بازدید 50154

کماندوهای ایرانی هم در حمله به کمپ اشرف حضور داشتند!

حمله دهم شهریور به کمپ اشرف در عراق و به هلاکت رسیدن بیش از پنجاه تن از اعضای گروهک مجاهدین خلق مورد توجه نشریه آمریکایی فارین پالیسی قرار گرفته است. این نشریه به ادعاهای مقامات آمریکایی در این باره پرداخته است.
کد خبر: ۳۶۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۶ 19 December 2013

مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که کماندوهای ایرانی در حمله به کمپ اشرف دخالت داشته‌اند. در این حمله دهها تن از اعضای گروهک موسوم به مجاهدین خلق به هلاکت رسیدند و هفت تن از اعضای اصلی آن ناپدید شدند.

به گزارش «تابناک»، فارین پالیسی با طرح ادعای فوق، آن را نشانه آزادی روزافزون دست ایران در عراق پس از عقب‌نشینی آمریکا از این کشور دانسته است.

به نوشته فارین پالیسی در حمله اول سپتامبر (دهم شهریور) به کمپ اشرف حداقل پنجاه تن از اعضای سازمان کشته شدند پس از این حادثه، سازمان همراه با تعدادی از قانون‌گذاران آمریکایی هوادار خود مدعی شدند که نیروهای امنیتی عراق این عملیات را اجرا کرده‌اند. مقامات عراقی همواره این ادعا را تکذیب کردند و اکنون مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که گروه کوچکی از کماندوهای سپاه پاسداران به طراحی و اجرای حمله به کمپ کمک کرده‌اند. سه مقام آمریکایی که خواسته‌اند نام آنها فاش نشود به فارین پالیسی گفته‌اند که اعضای دو گروه کتائب حزب‌الله و کتائب عصائب اهل الحق حمله نهایی را انجام داده‌اند. این اولین باری است که آمریکاییها به نقش ایران در این حمله اشاره می‌کنند.

به گفته مقامات آمریکایی، سربازان عراقی مانع حمله به اشرف نشده‌اند ولی خود انها نیز در آن نقشی نداشته‌اند. آنها مدعی هستند که کماندوهای ایرانی و مبارزان عراقی عامل ربودن هفت عضو ناپدید شده گروهک منافقین هستند. این حادثه نشانه روابط نزدیک نوری المالکی با ایران دانسته شده است. به گمان آمریکایی‌ها، مالکی تحت هدایت ایران در پاییز سه سال پیش قرارداد امنیتی با آمریکا را رد کرد.

این در حالی است که رهبر گروهک نفاق با روایت مقامات آمریکایی از حادثه مخالف است و مدعی هستند که کمپ اشرف دارای موانع حفاظتی متعددی است و حضور بیش از 1200 نظامی عراقی در اطراف آن، رسیدن مبارزین عراقی بدون همکاری موثر نیروهای عراقی را سخت می‌کند. بنا به ادعای انها، ایران فرمان حمله به اشرف را صادر کرده است و نیروهای وفادار به مالکی آن را اجرا کرده‌اند. انها به عربی حرف زدن نیروهای عمل کننده در حمله به کمپ اشاره می‌کنند.

این در حالی است که آمریکایی‌ها استدلال می‌کنند که احتمالا کماندوهای ایرانی نیز توانایی عربی حرف زدن را دارند و یا شاید آنها در بیرون محوطه کمپ منتظر مانده‌اند تا مبارزین عراقی کار خود را انجام دهند.

در حالی که گروهک منافقین مدعی است که اعضای ان برای بازجویی به ایران منتقل شده‌اند، دولت آمریکا موضع مشخصی در این باره نگرفته است ولی به نوشته فارین پالیسی، در یکی از جلسات استماع کنگره در اواسط ماه نوامبر، برت مک‌گورک از مقامات مسئول وزارت خارجه امریکا در امور عراق و ایران، اعلام کرده است که هفت فرد ناپدید شده، «در عراق نیستند».

در حالی که وزارت خارجه آمریکا در سال 1997، سازمان موسوم به مجاهدین خلق را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد، این گروه در سال 2012 تحت فشار شدید هواداران خود در آمریکا از این فهرست خارج شد. ژنرال جیم جونز اولین مشاور امنیت ملی اوباما و مایک موکاسی دادستان کل پیشین آمریکا از جمله افرادی هستند که با دریافت پول به سخنرانی در حمایت از این گروه پرداخته‌اند. رابرت منندز رئیس تندروی کمیته روابط خارجی سنای امریکا و از اصلی‌ترین دشمنان ایران نیز از جمله افراد هوادار گروهک فوق در کنگره آمریکا است.

در روزهای پس از حمله به کمپ اشرف، این اعتقاد در مقامات دولتی آمریکا تقویت شده است که اعضای این گروهک تنها زمانی در امنیت خواهند بود که عراق را ترک کنند، ولی تاکنون کمتر کشوری پیدا شده است که حضور این افراد را در خاک خود بپذیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۴
انتشار یافته: ۵۸
اگه ایران کرده هم خوب کاری کرده.
پاسخ ها
کافی راوندی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
هر نیروی خواه سپاه یا غیر سپاه بوده دستش درد نکنه . اینا خیلی از مغزهای متفکر ما را همچون شهیدمفتح از ما گرفتن پس هر بلایی سرشو ن بیاد حقه شونه . قبول داری مثبت بزن
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
لعنت بر منافقین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
من با اینکه سنم به جنگ قد نمیده ولی یکی از رویاهام اینه که محاکمه این مرتیکه ی وطن فروش را از شبکه یک در ایران ببینم.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
به نظرم که پر بیراه نمی گن
اون اول گفتن کاره یه گروه بومی بوده ولی معلوم بود کار کار ایرانیاس

خیلی خوشحالم که سپاه طومارشون رو در هم پیچید

به کمپ لیبرتی هم حمله کنید و کار رو یک سره کنید
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
آمریکایی ها واقعا خیلی گستاخ و چشم سفید هستن...مردم رو از سراسر دنیا می دزدن و می برن به ناکجا آباد و رسما و علنا شکنجه می کنن بعد واسه ما می رن بالای منبر...
اینها بدترین کسانی بودند
خیانت ننگین اینها به این زودی از یاد هیچ رزمنده ای از یاد نخواهد رفت .
پاسخ ها
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
اون بدبختها که یه مشت مهره سوخته هستند ومثل آدم اهنی نه اراده دارن نه زندگی اصل کاریهاشون تو اروپا خوش وخرم واین عروسکها فقط برای نمایش اعتصاب غذا وجسدهاشون واسه مظلوم نماییه
مهم نیست کار کی بوده. نتیجه اش رو ببین. همه خوشحال شدند.
دمشون گرم!
مردم معتقدند چرا سپاه زود تر اقدام نکرده
دمشون گرم
dameshon garm.... faghat chera 50 ta az ina ro koshtan
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
بیشتر از این اونجا نبودن. بقیه شون منتقل شده بودن.
لعنت خدا بر منافقان
اين حالا اولشه منتطر بعدي هاش باشن خائنين پست
دستشان درد نکنه، حتی میشد زودتر اقدام کرد
کتاب های خاطرات آزادگان ایران را بخوانید و ببینید چگونه این منافقین در عراق اسرای ما را شکنجه می کردند دستشان درد نکند .
هر انسان ازاده وشجاعی که در این حمله شرکت داشت نزد خداوند ماجور است
حالا جای تعجبه که آمریکایی ها از این گروه آدم کش حمایت میکنند.بالاخره هرچی باشه اینها به وطن خیانت کردندوسزای خیانت مرگه
حمله به لیبرتی لیبرتی لیبرتی
دمشون گرم!
آخه آدم چقدر میتونه پست باشه که با دشمنش متحد بشه و علیه مردمش بجنگه
خوب کردن
اگر کار ایرانی ها بوده کاملاً به جا و قانوناً و اخلاقاً توجیه شده می باشد، زیرا رزمنده و فرمانده های دشمن مسلح در هر زمانی و هر جایی مطابق قوانین جنگی هدف مشروع حساب می شوند. حالا امیدواریم این کماندوها (چه عراقی چه ایرانی) به «کمپ لیبرتیـی» نیز توجهی بکنند. کار را که کرد؟ آنکه تمام کرد!
آمریکائیها دنبال بهانه میگردند تا که به ایران بیشتر فشار وارد کنند!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
اون موقعی که منافقین خائن وطن فروش بیش از17000 نفر ازهموطن خودشون رو ترور کردن آمریکا چرا صدایش در نیومد اما برای کشته شدن فقط 50 نفر مسلح وطن فروش عزاداری میکنه
بنازم به این ضرب شصت... احسنت
خدارحمت کند مرحوم طالقانی را که فرمود : هرکس در مقابل این انقلاب بماند هلاک خواهد شد. انقلاب متعلق به فرد وگروه نیست انقلاب الهی است که از خون پاکان ایرانی آبیاری شده وسلف صالح اولاد رسول ا... کشتی بان آن است .
درست گفتند چوب خدا صدا نداره - اگه بخوره دوا نداره . یاخق
منافقين ضد خلق پلید ترین افرادی هستند که بزرگترین خیانت ها را در حق ملت ایران روا داشتند ؛ آنان قاتل هزاران زن و مرد ایرانی هستند ؛ سزای خیانت کار همین است ، ملت ایران انتظار دارند که آنان را به حال خود رها نکنند ، وجود آنان در هر جای دنیا باشد برای کشور و ملت ایران مضر است .
چه خودشون را هم جدی میگیرند! اینها کوماندو لازم ندارند . مگس کش .امشی . لنگه کفش از سرشون هم زیاده !
خداخیرشون بده بایدسرکردهاشون روبه درک واسل میکردن
هرکی کرده خوب کاری کرده اگه ایرانم بوده حتما میتونه
به نظرمن بدتر از اینها حقشان است کسانی به مردم وکشور خود خیانت می کنند ودست در دست دشمن وطن وانقلاب نهادند سزاوار کارهایی شدیدتر ازینها هستند به هر حال هر که کرده دستش درد نکنه.
دست کسانیکه این خیانتکاران جنایتکار را بخاطراعمال ننگین و ضد بشریشان مجازات کردند درد نکند . اینها در پستی و خیانت مثل و مانندی نداشته و نخواهند داشت . جوانان این کشور را ترور کرده به کودکان نیز رحم نکردند . دست جنایکارشان در دست صدام و اسرائیل و آمریکا سالهاست که به این مردم ضربه می زند . انشاء الله بزودی زود الباقی نیز به درک واصل خواهند شد . خدا لعنت شان کند .
حقشونه که بمیرن ای باشیمیایی میکشتنشون تا عبرتی برای ضدانقلابای پست باشه
دست مریضاد. آفرین بر کسانی که این عملیات فوق سری را درست بیخ گوش آمریکایی ها انجام دادن. درود بر آن دلاور مردان
هر کسی بوده پیش خداوند مامور است. دست مریزاد چه برادران خودمان چه برادران عراقی
چطور یانکی ها از اون ور دنیا اومدن و هر غلطى میکنند و ما حق نداشته باشم کسانی که بهترین فرزندان آن کشور را از ما گرفتند به هلاکت نرسانیم
خدا رو شکر بالاخره آشیانه کفتارها خراب شد!!
منتظر فتح لیبرتی هستیم
دمشون گرم كاش منم اونجابودم مغزچندتاشون روميتركوندم!
یکی از آرزوهام اینه سران این گروهک و شخصا هلاک کنم ای کاش برای حمله به اشرف یه فراخوان میزدند
دولت ایران باید دو نکته اساسی را در سیاست گذاری آینده برای این گروه پیگیری کند :
1- معرفی و اثبات ماهیت تروریستی بودن آنها برای پذیرش افکار عمومی دنیا علی الخصوص اروپا ، به هروسیله ی ممکن ،حتی پرداخت پول به رسانه های اروپایی برای انتشار اسناد و مدارک جنایتهای مختلف اردوی رجوی.این موضوع زمانی که به ثمر بنشیند دست امریکا را در مجامع عمومی برای حمایت از گروه رجوی بسته فشارش بر دولت ایران ناکارآمد خواهد شد.
2- تهیه و تدارک شکایتی رسمی و محکم برای اینترپل ( پلیس بین الملل ) برای تحت تعقیب قراردادن افراد باقیمانده در اردوی رجوی ، که درآن اسامی تک تک افراد ترور شده و بمب گذاریهای سالهای گذشته به ویژه اگر امضای اولیا دم در آنها قید شده باشد بسیار مؤثر است.
به هرحال نفوذ اروپا و امریکا به مجامع و محاکم بیت المللی بیشتر است لذا باید کاری کرد تا پرونده های متعددی از این نوع به محاکم مزبور ارجاع شوند که در مذاکرات و معاملات سیاسی بهره برداریهای زیادی میتوان نمود.حتی اگر آن پرونده ها به پیچ و خم اداری نیز بیافتند و یا حکمهای بیخاصیتی صادر کنند دولت ما در تعاملات سیاسی با کشورهای رقیب دست بازتری خواهد داشت و برای انتشار متقابل سیاست حقوق بشری قابل استفاده خواهد بود.
بالاخره یکی باید انتقام خون شهدا رو بگیره اگه بودن خدا حفظشون کنه
دم کماندوها گرم
پس چرا همشونو حروم نکردن این خاءنین به خاک و ملت رو....
فراموش نمي كنم هـيچ وقت وقتي مسعود رجوي صدام رو مي بوسيد
لعنت خدا بر منافقین.. بچه های سپاه دستتون درد نکنه.ریشه این منافقها هرجا که هستند انشاءاله هرچه زودتر قطع بشه.
دم سپاه عزیز گرم,منافقین کثیف تو جنگ کم به رزمندگان عزیزمان آسیب نرسوندند.مرگ بر منافق.
مهم اين است كه اين تروريست ها به درك بروند
عجرکم عنداالله
دستشاندردنکنه هرکه بوده خداوندا مابقی انها را برای انتقام دردست مردم ایران اسیر بگردان
منافقین خیلی بیشتر از اینها به مردم بدهکارند وانشا اله تاوان جنایات خود را خواهند پرداخت
ملت ایران هیچوقت خیانت مسعود رجوی و دار و دستش رو فراموش نمیکنه . دمشون گرم..........
اصلا دلمون خواسته تو حمله باشیم
خوب کردیم
کسی مشگلی داره؟
کار هر که بوده دست شان درد نکند که این جرثومه‌های فساد را قلع و غم و آواره کردند. دمشان گرم اجراشان با خدا.
بهتر بود بجای کشتن دستگیرشون میکردند و کت بسته میاوردند ایران
يكم زودتر دست به كار شين رجوي كثيف گور به گور نشده دستگيرش كنين تا در ايران بدون محاكمه به علت محرض بودن جرم اعدام شه بد بدنشو بندازين تو اسيد يا بسوزونين
يكم خشنه اما مثل خودشون باهاشون رفتار بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار