بازدید 5855

هاشمی: استاد شعاری جایگزین استاد آزاده نشود

کد خبر: ۳۶۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲ 08 January 2014
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: نبايد يك دانشجو و استاد مسلمان را به خاطر اختلاف سليقه سياسي يا بيان يك نكته علمي در كلاس، ستاره‌دار و اخراج كرد.

به گزارش ايرنا، آيت‌الله «اكبر هاشمي‌رفسنجاني» گفت: خدا، آفرينش، خواندن، علم، قلم و انسان، نخستين كلمات قرآن بودند كه وقتي در يك جمله، كنار هم قرار گرفتند براهميت دانش تاكيد كردند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به سير تدريجي تدوين تصويب سند چشم‌انداز در مجمع تشخيص و تاييد آن از سوي رهبري معظم انقلاب پرداخت و گفت: دانش، محور سند چشم‌انداز است كه اگر به آن توجه نشود، بقيه اهداف آن سند محقق نخواهد شد.

هاشمي‌رفسنجاني به فضاي سياسي پس از تصويب و تاييد آن سند در جامعه پرداخت و گفت: متاسفانه اين سند براي اجرا به دولتي سپرده شد كه اصلاً اعتقادي به خرد جمعي واجراي آن نداشت. وي به فضايي كه در 8 سال گذشته در كشور حاكم بود، اشاره كرد و گفت: كم توجهي به علم و دانش آنقدر فراگير شده بود كه استادهاي آزاده علمي را حذف مي‌كردند و به جاي آنها برخي استادان شعاري را مي‌آوردند كه فضاي محيط‌هاي علمي را بسته مي‌خواستند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر تاثير تحجر و عقب ماندگي علمي بر تعصب‌هاي كوركورانه گفت: دانشمند نمي‌تواند در فضاي بسته و امنيتي، از توان فكري خود استفاده كند.

هاشمي‌رفسنجاني درباره رشد علم و آگاهي در جامعه زنان كشور و تاثير آن برآينده ايران گفت: مادر باسواد فرزنداني دانشمند تربيت مي‌كند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار