بازدید 10180
۶
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ

دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ، تأیید هویت عامل حمله به سفارت ایران در بیروت، ادامه انتقادها از طرح سنای آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران و آزمایش نسل جدیدی از سپر دفاع موشکی در سرزمین های اشغالی برای مقابله با موشک های ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۶۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 04 January 2014
دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ
دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ، تأیید هویت عامل حمله به سفارت ایران در بیروت، ادامه انتقاد‌ها از طرح سنای آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران و آزمایش نسل جدیدی از سپر دفاع موشکی در سرزمین‌های اشغالی برای مقابله با موشک‌های ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ

به گزارش «تابناک»، خبر دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ، از جمله اخبار مهمی است که امروز در برخی مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی بازتاب یافته است. به نوشته خبرگزاری «ترند»، ولفگانگ ایشینگر، دبیر کنفرانس امنیتی مونیخ از ایران دعوت کرده تا هیأت عالی‌رتبه‌ای ‌برای شرکت در پنجاهمین دور این کنفرانس به آلمان بفرستد. وی با بیان اینکه دعوت‌نامه‌ای رسمی در این زمینه برای ایران فرستاده شده، گفته انتظار دارد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و یا مقامی بالا‌تر از سوی ایران در این کنفرانس شرکت کند. قرار است این کنفرانس در روزهای ۳۱ ژانویه تا ۲ فوریه برگزار شود.

دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ

تأیید هویت فرد بازداشت شده در لبنان به اتهام طراحی حمله به سفارت ایران در این کشور، موضوع دیگری است که در عرصه جهانی بازتاب‌هایی داشته است. خبرگزاری کویت می‌نویسد ارتش لبنان تأیید کرده، فردی که به تازگی به اتهام طراحی حمله به سفارت ایران بازداشت شده،‌‌ همان ماجد الماجد، رهبر بریگادهای عبدالله عزام بوده است.

در بیانیه‌ای که از سوی ارتش لبنان منتشر شده، آمده است، واحد اطلاعات ارتش این کشور، یکی از افراد تحت تعقیب در ماجرای سفارت ایران را بازداشت و پس از انجام آزمایش‌های «دی ان‌ای» تأیید کرده که وی ماجد الماجد، شهروند سعودی است.

دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ

اما در حالی که زمان برگزاری نشست سنای آمریکا برای بررسی طرح تحریم‌های جدید ایران نزدیک می‌شود، مخالفت‌های بین‌المللی با این طرح نیز افزایش می‌یابد. در این زمینه، سایت خبری «نیشن» آمریکا با انتشار مطلبی از سناتورهای آمریکایی خواسته با وضع تحریم‌های جدید و تشدید فشار‌ها علیه ایران، توافق حاصل شده میان ایران و گروه ۱+۵ را از میان نبرند.

به باور نویسنده این مطلب، از آنجا که بدون هیچ تردیدی، وضع تحریم‌های جدید سبب از میان رفتن توافق و کنار کشیدن ایران از روند مذاکرات خواهد شد، تدوین این طرح و پافشاری ‌بر آن را تنها می‌توان ‌‌تلاشی عامدانه از سوی نیروهای تندروی مخالف ایران به منظور از میان بردن چشم‌انداز هرگونه توافق ارزیابی کرد.

دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ

در ‌‌نهایت، خبرگزاری «رویترز» از آزمایش نسل جدیدی از سپر دفاع موشکی «پیکان» (Arrow) در سرزمین‌های اشغالی خبر داده که هدف از آن به زعم مقامات رژیم اسرائیل، مقابله با خطر بالقوه موشکی ایران، حزب‌الله و سوریه است. بخش عمده تغییرات پدید آمده در این سامانه موشکی، با هدف افزودن قابلیت از میان بردن موشک‌های بالیستیک با قدرت خروج از جو انجام شده است. مقامات اسرائیلی بر این باورند که ایران و سوریه از مدت‌ها پیش به توان ساخت چنین موشک‌هایی دست یافته‌اند و به تازگی این توانایی را در اختیار متحد خود، یعنی حزب‌الله لبنان نیز گذارده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶
اگر این اتفاق بیفتد تاثیر بسیار زیادی در روابط ایران و اروپا رخ خواهد داد و می توان از آن به عنوان یک پیروزی دیپلماسی دیگر نام برد .
یادتونه که چند وقت پیش صحبت این بود که یک ایرانی امریکایی تبار تازه میخواست به سفارت عربستان تو واشنگتن حمله کنه چه علم شنگه ای به پا کردند .حالا این گوی و این میدان یک فرد اصالتاً عربستانی سفارت ما رو تو بیروت منفجر کرده و 25 نفر وکشته و چندین نفرو مجروح کرده ؟؟؟....
دیپلماسی قوی باشه نتیجه میده
دخالت عربستان باید در بوق و کرنا شود که عربستان راه فرار نداشته باشد و مجبور باشد به ایران باج بدهد
آقا جواد خوب نوشتی مرسی
با این اقدام یعنی حمله به سفارت ایران دربیروت توسط عوامل دولت سعودی تروریست بودن دولت سعودی ثابت گردید.رسانه های مابایدبسیار روی این خبرمانور بدهند تا دولت سعودی روسیاه شود...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل