بازدید 9700
۱

تکذیب برکناری سخنگو بخاطر فیس بوک

کد خبر: ۳۷۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰ 25 January 2014
رئیس شورای بهشهر برکناری یکی از اعضا را از سنخنگویی شورا به دلیل عضویت در فیس بوک تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عسگریان رئیس شورای شهر بهشهر در بیانیه ای ضمن تکذیب برکناری سنخنگوی شورا به دلیل عضویت در فیس بوک، به توضیحاتی در این زمینه پرداخته است.

1 - دوره چهارم شورای اسلامی شهر بهشهر در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که حجم فراوان مطالبات و خواسته های بحق و قانونی مردم، وظیفه ما، منتخبان شهروندان عزیزمان را بیش از گذشته سنگین تر نمود. ازاین رو در بدو آغاز به کار شورا، تصمیم گرفته بودیم که از هیچ تلاش و کوششی برای ساختن شهری آباد و زیبا که حق شهروندان فهیم بهشهری است دریغ ننموده و بهشهر را آنگونه که در وصف نامش است با بهره مندی از توان و ظرفیت های موجود و تلاش بی شائبه به بهترین شهر تبدیل نمائیم.

 2 - ازهمان آغاز کار شورا که ریاست آن به عهده شخص محترم دیگری بود، خانم اعظم السادات حسینی خواهان سمت سخنگویی شورا شد که به دلیل حضور عضوی دیگر در این سمت ، موضوع به رأی گیری انجامید. با توجه به آراء اخذ شدهاز سوی اعضاء محترم شورا درخصوص روشن شدن وضعیت سخنگوی شورا که نتیجه آن بصورت آراء مساوی برای هریک اعلام گردید ، نهایتاً خانم حسینی با قرعه کشی بعمل آمده (نه آراء مستقیم اعضاء شورا) بعنوان سخنگو، منتخب شدند ، که به لحاظ قانونی می توان این انتخاب را مخدوش دانست ، چرا که عضو دیگر شورا که رأی برابر با ایشان داشت، بدلیل سابقه ایثارگری و مدرک تحصیلی بالاتر بر اساس صراحت قانون ( درصورتی که آرای دو یا چند نفر از داوطلبان مساوی باشد، اولویت  با ایثارگران است و درصورت ایثارگر نبودن داوطلب، اولویت با فردی است که دارای مدرک تحصیلی بالاتری باشد و در صورت یکسان بودن مدارک، انتخاب قرعه خواهد بود) که مقدم بر قرعه کشی است، سخنگوی قانونی شورا می شد که بدلیل عدم اعتراض عضو دیگر، موضوع امر پیگیری نگردید.

3 - متأسفانه هفته گذشته خبری در رسانه ها مبنی بر عزل و برکناری سخنگوی شورای بهشهر بدلیل عضویت در فیس بوک منتشر شد که برخلاف حقیقت  و واقعیت بوده  و به جز حاشیه سازی برای این شورا و از میان بردن اعتبار شهر ، نتیجه دیگری دربر نداشت.خبری که درج آن ، سوء استفاده رسانه های داخلی و خارجی را درپی داشت . همه این رسانه ها، بدون داشتن اطلاع درست از تصمیم شورا که گردن نهادن به قانون و اجرای آن بود، این موضوع حاشیه ای و دروغین را بعنوان دلیل کنار گذاشتن خانم حسینی از سخنگویی مطرح کردند که همین امر ، موجبات توهین به شعور همشهریان عزیزمان و فرهنگ اصیل بهشهر را فراهم ساخت.

4 - براساس بند نهم ماده شش آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراها ، که صراحتاً قید نموده: "رئیس شورا، سخنگوی شوراست"، پس از استعفای اولین رئیس محترم شورا ، اینجانب با اکثریت آراء (که حتی خانم حسینی هم به بنده رأی دادند ) بعنوان رئیس شورای اسلامی بهشهر انتخاب گردیده و برابر اختیارات مندرج در قانون فوق سخنگویی برعهدة اینجانب ( ریاست شورا ) می باشد.

بنابراین با توجه به تغییر هیئت رئیسه و انتخاب عضو جدید شورا بعنوان رئیس، قانوناً جایگاه سخنگویی شورا دراختیار رئیس شورا قرار خواهد گرفت و هیچگونه عزلی درخصوص خانم حسینی صورت نگرفته و صرفاً مصوبه شورا صحه گذاشتن بر انجام امور محوله در قانون به ریاست شورا است. (  مستندات و مصوبات رسمی در صورت نیاز ارائه خواهد شد.)

5 - انتقاد از عملکرد اعضای مسئول شورا ، برابر قانون ، حق سایر اعضاء می باشد ، ازاینرو درخصوص عضویت ایشان در فیس بوک نیز تنها انتقاد ادعا شده توسط یکی از اعضای محترم شورا نه تنها اعتراضی به فعالیتهای ایشان در این شبکه نبوده ، بلکه اعتراض به کوتاهی و عدم تعامل مناسب ایشان با رسانه های محلی و استانی و رسمی بود، چرا که عضویت ایشان در فیس بوک مانند سایر افراد ، امری شخصی است ، اما رسالت کاری سخنگوی شورا تعامل با همه رسانه ها است که صرفاً در این خصوص آن عضو محترم به ایشان انتقاد داشت.

6 - براساس صراحت قانون آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراها ، تشکیل جلسات علنی شورا با حضور دو سوم اعضاء رسمیت می یابد که در جلسه مورخ 18/10/92 در بدو امر با هشت نفر از اعضاء شورا که خانم حسینی هم خود حضور داشته آغاز گردیده که ایشان قبل از اتمام ، جلسه را ترک نمودند ، لذا  برابر قانون ملاک و معیار رسمیت یافتن جلسات و مصوبات شورا ، حدنصاب قانونی است که رعایت شده و عدم حضور ایشان نافی مصوبات قانونی شورا نمی باشد.

 7 - برکناری یا عزل سخنگوی شورا بدلیل عضویت در شبکه فیس بوک را قاطعانه تکذیب می کنم و اعلام می نمایم انتشار این خبر از سوی ایشان و سایر رسانه های داخلی و خارجی دیگر ، فراکنی ، دروغ و جنجال رسانه ای است که اتفاق افتادن چنین رفتارهایی به جایگاه و شأن و منزلت شورا و شهروندان لطمه خواهد زد. چرا که اگر قرار بود عضویت سخنگوی شورا در فیس بوک مورد ایراد جهت برکناری مشارالیه از سوی اعضاء محترم شورای شهر قرار گیرد ، قطعاً در زمان انتخاب ایشان بعنوان  سخنگو که عضو فیس بوک بوده ، لحاظ می گردید و این امر محقق نمی شد. لذا ذکر این عنوان و درج اخبار بی پایه و اساس ، فرافکنی بیش نیست.

حال سئوال اینست که :چرا این عضو شورای شهر که بطور کامل در جریان چگونگی و چرایی اتخاذ این تصمیم قرار داشت ، با اذعان کذب چنین موضوعی که مورد سوء استفاده بیشماری از رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت ،موجب گردید تا بهشهر بعنوان یکی از شهرهای عقب مانده از لحاظ رعایت آزادی بیان و حقوق زنان و ... معرفی شده و حرمت و اعتبار مقدس اصیل این شهر در جهان زیر سئوال رود؟!.

8 - خانم حسینی در صفحه فیس بوک خود(که بیش از 6 ماه عضو آن می باشد) و اخبار درج شده آن ، به اعضای شورای محترم ، نسبت ها و کنایه هایی را نظیر "داشتن سابقه درخشان ، مدرک دیپلمه ، برنامه ریزی برای حضور در انتخابات مجلس و ... " داده که بکار بردن این نوع ادبیات ، جزء رفتار و خصائص شخصیتی ایشان که فردی پر حاشیه است ، محسوب می شود .

از آنجائیکه اعضای محترم شورای اسلامی شهر بهشهر در هفته های اخیر تلاش نمودند تا از ورود به حواشی و مسائل و درگیری هایی شخصی ایشان که هیچگونه ارتباطی با شورا و اعضای آن ندارد اجتناب نمایند ، سکوت را بهترین روش برای حفظ و برقراری آرامش در شورا و جلوگیری از ورود لطمه و ضرر به انجام پروژه ها و خدمات شهری به شهروندان عزیزمان تشخیص دادند .

منتخبین مردم فهیم در چهارمین دوره از شورای شهربهشهر درصدد خدمت خالصانة هدفمند و در خورشان شهروندان عزیزمان هستند و اعتقاد دارند ادامه دادن چنین مسائل حاشیه ای آن هم بصورت  کذب و دروغ و فرافکنی از سوی ایشان و یا هر شخص و اشخاص دیگر که متأسفانه مورد سوء استفادة رسانه های خارجی ، علی الخصوص ، رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته ، جز آن که موجبات صدمه و ضرر را بر شهروندان محترممان فراهم سازد ، چیز دیگری نخواهد بود. لذا از رسانه های محترم تقاضا داریم تا از نهادهای مردمی که نماد مردمسالاری دینی و دموکراسی محسوب می شوند  با هدف تحقق حاکمیت مردم و استحکام نهادهای مدنی یاری نمایند . همانگونه که دفاع از جایگاه والای رسانه ها و گردش آزاد اطلاعات و گسترش آن نیز بایستی مورد توجه همگان قرار گیرد.

جوابیه سخنگوی برکنار شده شورای شهر بهشهر

اعظم السادات حسيني كوهستاني يكي از اعضاي شوراي شهر بهشهر و سخنگوي بركنار شده اين شورا در جوابيه اين بيانيه كه متن آن براي خبرگزاري مهر ارسال شده آورده است.

  1-در بند 1 بیانیه فرمودید (خانم اعظم السادات حسینی خواهان سمت سخنگویی شورا شدند)، بنده کاندیدای سمت سخنگویی بودم همانطور که جنابعالی کاندیدای سمت ریاست بودید، در همین بند انتخاب بنده به وسیله رای گیری را مخدوش اعلام کردید و بیان کردید که در صورت مساوی بودن آرا, سابقه ایثارگری و مدرک تحصیلی ملاک قرار می گیرد و به صراحت قانون اشاره کردید... بندی که جنابعالی اشاره کردید تبصره ذیل مربوط به ماده 17 (اصلاحی 6/7/82) مربوط به کیفیت انتخابات از فصل دوم قانون تشکیلات,وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب 1/3/75 با اصلاحات و الحاقات بعدی است که اشاره می دارد (در صورتی که آرای دو یا چند نفر از داوطلبان مساوی باشد اولویت با ایثارگران می باشد و در صورت نبودن افراد مذکور اولویت با فردی است که مدرک تحصیلی بالاتر دارد) این بند مربوط به انتخابات شوراها است نه انتخابات داخلی که آیین نامه ای جداگانه دارد. در ثانی به مدرک تحصیلی بالاتر رقیب بنده اشاره کردید. شایان ذکر است آخرین مدرک تحصیلی ملاک و معیار می باشد که آخرین مدرک ایشان مثل بنده کارشناسی ارشد می باشدو عنوان دانشجوی دکترا مدرک تحصیلی به حساب نمی آید.

2-حال که صحبت از مخدوش بودن یک تصمیم کاملا قانونی کردید بنده با استناد به مواد قانونی مخدوش بودن یکی از تصمیمات کلان شورا را به اطلاع شما میرسانم که اگر قصد پیگیری آن را داشتم تخلف قانونی به حساب می آمد طبق قانون ماده 5 دستورالعمل شرح وظایف، ترکیب و تعدادکمیسیونهای شوراهای اسلامی شهر مصوب سی و نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها مورخ 12/10/85 روسای تمام کمیسیونها باید با رای گیری مخفی آن هم با ورقه، دراولین جلسه شروع به کار آن کمیسیون انتخاب شوند در حالیکه تمامی روسای کمیسیونهای ما به صورت کاملا سلیقه ای بدون هیچ گونه رای گیری انتخاب شدند که نتیجه آنرا در عملکرد ضعیف برخی از کمیسیونها شاهد هستیم.

- خطاب به شبکه های فارسی زبان بیگانه و رسانه های معاند: ...اینجانب هیچ کدام از این خبرها و تحلیل ها که از سوی شبکه های معاند و ضد انقلاب پخش می شود را به رسمیت نمی شناسم... این مردم غیور نیاز به قیم و وکیل و وصی در آن سوی مرزها ندارند... برای حل مسائل داخلی نیازی به دخالت آنها نداریم...

در بند 3 اشاره کردید که دلیل برکناری سخنگوی شورا به علت عضویت در فیس بوک نبوده است اولا بنده برکنار نشده ام و سخنگوی شورای شهر می باشم. ثانیا شما را به مصاحبه خودتان با روزنامه شرق مورخ 21 آذر ارجاع می دهم که در آن اشاره کردید (خانم حسینی مطالبی را در فیس بوک مطرح می کرد که جمع کردن آن برای ما مشکل بود) !!! و با اظهاراتی توهین آمیز خطاب به بانوان بهشهری مرا دعوت به فعالیت در برنامه های آشپزی و جنگ شادی نمودید . حداقل دو هفته از این مصاحبه گذشته و شما آن را تکذیب نکردید پس نمی توانید ادعا کنید که حرف های شما نیست...حال قضاوت کنید چه کسی به شعور همشهریان عزیز توهین کرده است؟

-هرفردی با حداقل سواد خواندن و نوشتن می تواند بند 9 ماده 6 آیین نامه اجرایی تشکیلات و انتخابات داخلی شورا ها را به طور کامل بخواند متعجبم از این که شما با مدرک دیپلم در روز روشن این قانون را تحریف کرده اید. این بند به صراحت اعلام می کند (رییس شورا سخنگوی شوراست مگر آنکه شورا فرد دیگری را تعیین کند). بر اساس ماده 1 دستور العمل شرح وظایف هیات رییسه شوراها منظور از هیات رییسه ساختاری است که متشکل از رییس , نایب رییس,منشی و سخنگو می باشد. وقتی نایب رییس ,منشی و سخنگو تغییر نکرده اند چگونه صحبت از تغییر هیات رییسه می کنید؟

در بند 6 به خروج بنده از جلسه مورخ 18/10/92 اشاره کردید و رسمیت داشتن شورا . نمیدانم کجای مطالب و سخنانم توهم غیر رسمی بودن جلسه شورا را به شما منعکس کرده! موضوع مطروحه حکایت از علت عدم طرح موضوع در حضور بنده طی ساعاتی که در جلسه حاضر بودم دارد نه رسمی یا غیر رسمی بودن جلسه شورا از طرفی شما به عنوان رییس شورا موظف بودید بعد از تنظیم صورتجلسه آن را به رویت و امضای بنده می رساندید اما این کاررا نکردیدکه این خود یک تخلف آشکار می باشد. من کاملا شما را درک می کنم اما نمی توانید با قانون بجنگید. همانطور که در نامه به شماره 9949/1/8627  مورخ 30/10/92 فرماندار محترم  مطابق قانون این تصمیم شما را غیر قانونی اعلام کرد که سند آن نیز موجود می باشد.

مطابق قانون سخنگوی شورا عضو هیات رییسه محسوب می شود و عزل اعضا از سمت های خود فقط با رای هیات حل اختلاف امکان پذیر می باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱
پاسخ های خانم برکنار شده کاملا منطقی است به نظر می رسد. به نظر می آید برخی اعتراصات ایشان به شاکله و روش های ریاست باعث رفتار یک سویه شورا و حذف سخنگو شده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی