بازدید 11942

یک گوزن زرد ایرانی در محوطه پارک پردیسان با شلیک گلوله کشته شد

کد خبر: ۳۷۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲ 19 January 2014
به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، شب گذشته و در پی شلیک گلوله فرد یا افرادی ناشناس، یک گوزن زرد ایرانی که در داخل محدوده ای فنس کشیده شده در پارک پردیسان تهران و در مجاورت سازمان حفاظت محیط زیست نگهداری می شد کشته شد.

این گوزن زرد حدودا ۶ ساله و نر بوده و بر اساس رادیوگرافی صورت گرفته سه گلوله به گردن حیوان اصابت کرده و باعث مرگش شده است.

این واقعه نشان می دهد که گویا عده ای کمر به نابودی حیات وحش ایران بسته اند تا این حد که حتی به خود اجازه می دهند بی رحمانه یک گوزن زرد ایرانی را که نسل اش در طبیعت منقرض شده حتی در مجاورت سازمان محیط زیست و در اراضی متعلق به محیط زیست در مرکز پایتخت هدف قرار دهند.

گوزن زرد ایرانی گونه ای در معرض انقراض به شمار می رود که بطور کامل از زیستگاه های طبیعی کشور حذف شده و صرفا تعداد محدودی از این گونه در چند مرکز تکثیر و پرورش در اسارت و تعدادی نیز بصورت نیمه اسارت در جزیره اشک دریاچه ارومیه نگهداری می شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۱
جزیره اشک هم که به صحرای نمک تبدیل شده
واقعأ آفرین به این منطق و طرز فکر و عملکرد برخی هموطنانمان . زورشون به یک موجود بی گناه زبان بسته رسیده دستشون درد نکنه .
واقعا نمیشه درک کرد آخه حیوون پشت فنس رو برای چی زده . ؟؟؟ اونهم در یک منطه حفاظت شده!! خدایا مردم تهران کجایید؟؟ اینجوریشو ندیده بودیم دیگه؟ من فکر میکنم طرف یه مریض روانی بوده که خواسته ثبت کنه تو تاریخ که من آخرین گوزن زرد دنیا رو کشتم..
سازمان محیط زیست مقصره
وقتی مسائل زیست محیطی به مسائل درجه هشتم این کشور تبدیل شده و دلسوزی هم ندارد از این بهتر نمیشود
مسولین مربوطه کلاهشان را بالاتر بذارند
مواظب باشید اونها هم مثل پرنده های شیراز یخ نزنن یا از گرسنگی نمیرن !
دیگه تهران رسما شده تگزاس دست هر کی یه اسلحه است.
چرا خبری ازکشته شدن شکارچی در مشهد نیست که امروز کشته شده!بعد خواهشن اگرشکارچی نیستید راجع به شکارچیها نظری ندید.
مسئولین مقصر هستند . چرا برای حفاظت بیشتر از وسایل و ابزار بیشتر استفاده نمی کنند . دوربین های مدار بسته یکی از اون راه حل هاست که اون آدمهای بی همه چیز را شناسایی و به سزای اعمالشون برسونن.
این طرز فکر مال زمانیه که آدم از زور گرسنگی این کارو میکرد اما موندم الان با این همه گوشت های لذیذ از پرنده گرفته تا چرنده توی بازار این عمل وحشیانه یعنی چی. اگه برای تفریح هم باشه خب میتونه توی مسابقه تیر اندازی شرکت کنه لذتشم خیلی بیشتره سودشم همینطور.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل