بازدید 5542
۲

گزارش ظریف از نتایج مذاکرات کارشناسی

کد خبر: ۳۶۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰ 08 January 2014
وزیر امور خارجه در فیس بوک خود با اشاره به مذاکرات هسته ای اینگونه نوشت: مذاکرات هسته ای نیز با جدیت و اراده سیاسی قوی جریان دارد و هیات های کارشناسی ایران و 1+5 ده ها ساعت مذاکره فشرده داشته و به نتایج مثبتی رسیده اند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مطلب خود در فیس بوک این گونه نوشت:

دوستان سلام؛

نزدیک ساعت 7 صبح چهارشنبه 18 دی ماه است و باید به جلسه هیئت دولت بروم. ولی چون مدتی است سعادت گزارش دادن خدمت شما را نداشتم خواستم فقط چند کلمه ای را خدمت شما تقدیم کنم.

در چند هفته گذشته و در دوران بیماری و پس از فوت مادر بزرگوارم، بسیاری از شما با محبت ها و دعاهایتان بنده را شرمنده کردید. از همه شما سپاسگزارم و امیدوارم خداوند به همه شما و عزیزانتان سلامتی و طول عمر بابرکت و به گذشتگانتان رحمت و مغفرت عنایت بفرماید.

این روزها رفت و آمدهای هیئت های خارجی به ایران بسیار زیاد شده است. در این میان گروه های پارلمانی متعددی از کشورهای اروپایی هم به ایران سفر داشته اند. از جمله در دو روز گذشته، دیدارهایی با رییس و نایب رییس کمیسیون روابط خارجی سنای ایتالیا و اعضای هیئت دوستی پارلمانی مجالس اعیان و عوام انگلیس داشته ام. آنچه مشهود است درک این نکته توسط اکثر کشورهاست که ایران نقش قابل توجهی در منطقه و فراتر از آن دارد و نمی توان حضور ایران را نادیده گرفت.

گسترش همه جانبه روابط متوازن و بر اساس احترام متقابل و موضع برابر سیاست دولت تدبیر و امید است که با جدیت دنبال خواهد شد. سفر من در آغاز هفته به ترکیه دستاوردهای خوبی برای گسترش روابط دوجانبه اقتصادی و تسهیل وضعیت کنسولی ایرانیان در ترکیه به دنبال داشت که امیدوارم نتایج ملموس خوبی برای کشور و مردم خوب و بزرگوار ایران داشته باشد. انشاءالله در روزها و هفته های آینده هم سفرهای دوجانبه و منطقه ای متعددی به کشورهای تأثیرگذار در مناطق مختلف خواهم داشت که ادامه سیاست تعامل سازنده با جهان است.

مذاکرات هسته ای نیز با جدیت و اراده سیاسی قوی جریان دارد و هیات های کارشناسی ایران و 1+5 ده ها ساعت مذاکره فشرده داشته و به نتایج مثبتی رسیده اند.

آخرین دور مذاکرات کارشناسی از ساعت 8 صبح دوشنبه قبل شروع شد و یک سره تا ساعت 7 صبح سه شنبه (یعنی حدود 23 ساعت) ادامه داشت و بعد به دلیل شروع تعطیلات سال نو میلادی متوقف شد. این نشانه جدیت طرفین برای رسیدن به تفاهم و شروع روند اجراست.

سفر همکار خوبم دکتر عراقچی برای مذاکره با مقامات اتحادیه اروپا در روزهای پایانی هفته جاری در ادامه این تلاش هاست. ما برای ادامه مسیر بر اساس برنامه اقدامی که در ژنو مورد توافق وزرا قرار گرفت بسیار جدی هستیم و معتقدیم با تعهد متقابل به توافق ژنو، پیشرفت و ورود به مرحله دشوار بعدی یعنی مذاکره و دستیابی به راه حل جامع کاملا امکان پذیر است.

خدا یار و نگهدارتان. شاد و سربلند باشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
مرد سیاست وادب وتدبیر
خدا یار و نمگهدار شما
روح مادرت شاد
خدا قوت دکتر، سر بلند باشی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان