بازدید 7249

پیگیری معوقات بانکی به بانک مرکزی محول شد

کد خبر: ۳۷۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶ 17 January 2014
رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خودشان تصمیم گرفتند، پیگیری مطالبات معوق بانکی از این ستاد به کارگروهی در بانک مرکزی منتقل شود، گفت:دربرخی موارد که نیاز به مداخله ستاد باشد، ورود می کنند.
 
به گزارش تسنیم، ولی‌الله سیف در پاسخ به این پرسش که پس از مصاحبه روز چهارشنبه شما با تسنیم مبنی بر 3 تصمیم مهم برای تسهیل بدهکاران بانکی، آقای یوسفیان ملا واکنش نشان داد و اعلام کرد اختیارات رسیدگی به معوقات بانکی از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی سلب نشده است، آیا  این واکنش درست است، اظهار داشت: شاید در مصاحبه بنده عبارت درست منعکس نشده چرا که بنا به شرایط خاص و جهت‌گیری کاهش معوقات بانکی، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به این نتیجه رسید که این امر به بانک مرکزی محول شود.  
 
وی افزود: برهمین اساس در بانک مرکزی قرار شد کارگروهی تشکیل شود و پرونده‌های معوقات بانکی برای بررسی به بانک مرکزی محول شود. اما در برخی از موارد که نیاز به مداخله ستاد باشد بانک مرکزی باید پرونده‌ها را به ستاد ببرد و در آنجا تصمیم‌گیر شود.
 
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ترکیب ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ترکیب ستاد بسیار مناسب است و حضور این ترکیب باعث می‌شود که این ستاد با اشراف کامل‌تری اقدامات موثری را در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی در بخش‌های مختلف اعمال کند.  
 
سیف ادامه داد: اما طبق تصمیم اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بنا شد مسائل مربوط به معوقات بانکی که به صورت تخصصی در حوزه بانکی باید مطرح شود توسط کارگروه ویژه تشکیل شده در بانک مرکزی پیگیری شود.
 
وی با اشاره به اینکه پیگیری معوقات بانکی در برخی موارد نیازمند استفاده از روشهای تخصصی بانکی است تصریح کرد: در کارگروه مربوطه که به همین منظور در بانک مرکزی تشکیل شده و هم اکنون پرونده‌هایی را در دست اقدام دارد ممکن است در برخی از موارد پرونده‌های خاص به ستاد ارجاع داده شود.
 
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مفاسد قتصادی نقش موثری در کنترل افزایش معوقات بانکی داشته است تصریح کرد: در گذشته با توجه به اعطای تسهیلات تکلیفی به بخش‌های مختلف اقتصاد و همچنین تحولات اقتصادی کشور رقم معوقات بانکی می‌توانست خیلی بالاتر از رقم‌ فعلی باشد اما با همکاری‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی معوقات بانکی کنترل شد.
 
سیف در ادامه با بیان اینکه حجم مطالبات معوقات بانکی در گذشته 25 درصد بود و هم اکنون به 15.4 درصد رسیده است گفت: من امیدوارم با شیوه جدید بتوانیم نتایج مناسبی را در کاهش معوقات بانکی داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه اصولا تمرکز دولت در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی روی اصول معوقات بانکی در ابعاد مختلف است گفت: بخشی از معوقات نیاز به حمایت مجلس و بخش دیگر نیاز به حمایت قوه قضائیه دارد. به همین خاطر در کارگروه ویژه بانک مرکزی قرار شده آن دسته از هماهنگی‌هایی که تاکنون صورت نگرفته برقرار شود و بخش‌های مغفول مانده شناسایی شود.
 
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانکها بیشترین انگیزه را در وصول معوقات بانکی دارند گفت: اگر تا پیش از این تعللی در وصول معوقات بانکی وجود داشت به نظر من دلیلی هم برای این تعلل نیست با تصمیمات اخیر به طور حتم روند اصول معوقات بانکی تصریح خواهد شد.
 
سیف با اشاره به تصویب قوانینی برای وصول معوقات بانکی گفت: این قوانین باید منافع همه را در بر بگیرد. به همین خاطر با تصمیم اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی امیدواریم شرایط بهتر شود و بانکها براساس سیاست‌های جدید نسبت به وصول معوقات خود اقدام کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار