بازدید 2621

فروردین ،زمان مناسب برای اجرای فاز دوم هدفمندی

کد خبر: ۳۶۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰ 04 January 2014
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت بایدلایحه هدفمندسازی را هرچه سریعتر به مجلس ارایه کند چرا که این لایحه همزمان با بودجه باید بررسی و منابع و هزینه های آن در ردیف های بودجه گنجانده شود.

هادی قوامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،در این باره که آیا اقتصاد و جامعه کشش افزایش قیمت حامل های انرژی و رساندن آن به قیمت فوب خلیج فارس را دارد یا خیر، گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی طبق قانون هدفمند سازی یارانه ها تا پایان برنامه پنجم امکان پذیر است و قطعا جامعه کشش این افزایش قیمت را دارد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه افزایش قیمت کدام حامل انرژی در فاز دوم امکان پذیر است، افزود: افزایش قیمت بنزین و حتی برداشتن سهمیه آن مطلوب تر است چرا که بنزین یک کالای مصرفی است و کمتر درعرصه تولید کاربرد دارد و با آزاد شدن قیمت آن 30 هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد می شود که با آن می توان اهداف قانون هدفمندسازی را محقق کرد.

وی به مرگ روزانه 2700 نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: ارزان بودن نرخ بنزین باعث افزایش مصرف آن شده و تا زمانی که با مصرف بی رویه بنزین مواجه باشیم با مرگ و میر انسانها در اثر آلودگی هوا مواجه خواهیم بود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بهترین زمان برای اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها آغاز سال نو است و اگر اجرایی نشود دیگر نمی توان به اجرای آن امیدوار بود و باید اجرای این طرح را  تعطیل کرد.

قوامی از دولت خواست سیاستهای حمایتی  از قبیل پرداخت سهم تولید و سلامت از محل منابع یارانه ای را در فاز دوم هدفمند سازی اجرا و اهداف قانونگذار را تامین کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: دولت بایدلایحه هدفمندسازی را هرچه سریعتر به مجلس ارایه کند چرا که این لایحه همزمان با بودجه باید بررسی و منابع و هزینه های آن در ردیف های بودجه گنجانده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل