بازدید 38608

واکنش به درخواست تشکیل «کردستان شمالی»

کد خبر: ۳۶۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱ 05 January 2014
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به درخواست نماینده مهاباد مبنی بر تشکیل استان کردستان شمالی واکنش نشان داد و گفت: اظهارات نماینده مهاباد در مجلس «جنبه تبلیغاتی» دارد.

به گزارش کردپرس؛ «عثمان احمدی» نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی امروز در نطق میان دستور خود از وزیر کشور خواست با توجه به مصاحبه‌های اخیرش مبنی بر اضافه کردن 10 استان به استان‌های کشور،‌استان کردستان شمالی با مرکزیت مهاباد را نیز لحاظ کند.

این درخواست احمدی واکنش «نادر قاضی پور» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی را به همراه داشت.قاضی پور در گفت و گو با یک پایگاه محلی به نام «ندای اورمیــــه»، اظهار کرد:اظهارات آقای احمدی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و ایشان این اظهارات را به دلیل رقابت مهابادی ها و بوکانی ها مطرح می کنند.

وی افزود: این مسئله به هیچ عنوان عملیاتی نمی باشد، اولا اینکه این شهرستان ها جمعیتی ندارند، ثانیا شیرمردان میاندوآب، شاهیندژی و تکابی کجا خواهند رفت؟

نماینده مردم ارومیـــه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:آذربایجان مهد شیرمردانی چون امینی ها و باکری هاست، به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم تجزیه ای در آذربایجان رخ بدهد.

قاضی پور خاطرنشان کرد:شیرمردان تکابی، شاهیندژی و میاندوآبی اجازه عملیاتی شدن این سخنان نامعقول را نخواهند داد.

وی ادامه داد: به هر حال، هدف از طرح این مسائل پیشی گرفتن مهاباد از بوکان بوده و جنبه تبلیغاتی دارد.

نماینده مردم اورمیــــه تصریح کرد: چند سالی هست که به همت دلیرمردان بسیج و سپاه و مرزبانی امنیت پایداری در منطقه پابرجاست، طرح این مسائل به ضرر استان و مردم استان می باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل