بازدید 2648

وزارت راه متصدی تشکیل شورای عالی انتقال پایتخت شد

کد خبر: ۳۶۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ 04 January 2014
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره طرح انتقال پایتخت که کلیات آن در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: کارگروهی متشکل از دولت و مجلس بررسی جزئیات طرح انتقال پایتخت را در دستور کار قرار داده است.

امیر خجسته، با تشکر از رئیس جمهور در راستای توجه به طرح انتقال پایتخت، گفت: ساماندهی موضوع انتقال پایتخت در جلسه هیأت دولت مطرح شد و در همین جلسه وزارت راه و شهرسازی متصدی تشکیل شورای عالی انتقال پایتخت شد.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور رئیس شورای عالی انتقال پایتخت و وزیر کشور دبیر این شورا خواهند بود، علاوه‌بر این، نمایندگان 14 ارگان دیگر در شورای مذکور حضور خواهند داشت تا در مورد جزئیات اجرایی طرح انتقال پایتخت و جانمایی پایتخت تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: با تجوه به اینکه طرح انتقال پایتخت یک طرح دوشوری است یک بار کلیات آن تصویب شده و برای بررسی جزئیات دوباره به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارجاع داده شده که وظیفه این بررسی بر عهده کارگروه انتقال پایتخت در کمیسیون مذکور است که پس از بررسی در کارگروه و تصویب کمیسیون طرح دوباره به صحن علنی مجلس می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پس از تصویب طرح در صحن علنی مجلس موضوع به شورای عالی انتقال پایتخت فرستاده شده تا مقدمات جانمایی پایتخت را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس بحث قانونی این اقدام را پیگیری کرده و موضوع انتخاب پایتخت و اجرای آن با شورای عالی انتقال پایتخت خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل