بازدید 14761

واکنش شمس‌الواعظین به سخنان اژه‌ای

کد خبر: ۳۶۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۴ 06 January 2014
رییس هیئت مدیره‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در واکنش به صحبت‌های محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور درباره‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران گفت: من با شنیدن اظهارات جناب آقای اژه‌ای درباره‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران شگفت‌زده شدم، چون هیچ حکمی مبنی بر توقف فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از هیچ دادگاهی صادر نشده است.

ایسنا نوشت: ماشاءالله شمس‌الواعظین گفت: حکمی مبنی بر توقف فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران وجود ندارد، به‌جز حکم آقای سعید مرتضوی که به‌دلیل رویدادهای پس از انتخابات سال 88 و در قالب تدابیر احترازی مبنی بر پلمپ دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران صادر شد. همچنین تا کنون در هیچ دادگاهی، موضوع انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و دلیل پلمپ شدن آن مورد رسیدگی قرار نگرفته است. بنابراین به‌نظر می‌رسد با حذف موانعی که به آن‌ها اشاره شد، دلیلی برای ادامه‌ توقف فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران باقی نمی‌ماند.

او ادامه داد: شاید به همین دلیل است که دستور مساعد رییس‌جمهور خطاب به سه وزیر کابینه، وزیر اطلاعات‌، وزیر کار‌ و وزیر ارشاد، در همین چارچوب و در زمینه‌ ضرورت بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران صادر شده است.

شمس‌الواعظین بیان کرد: جناب آقای اژه‌ای، خود بهتر از دیگران می‌دانند که روزنامه‌نگاران ایران در انجمن صنفی و مطابق اساسنامه‌ این انجمن نمی‌توانند فعالیت سیاسی کنند، فعالیت سیاسی در قالب انجمن صنفی و مطابق اساسنامه‌ این انجمن یک تخلف انضباطی است که هیئت مدیره‌ انجمن باید به آن رسیدگی کند، البته تا کنون هیئت مدیره‌ این انجمن هیچ موردی را که بر فعالیت مسوولان انجمن در زمینه‌های سیاسی دلالت کند‌، به‌دست نیاورده‌اند، حتی آن‌ها که به دلایل شخصی و به‌دنبال رویدادهای پس از انتخابات 88 به خارج از کشور مهاجرت کردند‌، طبق اساسنامه‌ این انجمن عضویت‌شان معلق شده است.

این روزنامه‌نگار گفت: من به‌عنوان رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران از جناب آقای اژه‌ای که شناخت دیرینه‌ای نسبت به یکدیگر داریم‌، تقاضا می‌کنم در صورت برخورداری از اسناد و مدارکی که بر صحت ادعای ایشان دلالت می‌کند، ما را نیز در جریان بگذارند و مطمئن باشند که ما در چارچوب قانون و اساسنامه‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران عمل خواهیم کرد.

شمس‌الواعظین با بیان این‌که در سخنان آقای اژه‌ای نکات خوشحال‌کننده‌ای وجود دارد، تأکید کرد: نکته‌ خوشحال‌کننده این است که او به تغییر برخی از مواد اساسنامه و برگزاری انتخابات جدید اشاره کرده است. لازم می‌دانم یادآور شوم که یکی از وظایف هیئت مدیره‌ کنونی انجمن صنفی و من به‌عنوان رییس هیئت مدیره، این است که بلافاصله پس از بازگشایی انجمن، برای برگزاری انتخابات جدید هیئت مدیره و اصلاح برخی مواد اساسنامه، برای برگزاری مجمع عمومی دعوت کنیم. در نتیجه، من از جناب اژه‌ای تقاضا می‌کنم با رویکردی مساعد، قشر عظیم روزنامه‌نگاران کشور را نسبت به بازگشایی خانه‌ی خود امیدوار کنند و مطمئن باشند هیئت مدیره‌ این انجمن هیچ‌گاه گامی برخلاف قانون و عرف برنخواهد داشت.

او در پایان اضافه کرد: امیدواریم آقای اژه‌ای نیز به دیگر مسوولانی بپیوندند که به‌تازگی وعده‌های مساعدی درباره‌ بازگشایی انجمن داده‌اند.

دادستان کل کشور - محسنی اژه‌ای - امروز (دوشنبه، 16 دی‌ماه) در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگاری که با اشاره به فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از سخنگوی دستگاه قضایی پرسید که وزیر ارشاد گفته‌اند که این موضوع صنفی است و درصدد حل آن و رایزنی در این راستا با وزارت اطلاعات هستیم، آیا دستگاه قضایی نیز در این زمینه ورود پیدا کرده است؟ گفت: در واقع، آن کمیته‌ قبلی امور صنفی، کار صنفی انجام نمی‌داد. اگر آن را تغییر داده‌اند و قرار شده کار صنفی انجام دهند که موضوع جداگانه است. در واقع، آن انجمن صنفی کار سیاسی انجام می‌داد و اگر انجمن صنفی جدید براساس همان رویه باشد و بدون نظر دستگاه قضایی باشد با آن برخورد می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر