بازدید 54536

پاسخ سازمان سنجش به دارنده مدرک معادل کارشناسی

کد خبر: ۳۶۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶ 05 January 2014
سرویس با بینندگان  مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی  با بیینندگان   ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری ها در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر  می گردد.

طرح مشکل:

سلام علیکم
 احتراماً به استحضار میرساند اینجانب علیرضا یوری دارای مدرک کارشناسی کاربردی از مرکز آموزش مخابرات ایران می باشم. که درآزمون ارشد سراسری و آزاد92 قبول شدم. اما سازمان سنجش و وزارت علوم به من می گوید چون شما درآزمون جامع قبول نشده ای و دوره معادلت بعد از3/9/77می باشد بنابراین نمیتوانی درمقطع بالاتر ادامه تحصیل دهی؟! سوال من این است :آیا سطح سوالات ارشد سراسری و آزاد ازسطح سوالات آزمون جامع کم اهمیت تر است یا آسان تراست ؟!باتوجه به اینکه دیگرآزمون جامع برگزار نمی شود آیا نمیتوان قبولی این آزمون را به عنوان قبولی آزمون جامع درنظر گرفت؟!اگر نمی شود حداقل آزمون جامع را تکرارکنید. باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت دادن به علم وفناوری تقاضای این حقیر وافرادی مثل من این است که راه پیشرفت تحصیلی وعلم اندوزی را نبندیددرپایان خواهشمندم که مجوزادامه تحصیل به امثال ما هم داده شود.

جوابیه:


برادر گرامی جناب آقای محمدجواد بربریان
مدیر مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی تابناک


با سلام؛
احتراماً عطف به نامه شماره 836/ت مورخ 92/9/23 در خصوص درخواست آقای علیرضا بوری دارنده مدرک معادل کارشناسی ارشد از مرکز مخابرات ایران به شرح ذیل پاسخ مقتضی جهت اطلاع رسانی لازم ارسال می گردد ، مقرر دارید وفق مقررات انجام پذیرد.
براساس آیین نامه شرکت دارندگان مدرک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر به شماره 2/77633 مورخ 92/5/28 ، آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوب جلسه شماره 432 مورخ 77/9/3 شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره های معادل) در دوره های معادل پذیرفته شده اند و در دوره های با مجوز شورای گسترش آزمون عالی، برنامه های درسی دوره را برابر برنامه های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، گذرانده اند اجازه دارند در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر (که توسط سازمان سنجش و یا دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود) شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون ، ادامه تحصیل دهند آن عده از دارندگان مدارک معادل که در دوره های فاقد مجوز شورای گسترش آزمون عالی واردشده اند مشورط به اینکه برنامه های درسی دوره مصوب وزارت علوم را رعایت کرده باشند اجازه دارند در آزمون های مقاطع بالاتر شرکت کنند. این عده از داوطلبان درصورت قبولی در آزمون های مقاطع بالاتر موظفند تا 20 درصد واحدهای دوره را به تشخیص دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی پذیرنده به عنوان دروس جبرانی بگذرانند و در صورت قبولی و کسب حداقل میانگیم 12 در دروس مذکور، تحصیل خود را در مقطع بالاتر ادامه دهندو
لذا چنانچه نامبرده دارای شرایط فوق الذکر است می تواند در مقطع بالاتر تحصیلی علیرغم آنکه در آزمون معادل شرکت کرده باشند یا خیر ادامه تحصیل دهد.

مهدی ناصری
مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۶
ایشون دارای مدرک معادل کارشناسی هستند نه کارشناسی ارشد ،آقای مدیر کل!
باعرض سلام وادب اینجانب براساس مجوز شماره2883/43مورخ 19/4/73سازمان مدیریت وبرنامه ریزی (سابق )کشوردرباریخ15/4/75مدرک کارشناسی ناپیوسته با معدل بالای 17گرفته ام آیامیتوانم درازمون سراسریدر مقطع بالاتر شرکت کنم؟لطفا مرا راهنمایی فرمایید.سپاس
واقعا جای تاسف است که کسی طبق تعاریف درسی وزارت علوم ،واحدهای را گذرانده باشد ولو در موسساتی که مدرک معادل یا مشابه بدهند . وانقدر لیاقت و دانش داشته باشد که بتواند از نظر علمی گوی سبقت را ازافرادی که کنکور میدهند به رباید .و وزارت علوم به جای حمایت وتشویق، سنگ اندازی کند.
البته از وزارت علوم استدعا داریم در برداشتن این گونه موارد تدابیر لازم را اتخاذ نمایند چون کنکور خود یک نوع ازمون علمی محسوب میشود وکسانی که بنیه علمی دارند برگزیده میشوند وربطی به مدرک معادل وغیر معادل ندارد.
موفق باشید
هرکی کنکور بده و رتبه بالا بیاره باید ادامه تحصیل بده واین به مدرک معادل وغیر معادل وغیره ربطی نداره بایستی تنگ نظری ها را کنار گذاشت برای اقای علیرضا یوری ارزوی موفقیت وبرای رفع مشکل شان که از طرف اقای مهدی ناصری کمک شده وحق به حقدار رسیده نیز طول عمر با برکت از خدا خواستارم
خسته نباشی
این بخشنامه را صد بار شنیدیم
بگو برای هزازان نفر که بعد از سال 77 مدرک دارند چکار کنند آقای دولت تدبیر و امید
عزیزان متولی:
سلام
این همه تضادودوگانگی درتصمیم گیریها برای رسیدن به قله های علمی تواین کشورعزیز با اون پیشینه علمی آیادرسته.آخه مدرک معادل نمی دونم غیرمعادل.بالاخره متولی کیه!!!!!
چرا این قانون برای کارمندان آموزش وپرورش استثنا قائل شده ومدارک معادل آنها مورد پذیرش واقع میشود .
اقاجان با توجه به تبعیض های ناروا بهتر است از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کنید بعضی از دستگاهها از جمله اموزش وپرورش
چرا تبعیض بین دارندگان مدارک معادل میشوند کارکنان اموزش وپرورش از این دستورالعمل معاف شدند بدستور ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد
دوست عزیز از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کنید به نتیجه میرسید کارکنان آموزش وپرورش با توصیه ریاست جمهوری قبل از این امر مستثنا شدند وبدون امتحان جامع مدارکشان پذیرفته شده سرچ کنید مدارک معادل کارشناسی در سایت آموزش وپرورش تمام نامه ها ثبت شده
جناب اقای ناصری مدیر کل دفتر ریاست...

آقای یوری دارای مدرک کارشناسی میباشد اما شما جوابتون برای فارغ التحصیلان ارشد میباشد؟!
گفته مدرک معادل کارشناسی داره نه کارشناسی ارشد
دقت مسئولین زیاد نیست در پاسخ گویی
در صدر بخشنامه 2/77633 قيد شده " براي کمک به ادامه تحصيل فارغ التحصيلان دارنده مدرک معادل که موفق به شرکت در آزمون جامع نشده اند" . معني اين جمله اين است که کساني که در آزمون جامع شرکت کردند ميتونند در آزمون مقاطع بالاتر شرکت کنند. اما بنده در آزمون جامع شرکت کردم و قبول شدم اما در گواهي سازمان سنجش نوشته شده در صورتي که واجد شرايط آيين نامه 2/77633 باشم ميتوانم از تسهيلات مربوطه استفاده کنم. تناقض تا چه حد؟؟؟!!! پس آزمون جامع رو براي چي برگزار کردند؟
بنده دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علوم تحقیقات اهواز هستم. بعداز دوترم درس خواندن بدلیل معادل بودن مدرک ارشد منع تحصیل شدم.ورودی ارشد ۸۱ ودر آزمون جامع نیز قبول شده ام. پس چرا در این مملکت قانون را سلیقه ای اعمال میکنند. تکلیف ما چیست؟ تا کی مردم آزاری؟
پیشنهاد میکنم گروه تلگرام تشکیل بدهیم.
سلام
حکایت من شبیه اقایان دکتری و حسن میباشد
ممکنه ادرس میلشان را به من بدین تا باهاشون در خصوص حل مشکلم ارتباط برقرار کنم
ممنون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی