بازدید 13592

ائتلاف شیعه و سنی در عراق برای مقابله با «دولت القاعده»

به باور بسیاری از ناظران، این روز‌ها منطقه خاورمیانه، یکی از سخت‌ترین دوران‌‌ خود را می‌گذراند، زیرا گسترش دامنه فعالیت گروه‌های وابسته به القاعده از سوریه به عراق و لبنان، درگیری‌ها در این دو کشور را شدت بخشیده است. در این میان، وضعیت عراق به سرعت به سمت وخیم‌تر شدن پیش می‌رود و درگیری‌ها در این کشور شدت و عمق بیشتری پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۶۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ 04 January 2014
ائتلاف شیعه و سنی در عراق برای مقابله با «دولت القاعده»به باور بسیاری از ناظران، این روز‌ها منطقه خاورمیانه، یکی از سخت‌ترین دوران‌‌ خود را می‌گذراند، زیرا گسترش دامنه فعالیت گروه‌های وابسته به القاعده از سوریه به عراق و لبنان، درگیری‌ها در این دو کشور را شدت بخشیده است. در این میان، وضعیت عراق به سرعت به سمت وخیم‌تر شدن پیش می‌رود و درگیری‌ها در این کشور شدت و عمق بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش «تابناک»، جدید‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که در درگیری‌های روز گذشته میان ائتلاف نیروهای پلیس و ارتش عراق و نیروهای قبیله‌ای این کشور با گروه‌های وابسته به القاعده، بیش از ۱۰۰ تن کشته شده‌اند.

در همین حال، گروه‌های وابسته به القاعده، پرچم خود را در بخش‌هایی از دو شهر در استان «انبار» (فلوجه و رمادی) برافراشته و این مناطق را «دولت اسلامی» اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از شاهدان عینی و مقامات امنیتی عراق گزارش داده که روز جمعه نیز نیروهای اسلام‌گرای القاعده ـ که همگی لباس‌های سیاه بر تن کرده و پرچم‌های القاعده را در هوا تکان می‌دادند ـ درگیری شدیدی را در شهر رمادی با ارتش عراق ادامه دادند.

قبایل گوناگون سنی مذهب اکنون در پی توافق سران قبایل با دولت مرکزی عراق در نبرد علیه نیروهای القاعده حضور یافته‌اند. توافق میان سران قبایل و دولت مرکزی روز پنجشنبه (دوم ژانویه) تحقق یافت. هرچند قبایل سنی‌مذهب با دولت عراق دارای اختلافاتی هستند،‌ جدی بودن خطر سلطه القاعده بر عراق به عنوان یک تهدید مشترک، آن‌ها را به سوی همکاری واقعی با دولت کشانده است.
 
در همین حال، برخی گزارش‌ها از کشته شدن فرمانده گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به همراه د‌ه‌ها ‌‌فرد تحت امرش در این درگیری‌ها حکایت دارد. نیروهای دولت اسلامی عراق و شام، روز پنجشنبه موفق به تصرف نیمی از شهر فلوجه و بخشی از شهر رمادی شده بودند.

ورود نیروهای القاعده به این شهر‌ها پس از خروج ارتش از آن‌ها صورت گرفت. نوری مالکی نخست وزیر عراق به منظور کاهش تنش‌ها میان دولت و عشایر سنی‌مذهب، فرمان خروج ارتش از شهرهای استان انبار را صادر کرده بود.

یکی از سران عشایر که خواسته نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفته: «نمی‌توان به القاعده اجازه داد که جای پایی در انبار داشته باشد... نبرد سنگین است و با توجه به پنهان شدن نیروهای القاعده در مناطق مسکونی‌ پیچیده است».

شیخ رافع عبدالکریم ابوفهد که رهبری نیروهای عشایر برای مقابله با القاعده را بر عهده دارد هم گفته: «آن‌ها جنایتکاران تندرو هستند و می‌خواهند کنترل شهر را به دست گیرند و همه را بکشند».

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شیخ احمد ابو ریشه، سخنگوی نیروهای الصحوه نقل کرده که از کشته شدن ۶۲ تن از نیروهای دولت اسلامی عراق و شام از جمله ابو عبدالرحمن البغدادی فرمانده آن‌ها در انبار خبر داده است. نیروهای الصحوه، شبه‌نظامیان سنی‌مذهب هستند که از چند سال پیش‌ به دولت عراق در جنگ با گروه‌های تندروی اسلامگرا‌ کمک می‌کنند.

دولت اسلامی عراق و شام نام تشکیلات مرتبط با القاعده است که نخست با نام دولت اسلامی عراق، تنها در عراق فعالیت داشت؛ اما با گسترش جنگ‌های داخلی در سوریه، این گروه فعالیت خود را در این کشور نیز گسترش داد و نام دولت اسلامی عراق و شام را برای خود برگزید. با این حال، فعال شدن دوباره این گروه در عراق، به طور خاص به اوضاع سوریه و تلاش این گروه برای استفاده از این شرایط جهت تسری بحران به کل منطقه و درگیر کردن متحدان دولت دمشق ارتباط می‌یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۲۰
ایران هم باید بهشون کمک کنه.
باید دنیا جلوی این گروه به ایسته زیرا خطر این گروه از بمب اتم نیز بدتر است
لعنت بر القاعده که باعث تمام بدبختی های خاورمیانه وبدنام کردن اسلام است
خدا لعنت كند قوم الظالمين را. خدايا كي دنيا پاك ميشه ازين ديوسيرتها
شرشون کم بشه ان شالله
کاری که تو عراق انجام شد بسیار نیکو و پسندیده هست ولی ای کاش زودتر از این حرفها با هم متحد میشدند.انشا... موفق بشند.
هر چه سریعتر شیعه ها مسلح وجلوی این بی بوته ها گرفته شود
همش زیر سر عربستانه کی بشه کشور خودشون بهم بریزه که دست از سر منطقه بردارن
دلارهای نفتی عربستان و همدستان منطقه ایش از این افراطی های تکفیری حمایت میکنه.
شیویخ عربستان حتی زن و دختران خود را به عنوان جهاد نکاح به عراق و سوریه میفرستن تا همه جوره به تکفیری ها رسیدگی شده باشه.
باید خیلی مواظب اعراب وهابی بود- اگر توانایی این کار رو داشتن یه ذره از خاک ایران باقی نمیگذاشتن ولی خوشبختانه از زمان مغول تا الان این آرزو را به گور بردن و تا ابد به گور خواهند برد
لعنت بر وهابیت طالبان القاعده گروهای سلفی و تکفیری لعنت بر انان که این گروهها را ایجاد کردند لعنت بر حامیان مالی و فکری انان لعنت بر فکر و ایدئولوژی که کشتن مسلمانان و شیعیان را تبلیغ می کند اخر این چه حیوانیتی است که بمب به خودت ببند و خود را در میان جمعی منفجر کن و اعتفاد داشته باش که به بهشت میروی لعنت بر مبلغین مذهبی انان
اتحاد رمز پیروزی
اينها به غير از نابودي اسلام به چيزي پايبند نيستند به نام اسلام ريشه اسلام را مي زنند نبايد برادران اهل تسنن و شيعه فرصت را از دست بدهند زمان اتحاد و اخوت همين الان است اگر بخش هايي از كشورهاي اسلامي به دست اينها بيافتد معلوم نيست چه بلايي سر اسلام خواهد اورد. ولي به فضل خدا كور خواندند دستشون رو شده به ياري خدا و به همت امت اسلامي نابود خواهند شد چون طبق وعده الهي آينده از ان متقيان است . انشاءالله
ارزش سرمایه گذاری ایران روی حزب الله در اینجاها مشخص میشه
با توجه به هم مرز بودن عراق و ایران مطمئنا عراق به وضعیت سوریه دچار نخواهد شد البته تاخیر در جلوگیری از فعالیت این تکفیریها مصائب مردم عراق را بیشتر خواهد کرد لعنت بر دولت سعودی
بحران خاورمیانه زمانی سرعت پیدا کرد که ایران تحریم شد و این امر باعث شد که عربستان سهم ایران را از بازار نفت بگیرد و دلارهای نفتی زیادی وارد عربستان شود و باعث شد که عربستان هم از این درامد هنگفت برای ایجاد بحران در خاورمیانه به نفع خود استفاده کند.
جامعه بین الملل باید یه فکری به حال این عربستان بکند.االبته گروهکهایی مانند جیش العدل تحت حمایت عربستان در مرزهای شرقی کشور ظهور کرده اند که هر چه زودتر باید یه فکری به حال این گروهکها کرد.
وقتی به پیشه القاعده نگاه و برسی میکنیم همه اش بز می گردد به عربستان بخصوص
به سلطان بندر بنظر می رسد جهان باید ریشه را خشک کند منابع مالی و سلاح
تغذیه فکری یک عده ادم بی فزهنگ و متعصب الت دست انها شده اند و متاسفانه دنیا هم اسلام زا از رفتار انان میشناسند.
بانظر احسان موافقم یک ایران قدرتمند که در زمینه سیاست خارجی هم فعال و قوی باشد می توانست جلوی عربستان را بگیرد ولی ما متاسفانه چند دهه است مه میدان فعالیت در خاورمیانه را کاملا به عربستان واگذار کرده ایم - با ادامه انزوای ایران وضعیت از این وخیم تر خواهد شد و یادمان باشد اسلحه و دلار مشکلی را حل نخواهد کرد یک دیپلماسی قوی و آنلاین نیاز است تا جلوی قدرت گرفتن عربستان گرفته شود
دوستانی که درخواست اقدام جهانی برای مقابله القاعده هستند لابد منظورشان ان جامعه جهانی شامل پنج الی شش کشور که خود را همه دنیا میدونند و در قضیه هسته عدم رضایت خودشون را با نام همه جهان در بوق و کرنا میکردند که نیست چرا که فقط جهت یاداوری توجه داشته باشیم که القاعده در ذات و محتوایش چیزی جز سرویسهای مخوف غرب و رسانه های دجال صفتش نیست .
همه اینها شاخه وبرگند باید ریشه کنده شود ریشه آنها وهابیون وال سعودهستندکه بااین عقابدکثیفشان چهره دین اسلام رادر نظر افکارجهانی بدجلوه میدهند.
باید مستقیم وارد عمل بشیم و از ریشه نابودشون کنیم اونها بیشتر از این که دشمن اسلام باشن دشمن ملت بزرگ ایران هستندمخصوصا این کثیف بندر بن سلطان رو باید به هلاکت رسوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر