بازدید 1928

دخل و خرج هدفمندی با منابع بودجه متفاوت است

کد خبر: ۳۶۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸ 04 January 2014
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه هدفمندی یک قانون بسیار گسترده و دائمی است؛ اما بودجه پیش بینی درآمدها و هزینه های دولت برای یکسال است، گفت: لذا ارائه لایحه هدفمندی به طور جداگانه از سوی دولت به مجلس اقدام مناسبی است.

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها باید از بودجه جدا باشد، افزود: هدفمندی یک قانون بسیار گسترده و دائمی است؛ اما بودجه پیش بینی درآمدها و هزینه های دولت برای یکسال است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدفمندی به عنوان یک قانون دائمی نباید در بودجه که برای یکسال کشور کاربرد دارد، پیش بینی شود، ادامه داد: به دلیل اینکه قانون هدفمندی ابعاد مختلفی در بر می گیرد، اثرات دائمی بر اقتصاد کشور دارد، جنبه های مختلف اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد و بانک های اطلاعاتی مختلفی به عنوان مکمل این قانون فعالیت می کنند، نباید در لایحه بودجه پیش بینی شود.

 وی ادامه داد: حتی اگر دولت هدفمندی را در قالب بودجه ارائه می داد، نمایندگان مجلس باید آن را از بودجه مُنفک می کردند تا قانون هدفمند کردن یارانه ها در یک فضای صرفا به منظور هدفمندی و در فرصتی که در مجلس محدودیت نباشد، مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در صورت پیش بینی هدفمندی در لایحه بودجه، ردیف های مربوط به این بخش، در زمان کوتاهی که کمیسیون های تخصصی مجلس و کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه دارند، قابل رسیدگی نبود، افزود: لذا ارائه لایحه هدفمندی به طور جداگانه از سوی دولت به مجلس اقدام مناسبی است.

مصری درباره اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر اینکه دولت باید لایحه هدفمندی را در زمان بررسی لایحه بودجه به مجلس ارائه دهد تا مجلس اعتبارات این بخش را در لایحه بودجه پیش بینی کند، ادامه داد: قراردادن ردیف های هزینه ای هدفمندی در بودجه معنا ندارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه هدفمندی یک ردیف درآمدی جداگانه دارد و به گونه ای نیست که هزینه ای برای کشور ایجاد کند، گفت: بنابر این هدفمندی نیاز به یک ردیف جداگانه در بودجه ندارد؛ به عبارتی دخل و خرج یارانه ها در همان لایحه هدفمندی قابل پیش بینی است و ارتباطی با بودجه ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل