بازدید 10251
۱

دعوای دو دولت بر سر انتخابات کمیته ملی المپیک

گویا انتخابات پرماجرای کمیته المپیک، به میدان جدال مدیران کنونی و‌ بلکه دو دولت فعلی و قبلی بدل شده است؛ از یک سو، علی‌آبادی و یارانش که برای ‌ماندن در کمیته ملی المپیک ‌هر کاری انجام می‌دهند و از سوی دیگر، طیف نزدیک به دولت که از مدیران وزارت‌ ورزش و جوانان تشکیل شده‌اند.
کد خبر: ۳۶۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸ 06 January 2014
دعوای دو دولت بر سر انتخابات کمیته ملی المپیکعصر امروز مهلت دو روزه کمیته پنج نفره نظارت بر انتخابات، نام نهایی کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک را معرفی خواهد کرد؛ بنابراین، باید دید‌ چه کسانی از فیلتر این کمیته رد نمی‌شوند و صلاحیت آن‌ها احراز نمی‌شود. خلاصه آنکه ‌از عصر امروز است که دعوا‌ها بر سر انتخابات پرماجرای این نهاد، بیشتر و بیشتر هم شود.

به گزارش «تابناک»، با مرور اخبار یکی دو روز گذشته، درمی‌یابیم که نقطه اوج تنش‌ها در این انتخابات، به دو قطب‌ علی‌آبادی و هاشمی‌طبا‌ برمی‌گردد که هنوز تأیید یا رد صلاحیت گزینه دوم ‌در هاله‌ای از ابهام است و اوضاع چندان به سود او پیش نمی‌رود.

بنا بر این گزارش، هرچند در روزهای گذشته، رسانه‌ها بر اختلاف‌نظر این دو بسیار تمرکز کرده بودند، گویا کانون جنگ قدرت برای تصاحب کرسی‌های کمیته ملی المپیک در جای دیگری باشد! چه اینکه از شواهد ‌چنین برمی‌آید که هاشمی‌طبا‌ را راهی به این انتخابات نیست و نامش عصر امروز در میان گزینه‌های نهایی انتخابات نخواهد بود!

اما اینجا مجال پرداختن به دلایل رد صلاحیت هاشمی‌طبا‌ نیست، که در صورت تأیید این خبر، به صورت ویژه به آن و قانونی یا غیرقانونی بودن آن خواهیم پرداخت. هم‌اکنون می‌خواهیم به ترکیب کاندیداهای انتخابات کمته ملی المپیک بپردازیم و ببینیم شانس کدام یک برای بیرون آمدن از صندوق بالاست؟

همیشه در انتخابات کمیته ملی‌المپیک، دولت یک پای ماجرا بوده و همه و همه چشم به گزینه دولت داشتند که در این سال‌ها به‌‌ همان گزینه وزارت ورزش و جوانان تغییر نام یافته است. نکته جالب در اینجاست که گویا خیلی‌ها بر پایه یک قانون نانوشته، انتظار داشتند محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، خود‌ دست به کار شود و در انتخابات کمیته ملی المپیک نام‌نویسی کند که البته با پایان مهلت ‌‌نام‌نویسی چنین نشد و مشی و منش گودرزی هم در مدت کوتاه زمامداری‌اش در وزارت ورزش و جوانان، نشان داد که چندان به دنبال این موضوعات نیست.

اما به رغم نبود وزیر، باز هم در این انتخابات گویا کفه قدرت به سمت و سوی گزینه‌های دولتی بیشتر می‌چربد؛ جایی که یک معاون، مدیرکل و مشاور وزیر، ائتلاف قدرتمندی را تشکیل داده‌اند که به نظر در روز‌ها آتی، شاهد رقابت انتخاباتی آن‌ها با گروهی باشیم که ‌هم اکنون گرد رئیس فعلی کمیته ملی المپیک جمع شده‌‌ و می‌خواهند‌ هر گونه شده در این پست‌ بمانند!

این گزارش می‌افزاید، نفر اصلی ائتلافی که به وزارت ورزش و جوانان منصوب است، فردی است که در یکی دو ماه گذشته، بیشترین درگیری و اختلاف نظر را با رئیس فعلی کمیته ملی المپیک داشته و دامنه اختلافات آن‌ها از مجامع ورزشی به نهادهای نظارتی و قضایی کشور هم کشیده شده است. محمود خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، رئیس کمیته ملی پارا‌المپیک و مهم‌تر از آن، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان است که در ماه‌های گذشته، بیشترین انتقادات را به عملکرد علی‌آبادی داشته؛ از ماجرای فروش ساختمان گاندی کمیته بگیر تا کمک به یک مؤسسه مالی برای تبدیل شدن به یک بانک با بودجه ورزشی کشور؛ انتقاداتی که البته علی‌آبادی هیچ گاه پاسخ مشخصی به آن نداد.
 
در این گزارش همچنین آمده است که ضلع دیگر این ائتلاف را کیومرث هاشمی پر می‌کند؛ مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان، که البته در گفت‌وگوهای خود کاندیداتوری وزارت ورزش و جوانان را رد می‌کند و خود را کاندیدای مستقل می‌داند. اما کاندیداتوری روز آخر او هرچند با چاشنی استعفایش از پست وزارتی‌اش همراه بود، به نظر بیشتر شبیه چینش مهره‌ها برای یک نبرد تمام عیار به نظر می‌رسد. هاشمی علاوه بر ریاست برای پست دبیرکل کمیته ملی المپیک هم اعلام آمادگی کرده است.

رسول خادم، رئیس جدید فدراسیون کشتی و مشاور محمود گودرزی، ضلع قدرتمند دیگر ائتلاف است که برای پست‌ خزانه‌داری این کمیته اعلام آمادگی کرده است. محمود مشحون، احمد دنیا مالی ـ در صورت تأیید صلاحیت‌ ـ و مهدی علی‌نژاد هم می‌توانند در یارکشی انتخاباتی روزهای آتی به این ائتلاف بپیوندند.

در مقابل اما گروهی است‌ به سرکردگی محمد علی‌آبادی  که تلاش فراوانی می‌کنند تا‌ هر گونه شده‌ در کمیته ملی المپیک بمانند و با تصویب قوانین‌ و آیین‌نامه‌های یک‌شبه به دنبال نگه داشتن خودشان در کمیته ملی المپیک هستند. ‌

محمد علی‌آبادی، مهم‌ترین فرد این طیف است که بسیاری از مدیران خودش را در این انتخابات وارد این گروه کرده تا با چینش اعضای مجمع تا جایی که می‌تواند به انتخاب دوباره خود‌ کمک کند.

مهدی قدمی، دومین فرد این گروه است که برای پست نایب رئیسی کمیته اعلام آمادگی کرده و گزینه‌هایی نظیر رحیمی برای دبیر کلی و کرباسیان برای خزانه‌داری هم در این ائتلاف جای می‌گیرند.

در پایان باید گفت، شاید در این طیف‌بندی‌ها، به گروه‌ها‌ی دیگری هم برسیم، ولی به نظر در روز انتخابات و تا روز انتخابات رقابت اصلی انتخاباتی کمیته ملی المپیک روی این دو طیف است؛‌ دو طیفی که یکی به دلیل نزدیکی‌اش به وزارت ورزش و جوانان، حمایت فدراسیون‌ها را پشت سرش دارد و می‌تواند روی رأی آن‌ها در روز انتخابات حساب کند و طیف دوم که چشم به چینش مهره‌هایی دارد که می‌خواهد برای روز انتخابات وارد مجمع کند؛ کار‌شناسان خبره، نماینده ورزشکاران و رأی‌هایی از این دست.

باید نشست و دید ‌در روزهای باقی مانده تا سی‌ام دی ماه چه تغییراتی در ترکیب این گروه‌ها پیش خواهد آمد و چه کسانی به این دو گروه افزوده ‌خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
البته که کمیته المپیک باید همسوی وزارت ورزش باشد ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار