بازدید 3711

افزایش وام مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفت

کد خبر: ۳۶۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹ 06 January 2014
رییس کل بانک مرکزی با بیان این‌که شب گذشته جلسه‌ای برای تعیین تکلیف مسکن مهر برگزار و بنا شد این طرح با استفاده از روش‌های سالم تامین مالی تکمیل شود، خاطر نشان کرد: افزایش وام مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد.
 
به گزارش ایسنا، ولی‌الله سیف در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی بانک مرکزی ایران در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به این‌که تهیه این کتاب در زمان ریاست محمود بهمنی در بانک مرکزی ایران آغاز شده است، گفت: این‌گونه اقدامات باعث می‌شود که تجربیات ثبت شده و در تاریخ بماند.
 
وی در ادامه درباره مسائل مطرح شده مبنی بر شرکت‌داری بانک‌ها گفت: اصولا از ابتدا مسوولیت‌های زیادی در زمینه‌ی فعالیت بانک‌ها در سهامداری شرکت‌ها وجود داشته است و هم‌چنان این محدودیت‌ها وجود دارد اما در پی بخشنامه‌ای که از سوی بانک مرکزی منتشر شده بود سوء تفاهمی ایجاد شد مبنی بر این‌که بانک‌ها در شرکت‌داری آزاد‌ شده‌اند.
 
رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر این‌که این مساله تحت عنوان مصوبه‌ی مجمع عمومی بانکها به غلط بیان شده و تصمیم اشتباهی بود، گفت: این در حالی است که مجمع عمومی بانک‌ها در این زمینه مسوولیتی ندارد و براساس مصوبات شورای پول و اعتبار در این زمینه محدودیت وجود دارد.
 
وی با تاکید بر این‌که هیچ تغییری در مصوبه‌ی شورای پول و اعتبار در این زمینه ایجاد نشده و هم‌چنان بانک‌ها در زمینه شرکت‌داری محدودیت دارند، خاطر نشان کرد: بانک‌ها باید منابع‌شان را در بخش‌های تولیدی به کار گیرند و ضوابط و میزان مجازی در زمینه‌ی شرکت‌داری بانک‌ها تعیین شده است و بانک‌هایی که حد مجاز را رعایت نکنند مورد برخورد بانک مرکزی قرار می‌گیرند و پرونده‌ها در این زمینه به هیات انتظامی ارجاع داده می‌شود.
 
به گفته وی در این زمینه پرونده‌هایی وجود دارد که در حال پیگیری است.
 
سیف درباره مسائل مطرح شده درباره بانک مسکن گفت: به نظر می‌رسد تنها چیزی که باعث ایجاد تشنج شده بود، روش تامین منابع بود که در این زمینه شب گذشته جلسه‌ای برگزار شد و در این زمینه تصمیم‌گیری شد تا مسکن مهر با استفاده از روش‌های سالم تامین مالی تکمیل شود.
 
رییس کل بانک مرکزی در پایان درباره‌ی افزایش وام مسکن گفت: افزایش وام مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد.
 
هم‌چنین محمود بهمنی، رییس سابق بانک مرکزی با اشاره به این‌که تهیه این کتاب در زمان ریاست وی در بانک مرکزی آغاز شده است، گفت: این‌ کتاب امروز رونمایی می‌شود تا تجربیات در تاریخ بماند.
 
کتاب تاریخ شفاهی بانک مرکزی صبح امروز با حضور رییس کل بانک مرکزی و رییس سابق این بانک، خانواده مرحوم نوربخش و تعدادی از مسوولان بانک مرکزی در دولت‌های گذشته رونمایی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل