بازدید 2671

مولاوردی: پست مشاوره زنان حذف نمی شود

کد خبر: ۳۶۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹ 04 January 2014
معاون امور زنان و خانواده درباره حذف پست مشاور زنان در دستگاهها توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده با اشاره به بخشنامه جدید  در مورد مشاوره به دستگاه های اجرایی در راستای چابک سازی،گفت:برداشتی که خیلی از دستگاه ها از این بخشنامه کرده اند، حذف پست مشاور زنان بود اما این اطمینان از طرف معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به ما داده شده که این بخشنامه به هیچ وجه به معنای حذف ساختار پست مشاوره امور زنان و خانواده از دستگاه های اجرایی و استانداری ها نیست.

او گفت: بر اساس بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، دستگاه های اجرایی ملزم به ارائه پیشنهاد درباره چگونگی و نحوه فعالیت پست مشاوره زنان در وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی شده اند و این بخشنامه به هیچ عنوان به معنای حذف ساختار پست مشاوره امور زنان و خانواده از دستگاه های اجرایی و استانداری ها نیست.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  با اشاره به بخشنامه چند ماه پیش معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور مبنی بر لغو برخی از بخشنامه های دو سال گذشته این معاونت، اظهار داشت: با هدف چابک سازی بدنه دولت حدود 10 بخشنامه یکی و دو ساله اخیر از جمله بخشنامه هایی که الزام ایجاد می کرد، ملغی اعلام شد. یکی از آنها الزام ایجاد پست مشاوره زنان در دستگاه های اجرایی بود.

مهلت به دستگاه های اجرایی

او ادامه داد: اما در آن بخشنامه به دستگاه ها مهلت داده شده با بررسی و آسیب شناسی وضع موجود پیشنهادات خود را در چهارچوب و در راستای سیاست چابک سازی، منطقی سازی، و کوچک سازی دولت در قالب ساختار جدید یا واحد سازمانی جدید ارائه بدهند.

مولاوردی گفت:اما برداشتی که خیلی از دستگاه ها از این بخشنامه کرده اند، حذف پست مشاور زنان بود اما با مذاکرات و مکاتبات انجام شده با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، موضوع حذف پست مشاوره زنان در وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی تایید نشد و تنها به این مورد تاکید شد که الزام این موضوع برداشته شده است. این اطمینان از طرف آقای نوبخت و معاونان ایشان به ما داده شده که این بخشنامه به هیچ وجه به معنای حذف ساختار پست مشاوره امور زنان و خانواده از دستگاه های اجرایی و استانداری ها نیست.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: بنابراین دستگاه ها باید پیشنهادات خود را ارائه دهند و این اختیار به دستگاه ها داده شده که در چهارچوب چابک سازی وضعیت خود را بررسی و اگر این ساختار را مناسب تشخیص می دهند، در همان راستا حرکت کنند وگرنه باید پیشنهاد جدید خود را ارائه دهند.

وی در ادامه گفت: اگر هم هیچ پیشنهاد جدیدی از سوی دستگاه ها به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ارائه نشود به معنای تایید وضع موجود است. البته فکر می کنم الان هم باید پیشنهادات دستگاه های اجرایی رسیده باشد تا معاونت بتواند به جمع بندی نهایی در این باره برسد.

تشکیل کارگروه

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: خود ما هم در حال بررسی این موضوع هستیم و کارگروهی با مشارکت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان تشکیل شده است تا ساختار مناسب را برای دستگاه های اجرایی در حوزه زنان و خانواده پیشنهاد دهیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان