بازدید 10860

جک استراو با ظریف دیدار کرد

کد خبر: ۳۶۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸ 07 January 2014
جک استراو، وزیر خارجه سابق اوزیر خارجه سابق انگلیس که در راس یک هیات پارلمانی به ایران سفر کرده است امروز با محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم جک استراو که در رأس یک هیأت 4 نفره گروه دوستی با ایران در پارلمان انگلیس به کشورمان سفر کرده است صبح امروز نیز در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس کشورمان  از ایران به عنوان کشوری مهم و برخوردار از فرهنگ و تمدن غنی نام برد و با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران در مقطع کنونی گفت: این مطلب واقعیت دارد که روابط دو کشور در گذشته از نوساناتی برخوردار بوده و اما آنچه مهم است تلاش برای بهبود مناسبات در چارچوب منافع متقابل است و پارلمان‌ها در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی انگلیس ایران همواره خواهان ارتقاء روابط فیمابین و مخالف دیدگاه‌های افراطی برای توسعه مناسبات ایران با غرب بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر حق انکارناپذیر کشورمان در استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای گفت: نسبت به اجرایی شدن توافق هسته‌ای اخیر در ژنو بین ایران و گروه 1+5 بسیار خوشبین است.

خاطرنشان می شود علاوه بر هیئت های پارلمانی کشورهای ایتالیا و انگلیس که طی هفته جاری به کشورمان سفر کردند قرار است هیئت هایی نیز از کشورهای آلمان، ایرلند و کانادا نیز در روزهای آتی به ایران سفر کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران تصریح کرد:‌مناسبات پارلمانی مکمل مناسبات و روابط رسمی است و جمهوری اسلامی ایران مایل است ارتباطات پارلمانی با سایر کشورها را تقویت کند و از سفر گروه‌های پارلمانی استقبال می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل