بازدید 3371
۲

بارش‌های اسیدی بلای جان آثار تاریخی

کد خبر: ۳۶۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴ 05 January 2014
بارش‌های اسیدی همچنان بلای جان آثار تاریخی کشور هستند. در تازه‌ترین خبرها کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی به نقش مخرب باران‌های اسیدی بر فراز تخت‌جمشید اشاره کرده و گفته‌اند که این بارش‌ها به مرگ خاموش تخت‌جمشید می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارشناسان معتقدند که بارش باران‌های اسیدی تخریب تخت‌جمشید و نقش‌رستم را در طول زمان به همراه دارد. گفته می‌شود یکی از منابع باران‌های اسیدی، پتروشیمی مرودشت است که دود ناشی از این واحد صنعتی موجب بارش باران‌های اسیدی بر تخت‌جمشید و نقش رستم می‌شود.

در همین رابطه امین طباطبایی مشاور برنامه‌ریزی خانه فرهنگ جاودان در شیراز به خبرگزاری مهر گفته است که در چند سال اخیر یک طرح تکمیلی پیرامون احداث پتروشیمی بزرگ در جاده شیراز -مرودشت مطرح شد که پتروشیمی کنونی قرار است خوراک پتروشیمی جدید را تأمین کند.

به گفته امین طباطبایی، دود و ترکیبات شیمیایی که از پتروشیمی خارج می‌شود در هوا معلق مانده و با رطوبت ترکیب می‌شود و سپس به‌صورت باران اسیدی بر تخت‌جمشید و نقش رستم می‌بارد.

آنطور که طباطبایی می‌گوید، باران‌های اسیدی موجب پوسیدگی و تخریب آرام و مدام آثار تاریخی می‌شود. به گفته وی، در حال حاضر اثرات باران‌های اسیدی روی نقش‌برجسته‌های تخت‌جمشید قابل مشاهده است که باید هرچه سریع‌تر برای از بین بردن این مشکل چاره‌اندیشی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
این گونه آثار ارزشمندرابایدمسقف کرد
چند سال دیگر ، دیگر آثار باستانی برای ما باقی نمانده که نگران کم بودن گردشگران خارجی و درآمدزایی باشیم!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار