون بيشتر از موضوعاتي مثل محيط زيست دنبال ... تا ..........
پاسخ ها
دانشجوی سابق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اقای محمد علی اینانلو ابتدا دانشجوی مدرسه عالی مدیریت بودند درسال 48 در دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه تهران قبول شدن اما رشته ایشون ادبیات نبود .احنمالا تاریخ یا باستان شناسی می خوندن .
بابا یه خورده یواش تر! آتیشت خیلی تنده! قضیه چیه؟!!!!
بهترین اثر تلویزیونی که یوز ایرانی را از جنبه های مختلف معرفی کرده است .کار استاد دکتر احمد ضابطی جهرمی است..ایشان به معرفی یوز در ادبیات ایران...و متون کهن..ویزگیهای فیزیولوزیک..ویزگیهای رفتاری..آناتومی..و وضعیت رو به انقراض این موجود دوست داشتنی پرداخته اند..این کار زیبا در دهه 70 تولید شده است وبیننده با تماشای آن شناخت کاملی از یوز ایرانی یا چیتا پیدا میکند..ولی بزرگانی چون ایشان در گمنامی هستند....
خیلی واضحه که این مقاله یک خصومت شخصی هست
سلام شخصا وقتی ایشان را میبینم به ایشان احترام قایلم ا اما وقتی 2 شخصیتی ایشان را فهمیچم حالم بهم میخوره...برن شکار بکنن نه اینهمه خیانت به به این کشور محبوب
یک متفکر اروپایی انسانها را به دو دسته تقسیم می کند انسانهای ماقبل دوربین و انسانهای ما بعد دوربین و این خصلت ما بعد دوربینی در افرادی به شدت نمود دارد و این جناب ... هم جز همین دسته است.
آقایی که این متن و نوشتی معلومه خیلی دلت از اینانلو پره هااا، آقا توروخدا دست بردارین از این اخلاق بد تخریب همدیگه و .... توروخدا یکم مهربونتر باشین
درود به تابناک!حرف تابناک حرف فعالین محیط زیسته!دوستان هیچ غرزی نیست!محیط زیست به خاطر مدعیان دروغین به چنین روزی افتاده!بهتر به جانبداری کمی سایت های حامی محیط زیست رو سرچ کنید!اقای اینانلو همیشه دستاورد دیگران رو به اسم خودش تموم کرده!
دمت گرم تابناک جون دمت گررررررررررم
با سلام
من بسیار متشکرم از دست اندرکاران تابناک بخاطرحساسیتی که نسبت به محیط زیست دارند.
به نظرمن این اقای به ظاهر طرفدار محیط زیست یک بابک زنجانی در حوزه محیط زیست است که با استفاده از رانت و روابطی که ایجاد کرده است به خرج محیط زیست خود را حامی محیط زیست جا داده که بسیار جای تاسف و شرمندگی دارد اگر اصولاً این افراد معنی تاسف و شرمندگی بفهمند
حالا نمی دونم چرا تابی انقدر جدیدا به آقا اینانلو گیر میده. راستشو بگو تابی جان!
ماکه نمیتونیم تیم های جام جهانی روشکست بدیم مگه یوزپلنگمون بتونه ی کاری بکنه
فکر نمیکنم کسی تو تابناک با آقای اینانلو مشکلی داشته باشه و باعث خوشحالی هست که بعد اینهمه وقت کسی پیدا شده که روابط رو کنار گذاشته و از واقعیت انتقاد کرده ، درسته شاید ایشون محبوبیت داشتن ولی کاذب و به واسطه حرفهایی بوده که با عمل زمین تا آسمون فرق داشته از همون اول هم خود ایشون و هم برادر ایشون شکارچی بودن
ضمنا آقای اینانلو اگر شاهرود قاره کوچک هم باشه طبیعت و افرینش خداوند هست پس بخاطر یه عنوان منت سر مردم شاهرود نزارید
به نظر من کسانی که یک بار هم با عنوان شکار به موجودات زنده آسیب رسونده باشن نمیتونن نماینده خوبی برای محیط زیست باشن.امر محیط زیست باید تلفیقی از حفظ محیط و عشق به موجودات زنده و احترام به حق حیات اونها باشه. به امید روزی که با پیشرفت تکنولوژی , آسیب زدن به هر موجود زنده ای تحت عنوان جنایت قابل تعریف باشه. اگر آقایون پولی رو که خرج تفنگ و باروتشون میکنن صرف تهیه غذا و یک جای گرم برای پناه دادن به یک گربه یا یک سگ خیابانی کنن هم لذتش بیشتره هم پیش خداوند سربلند خواهند بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
شماماهی نمی خوری یا گوشت مرغ و گوسفند و گاو .... اتفاقا یه شکارچی البته از نوع اهلش و قانونیش دلسوزترین برای محیط زیست و طبیعت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
جناب ناشناس
شکار حیوانات وحشی طبیعت با ذبح حیوان اهلی و صید ماهی پرورشی فرق دارد
یک دروغ دیگه توی همون برنامه گفت وقتی که تلویزیون گل چلسی به منچستر نشون می داد گفت "حقش بود که گل بزنه چون توی بازی خیلی سرتر بود" در حالیکه هیچ شبکه ای اون بازی رو پخش نمی کرد نمی دونم از کجا فهمیده بود که چلسی سرتر بوده؟؟؟؟؟؟؟؟
دوستان عزیز تابناکی منصفانه اش اینه که شما از آقای اینانلو دعوت می کردید به بک مصاحبه تلویزیونی و ازش می خواستید راجع به این مسئله توضیح بده نه اینکه خودتان به قاضی بروید و راضی هم برگردید .ار تابناک هم در عجبم با این حرکتش که اعتبار جند ساله این آدم رو یه شبه به باد داد.حتما واقف هستید که آبروی مومن رو بردن از گناهان کبیره و نابخشودنی است .
پاسخ ها
ایراندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
و دروغ سرمنشا همه گناهان!
ایشون رو نباید به هیچ برنامه ای راه داد
چه صدا چه سیما
دیروز بازار شکار داغ بود امروز پــــــز دوستدا ر محیط زیست بودن...
بابا یه خورده یواش تر! آتیشت خیلی تنده! قضیه چیه؟!!!!
اگه واقعا اینطور باشه که خیلی متاسفم.براش
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
نماد ايران شير.همين.
آقای اینانلو زحمت زیادی برای محیط زیست ایران کشیدن. با اینحال اونشب کاملاً واضح بود که داره خودش رو به این ایدۀ جذاب می چسبونه :(
خوبه که رسانه هایی هستند که جلوی این دست تحریف ها رو می گیرن. ممنون تابناک ;-)
کاش بجای یوز از نقش و نام خلیج فارس استفاده میشد
تابناک لطفا در بقیه اخبارهاوئگزارشها هم در درج و گزینش کامنتها گزینشی برخورد نکنید.مثل این مقاله که با کمک سایت شما و ما کاربران جناب اینانلو رو به حق گوشه رینگ بردیم.
آقای اینانلو زحمت زیادی برای محیط زیست ایران کشیدن. با اینحال اونشب کاملاً واضح بود که داره خودش رو به این ایدۀ جذاب می چسبونه :(
خوبه که رسانه هایی هستند که جلوی این دست تحریف ها رو می گیرن. ممنون تابناک ;-)
خجالت بكش باو تهمت نزن بنده خدا......
ادم یاد ضرب المثل های قدیم می افته که میگن ........اصلا ولش کن هرچی دوست داشتن گفتن به ما چه مربوطه
ما رو باش راجب اقای اینانلو چی فکر می کردیم چی چی از اب دراومد
مردم ما چرا این مدلی شدند ؟؟
فقط دنبال خراب کردن آدم ها میرند...
اصن اشتباه کرده... قبول
انقد با شوق ذوق میاید میگید که چی بشه ؟؟
این آقایه محترم اگه شکارچی هم باشد اقدامات بسیار ارزنده ای در زمینه مستند سازی انجام داده اند و به بقایه نسل خیلی موجودات پرداخته اند ...
خواهشا منتشر کنید
بدبختانه به لطف صدا و سیما ومحیط زیست پای این شخص به همه مناطق شکار ممنوع باز شده و حیوانات گوشت لذیذ را .......
اينانلو يك مخرب محيط زيست هست.تمام حرفاش دروغه و به ظاهر دوستار محيط زيست هستش.حرفاشو باور نكنين.
تو مصاحبه گفتن "ما اگر پیشنهاد بدیم که ..." آخه چرا جوسازی میکنین که منظورشون این بوده که پیشنهاد رو دارن ایشون مطرح میکنن؟ دارن میگن این طرحی که گفته شده رو، اگر ما ایران پیشنهاد بدیم به فیفا...
چرا با آبروی افراد اینجوری بازی میکنین؟:(
تابناک بدجوری میخواد اینالو رو خراب کنه. فرضا برادرش شکار کرده چه ربطی به خودش داره؟لطفا خجالت بکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شما از عوامل اینانلو نیستی؟
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
قضیه الان شکار نیست مصادره ایده دیگران به نفع خود است مغلطه می فرمایید مباحث را!!!!!!!!!!!!
فکر می کنم رسالت رسانه اطلاع رسانی صحیح و حفظ و سیانت از خبر و رویدادها می باشد .
عملکرد سایت تابناک در دفاع از صاحبان ایده ستودنی است . بی شک در صورت عدم انعکاس این واقعیت حق بزرگی از صاحب ایده از بین می رفت .
اينانلو حيا كن / محيط زيستو رها كن
مگه نماد ايران گربه يا همون پيشي ناز خودمون نيست؟؟؟؟
تیتر خبرتان و البته متن آن اصلا شایسته تابناک نیست. قضاوت کردن در چنین مواردی بسیار سخت است و به نظرم شما خود را مدیون ایشان کردید.
اقای اینالو فقط خودش رادر پیشنهاد شریک میداند و حتی در ذهن و این حق کارشناس محترم از نوع ایرانی که کمیاب هست .نیست و ما هدف و نیت اقای اینالو برای ایران مهم است برادرش توی کشور خطایی می کند نباید محکومیتش ایشان بپردازد قضاوت غیر عادلانه بی انصافی میشود
وقتی نتونسته جلوی برادرشو با شعار هاش که شکار نکنید نگرفته می خواد جلو بقیه رو بگیره
یعنی دهن یک عده بازه برای اینکه یکی لقمه حاضر کنه اینها قورت بدن.
مناعت طبع نورآقایی جای تحسین دارد.
چرا ما ايراني ها ياد نمي گيريم كه به مالكيت هاي معنوي احترام بگذاريم. يك سازمان جهاني براي حفاظت از مالكيت معنوي تشكيل شده كه ارزش اين كار را نشان دهد. حتي اگر آقای آرش نورآقایی نيز تمايلي براي ثبت ايده به نام خود ندارند، اين وظيفه تك تك ما ايراني ها است كه از پيشنهاد دهنده ايده تشكر كنيم و براي تشويق افراد به ارائه ايده هاي نو، ايده هاي ايشان را به نامشان ثبت كنيم. بدون فرهنگ صحيح پيشرفت متوازن معنا ندارد، پس بياييد ياد بگيريم كه فرهنگ خود را بهبود بخشيم.
آقای اینانلو عاشق طبیعت نیست ایشان و برادرش عاشق شکار حیات وحش هستند و در تمام این سالها در مورد محیط زست دروغ گفتند و همه را گول زدند. محمدی هستم با 30 سال سابقه خدمت در سازمان محیط زیست
برادرش شکار غیر قانونی کرده چه ربطی به ایشون داره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
کسی که نتونه برادرشو قانع کنه میتونه مردم رو قانع کنه که حافظ محیط زیست باشن؟؟؟
دوستان عزیز تابناکی بیش از حد تند رفتید، نمی توان با یک صحبت تلفنی اینگونه راجع به یک فرد محترم قضاوت کرد. بهتر آنست که کلیه جوانب قضایا را بررسی کرده و بعد قضاوت کنید.
امروز نوبت ایشان است و فردا یک نفر دیگر
اینانلو یکی از فعالان در این زمینست که دوست و دشمن و یا موافق و مخالف زیاد داره و شما خیلی در اتقاد از این فرد زیادروی مکنید و بنظر من فقط و با چند تا آدرس نمیشه آبروی کس رو برد چون ما درون این جمع نیستیم و فقط از دور داریم تماشا میکنیم . . .
فکر نکنم تو ایران کسی به اندازه اینانلو به محیط زیست ایران خسارت وارد کرده باشه
این بنده خدا فیلم های مستندی که درست میکنه تصفش تصویر خودشه و حرف زدنش این کجاش مستندسازه?
چو بیشه تهی مان از نره شیر.....
ناشناس دمت گرم یوز چرا؟؟؟؟؟؟وقتی خلیج همیشه فارس ایران است یوز چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما تا وقتی یادمون میاد شیر بوده حالا یوز شده؟؟؟؟؟؟؟
آقايان ؛ خانمها ؛ حضارمحترم لطفاً تاييد بفرماييد که آقاي اينانلو طرح يوز را داده است زيرا اگر دلگير شود بعيد نيست دست به تفنگ شده و دمار از روزگار قوچ و يوز ايراني در بياورد.!!!
بعیده منتشر کنید اما حرفم رو میزنم. قبلا" توی یه کامنت گفته بودم که آدم کوچولوها برای اینکه خودشون رو بزرگ جلوه بدن اقدام به تخریب افراد بزرگ میکنن. حالا شده حکایت جناب تابناک . بگذریم باید بگم اگه توی ایران فقط دو نفر باشن که از زندگی و آسایش خود برا طبیعت زدن یکیش..... دیگری محمدعلی اینانلوست. راجع به شکارچی بودن ایشون هم چند سال پیش در برنامه بازهم زندگی بیزن بیرنگ خودش گفته بود که قبلا" شکارچی بوده و حسب یه اتفاق که توصیه میکنم برنامه اش رو گیر بیارید و ببینید دست از شکار برداشته و وارد حیطه محیط زیست شده. در خصوص برادرشون هم باید بگم من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت. کارنامه ایشون هیچ دخلی به برادرش نداره وهر کس مسئول اعمال خودشه نه دیگری.واقعا" برا این مردم جوگیر و یک روزه قاضی و فضانورد متاسفم..... خدا پدر تکنولوژی رو بیامرزه واقعا".
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
کسری خان از اینانلو پول گرفتی . ای شیطون!
اگر فکر می کنی تریبونت آزادی بیان رو برای همه می خواد این کامنت رو بزار
من نمی دونم مگه خبرگزاری جای تسویه حساب و انتقام گیری شخصی که یک نفر هر آنچه تراوش های ذهنی و دشمنی های فرو خورده رو باید بیان کنه از اون مقاله ساختگی سه قوچ یک ساله
تا این کامنت عباث خیلی چیزا مشخص می شه یه عده ام فقط منتظرند ببینند یکی زمین خورده یا می خواد زمین بخوره بدواند یه کم از بدبختی یاشونو سر طرف خالی کنند
از وقتی اون ..... .....بنای تخریب رو انقدر رک و بی پرده گذاشت همه دنبال تخریب ادمان
البته اگر کسی به واقع گناهی کرد بایستی مجازات بشه نه آبروش رو ببرند
می گن
گنه کر در بلخ آهنگری
به شوشتر زندند گردن مسگری
مثل جریان ....
آخه ژورنالیست ها هم یه مرام نامه ای دارند بی مرامی و بی غیرتی کار آدمهای بی ایمان و ضعیفه
اقای فردوسی پور با همه ادعایی که داری بیا حالا تحویل بگیر

باید از حالا به بعد یه نود بسازیم برای سورتی های نود و عادل خان
پر واضحه كه يه شكارچي طبيعت رو خوب ميشناسه حالا اگر اومد چندتا عكس و تصوير هم گرفت كه دليل بر دوستي با محيط زيست نميشه من كارشناس محيط زيستم اما نميتونم ايشون رو عليرغم تمام جذابيت هاي هنري كه داره يه هوادار محيط زيست بدونم
اينانلو حيا کن يوزپلنگ رو رها کن
حالا خیلی موضوع مهمییه که چه کسی طرح اولیه یوز را داده است؟ با اصل موضوع کار ندارید اونوقت گیردادید به این که کی اول بوده؟در ثانی این دروغ بقول شما شاخدار چه ارتباطی با دستگیری برادر اینانلو یا شکار غیر مجاز ایشان دارد؟ هرچیز جای خود دارد تابی جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اگه مهم نیست نباید به دروغ خودشو بچسبونه به ایده اصلی. این ایراد رو به اینانلو بگیر
فقط کامنت 19:47
باز هم تابناک در حال تخریب یک شخصیت دیگه
همونجور که قبل تر هم بارها این کار رو انجام داده ....
تابناک عزیز این آفا اگه خطایی کرده اما کارا خوبش بیشتر بوده.اینهمه تو صدا و سیما فرهنگ سازی کرده
این دومین مطلبی هست که برا اینانلو رفتین.
فقط اعدام و لاغیر
باید اقای فردوسی پور از بینندگان نو د عذر خواهی کنند
شک نداشته باشید که ایده اصلی مر بوط به هیچکدام از اینهایی که نام برده اید نیست و احتمالا صاحب ایده یکی از ان کار گرهای بخت برگشته است که اکنون هیچ نامی از او نیست.....
آقا تاييد کنيد که طرح يوز را اينانلو داده چون اگر ناراحت شود تفنگ را بر مي دارد و به جان هرچه يوز ه مي افته>
تا حالا فکر میکردم جام نیوز بدبخته اما میبینم که تابناک هم تنهاش نذاشته. اگه قرار بود نصفه نیمه بذارین نمیذاشتین بهتر بود.
افتضاح
سبیل ایشان حقیر را کشته است ؛ شما سبیل را دریابید که گونه ای در حال انقراض است بابا ج-------ان
مثل اينكه خيلي دلتان پراست بهتر است كمي در رفتارتان تجديد نظر كنيد
تابی جون سلام
فکر کنم سهمیه گوشت شکار اخر رو
بهت ندادن
من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.

من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.

من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.


من پيشنهاد ميدم طرح خليج فارس رو روي پيراهنشون حك كنن.
بسیار ایدۀ مزخرفی بود. به جای یوز در حال انقراض عکس ملت رو بذارن که بخاطر آلودگی هوا جونشون رو از دست میدن
سلام این آقا موقع حرف زدن هم مغروره دقت کنی میفهمی خدا کسی که غرور برش داره بدست خودش رسوا میشه
پاسخ ها
ماریا
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
آقا محمود مگه هرکی مغروره , کارش اشکال داره یا هرکی متواضعه بی نقصه؟!
کاملن مشخصه که یه جریان علیه آقای اینانلو راه افتاده.
تابناک جون شما یک رسانه هستی. بوق این و اون نشو و بی طرف باش ...
برخي از دوستان در خصوص اينانلو مي گويند قضاوت ننماييد بله حرف شما درست ولي آيا مي توان تفنگ شکاريت را به برادرت سپرد و وقتي او خطائي کرد بگويي صاحب تفنگ بلاتقصير است مگر عصا به برادرش داده که حالا اگر باعصا حيواني را کشت بگويد عصا مال راه رفتن است و ايشان از آن استفاده ناجور کرده مجوز اسلحه فقط براي صاحب آن صادر مي شود نه برادرهايشان پس اينانلو اگر مدعي است برادرش استفاده کرده مي بايست جوابگو باشد مگر اينکه قوچ زنده شود و بگويد او تقصيري نداشته!!!!
از سبیلاش خوشم نمیاد
فکر کنم شاخش رو بردن کرج تا ان فرد
معروف تاکسی درمی کنه!!!!
منتقدان عزیز که انتقاد میکنند به تابناک که چرا چهره این شخص دوستدار طبیعت !!!!!!! زو تخریب میکنه یه لطفی کنند به این لینک برند و ببینند که این اقا چه مشخصه ای داره
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88
پاسخ ها
پرستو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شرم آوره ! کاری به خوب و بد این شخص ندارم ولی اون روزهایی که ملت عاشقش بودن خبری از این جور کارها نبود ! زشته به خدا ... یه وقت این آدم ها رو در رو میشن و معلوم میشه حقیقت چه چیزی بوده اونوقت امثال آدم هایی که توی ویکی پدیا یا هر جای دیگه ای با ابروی کسی بازی کردند باید جواب خدا رو بدن .

آبرو بردن فقط به معنی تهمت زدن نیست ... گاهی بد کسی رو بزرگ کردن و دهن به دهن کردن هم هست .
آقای اینانلو و اینانلوها باید بدانند که مردم نسبت به آنان که بالاتر نشسته اند حساستر و درقضاوت سخت گیرتر هستند باید درس گرفت و آموخت
ما که قراره قهرمان شیم چه با یوز چه بی یوز چه با اینانلو چه بی اینانلو..!!!!
هر چند نقد غیرمغرضانه، کاملا سازنده است ولی به واسطه این مقاله و مقاله پیشین شما،پر واضح است که در سایت شما کاملا مغرضانه در خصوص آقای اینانلو نوشته می شود.
پیشنهاد می کنم به جای روش های حذفی و بازی های برنده - بازنده که کشور ما رو در نهایت به سمت نابودی برده و نتیجه ای جز تلخ کامی مردم ایران نخواهد داشت، با نیت صلح بیشتر و کشوری آباد تر دست بر قلم ببرید. بسی سزاوار تر است کلماتی را بر صفحه سفید کاغذ نقش کنید که بتوانند تقدس جایگاه کلام و رسالت انسانی را یادآور باشند. متاسفانه این رقم در نوشتار شما حضور کم رنگی داشت.
محيط زيست يك كارشناس واقعي و صاحب نظر به منظور بقاء ميخواهد نه يك شارلاتان بدقواره و.....
اینانلو تو این مصاحبه با رادیو ،آرمادیلو را یک خزنده عجیب معرفی می کنه در حالیکه این گونه که نماد مسابقات جام جهانی است جزء پستانداران در معرض انقراض است. داشتن اطلاعات کلی ولی سطحی..
اقای فردوسی پور از بینندگان نو د عذر خواهی کن
صحبتی جالب با عادل فردوسی پور
.
.
http://wikisafar.com/forum/viewtopic.php?f=142&t=923
تابناک عزیز
قبلا از شما درخواست کردم که یک سری عکس از کسانی که الان دم از محیط زیست میزنند بفرستم اما جواب ندادید امثال این اقایان زیادند وپستی هم مهم دارند.(ع-ا-ع وگروه مربوطه اش از زاغمرز بهشهر وخیلی های دیگه)
تابناك درخور اعتبار تو نيست كه مقاله اي بنويسي كه غرض از آن استنباط بشه
چرا ما بايد مردم را بصورت فردي زير زره بين ببريم و تخريب كنيم
همه اشتباه در زندگي مي كنند ، ببينيد يك انسان چقدر خدمت كرده . . . خواهش ميكنم همديگر را تخريب نكنيم
دوستان عزيز بجاي "خليج هميشه فارس "بگوييم "خليج فارس" چون از نظر دستوري جمله اول تداعي كننده معني واقعي غير از اين را دارد متشكرم
بینم یک سوال اینجا پیش میاد.چرا پس این اقایون برنامه نودی زنگ نزدند به اینجناب درویش یا کرمی یا دیگر اقایون دیگه ای که گفتید کار و ایده اونها بوده و زنگ زدند به اقای اینالو که این روزها چهرش هم خدشه دار شده؟؟؟؟؟؟؟
من دورادور شناختی از این آقای اینانلو دارم.وقتی توی تلویزیون با اون ژست دوستدار طبیعت میبینیش فکر میکنی بهترین شخص برای حفاظت از محیط زیست ایران همین آقا هست. ولی افسوس که زیر اون صدای گیرا و سبیلهای پهن یک کهنه شکارچی ( به قول تابناک) وجود داره که کوچکترین ارزشی برای طبیعت و محیط زیست قایل نیست و فقط فکر خوشگزرانی و سود جویی هست . رفتار این آقا در الموت ( دیار حسن صباح ) گویای این واقعیت هست.
اصلا من یه بحث بنیادی تر دارم: چطور یه آدم سالم از نظر روحی و روانی راضی می شه که یه حیوان بی گناه رو بکشه! اونم برای تفریح؟!!
اصلا شکار با مجوز یا بی مجوز یا با ... از نظر من نادرسته و هر کسی این کار رو بکنه مریضه!
تابناک چاپ کن می خوام ببینم مردم هم موافقن که مجوز شکار و ... رو همه جمع بشه؟!
1. آبروی کسی محترمه که پنهونش رو آشکار نکنیم.
این آقا که پروانه ی شکارش آشکاره شکارچی بودنش آشکاره
تریبون دست داشتنش آشکاره
مگه تابناک چندتا مخاطب داره به نسبت برنامه نود که خودسانسوری هم بکنه
آقای اینانلو گفته بود که از شکاردلزده شده و حالاهم مشاهده میشه دلزدگیش برطرف شده و برگشته به اصلش
نقص قانون و نقص اجرا و بی پناهی طبیعت ایران هم که آشکاره دیگه چه آبرویی رو حفظ کنیم که نکردیم
این موضوع ثابت میکنه یه شکارچی همیشه شکارچی باقی می مونه و این فقط نوع شکاره که تغییر میکنه و آقای اینانلو همچنان شکارچی است این دفعه شکارچی ایده های خوب دیگران
من این آدم رو از نزدیک دیدم. آدم به شدت خودخواه و پول دوستیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
کاملا.....
اقای اینانلو اگه اشتباه نکنم گفتن این ایده من بودوبفاصله کوتاهی اقای ارش مطرحش کرد وباتوجه به شناختی که از عادلدارم واطلاعاتی که درباره اقای اینانلودارم بعیده اتفاق ناخوشایندی افتاده باشه لطفا خودتونو درگیرمسایل مهمتری بکنید!!!
دوستداران طبیعت خاموشند، نمی گذارند جولان دهند. آخرسر هم این آقا عرض اندام می کنه.
اینانلو یک شو من کامل است که با طرز حرف زدنش گول میزن آدمو اما در عمل هیچی چیز مثبتی نداره
چیزی که من شنیدم اینکه میگه استفاده از یک جانور در حال انقراض را من حمایت میکنم و من یوزپلنگ را پیشنهاد میدهم. متاسفانه دقیقا حرف نوشته رو تایید نمیکنه.
آقایان شهرت که نباید همیشه مثبت باشد بعد هم از این حرفها که بگذریم سبد کالا تان را فراموش نفرمائئد.فکر نان با شید که خر بزه آب است
الان فهمیدم تابناک که بی غرض نیستی واقعا متاسفم
چرا اینانلو روی برنامه نود اومد چرا نوراقایی نیامد
اتفاقا جهت دونستنتون وجود بعضی شکارچیان ( شکارچیان با قید و منصف ) برای حف محیط زیست و حفظ گونه ها لازم است . چون بسیاری از این شکارچیان بدون چشم داشت با محیط بانان همکاری و و با متخلفان برخورد میکنند .... من خودم شاهد درگیری البته لفظی و سپس معرفی شکارچیان متخلف به محیطبانان توسط شکارچیان مجاز و با قید بوده ام
تابناک تو که نظرهای من را هیچوقت منتشر نمیکنی ولی باز مینویسم شاید منتشر کردی .نکردی هم ...ببینید من خودم نود را دیدم ایشون گفت همزمان با اقای ارش این ایده را مطرح کردیم .ماها که علم غیب نداریم ببینیم راست میگه یا دروغ.گناهش هم پای خودش اقا ارش هم که اصل مطلب را گفته و صداقتش در مورد هدفش که تنها کمک به محیط .یست است به همه ثابت شد.اصل مطلب اینست که واقعا اگر این اقای اینانلو شکار کرده انهم غیرقانونی .باید از اجرای برنامه های مرتبط با محیط زیست اخراج بشه ودیگه اجازه ندن یه شکارچی مردم را موعظه کنه بحفظ محیظ زیست .ای کاش این قضیه معلوم میشد .
حالا مثلامنم یه ایده میدم تصویر آهوی زرد ایرانی رو بزنید روی لباس والیبالیستها .آخه مگه با این کارها میتونیید مثلا فلان شکارچی را که داره آهو رو میزنه نذارید بزنه!!؟؟آخه اینم شد پیشنهاد که روش دعوا میکنید.
این آقای تابناک چقد حسوده ای بترکی .اینانلو دوست داریم اینانلو دوست داریم .ولی این آقای سبیل قشنگ که همه طبیعتای ایرانو رفته مطمعنم این طرف نیومده طرف شمال شرق کشور مرز سرخس و ترکمنستان معروف به کوههای خواجه بیا ببین این شکارچیا دارن چی میزنن
با سلام
تابناك جان در انتخاب عنوان مطلب يعني "سقوط آزاد محمدعلي اينانلو ...." جا دارد چند نكته را بدانيد 1- نخست عنوانش بسيار سنگين است 2- پيش داوري كرده ايد . آري مستنداتي را آورده ايد ولي سخن ايشان را كه نشنيده ايد 3- اگر سخن شما درست نباشد شما گناه بسيار بزرگي را انجام داده ايد و آن گناه تهمت است چون شما نوشته ايد " دروغ شاخدار" ما بايد در برابر خدا پاسخگوي گفتار ورفتارمان باشيم آبرو چيز ساده اي نيست كه ساده ريخته شود . آري بنده هم به اينانلو و نحوه دفاع از برادرش در جريان شكار غير قانوني انتقاد دارم اما بسيار پسنديده است كه ما در گفتار و رفتارمان منصف باشيم.
چرا حساس شدی روی اینانلو؟ داری از جاده انصاف خارج میشی. خوشم نیومد از این ادبیات مغرضانه. مملکت با برف سرویس شده گیر دادی به اینانلو؟ دنبال سوژه بهتر باش بچه جون
واسه تابناک و این مردم جوگیر دهن بین با تمام وجود متاسفم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل