بازدید 55057
۵

شجره نامه مادر ظریف از زبان صادق خرازی

کد خبر: ۳۶۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۴ 27 December 2013
«صادق خرازی» از دیپلمات های سابق کشورمان در یادداشتی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، گوشه ای از شجره نامه مرحومه «عفت کاشانی» والده محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را بیان کرده است.

به گزارش ایرنا، مادر وزیر امور خارجه که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری تنفسی در یکی از بیمارستان های تهران بستری بود، امروز (جمعه) درگذشت.

«صادق خرازی» در یادداشت خود آورده است: لحظاتی پیش، متوجه شدم والده ماجده دوست و برادر بزرگوارم جواد ظریف، وزیر امور خارجه به جوار رحمت الهی رفتند و به ملکوت اعلی پیوستند، دقایقی پیش با دکتر ظریف تلفنی صحبت کردم و صمیمانه به جواد عزیز و خانواده محترمشان فقدان این بانوی پرهیزگار را تسلیت گفتم و می خواستم به ایران برگردم ولی ایشان با محبت عذر عدم حضورم را به جهت مسایل شخصی پذیرفتند.

اما جهت اطلاع خوانندگان محترم عرض می کنم این بانوی محترمه از خاندانی شریف و نجیب و تحت اشراف پدری محترم تربیت و رشد یافت.

قدماء نام حاجی علینقی کاشانی از تجار نامدار و موتمن ایران را بخوبی بیاد دارند مرحوم حاجی علینقی کاشانی از جمله تجار و باررگانان محترمی بود که نقش برجسته ای در پشتیبانی از مرجعیت عامه مرحوم ایت الله العظمی بروجردی زعیم جهان تشیع داشت مرحوم حاجی علبنقی کاشانی چون مرحوم ریسمانچی دستمالچی، حاج سید مهدی خرازی، مرحوم مرحوم حاج صادق ناجی در قوام مرجعیت شیعه در ایران نقش با ارزشی داشتند.

بزرگانی که با مرحوم آیت الله بروجردی و آیت الله خوانساری و مثال آن موقع تاربخ مرجعیت آشنا بوده هستند و الان هم خودشان از مراجع تقلید هستند، می گویند هر موقع مرجعیت عامه در پرداخت وجوهات شرعیه دچار کمبود نقدینگی می شد، از میان تجار مرحوم حاج علینقی کاشانی به کرات منابع مالی مراجع را بصورت وام بلاعوض تامین می کرد و آنچه طی یک قرن گذشته تحولات سترگ در ایجاد مدارس مذهبی، یتیم خانه ها بیمارستان ها موقوفات فرهنگی و آمورشی صورت گرفت نتبجه همت و مجاهدت امثال ابشان بود.

این بانوی بزرگوار که اهل ابمان و فضل و اخلاق بود توسط پدری جون ایشان تربیت یافته بود و رشد کرد؛ امیدوارم، ایشان درجوار رحمت الهی با اهل بیت محشور شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۸
انتشار یافته: ۵
خدا ایشان را رحمت کند. این ضایعه را به فرزند برومند ایشان و ایران زمین دکتر ظریف تسلیت عرض می کنیم.
خداوند این مومنه را غریق رحمت و با خانم فاطمه زهرا (ع) محشور گرداند.
فقدان اين مادر عزيزرا به اقاي ظريف تسلىيت عرض نموده وارزوي سالمتي براي ايشان و خانواده محترمشان از خداوند منان خواستاريم
اصفهان ٦/١٠/١٣٩٢
خداوند متعال ایشان را مورد رحمت خود قرار داده وبرای جناب ظریف از صمیم قلب تسلیت عرض مینمایم
اين ظريف از روزي كه اومده يه روز ارام نداشته خدا رحمتشان كند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل