بازدید 30178

سردترین نقطه کشور کجاست؟

کد خبر: ۳۶۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸ 06 January 2014
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بلداجی سردترین نقطه در سطح کشور گزارش شده است.

مهرداد قطره در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شب گذشته، 15 دی دمای هوا در شهر بلداجی با یک درجه کاهش به 23 درجه سانتی‌گراد زیرصفر رسید. این شهر همچنان رکورد دار سرد ترین نقطه در استان و کشور است.

وی افزود: بلداجی با 23 درجه زیر صفر سردترین و لردگان با 5 درجه زیرصفر گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

قطره از ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان تا روز سه شنبه خبر داد و توضیح داد: از عصر دیروز هوای استان در دامنه فعالیت‌های یک سامانه بارشی جدید قرار گرفت و بارش برف در استان شروع شد. اوج فعالیت این سامانه تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و بعد از آن به تدریج از فعالیت آن در دامنه هوای استان کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به برودت هوا در چند روز اخیر تصریح کرد: در چند روز اخیر مردم استان سرد ترین روزهای زمستان را تجربه کردند به طوری که هوای شب گذشته در شهر شهرکرد به 19 درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امروز صبح در برخی از نقاط استان شاهد مه صبح گاهی بودیم که دید افقی را به شدت کاهش داد و رانندگی را با مشکل مواجه کرد.

قطره از ورود سامانه جدید دیگر به استان خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید به استان در مناطق کوهستانی، وزش باد شدید، برودت هوا و کولاک و یخ بندان پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در این روزها دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: یخبندان و اختلال در عبور و مرور در محورهای مواصلاتی کوهستانی و مناطق سرد استان قابل پیش بینی است. خودروهایی که در این روزها در استان تردد می‌کنند باید به لوازم مورد نیاز تردد زمستانی مجهز شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر