بازدید 16241

سومین قهرمانی سبزواری‌ها در لیگ برتر کشتی

ثامن الحجج سبزوار برای سومین سال پیاپی قهرمانی لیگ برتر کشتی ایران را کسب کرد. آن هم در حالی که یکی از چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر، این تیم را به دادن پیشنهاد رشوه ۵۰ هزار دلاری به کشتی‌گیرش متهم کرده است.
کد خبر: ۳۶۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱ 26 December 2013
ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی عصر امروز میزبان دو فینالیست لیگ برتر کشتی ایران بود تا قهرمان سال ۹۲ خود را بشناسد. رقابت‌هایی که به دلیل قانون منع حضور ملی‌پوشان در تیم‌های لیگ برتری با حضور ستاره‌های جهانی کشتی رنگ بوی متفاوتی به خود گرفته بود.

به گزارش تابناک، رقابت‌های لیگ برتر کشتی ایران امروز جدیدترین قهرمان خود را شناخت و آن هم تیمی بود که در دو دوره قبلی هم قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده بود و ثامن‌الحجج سبزوار با کسب سومین قهرمانی پیاپی در قهرمانی لیگ برتر هت‌تریک کرد. این در حالی بود که دو تیم مازندرانی خونه به خونه و گاز در دیدار رده بندی به مصاف هم رفته بودند.



لیگ برتر ایران امسال یک مهمان ویژه داشت و آن تیم تازه وارد استیل آذین ایرانیان بود که مانند همه تیم‌هایی که در این سال‌ها در لیگ‌های مختلف ورزشی ایران با این نام حضور یافته‌اند نام حسین هدایتی را در راس باشگاه خود می‌دیدند.



 هدایتی شب گذشته در اردوی تیم‌اش حاضر شد و ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای تیمش گفت: بسیار خوشحالم که پس از 4 سال که شهر تهران صاحب هیچ تیمی در کشتی نبود تصمیم به تشکیل تیمی گرفتم که علاوه بر حضور در بالاترین سطح کشتی کشور اکنون در اولین سال حضور خود مدعی کسب عنوان قهرمانی است که این موضوع باعث خوشحالی و غرور مردم تهران خواهد شد. اتفاقی که در نهایت نیافتاد و دیدار فینال گون گاتسالوف و آذرشکیب به سود کشتی‌گیر سنگین وزن ثامن خاتمه یافت و قهرمانی نصیب تهرانی‌ها نشد.

دیدارهای نیمه‌نهایی صبح امروز لیگ برتر هم چندان آرام دنبال نشد و علاوه بر ادعای پیشنهاد رشوه،  کار به درگیری فیزیکی هم کشیده شد. در یکی از دیدارهای نیمه نهایی امروز دو تیم خونه به خونه بابل و ثامن الحجج مشهد به مصاف هم رفتند که تیم سبزواری توانست با شکست حرف مازنی خود راهی فینال شود.

 مدیر عامل تیم خونه به خونه در حالی که 2 تیم در حال خروج از سالن 12 هزار نفری آزادی بودند با پژمان درستکار، مربی تیم ثامن درگیری لفظی پیدا کرد. این مسئله منجر به درگیری فیزیکی و زد و خورد هم شد که با مداخله نیروی انتظامی به پایان رسید.

علاوه بر این مدیرعامل تیم خونه‌به‌خونه پس از پایان این بازی شکست کشتی‌گیر بلاروسی تیم‌اش، شعبان‌اف، را مشکوک خواند و ساعتی بعد از پیشنهاد رشوه ۵۰ هزار دلاری به این کشتی‌گیر خبر داد. اسماعیل حسن‌زاده در این زمینه به خبرنگاران گفت: «من با شعبان‌اف صحبت کردم و او نیز به مسئولان کمیته انضباطی فدراسیون کشتی اعلام کرده که مسئولان تیم ثامن سبزوار قصد داشتند به او 50 هزار دلار بدهند اما او از دریافت این پول امتناع کرده است.»

گزارش دیدار فینال این رقابت‌ها را در زیر می‌خواندید:

55 کیلوگرم: امید جلالی بهار 4 - یاسر حیدرقلی نژاد 2

در وزن نخست امید جلالی بهار در شرایطی که در تایم اول 2 بر یک از حریف عقب افتاد در لحظات آخر با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید تا گل کشتی‌های 2 تیم به سود استیل آذین خاتمه یابد.

60 کیلوگرم: حسن مرادقلی صفر - مصطفی آقاجانی 4

در تایم اول کشتی زیبای مرادقلی و آقاجانی این آقاجانی بود که توانست با یک پوئن اخطار و خاک کردن حریف 3 بر صفر پیش بیفتد. در تایم دوم نیز آقاجانی یک امتیاز دیگر از مرادقلی گرفت و کشتی با حساب 4 بر صفر به سود وی پایان یافت.

66 کیلوگرم: سبحان محمدزاده صفر - ماگمد مرتضی علی‌اف 8

در وزن 66 کیلوگرم محمدزاده در کمتر از 2 دقیقه برابر علی‌اف 8 بر صفر باخت تا ثامن سبزوار 2 بر یک پیش بیفتد. 

74 کیلوگرم: دنیس چارگوش 6 - رضا افضلی 3

در وزن چهارم این دیدار افضلی در شرایطی به مصاف چارگوش روس رفت که وی صبح امروز توانسته بود شعبان‌اف بلاروسی را در یک کشتی پر حرف و حدیث شکست دهد. در این کشتی چارگوش دارنده 2 مدال طلای جهان در تایم اول توانست با حساب 3 بر 2 از افضلی پیش بیفتد. در تایم دوم نیز چارگوش با یک خاک و بارانداز دیگر حساب کار را 6 بر 2 کرد. افضلی یک بار دیگر نیز چارگوش را از تشک بیرون برد تا در نهایت او با نتیجه 6 بر 3 از این کشتی‌گیر روس ببازد و کار 2 تیم نیز 2 بر 2 مساوی شود. 

84 کیلوگرم: اسماعیل نجاتیان 3 - احسان امینی 3

در وزن 84 کیلوگرم نجاتیان در تایم اول توانست یک بر صفر امینی را ببرد. در تایم دوم نیز نجاتیان با مایه لنگ و خاک کردن حریف 3 بر صفر پیش افتاد. امینی در ادامه کشتی 2 خاک کردن حریفش 2 امتیاز گرفت تا 3 بر 2 شوند. اما این پایان کار نبود و با یک پوئن اخطاری که نجاتیان گرفت در نهایت این امینی بود که در کمال ناباوری توانست با نتیجه 3 بر 3 پیروز شود. 

96 کیلوگرم: عبدالسلام گادیسوف 9 - عرفان امیری 2

در وزن 96 کیلوگرم گادیسوف در تایم اول با 2 بار خاک کردن حریف 4 بر صفر پیش افتاد. در ادامه کار در یک کش و قوس گادیسوف 3 و امیری 2 امتیاز گرفت تا حساب کار 7 بر 2 شود. گادیسوف با یک خاک دیگر نهمین امتیاز را نیز به دست آورد تا پیروز این دیدار باشد و کار 2 تیم به کشتی آخر کشیده شود. 

120 کیلوگرم: محمدرضا آذرشکیب 3 - حاجی مراد گاتسالوف 3

اما در حساس‌ترین کشتی این دیدار آذرشکیب که در دور رفت توانسته بود گاتسالوف روس دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک را ببرد در تایم اول ابتدا 2 امتیاز برابر این حریف روس از دست داد. در ادامه کار آذرشکیب توانست با خاک کردن گاتسالوف حساب کار را 2 بر 2 کند. در تایم دوم نیز گاتسالوف با یک درخت‌کن و پیچ کمر 6 بر 2 از آذرشکیب پیش افتاد. آذرشکیب در ادامه کار یک بار دیگر کنده حریف را کشید اما خودش نیز خاک شد تا حساب کار 8 بر 6 شود. بیرون بردن گاتسالوف در ادامه فایده‌ای نداشت تا ثامن با نتیجه 4 بر 3 برنده شود و سومین قهرمانی خود را در لیگ جشن بگیرد.  


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس