بازدید 5820
۱

قطع یارانه نقدی تورم را به زیر 20%می رساند

کد خبر: ۳۶۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲ 05 January 2014
پیش بینی دولت در خصوص میزان تورم و افزایش حقوق باید با هم برابر باشد

تپیش بینی دولت برای تورم 25 درصدی در سال آتی بسیار بالا است و در همین شرایط فعلی با اتخاذ سیاست های صحیح می توان تورم را به زیر 20 درصد رساند به شرطی که توزیع یارانه نقدی را قطع یا در حداقل حالت ممکن به همه یارانه نقدی پرداخت نکنیم.

 محمد حسن نژاد, عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس نیوز گفت:طبق قانون و منطق باید برنامه ریزی برای حقوق کارمندان به شکلی باشد که قدرت خرید مردم  کم نشود.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: تا به امروز این اشتباه رخ می داد که به اندازه تورم سال گذشته میزان حقوق را در هر لایحه برای سال بعد افزایش می دادند که این حرکت منفعلانه است.

حسن نژاد تصریح کرد: تورمی رخ داده است  اما این تورم در لایحه سال بعد جبران می شد در حالی که باید به سمتی حرکت کنیم که پیش بینی از تورم سال اتی داشته باشیم و به اندازه  پیش بینی سال آتی حقوق را افزایش دهیم تا سفره مردم کوچک نشود.

وی ادامه داد: خود دولت مطرح کرده است که پیش بینی ما از تورم در سال آتی 25 درصد است اما ما حقوق را 18 درصد افزایش می دهیم یعنی در عمل 70 درصد سفره کارمندان کوچک است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از این سیاست گفت: این کار نه با اخلاق و نه با منطق سازگار نیست و وضعیت کار نیز به شکلی نیست که کارمندان بتوانند حتی در برابر این وضعیت تغییر شغل دهند.

حسن نژاد تاکید کرد: این رویه یعنی استثمار کارمند به دلیل وضعیت خراب اشتغال کشور که این رویه منصفانه نیست مگر این که دولت تمام اهتمام خود را به کاهش توزم اختصاص دهد.

وی افزود: خود تورم 25 درصد بسیار بالا است و در همین شرایط فعلی با اتخاذ سیاست های صحیح می توان تورم را به زیر 20 درصد رساند به شرطی که توزیع یارانه نقدی را قطع یا در حداقل حالت ممکن به همه یارانه نقدی پرداخت نکنیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خامه تاکید کرد: به جای این که حقوق کارمند را مرتب افزایش دهند باید تورم را کاهش دهند و مهم تر این که باید تورم را با حقوق کارکند برابر در نظر بگیرند یعنی اگر پیش بینی می کنند تورم 25 درصد می شود باید افزایش حقوق را نیز 25 درصددر نظر بگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱
مگه یارانه میدن که قطع کنن این یارانه برا ده سال پیش بود وقتی ثابت مونده یعنی غیر مستقیم دارن قطعش میکنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها