بازدید 5432
۱

ديه و زندان مجازات نابينا كردن چشم مرد جوان

کد خبر: ۳۶۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲ 07 January 2014
پسر جواني كه در جريان درگيري باعث نابينايي مردي شده بود به پرداخت ديه و زندان محكوم شد.

به گزارش اعتماد، 13 خردادماه سال 87 دو مرد جوان با مراجعه به پليس با طرح شكايتي اظهار داشتند ديشب ساعت 30: 21 براي خريد از خانه مان در صادقيه خارج شديم كه سر كوچه با 8 نفر از اراذل و اوباش كه در حال مصرف حشيش بودند روبه‌رو شده و به آنها تذكر داديم آنها كه حالت عادي نداشتند به طرف ما حمله‌ور شدند و با ضربات چاقو ما را مجروح كردند.

در ادامه شكات براي بررسي ميزان صدمات به پزشكي قانوني معرفي شدند كه مشخص شد يكي از آنها از ناحيه چشم نابينا شده است. با انجام تحقيقات تكميلي يكي از متهمان به نام سعيد شناسايي و در عمليات پليسي دستگير شد.

سعيد با معرفي دو شاهد به دادسرا مدعي شد در زمان درگيري در مسافرت بوده است. اين در حالي بود كه شكات او را به عنوان ضارب اصلي مورد شناسايي قرار دادند.

با تكميل تحقيقات مقدماتي پرونده براي محاكمه به شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد كه قضات دادگاه اين پرونده را از موارد لوث تشخيص داده و از شكات خواستند مراسم قسامه را اجرا كنند كه پس از اجراي اين مراسم متهم به پرداخت نصف ديه كامل انسان، قيمت دو شتر و يك سال زندان محكوم شد.

با اعتراض سعيد به حكم مجازاتش پرونده به شعبه 16 ديوان‌عالي كشور فرستاده شد. قضات ديوان‌عالي كشور حكم مجازات متهم را تاييد كردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
2شتر نه 50شتر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر