بازدید 19328

مجری مشهور شکارچی 3 قوچ نیست

کد خبر: ۳۷۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹ 12 January 2014
رییس حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی از دستگیری شکارچیان متخلف در شاهرود، گفت: حفاظت محیط زیست در برخورد با متخلفان بدون توجه به جایگاه و شهرت افراد متخلف، مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دستگیری شکارچیان گفت: در این ماجرا سه شکارچی که یکی از آنها برادر «محمدعلی اینانلو» بوده به جرم شکار یک قوچ سه ساله دستگیر شدند که متاسفانه برخی رسانه‌ها با قلب واقعیت نوشتند که سه قوچ یک ساله شکار کرده‌اند و حفاظت محیط زیست شهرستان برخورد قانونی نکرده و فرد دستگیر شده نه یکی از بستگان که خود «محمدعلی اینانلو» بوده که همه اینها کذب است.

وی با بیان اینکه اینگونه برخوردها در فعالیت محیط بانان تاثیر خوبی ندارد، افزود: این حجم از فشار رسانه‌ای باعث می‌شود که محیط‌بانان در برخورد با افراد شناخته شده دچار تزلزل شوند و این در حالی است که محیط زیست در برخورد با تخلف هیچ‌گونه توجهی به جایگاه و نام افراد ندارد.

خاتمی با بیان اینکه فرد دستگیر شده مدعی شده که سلاح وی توسط سرایدار آنها برداشته شده و وی برای همین به دنبال آنها به منطقه شکار رفته است، گفت: حفاظت محیط‌زیست شهرستان نیز از متخلفان شکایت کرده و با حساسیت تمام، پیگیر موضوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه فضای رسانه‌ای ایجاد شده بخاطر زمزمه طرح نام محمدعلی اینانلو بعنوان مشاور خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست است، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها در برخورد با این موضوع تلاش محیط‌بانان زحمتکش منطقه را نادیده گرفته و تصورات خود را نوشته‌اند.

همچنین شکری مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان به ایسنا گفت: فرد دستگیر شده برادر «محمدعلی اینانلو» از هنرمندان شناخته شده کشور است و برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها، شخص «محمدعلی اینانلو» نبوده است.

وی گفت: شکارچیان متخلف دستگیرشده دارای مجوز شکار پرنده بوده‌اند اما اقدام به شکار چهارپایان کرده و از این رو دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه حفاظت محیط زیست استان سمنان قبل از شلوغ‌کردن رسانه‌ها، خبر این دستگیری را بدون ذکر نام شکارچیان منتشر کرده است، گفت: در بین شکارچیان آقای شکرالله اینانلو برادر محمدعلی اینانلو نیز حضور داشت و بخاطر شکار غیرمجاز یک قوچ دستگیر و پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال شده است. پیش از این به رسانه‌ها گفته شده بود که یکی از بستگان هنرمند شناخته شده بوده که امروز بطور روشن ضمن تکذیب مجدد دستگیری این هنرمند،اعلام می کنیم که فرد دستگیر شده برادر «محمدعلی اینانلو» بود.

وی با اشاره به چگونگی اعطای مجوز شکار افزود: مجوز شکار برخی پرندگان نظیر کبک، سالانه به افراد بومی درخواست کننده داده می‌شود و شکارچیان دستگیرشده نیز مجوز شکار پرنده داشته‌اند اما برخلاف قانون به شکار قوچ‌وحشی پرداخته‌اند.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه خبر شکارچیان دستگیرشده بطور هفتگی در رسانه‌های استان و از جمله در ایسنا منتشر می‌شود، اظهارکرد: این خبر بواسطه اشتهار آقای اینانلو و اشتباه صورت گرفته که بخاطر تشابه اسمی، در برخی رسانه‌ها از آقای محمدعلی اینانلو به جای برادر ایشان نام برده‌اند که محیط‌زیست استان و شهرستان شاهرود این مورد را تکذیب کرده‌اند.

وی با اشاره به ادعای اینانلو مبنی بر اینکه سلاح وی توسط آبدارچی آنها در شکار مورد استفاده قرار گرفته گفت: تمام مسئولیت به عهده صاحب سلاح است و در حقیقت این ادعا عذر بدتر از گناه است.

به گزارش ایسنا، مجری و کارگردانی در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، بازی در چند فیلم سینمایی و از جمله به رنگ ارغوان حاتمی‌کیا، سردبیری مجله" شکار و طبیعت"، ساخت چند مستند و... از جمله سوابق محمدعلی اینانلو هنرمند شاهرودی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر