بازدید 8536

واکنش افخم به اظهارات جان‌کری درباره ژنو2

کد خبر: ۳۶۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵ 06 January 2014
سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه ایران از راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران در سوریه حمایت می کند، گفت: برای حضور در ژنو 2، پیشنهادی که منطبق با عزت ایران نیست را نمی پذیریم.

مرضیه افخم در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، درواکنش به اظهارات اخیر جان کری وزیر امورخارجه آمریکا درباره نوع حضور ایران در اجلاس ژنو 2 و اعلام برخی پیش شرط ها، گفت:  جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه راه حل سیاسی را تنها گزینه برای حل تنش دراین کشور اعلام کرد و همواره از راهکارهایی که تامین کننده حقوق مردم سوریه از طریق گفت وگو های سوری – سوری است استقبال کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور افزود: تهران آمادگی خودرا برای مشارکت و کمک به حل بحران در سوریه اعلام کرده است، اما در عین حال برای حضور در کنفرانس ژنو2، پیشنهادی که منطبق باعزت جمهوری اسلامی ایران نیست را نمی پذیرد.

جان کری در جریان یک کنفرانس خبری درباره نقش ایران در حل و فصل بحران سوریه گفت: ایران می تواند حتی بدون حضور رسمی در کنفرانس ژنو 2 و در حاشیه به یافتن راه حلی برای حل بحران سوریه کمک کند،کری در سخنان خود در این باره گفت که مشکل به نظر می رسد ایران بتواند در سطحی رسمی (وزارتی) در این کنفرانس شرکت کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان