بازدید 3137

«جربا» بازهم رئیس معارضین سوریه شد

کد خبر: ۳۶۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰ 06 January 2014
ائتلاف ملی مخالفان خارج نشین نظام سوریه در نشست خود در شهر استانبول ترکیه بار دیگر احمد الجربا را به عنوان رئیس خود انتخاب کرد.

فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: در بیانیه ائتلاف ملی مخالفان خارج نشین آمده است: الجربا با کسب 65 رای از مجموع 120 رای نسبت به ریاض حجاب نخست وزیر سابق با فاصله 15 رای موفق شد ریاست این ائتلاف را بار دیگر از آن خود کند. حجاب در این رای گیری توانست 52 رای را کسب کند.

ائتلاف ملی مخالفان خارج نشین همچنین در ابتدا از طریق رای گیری، سه معاون رئیس خود را برگزید اما به علت نتایج نزدیک رقابت کنندگان تصمیم گرفت که امروز رای گیری جدیدی انجام دهد. عبد الحکیم بشار، فاروق طیفور و نورا الامیر این سه معاونی بودند که ابتدا انتخاب شدند.

ائتلاف همچنین تصمیم گرفت که به علت نزدیک بودن آرای دو نامزد رقابت بر سر تصدی پست دبیرکل خود، رای گیری دوباره ای انجام دهد.

این دو نامزد رقیب مصطفی الصباغ بازرگان بانفوذ با 59 رای و بدر جاموس با 57 رای هستند که جاموس هم اکنون پست دبیرکلی کنونی را در دست دارد.

برپایه این گزارش، الجربا یکی از افراد نزدیک به عربستان است که از بارزترین کشورهای حامی مخالفان سوری به شمار می رود. الجربا در ژوئیه به ریاست ائتلاف انتخاب شد و بار دیگر شش ماه ریاست آن را برعهده خواهد گرفت.

انتخاب دوباره الجربا در برهه حساسی یعنی کمتر از سه هفته مانده به برگزاری اجلاس ژنو 2 درباره سوریه صورت گرفت. این اجلاس قرار است 22 ژانویه در سویس برگزار شود.

با وجود که شورای ملی سوریه شرکت در اجلاس ژنو 2 را تحریم کرد اما ائتلاف امروز دوشنبه درباره موضع خود درخصوص مشارکت در این اجلاس  بحث و گفت وگو خواهد کرد. شورای ملی سوریه یکی از اعضای زیر مجموعه ائتلاف است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار