بازدید 18069
۹

بيمه تکميلي بازنشستگان تامين اجتماعي در کما

کد خبر: ۳۶۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰ 29 December 2013
عليرضا کافي در مطلبی در روزنامه «خراسان» نوشت: بازنشستگان تامين اجتماعي براي دريافت هزينه هاي درمان همچنان سرگردانند.

اوايل آذرماه بود که پس از گذشت يک ماه از اتمام قرار داد بيمه تکميلي بازنشستگان تامين اجتماعي با بيمه دي به دليل مشکلاتي که بازنشستگان براي دريافت هزينه هاي درمان از اين بيمه با آن مواجه بودند سرانجام کانون عالي بازنشستگان تامين اجتماعي براي بيمه تکميلي با بيمه آتيه سازان حافظ به توافق رسيد و قرار شد بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي از ابتداي آذرماه تحت پوشش بيمه تکميلي آتيه سازان حافظ قرار گيرند تا همانند بازنشستگان کشوري از خدمات بيمه تکميلي اين شرکت بيمه گذار استفاده کنند.حال پس از گذشت يک ماه از عقد قرار داد بيمه آتيه سازان حافظ با کانون عالي بازنشستگان تامين اجتماعي به شعبه مرکزي اين شرکت بيمه گذار در شهر تهران رفتيم تا با توجه به مشکلاتي که بازنشستگان تامين اجتماعي درگذشته براي دريافت هزينه هاي درمان داشتند گزارشي از وضعيت موجود تهيه کنيم.

شعبه مرکزي بيمه آتيه سازان حافظ و وضعيت بيمه شدگان در اين شعبه حکايت مشت نمونه خروار است چرا که اگر وضعيت در اين شعبه نابسامان باشد از ديگر شعب استاني و شهر هاي دور دست نمي توان انتظار بهتري داشت. ساعت ده صبح اولين روز هفته خودم را به شعبه استان تهران بيمه آتيه سازان حافظ در خيابان استاد نجات الهي مي رسانم.ساختماني به نسبت شلوغ و پرازدحام.چون اين ساختمان هم براي پاسخگويي به بازنشسته هاي کشوري و هم بازنشسته هاي تامين اجتماعي داير است و بسياري از بازنشسته ها براي دريافت هزينه هاي درمان سرپايي و دريافت معرفي نامه بستري به اين ساختمان مراجعه مي کنند.

در ابتداي ورودي ساختمان آقاي مسني براي پاسخگويي به تعداد زياد مراجعه کننده ايستاده است و هر مراجعه کننده اي را با توجه به نوع خدمتي که مي خواهد دريافت کند به بخش هاي مختلف ساختمان راهنمايي مي کند.اما بيش از نيمي از مراجعه کنندگان همان ابتداي ورود به ساختمان با در بسته روبه رو مي شوند و با دريافت برگه اي که بر روي آن آدرس چهار شعبه شمال، جنوب، شرق و غرب تهران نوشته شده است به ساير شعب راهنمايي مي شوند. البته بسياري از بازنشسته ها معتقدند در مراجعه به کانون عالي بازنشستگان به اين شعبه معرفي شده اند و حالا جواب رد مي گيرند.

پيرمرد مسني پوشه به دست با ناراحتي مي گويد:يک ماه است سرگردان شده ايم. ابتدا ما را به يک ساختمان در خيابان فياض بخش تهران فرستادند و پس از چند روز معطلي و پس از اينکه جواب مشخصي به ماندادند به اين شعبه معرفي شديم. حالا هم که از آن سر شهر خودم را به اين شعبه رسانده ام پاسخ مناسبي نمي دهند و مرابه شعبه هاي ديگر ارجاع مي دهند. مي گويد همسرش به دليل مشکلي در مغز ، عمل جراحي انجام داده است. بار اول از يک ميليون و 700هزار تومان هزينه اي که در بيمارستان پرداخت کرده است تنها 450هزار تومان از بيمه دي دريافت کرده است و حالا هم که مي خواهد براي دومين بار تحت عمل جراحي قرار گيرد با مشکل بيمه مواجه است و نمي داند از کدام شعبه و ساختمان بايد معرفي نامه دريافت کند.

مي گويد: يک‌بار به ساختمان کانون عالي بازنشستگان مراجعه کرده ام و آنها مرا به اين ساختمان ارجاع داده اند. حالا همسرم مشکل دارد و به جاي اين که هر چه سريع تر تحت عمل جراحي قرار گيرد بايد از اين ساختمان به ساختمان ديگر بروم تاشايد بتوانم براي يک بيمارستان معرفي نامه پذيرش بستري بگيرم.به سرعت فيش حقوقي اش را از جيب در مي آورد و نشان مي دهد که براي آذر ماه 40هزار و 400تومان براي بيمه خودش و همسرش از حقوقش کم کرده اند.

يکي ديگر از بازنشسته هاي تامين اجتماعي خودش را به جمع ما مي رساند و مي گويد:من هم همين مشکل را دارم ،به کانون که مراجعه مي کنم مي گويند نام شما در فهرست بيمه تکميلي قرار دارد و مي توانيد براي دريافت معرفي نامه به شعب آتيه سازان حافظ مراجعه کنيد اما وقتي مراجعه مي کنم از اين ساختمان به ساختمان ديگر پاسکاري مي شوم.برگه اي از جيب کتش درمي آورد و مي گويد: شما ببين يکي از آدرس هايي که براي مراجعه ما تعيين کرده اند همين آدرس است اما حالا که مراجعه کرده ايم مي گويند به شعبه اي ديگر که آن سر شهر است برويد.

داستان وقتي جالب مي شود که يکي ديگر از بازنشسته ها مي گويد:از آنجا که منزلم در غرب تهران است اول به شعبه غرب بيمه آتيه سازان حافظ در فلکه دوم صادقيه مراجعه کردم ولي از آنجابه اين ساختمان ارجاع شدم.خلاصه گرفتار شده‌ايم و بعد از ۳۰ سال کار کردن حالا بايد از اين خيابان به خيابان ديگر برويم تا بتوانيم کارت بيمه تکميلي مان را بگيريم.

همين طور که بازنشسته ها از مشکلاتشان مي گويند پيرمردي پوشه به دست عصباني از ساختمان خارج مي شود. مي پرسم شما هم بازنشسته تامين اجتماعي هستيد. مي گويد: بله بدبختانه بازنشسته تامين اجتماعي هستم.باورتان نمي شود يک هفته است به دنبال دريافت هزينه هاي آزمايش و سونوگرافي همسرم هستم ولي هنوز موفق نشده ام.اول که مي گويند پرداخت برخي هزينه ها شامل حال بيمه شما نمي شود.حالا هم که مدارک را گرفته اند هنوز خبري از پولش نيست وقتي براي دريافت هزينه هايم برگه اي را که بيمه به من داده به بانک مي برم مي گويند پولي درآن نيست.آيا اين درست است که يک بازنشسته بعد از ۳۰ سال کار کردن و خدمت حالا براي دريافت هزينه هاي درماني اش يک ماه از اين ساختمان به آن ساختمان برود.

رئيس کانون بازنشستگان تأمين اجتماعي: مشکلات بازنشستگان با حضور مسئولان بيمه آتيه سازان حافظ بررسي مي شود

علي اصغر بيات رئيس کانون عالي بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي در گفت و گو با خراسان با اشاره به برخي گزارش هاي مردمي مبني بر رضايت نداشتن بازنشسته هاي تامين اجتماعي از روند دريافت کارت بيمه تکميلي و دريافت هزينه هاي درماني شان گفت:برخي بازنشسته ها با مراجعه به کانون از برخي مشکلات در فرآيند صدور کارت بيمه تکميلي و دريافت هزينه ها گلايه کرده اند که اين موضوع را در جلسه اي که امروز با مسئولان بيمه آتيه سازان حافظ داريم در ميان خواهيم گذاشت.

وي ضمن اظهار اميدواري براي حل مشکلات موجود گفت:از آنجا که مدت زيادي از زمان عقد قرار داد با اين شرکت بيمه گر نگذشته است وجود برخي مشکلات اوليه عادي به نظر مي رسد که اميدواريم با رايزني با مسئولان آتيه ساز ان حافظ اين مشکل در آينده اي نزديک برطرف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۹
من هم درشهرستان آشتیان با وجود واریز بیمه تکمیلی وپرداخت کلی هزینه های درمانی هنوز موفق به دریافت هزیه های درمانی نشده ام باید به کی مراجعه کنیم
آقای رءیس شما باید اول توافقات اولیه را انجام بدهید .بعد قرارداد ببندید و شرایط را باطلاع بازنشستگان برسانید تا جلوی این بیبندوباریها گرفته شود . بنده بازنشسته ای هستم که الان متوجه شدم آقایان باکدام بیمه گذار قرارداد بسته اند
برای معرفی نامه برای ام آر ای به بیمه آتیه سازان مراجعه کرده مجدا من را به کانون بازنشستگان فرستادند و با زحمت معرفی نامه گرفتم وسپس به آتیه سازان برگشتم و پس از گذشت نصف روز توانستم معرفی نامه بگیرم که در آن نوشته شده که 75 هزار تومان از هزینه ها را بیمه تکمیلی قبول میکند یعنی دو سوم هزینه را قبول نمیکند این چه بیمه تکمیلی وچه قراردادی است که کانون منعقد کرده متاسفانه دولت و سازمان تامین اجتماعی کاملا بازنشستگان را از سر خود باز کردند ومنتظرند ما فوت کنیم و مستمری را هم ندهند
من که پدرم راضی به دیدن این روزها نبود و با اولین شیمی درمانی فوت کرد . خدا کسی کارشو به این روز نندازه . هنوز هم بعد از گذشت چند ماه پول بیمه تکمیلی رو ندادن . کمک هزینه کفن و دفن رو هم همینطور . اونقدر می برن مییارن تا پشیمونت کنن .
خوبه که تو تهران این شرکت بیمه آتیه سازان حافظ دارای ساختمانهایی هست که یکی را جلوش بگذارند و بازنشستگان بیجاره را عین توپ از این ساختمان به اون ساختمان شوت کنن تا بخشی از اوقات فراغتشون سپری بشه. تو شهر ما تبریز حتی بازنشستگان از این محبت عزیزان بی بهره اند نه جایی هست که مراجعه کنند و نه کسی هست پاسخی بده فقط از حقوق این بیچاره ها پول کسر میکنند خانه کارگر یه نمایندگی از کانون کانون بازنشستگان در تبریز جواب سر بالا میده و تنها دفتر بیمه آتیه سازان حافظ هم میگه فعلا به بازنشستگان کشوری ارائه خدمات میده و محلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته نشده تا تعیین محل و تجهیز دفتر مربوطه باید منتظر بمانند.
مادر همکارم، تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه سازان است، بهشون دفترچه بیماری خاص دادن واسه گرفتن داروشون، دفترچه رو برده داروخونه، بهش گفتن اونو پاره کن بریز دور!!!
با سلام بنده به شعبه غرب آتيه سازان مراجعه كرده وبسيار از برخورد پرسنل و مديريت راضي ام و به درستي انسان را راهنمايي ميكنند تا هزينه هاي درماني كاهش يابد
كلا" بازنشستگان تامين اجتماعي مورد ظلم قرار گرفتن .هر تصميمي كه در مورد بازنشستگان اتخاذ ميشه فقط براي بازنشستگان كشوري ضمانت اجرايي داره و اين بند گان خدا بي نسيب از هر كمكي .اين درسته واقعا" .مگه بازنشستگان كشوري بيمه تكميلي ندارن خوب بازنشستگان تامين اجتماعي رو هم با همون شركتها بيمه كنيد .به خدا اينا از يه كشور ديگه نيومدن . مال همين مملكت هستن و جوونيشون رو توي همين كشور سپري كردن.اين از وضع درمانشون اونم از وضع حقوقهاي واقعا" تاسف آورشون .
مادر بنده هم مدتهاست که که سرگردان همین بیمه کذایی هستند! عجیب است که هیچ مسئولی هم احساس مسئولیت نمیکند در قبال این عزیزان!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار