بازدید 5065

سفر به عتبات عالیات ترفند مرد کلاهبردار بود

کد خبر: ۳۶۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲ 05 January 2014
مردی که با جعل عنوان کارمند اداره دولتی، مردم را به بهانه سفر به حج و عتبات عالیات فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کرد، از سوی ماموران پلیس آگاهی شازند در استان مرکزی دستگیر شد.

به گزارش جام جم، سرگرد احمدرضا چگنی، فرمانده انتظامی شازند در این باره گفت: هفته گذشته فردی با حضور در پلیس آگاهی، از مردی به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری شکایت کرد. در تحقیق از شاکی که تحت پوشش کمیته امداد است، معلوم شد مردی با معرفی خود به عنوان کارمند اداره دولتی به منزلش مراجعه و ادعا کرده در قرعه کشی اداره شان نام وی انتخاب شده و او می تواند از سهمیه اداره آنها برای سفر به عتبات عالیات استفاده کند.

وی افزود: در ادامه مشخص شد، مرد شیاد با جلب اعتماد شاکی، مبلغی از وی گرفته و پاکتی به او تحویل داده و گفته درون آن حواله سفر به عتبات عالیات و چند بن خرید وجود دارد، اما شاکی وقتی در پاکت را باز می کند، می بیند درون آن فقط چند برگ کاغذ باطله است.به این ترتیب با مراجعه به اداره ای که متهم در آنجا کار می کرد، متوجه می شود او کلاهبردار است.

فرمانده انتظامی شازند یادآور شد: با تشکیل پرونده و چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری وی آغاز شد تا این که افراد دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی، از مردی به اتهام کلاهبرداری میلیونی شکایت کردند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد، این افراد نیز در دام همان متهم فراری گرفتار شده اند.

اعتراف مرد کلاهبردار

وی خاطرنشان کرد: متهم دو روز پیش در حالی که به خانه شهروند دیگری رفته و درصدد کلاهبرداری از وی بود، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم با اعتراف به جرمش، گفت با شناسایی افراد بی بضاعت یا تحت پوشش کمیته امداد در شازند و روستاهای آن، اعتمادشان را جلب و مبالغی به بهانه فراهم کردن مقدمات سفرشان به حج و عتبات عالیات، دریافت می کردم و با این ترفند بیش از 55 میلیون تومان کلاهبرداری کرده ام.

بنا بر این گزارش، متهم با صدور قرار قانونی، روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

افرادی که به این شیوه در دام متهم گرفتار شده اند، می توانند با حضور در پلیس آگاهی شازند، از وی شکایت و پرونده شان را پیگیری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر