بازدید 4408

افزایش کف سرمایه برای تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری

کد خبر: ۳۶۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳ 05 January 2014
بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار در جلسه نهم دی ماه جاری و با استناد به اختیارات بند (ب) مادۀ 4 قانون توسعۀ ابزارها و نهادهای مالی جدید، حداقل سرمایۀ لازم برای تشکیل صندوق های سرمایه گذاری از 5000 میلیون ریال به 20 میلیارد ریال افزایش یافت.
 
به گزارش مهر، بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار در جلسه مورخ نهم دی ماه جاری و با استناد به اختیارات بند (ب) مادۀ 4 قانون توسعۀ ابزارها و نهادهای مالی جدید، حداقل سرمایۀ لازم برای تشکیل صندوق­ های سرمایه­ گذاری از 5000 میلیون ریال به 20 میلیارد ریال (دو میلیارد تومان) افزایش یافت.
 
عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با اعلام این خبر گفت: قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی به شورای عالی بورس و اوراق بهادار اجازه داده است که بر اساس تغییرات نرخ تورم، حداقل سرمایه لازم برای تشکیل صندوق­ های سرمایه‌ گذاری را افزایش دهد و این مصوبه، در چارچوب همین اختیار قانونی صورت گرفته است.
 
علی سعیدی خاطرنشان کرد: صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری زمین و ساختمان و صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با اهداف نیکوکارانه از این قاعده مستثنی هستند.
 
به‌گفته معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال حاضر دارایی تحت مدیریت صندوق‌ های سرمایه­ گذاری 35,640 میلیارد ریال است که 9,350 میلیارد ریال (26 درصد) آن به سهام ، 4,820 میلیارد ریال (14 درصد) به اوراق تأمین مالی و 20,560 میلیارد ریال (58 درصد) آن به سپرده بانکی (و سایر 910 میلیارد ریال معادل 3 درصد) اختصاص دارد.
 
سعیدی در پایان گفت: با توجه به افزایش ارزش معاملات، انتظار می­ رود دارایی تحت مدیریت صندوق‌ های سرمایه­ گذاری و سایر مدیران سرمایه­ گذاری افزایش چشمگیری داشته باشد و به توسعه سرمایه‌ گذاری غیرمستقیم در بورس کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل