بازدید 7076

عیار طلا در خراسان شمالی مردود شد

کد خبر: ۳۶۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶ 08 January 2014
اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی پس از نمونه برداری و بازرسی به عیار طلاهای استان نمره مردودی داد.

به گزارش ایرنا مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی گفت: در 9 ماه امسال 161 نمونه از مصنوعات طلای موجود در طلافروشی های استان برای سنجش عیار، مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

علی اصغر رضازاده اظهار کرد: از طلاهای نمونه برداری شده تنها 28 فقره از نظر داشتن استانداردهای لازم نمره قبولی دریافت کردند.

وی اضافه کرد: 117 فقره از این نمونه طلاها از لحاظ عیار دارای نقص جزیی بود که نتوانست نمره قبولی کسب کند که باید طلافروشان این مصنوعات طلا را به سازنده اصلی بازپس دهند، تا عیار آنها تصحیح شود.

این مسوول گفت: همچنین 10 فقره از طلای نمونه برداری شده دارای نقص عمده و شش نمونه نیز دارای نقص بحرانی از لحاظ عیار بود که پرونده این زرگران برای برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: این استان فاقد واحد ساخت طلا است و بیشتر طلاهای موجود در بازار نیز از استان های اصفهان و تهران تامین می شود.

وی نبود آزمایشگاه عیارسنجی را مشکل دیگری برای نمونه برداری از طلای استان دانست و اظهار کرد: نمونه برداری طلا سالانه در دو مرحله انجام می شود که برای آزمایش به مرکز ارسال می شود و تجهیز آزمایشگاه در داخل استان ها نیز به دلیل هزینه بالای خرید تجهیزات مقرون به صرفه نیست.

رضازاده افزود: از آنجا که خریداران طلا در هر صورت کالای خود را به طلافروشان باز می گردانند، پایین بودن عیار هم در مجموع ضرری متوجه آنان نمی کند زیرا آنان طلای خود را با فاکتور خرید و به قیمت روز به طلافروشان می فروشند.

در استان خراسان شمالی 110 واحد طلافروشی وجود دارد که بیشتر این واحدها در بجنورد مرکز استان فعالیت دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی