بازدید 3216

نارضایتی وزیر ارتباطات از اپراتورهای موبایلی

کد خبر: ۳۶۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴ 07 January 2014
قرار بر این بود که از پایان مهر ماه به طور یک ماه در میان وضعیت کیفی اپراتورهای تلفن همراه بررسی شده و به اطلاع مردم برسد اما با گذشت حدود 20 روز از آذر ماه هنوز درباره نتایج دور دوم این بررسیها خبری منتشر نشده است. با این وجود وزیر ارتباطات در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی داخلی از نارضایتی‌اش از وضعیت اپراتورها خبر داده است.

به گزارش ایسنا، اگرچه مشترکان تلفن‌های همراه در موارد مختلف شاهد قطع شدن ناگهانی مکالمات خود هستند اما در این زمینه اپراتورها از ارائه خدماتی مطلوب یاد می کنند.

وزیر ارتباطات نیز زمانی در ابتدای دوره کاری خود به انتقاد از وضعیت آنتن‌دهی تلفن‌های همراه پرداخته و در این زمینه گفته بود: لازم است تعرفه‌های اپراتورها بر اساس کیفیت آنها باشد و این اصلا مطلوب نیست که شما در یک مکالمه موبایلی گاه چندبار تماس‌تان قطع شود.

محمود واعظی همچنین به عدم آنتن دهی مناسب موبایل در داخل خانه‌ها اشاره کرده و این که خط‌ها در برخی قسمت‌های خانه آنتن دارند و در برخی قسمت‌های دیگر خیر را امری نامناسب برشمرده بود. با این وجود پس از اعلام اخبار مربوط به اولین دوره بررسیها، وی در این زمینه اظهار کرد: ارزیابی کیفیت عملکرد اپراتورهای تلفن‌ همراه نشان می‌دهد در مجموع میانگین کشوری شاخص‌های میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه، میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه و میزان جابجائی موفق بین سلولهای شبکه حین مکالمه در شبکه همراه‌اول و ایرانسل در حد مطلوب است. البته در بعضی از شهرها ضعفهایی هم وجود دارد.

واعظی در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی نیز در پاسخ به افرادی که به پیگیری این موضوع پرداخته اند اظهار کرده است: مساله دیگر یادآوری برخی دوستان در مورد وعده اینجانب در خصوص افزایش کیفیت تلفن همراه و قطع نشدن مکالمات است که در این مورد نیز باید بگویم کیفیت سرویس‌های تلفن همراه مناسب نیست و نارضایتی وزارتخانه و مردم به اپراتورهای ذیربط اعلام شده و آنها نیز در حال اجرای طرح‌های توسعه‌ای هستند و قول داده‌اند در آینده نزدیک بخش قابل توجهی از مشکلات مرتفع گردد.

وی در بخش دیگری از مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز اظهار کرده است: درباره سرویس‌دهی به اپراتورها باید بگویم درست است که من در گذشته قول دادم به این موضوع رسیدگی کنم و در حال حاضر در حال پیگیری هستم. دستگاههای فنی وقتی بخواهند ارتقای کیفیت بدهند نیازمند دایر کردن تاسیسات جدید و داشتن زیر ساختهای بهتر هستند. اپراتورها به ما قول داده‌اند که کیفیت را بهتر کنند و ما هم به طور جدی پیگیری‌ها و سختگیری‌هایمان را بیشتر میکنیم تا سرویس دهی به مردم بیشتر شود؛ وظیفه سازمان تنظیم مقررات رادیویی همین است که مطمئن شود به مردم سرویس مناسب می‌رسد و ما هم به اپراتورهایی که وظیفه شان را به درستی انجام نمیدهند تذکر میدهیم .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر