بازدید 9328
۲

آیا ایران از بندر بن سلطان شکایت می‌کند؟

کد خبر: ۳۶۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۵ 05 January 2014
 در حالی که گفته می شود ماجد الماجد، تروریست معروف سعودی در اعترافات اولیه خود به ارتباط با دستگاه امنیتی عربستان اقرار کرده است، خبرها از تلاش گسترده بندر بن سلطان برای استرداد این تروریست بین المللی حکایت دارد.

فارس به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی می نویسد: رسانه‌های منطقه و لبنان در شماره های امروز خود به بررسی موضوع دستگیری ماجد الماجد، رئیس تیم تروریستی که چندی پیش اقدام به انفجار بمب در مقابل سفارت ایران در لبنان کرده بود، پرداختند. دستگیری الماجد سئوالات جدیدی را درباره دخالت عربستان سعودی در جنایت های تروریستی در خاک لبنان ایجاد کرده است.

این سئوالات، خاطرات لبنانی ها درباره اقدامات تروریستی عربستان سعودی در اردوگاه فلسطینی نهر البارد لبنان و تروریست های مرتبط با جنایت ترور رفیق حریری را زنده کرده است.

اما نکته حائز اهمیت آن است که در صورت افشای رسمی ارتباط ماجد الماجد با دستگاه امنیتی عربستان، ایران می تواند به صورت رسمی از این کشور در دادگاه لاهه و همچنین شورای امنیت به علت اقدام تروریستی اخیر علیه سفارت ایران در لبنان شکایت کند.

از سوی دیگر ایران می تواند با تشکیل پرونده‌ای علیه بندر بن سلطان در اینترپل، رئیس دستگاه امنیتی عربستان را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

اهمیت موضوع برای ایران سبب شده که وزیر امور خارجه روز گذشته در یک تماس تلفنی با همتای لبنانی اش از اعزام یک گروه امنیتی به بیروت برای شرکت در بازجویی الماجد خبر دهد. موضوعی که با استقبال عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان و مخالفت شدید عربستان مواجه شده است.

پیشنهاد 3 میلیارد دلاری عربستان برای استرداد الماجد

همزمان عربستان سعودی و شخص بندر بن سلطان به بهانه تحت تعقیب بودن ماجد الماجد به دنبال استرداد وى به سعودى هستند. از "الماجد" به عنوان شاه کلید اقدامات تروریستى بندر و سعودی ها یاد می کنند که با دستگری او نقش استخبارات سعودى در هدایت عملیات تروریستى در لبنان وسوریه وسایر کشورها در حال فاش شدن است لذا سعودیها با هماهنگى برخى سیاسیون لبنانى وابسته به جریان 14 مارس در حال برنامه ریزى تشکیک و فشار در این خصوص هستند.

در همین زمینه منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دولت عربستان 3 ملیارد دلار برای استرداد عامل انفجار سفارت ایران در لبنان در نظر گرفته و این نشان می‌دهد که مطالبی که وی ممکن است بیان کند تا چه اندازه برای دولت عربستان حیاتی و مهم است.

وی افزود: با توجه به انفجار سفارت ایران در بیروت توسط عامل سعودی این حق برای ایران محفوظ است تا از عربستان سعودی به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند و باید این موضوع توسط مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد.

ماجد به ارتباطش با بندر اقرار کرده است

در همین حال سایت خبری تحلیلی "اسلام تایمز" به نقل از منابع امنیتی لبنان خاطرنشان کرد: تحقیقات حرفه‌ای از ماجد الماجد باعث می شود که این قاتل سعودی به عنوان یک افسر سعودی که مسئول ریخته شدن خون صدها لبنانی در انفجار با خودروهای بمب گذاری شده است، به ارتکاب جنایت ضد لبنانی ها اقرار کند.

منابع یاد شده افزودند، ماجد الماجد سرکرده گروهک "عبدالله عزام"  در بازجویی های به عمل آمده ، به بازپرس های لبنانی و مقابل دوربین ها اقرار کرده است که او افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی است، که به خاطر تفکر افراطیش بازداشت شد؛ ولی پس از آن مسئولان سعودی وی را به شرط همکاری و فعالیت نفوذی در القاعده آزاد کردند.

به گفته این منابع، وی احتمالا اعتراف کرده که با سفارت عربستان سعودی در لبنان و به ویژه سرهنگ مسئول پرونده لبنان که زیر نظر "بندر بن سلطان" فعالیت می کند، تماس مستقیم داشته است. این سرهنگ "ابو عبدالعزیز" نام دارد که زیاد به سفارت رفت و آمد نمی کند بلکه با لباس شخصی و خودروهای معمولی در شهر تردد می کند. وی چند آپارتمان امن در اختیار دارد و با خانواده اش زندگی نمی کند بلکه با خدمتکاری زندگی می کند که از عربستان به همراه خود آورده است.ساکنان ساختمان ، نام او را نمی دانند و مالک آپارتمان هم یکی از سیاستمداران وابسته به جریان "المستقبل" است که رابطه بسیار خوبی با عربستان دارد.

اطلاعات به دست آمده همچنین حاکی از آن است که سرویس های امنیتی مقاومت، نوارهای ضبط شده صوتی از تماس‌های متعدد ابو عبد العزیز و سفیر عربستان از یک سو و میان ابو عبد العزیز و از سوی دیگر "ماجد الماجد" دراختیار دارند.

همچنین این افسر سعودی که از وسایل ارتباطی کدگذاری شده استفاده می کند، از زمان دستگیری الماجد با رؤسای خود در ارتباط است و خواهان انتقال فوری الماجد از لبنان به ریاض از راه های قانونی یا با اعمال فشارهای سیاسی شده است.

وی در اظهارات ضبط شده‌اش به سفیر عربستان در لبنان که به ریاض گریخته گفته است: "اگر سفیر قطر توانست ناصر العطیه (تروریستی که اداره کل امنیت او را دستگیر کرد و با فشار سیاسی قطرآزاد شد) را آزاد کند، پس شما هم می توانید ماجد الماجد را آزاد کنید و به ریاض بفرستید".

تلاش برای حذف ماجد الماجد

"ابراهیم الامین" نویسنده معروف و سرشناس لبنانی نیز در روزنامه "الاخبار" نوشت: جان ماجد الماجد و گنج اسرار او بسیار با ارزش هستند. هرگونه اقدام از سوی طرفهای خارجی برای قتل این تروریست، تأثیری منفی بر ارتش لبنان و فرماندهی آن و همچنین اوضاع امنیتی لبنان خواهد گذاشت. رها کردن ماجد و مرگ او یا خودداری از هرگونه اقدام برای زنده نگه داشتن او، جنایتی بزرگ است که با جنایتهای تروریستی او و دوستانش برابری می کند.

وی افزود: همه وسایل مورد نیاز برای زنده نگه داشتن او را فراهم کنید و نگذارید که او را بکشند و یا از بیماری بمیرد!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲
آقاجون تا بندر بدست عواملش که تو لبنان کم هم نیستند اونو نکشته باید اون ماجد ماجد و به ایران بیارن و اعترافات شو پخش کنن بعد هم بندر رو بکشونه به دادگاه بین المللی . شاید هم با این جریانات عراق و لبنان و سوریه تاریخ مصرف خود بندر تو موساد تموم بشه و به بلایای طبیعی گرفتار بشه.
با کدوم مدرک؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر