بازدید 12105

شیعیان عراق به اهل سنت پناه دادند

کد خبر: ۳۶۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵ 06 January 2014
خشونت ها و حوادث خونبار استان الانبار و مصیبت هایی که حضور تروریست ها در آستانه سال جدید میلادی برای اهالی الانبار به خصوص دو شهر رمادی و فلوجه به همراه آورد، با همه تلخی ها پیوند عاطفی و تاریخی اهل تسنن و شیعیان عراق را به شکلی زیبا به تصویر کشید.

به گزارش ایرنا،جمعی از آوارگان خارج شده از شهر فلوجه که موفق شدند از طریق بیابان های الانبار و از کانالهای امنی که نیروهای دولتی عراق برای خروج امن آنها از فلوجه فراهم کرده اند خود را به مناطق شیعه نشین در کربلا و بابل و بغداد برسانند، مورد استقبال و پذیرایی گرم شیعیان این مناطق قرار گرفتند.

یکی از زنان که به همراه خانواده اش توانست از فلوجه خارج شود به ایرنا گفت که برای فرار از تروریست ها ، راهی بیابان شدیم و بعد از مسافت قریب 100 کیلومتر خود را به مسیب در 60 کیلومتری جنوب بغداد رساندیم.

او که خواست نامش برده نشود ادامه داد که در مسیب او و خانواده چهار نفری اش مورد استقبال گرم اهالی شهر قرار گرفت و بعد از آن راهی بغداد شده و اکنون در خانه یکی از بستگان در منطقه شیعه نشین ˈبلدیاتˈ در شمال بغداد مستقر شده است.

از طرفی شهرک های زایران حسینی وابسته به آستان مقدس امام حسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع) در کربلا که تا چند روز قبل پذیرای هزار تن از زایران اربعین بود، اکنون برای پذیرایی و اقامت اهالی الانبار آماده شده است.

حجت الاسلام ˈعبدالمهدی الکربلاییˈ رییس کل آستان مقدس امام حسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع) در اظهاراتی روز دوشنبه تصریح کرد که شهرک های زایران در این شهر تمهیدات لازم را برای پذیرایی کامل از حیث جا و مکان و تامین غذا برای اهالی آسیب دیده از تروریست ها در الانبار فراهم کرده است.

این اظهارات همزمان با ورود 40 خانوار گریخته از اهالی الانبار به این شهر اعلام شده است.

ˈنصیف الخطابیˈ رییس شورای استان کربلا نیز گفت که به تازگی این استان پذیرای 40 خانوار الانباری شده که از خشونت های جاری در الانبار گریخته و مورد استقبال مردم کربلا و مقامات این استان قرار گرفتند.

ریاست آستان مقدس امام حسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع) تاکید کرده است که شهرک های زایران تا اتمام خشونت ها در الانبار و برقراری امنیت و ثبات کامل در الانبار پذیرای آوارگان این استان خواهد بود.

خشونت ها در استان الانبار در غرب بغداد، از هفته پیش با خروج ارتش از شهرهای رمادی و فلوجه ، مهمترین شهرهای این استان، تشدید شد و افراد مسلح وابسته به القاعده و داعش توانستند بخش هایی از آن را به تصرف خود در آورند. 

با استیلای این گروهها بر منطقه، جوانان و عشایر منطقه گروه گروه به صف نیروهای دولتی پیوستند و برخی خانواده ها نیز از دو روز پیش به دلیل ناامنی های ناشی از حضور تروریست ها تلاش کردند تا خود را به مناطق امن تر برسانند. 

اوضاع شهرهای فلوجه و رمادی همچنان ملتهب و درگیری ها میان نیروهای ضد تروریست عراق با القاعده ادامه دارد. آب و برق و خدمات شهری نیز در این شهرها ، مختل شده و مردم روزهای سختی را سپری می کنند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۰
دمشون گرم
ارتش بايدكار رايكسره كند. نبايدبگذارند انان ريشه بدوانند .
به حق مظلومیت اقا اباعبدالله بین مردم عراق وحدت و همدلی حاکم شده و شر گروهای تکفیری و القاعده را از سرانها کوتاه شود.
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ، حالا اهل تسنن دشمن واقعی را خواهند شناخت
خدارو شکر که درس های رو که از اهل بیت (ص) گرفتیم خوب پس دادیم. این چهره واقعی اسلامه.
شیعه همیشه مهربان و مظلوم و غریب نواز است
شیعه ینی مرد
مواظب تروریستها باشند که در میان آنها رخنه نکنند و شهرهای کربلا و نجف را نا امن نسازند
شیعه و سنی با هم برادرند. دیگران هستند که تفرقه بین آنها انداخته اند
نباید به تروریستها بیشتر وقت بدهند سوریه تکرار نشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل