بازدید 3558

جک‌استراو: نسبت به توافق ژنو بسیار خوشبینم

کد خبر: ۳۶۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲ 07 January 2014
رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس- ایران گفت: نسبت به توافق هسته‌ای اخیر در ژنو بین ایران و 1+5 بسیار خوشبینم. جک استراو رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس ایران و هیأت همراه صبح امروز(سه‌شنبه) با رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا در این دیدار ابتدا عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران انگلیس با اشاره به تاریخچه روابط دو کشور در گذشته تا کنون گفت: روابط دو کشور ایران و انگلیس دارای فراز و فرودهای متعددی بوده است و با توجه به تمدن‌های غنی هر دو کشور و جایگاه و نقش آنها در هر دو سوی جهان امیدواریم افق‌ نوینی در توسعه مناسبات براساس احترام و منافع متقابل گشوده شود.

وی در ادامه گفت: ملت ایران، ملتی آزاده و مقاوم است که ایستادگی ستایش برانگیزی را در دوره‌های گوناگون پس از انقلاب از خود نشان داده است و لذا شایسته است که با این ملت از سر احترام و تکریم از سوی غرب سخن گفته شود.

منصوری افزود: در یک بررسی اجمالی از تاریخ مناسبات ایران و غرب مشاهده می‌کنیم که اتخاذ رویکرد‌های دوگانه از سوی غرب و آمریکا در قبال موضوعاتی همچون هسته‌ای،تروریزم، منافقین و زرداخانه سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی درجهت کاهش اعتماد ملت ایران برای گسترش روابط تأثیر به سزایی داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضوع هسته‌ای نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را همواره براساس موازین و مقررات مصرح در ان.پی.تی انجام داده و همچون هر یک از اعضای این معاهده خواهان بهره‌مندی از حقوق مسلم و قانونی خود می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد طرف‌های اروپایی و آمریکا با عمل به تعهدات هسته‌ای اخیر در ژنو به اجرایی شدن توافق هسته‌ای کمک کنند.

نماینده مردم کاشان و آران‌ و بیدگل در خصوص سوریه نیز یادآور شد: اقدامات برخی کشورهای غربی در منطقه در جهت مداخله در امور داخلی سوریه یک اشتباه راهبردی بود و حمایت از تروریست‌ها در داخل خاک این کشور به طور حتم به ناامنی‌ در سطح منطقه و فراتر از آن می‌انجامد.

در ادامه این دیدار همچنین جک استراو که در رأس یک هیأت 4 نفره گروه دوستی با ایران در پارلمان انگلیس به کشورمان سفر کرده است از ایران به عنوان کشوری مهم و برخوردار از فرهنگ و تمدن غنی نام برد و با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران در مقطع کنونی گفت: این مطلب واقعیت دارد که روابط دو کشور در گذشته از نوساناتی برخوردار بوده و اما آنچه مهم است تلاش برای بهبود مناسبات در چارچوب منافع متقابل است و پارلمان‌ها در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی انگلیس ایران همواره خواهان ارتقاء روابط فیمابین و مخالف دیدگاه‌های افراطی برای توسعه مناسبات ایران با غرب بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر حق انکارناپذیر کشورمان در استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای گفت: نسبت به اجرایی شدن توافق هسته‌ای اخیر در ژنو بین ایران و گروه 1+5 بسیار خوشبین است.

لرد نورسن لامونت عضو دیگر گروه دوستی انگلیس در همین زمینه گفت: ما می‌دانیم فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است و تحریم‌های اعمال شده در راستای منافع ایران و غرب نیست اما باید تلاش کرد با ایجاد اعتماد و شفافیت بیشتر، تحریم‌ها کاملا برچیده شود و ایران اخیرا گام‌های خوبی را در این جهت برداشته است.

بن‌ والاس از دیگر اعضای گروه دوستی انگلیس ایران نیز با اشاره به اهمیت ایفای نقش ایران در حل بحران سوریه و حضور در مذاکرات آتی در ژنو گفت: بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلیس آشکارا خواستار مشارکت ایران در فرآیند مذاکرات سوریه بوده‌ایم و معتقدیم ایران باید نقشی را که استحقاق آن را دارد در برقراری صلح در سوریه ایفاء کند.

در این دیدار جرمی کوربین نماینده پارلمان انگلیس و فعال ضد جنگ نیز گفت: نقش ایران در فرآیندهای بین‌المللی نباید نادیده گرفته شود و تلاش برخی کشورها برای انزوای ایران به حل مشکلات منطقه‌ای کمک نخواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر