بازدید 4062

سیف اولویت ارائه تسهیلات بانکی را اعلام کرد

کد خبر: ۳۶۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹ 07 January 2014
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه با شرایط موجود و استفاده بهینه از منابع به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاخص‌های اقتصادی وضعیت تعادلی داشته باشد خاطرنشان کرد: سعی کردیم در بانک‌ها امکانات جدیدی را برای پرداخت تسهیلات جدید به طرح‌هایی که منجر به افزایش ظرفیت تولید و تحرک اقتصاد می‌شود، ایجاد کنیم.  
 
به گزارش ایسنا، ولی‌الله سیف در حاشیه سومین همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید با بیان این که بانک مرکزی به دنبال ایجاد ثبات در اقتصاد کشور است که اکنون ایجاد شده است، گفت: به تدریج به سمت کاهش تورم، کنترل نقدینگی و استفاده بهینه از منابع موجود پیش می‌رویم. لذا، به نظر می‌رسد در آینده شاخص‌های اقتصادی وضعیت متعادلی داشته باشد.
 
*اولویت ارائه تسهیلات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام است
 
وی درباره رفع مشکل واحدهای تولیدی گفت: سعی کرده‌ایم در بانک‌ها امکانات جدیدی را ایجاد کنیم که تسهیلات جدیدی به بخش تولید پرداخت شود اما باید توجه شود که این تسهیلات مورد استفاده بهینه قرار گرفته و به سمت تولید واقعی هدایت شده و منجر به افزایش تولید و تحرک اقتصاد شود.
 
رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک‌ها نمی‌توانند به مواردی که جزو اولویت‌های موجود نیست، پاسخ مثبت دهند.
 
وی گفت:‌ ارائه تسهیلات و طرح‌های جدید در اولویت نیست در واقع اولویت با تکمیل طرح های قدیمی که می‌تواند منجر به افزایش ظرفیت تولید شود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا نرخ ارز که اکنون به حدود 3 هزار تومان رسیده از نظر شما نرخ مناسبی است، گفت: بازار ارز کار خودش را می‌کند.
 
رییس بانک مرکزی در ادامه درباره این که آیا از 20 ژانویه به بعد گشایش ارزی صورت می‌گیرد، تاکید کرد: روز گذشته هم اعلام کردم که در صورتی که توافقات انجام شده از 20 ژانویه به بعد عملیاتی شود ممکن است تاثیراتی را داشته باشد.
 
*نرخ سود اوراق مشارکت بر اساس شرایط روز تعیین می‌شود
 
وی در پاسخ به این سوال که نرخ سود اوراق مشارکت چه میزان خواهد بود، گفت: درباره سود اوراق مشارکت متناسب با شرایط روز بانک مرکزی تصمیم‌گیری می‌کند.
 
وی در پاسخ به این که آیا نرخ سود متناسب با تورم 35 درصد تعیین خواهد شد، تاکید کرد: نرخ سود اوراق مشارکت متناسب با شرایط اقتصادی روز خواهد بود و به طور قطع تا پایان سال اوراق مشارکت منتشر خواهد شد.
 
*مشکل LC رفع شده است
 
رییس کل بانک مرکزی درباره مشکلات موجود در زمینه گشایش اعتبار اسنادی (LC) اظهار کرد: تعجب می‌کنم که هنوز درباره وجود مشکل در زمینه LC صحبت می‌شود. اصل موضوع این بود که بانک مرکزی در گذشته بخشنامه‌ای داشت که خریدار باید صددرصد معادل ارزی را به بانک پرداخت می‌کرد اما بانک مرکزی این مصوبه را اصلاح کرد و اکنون متقاضی فقط باید 30 درصد معادل ریالی ارز مورد نیاز را به بانک ارائه دهد.
 
وی افزود:‌اگر بانکی به دلیل رفتار مشتری برای او اعتبار قائل نیست ربطی به بخشنامه‌ بانک مرکزی ندارد و در واقع رابطه بانک و مشتری متناسب با عملکرد مشتری تعیین می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها