بازدید 3576
در حق من کارهای کثیف و غیراخلاقی کردند

هاشمی‌طبا: برای خودشان شورای نگهبان درست کرده‌اند

کد خبر: ۳۶۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵ 06 January 2014
رئیس پیشین کمیته ملی المپیک گفت: آقایان برای خودشان شورای نگهبان درست کرده‌اند و وزیر ورزش باید در این مورد اقدام عاجل کند.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا وجود کمیته 5 نفره برای احراز صلاحیت کاندیداهای کمیته ملی المپیک قانونی است؟ اظهار داشت: این موضوع کاملا مغایر اساسنامه است. در اساسنامه آمده که در روز انتخابات و هنگام برگزاری مجمع یک گروه 3 نفره تشکیل می‌شود و روی نحوه برگزاری انتخابات نظارت می‌کند.
وی ادامه داد: آقایان ‌آمده‌اند یک گروه 5 نفره را برای تایید صلاحیت و یک‌سری کارهای دیگر که از وظایف دبیر کل است، تشکیل داده‌اند. این دیگر کاملا مغایر اساسنامه است.
رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با بیان اینکه این‌ها اصلا حق تعیین صلاحیت ندارند، گفت: مثلا آقایان می‌خواهند نماینده ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران را تایید صلاحیت کنند؟ آقایان می‌خواهند یک رئیس فدراسیون را احراز صلاحیت کنند؟ مطابق گواهی دفتر حقوقی رئیس جمهور این آیین‌نامه خلاف است.
وی گفت: مثل این است که وقتی یک نفر که در حال خلاف کردن است به او می‌گویند داری خلاف می‌کنی، چشمانش را می‌بندد و خودش را به خواب می‌زند. اخیرا شنیده‌ایم که اعلام کرده‌اند ما نظریه دفتر حقوقی رئیس جمهور را ندیده‌ایم. در هر صورت این کارها در صلاحیت آقایان نیست، البته کارهای دیگری در مورد شخص من انجام دادند که واقعا کثیف و غیر اخلاقی‌ بود.
هاشمی‌طبا یادآور شد: من زوری ندارم اما وظیفه‌ام این است چیزی که مطابق قانون و اساسنامه‌ است را انجام بدهم. دفعه قبل که نامزد کمیته ملی المپیک بودم با وجود اینکه می‌دانستم تمهیداتی از طرف برخی‌ها در حال انجام شدن است اما گفتم آدم‌هایی که به اینجا می‌آیند و رای می‌دهند، شعور دارند. بدون اینکه به رای آنها شک کنیم و بخواهیم آنها را بررسی کنیم از افرادی که صرفا عضو مجمع بودند، ثبت‌نام کردیم. انتخابات برگزار شد و آقای قراخانلو هم رئیس کمیته ملی المپیک شد، هر چند که برخی‌ها صحبت‌هایی در مورد شمارش آرا اعلام کردند که من آنها را جدی نگرفتم. آدم‌هایی که این‌جا می‌آیند و رای می‌دهند، شعور دارند. اگر خواستند می‌مانم اگر هم نخواستند که می‌روم اما ببینید امروز چقدر کار را این طرف و آن طرف می‌کنند؟
وی عنوان کرد: این‌ها برای خودشان شورای نگهبان درست کرده‌اند. وزیر ورزش که عضو مجمع کمیته ملی المپیک است در این مورد باید اقدام عاجل بکند. ایشان به عنوان عضو مجمع حق دارد نسبت به مسائل معترض باشد. ایشان می‌تواند نظریه بدهد. وزیر ورزش شأنیت بالایی دارد. او می‌تواند از آقایان سوال کند یا خودش به هیئت اجرایی برود و بگوید من توجیه نیستم. دفتر حقوقی رئیس جمهور چنین اظهاراتی دارد و شماها گربه رقصانی می‌کنید. اینها وظیفه وزیر است وگرنه من هیچ وظیفه‌ای به عنوان یک شهروند ندارم.
هاشمی طبا گفت: با کسی دعوا ندارم و اگر گفتند به مجمع نیا، نمی‌روم. من ثبت‌نام کردم و آقای علی‌آبادی می‌گوید ثبت‌نام نکرده‌ام. مهر کمیته ملی و امضای مسئول ثبت‌نام پای برگه‌های من وجود دارد، البته از علی‌آبادی که با اساسنامه آن کار را کرد و چنین آیین‌نامه‌ای نوشت، این حرف‌ها بعید نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر