بازدید 4727

واکنش‌ها به مرگ اوزه‌ بیو

کد خبر: ۳۶۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹ 05 January 2014
مرگ اوزه‌ بیو واکنش‌های گسترده‌ای را در میان اهالی فوتبال به دنبال داشت. آنتونیو سیموئز او را دوست نزدیک خود خواند و گفت: شوکه شده‌ام و نمی‌توانم درباره او صحبت کنم.

به گزارش ایسنا، اوزه بیو از بزرگان فوتبال پرتغال که توانسته بود در جام‌جهانی 1966 آقای گل شود، بامداد امروز (یکشنبه) در سن 71 سالگی درگذشت. پس از درگذشت او اهالی فوتبال درباره این اتفاق واکنش نشان دادند.

کریستیانو رونالدو که چندی پیش رکورد گلزنی اوزه بیو را شکست، در صفحه توییتر خود نوشت: "در آسایش بخواب! تو برای همیشه جاودانه خواهی بود."

لوئیش فیگو، دیگر بازیکن پرتغالی نیز اوزه بیو را فوتبالیست "بزرگ و تکرار نشدنی" در فوتبال پرتغال توصیف کرد.

گری لینه‌کر، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس نیز درباره اوزه بیو نوشت: "او یکی از بهترین‌های نسل خودش بود. فوتبالی را که از او می‌دیدیم، نمی‌توانستیم به راحتی در جاهای دیگر ببینیم. از خبر درگذشت اوزه بیو شوکه شدم. او یک بازیکن بزرگ و تکرارنشدنی است. کمتر بازیکنی با او مقایسه می‌شود."

ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی نیز در واکنش به درگذشت مهاجم دهه 60 تیم ملی پرتغال گفت: "فکر می‌کنم اوزه‌بیو فناناپذیر است و همیشه باقی می‌ماند. او یکی از بهترین شخصیت‌های کشور پرتغال محسوب می‌شود. او مرد بزرگ کشور ما بود. مرگ او برای فوتبال و کشور پرتغال اتفاق بدی محسوب می‌شود. هنوز هم احساس اوزه بیو در زمین فوتبال، پایبندی‌اش به مسائل اخلاقی و نوع نگاهش به فوتبال در ذهن علاقمندان باقی مانده است. او دوران زندگی با شکوهی را از خود بر جای گذاشت اما من دوست دارم از زاویه دیگر به اوزه بیو نگاه کنم و آن زاویه این است که او به هیچ وجه از بین نمی‌رود."

آنتونیو سیموئز، مربی تیم ملی ایران نیز در واکنش به درگذشت اوزه بیو گفت: او دوست نزدیک من بود و هیچ وقت نبود او را نمی‌توانم باور کنم. آنقدر از این اتفاق شوکه شده‌ام که نمی‌توانم درباره او صحبت کنم. او نه تنها یکی از بهترین بازیکنان پرتغال بود که یکی از شخصیت‌های بزرگ پرتغال نیز محسوب می‌شود."

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال در آستانه بازی تیمش برابر سلتاویگو مرگ اوزه بیو را یک اتفاق تلخ برای جامعه فوتبال توصیف کرد و گفت:‌ "واقعا خبر بسیار تلخی بود. هنوز هم نمی توانم باور کنم اوزه بیو دیگر در کنار ما نیست. به خانواده اوزه بیو تسلیت می‌گویم. خانواده او تنها نیست و ما همیشه از آنها حمایت می کنیم."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار