بازدید 67780

واکنش مجری برزیلی به پیغام‌های ایرانی‌

کد خبر: ۳۶۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷ 14 December 2013
مجری برزیلی برنامه قرعه کشی جام جهانی 2014:مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین‌آمیز نسبت به آنها تغییر نکرده است.

به گزارش مثلث آنلاين، فرناندا لیما مجری برزیلی برنامه قرعه کشی جام جهانی 2014 که صفحه فیسبوکش مورد حمله شدید کامنت‌های توهین و تهدید‌آمیز ایرانیان قرار گرفته بود در گفتگو با فرانس24 عنوان کرد: هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می کند. در مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین‌آمیز نسبت به آنها تغییر نکرده است و من همچنان به فرهنگ و همه انسان‌ها احترام می‌گذارم.

وی افزود: من فارغ‌التحصیل رشته روزنامه نگاری هستم و 15 سال است که در رسانه‌ها مشغول به کارم، در نتیجه معتقدم آماده مجری‌گری چنین برنامه‌هایی هستم. من بسیار خوشحال بودم که مجری‌گری برنامه بین‌المللی دیگری را بر عهده داشتم. برنامه‌ای که در سرتاسر جهان به نمایش در می‌آید و کار من بیشتر دیده می‌شود. این برنامه به نوعی به رسمیت شناختن توانایی‌های من بعد از سال‌ها تلاش در این زمینه بود و البته فرصتی برای به چالش کشیدن خودم. زمانی که از من خواسته شد تا مجری برنامه باشم، همچنین از من خواسته شد تا لباسی طلایی رنگ بپوشم که تا زانوی من بود، لباسی که به نوعی مناسب آب و هوای «باهیا» هم بود.

لیما ادامه داد:من لباسی را پوشیدم که از من خواسته شد. من یک حرفه‌ای هستم و آنچه را که عرف است دنبال می‌کنم. نه من و نه هیچ کس دیگری در این برنامه فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ دهد و گرنه، معتقدم میشد تیپ و ظاهر دیگری نیز انتخاب شود. من درمورد حملات و عذرخواهی ها شنیدم، البته شبکه‌های اجتماعی را خیلی دنبال نکردم. هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند در نتیجه من همانگونه که یک زن غربی در یک برنامه عظیم بین‌المللی لباس می‌پوشد، لباس پوشیدم. باهیا هم جایی است که دمای هوای آن غالبا بالا است.

وی گفت: من گمان می‌کنم اینترنت این اجازه را به مردم می‌دهد تا خود را آنگونه که می‌پسندند بروز و ظهور دهند. معمولا اظهارنظرهای خشونت آمیزتر باعث جلب توجه بیشتری می‌شوند و این خود به گستاخی بیشتر منجر خواهد شد. اما من ترجیح می‌دهم فکر کنم انسان‌های بیشتری با قصد و نیت خوب و خوش قلب وجود دارند. کسانی که تفاوت را بین انسان ها به رسمیت می‌شناسند و با ذهنی بازتر و هوشمندانه‌تر از کسانی که حمله می‌کنند، به مخالفت و مناظره می‌پردازند.
در مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین آمیز تغییر نکرده است. من همچنان به فرهنگ و همه انسان‌ها احترام می‌گذارم و سعی می‌کنم هیچ کس را قضاوت نکنم تا خودم نیز مورد قضاوت دیگران قرار نگیرم. من انتظار ندارم مورد عشق و علاقه همه قرار بگیرم، اما تلاش می‌کنم عاشق همه باشم و هر روز انسان بهتری نسبت به گذشته شوم. فرهنگ‌های مختلف و نقطه نظرات متفاوت همیشه زمینه‌ای برای گفتگو بین انسان‌هاست، گفتگو و مناظره پدیده‌ای «سلامت» است اما خشونت هیچ گاه اینگونه نخواهد بود.

لیما خاطرنشان کرد: من می‌خواهم بگویم به خاطر تمام اتفاقاتی که افتاده متاسفم. من به هیچ وجه قصد نداشتم هیچ کشور، فرهنگ و یا مردمی را به هر شکلی مورد حمله و بی احترامی قرار دهم. من به هیچ‌وجه قصد نداشتم باعث نوعی از جنجال و یا رفتار خجالت‌آور شوم. اطمینان می‌دهم که این اتفاق را به عنوان یک درس یاد خواهم گرفت و در انتخاب لباس برنامه «توپ طلا» آن را در نظر خواهم داشت تا همه بتوانند آن را تماشا کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۱۹
انتشار یافته: ۴۰
مسلمان واقعی قطعا چیزی غیر از اینی هست که اغلب ما هستیم...
خیلی وقتها باید از غیر مسلمان ها رفتار و انسانیت را یاد بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
به ایشان یگویید که دفعه آخرش باشد که ازاین نوع لباسها می پوشد.
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
خوب ازین به بعد شاید مجریان برنامه های بین المللی بیشتر به نظر همه احترام بذارن. حداقل یه خوبی داشت در برابر تمام بدیهاش.
وای بیایید همین و میخواستید ....هر کی تو فیس بوک به این خانم توهین کرده محکم 2 بار بزنه تو سر خودش
پاسخ ها
سرباز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
در بی ادبی بعضی ها شکی نیست کسایی که فرهنگ و تمدن یک ملت را با یه ناسزا زیر سوال می برن و البته شما هم به حرفهای این خانم دل خوش نکنید که کاملا برنامه ریزی شده و حساب شده هستش دقیقا در راستای توهین به ملت ایران
کاری که بعضی انجام دادن زشت بود ولی همه اینو می دونن که این عده نماینده تمدن و فرهنگ مردم خونگرم و مهربان ایران نیستند
و با لودگی و هرزگی یا....یا ...یا هر چیز دیگه ای که یه عده انجام می دن ما هم نباید آتیش بیار معرکه باشیم و هی خودمون رو کوچیک کنیم - پس نتیجه اینکه
خود ما هم در اینجور موارد بدون جنجال و هیاهو بهترین تصمیم ها و روش ها رو اتخاذ کنیم و با زرنگی و پختگی آبی که بر زمین می ریزه رو جهت دهی و بار منفیش رو کمتر کنیم
از این که نظر شما نسبت به ما تغییر نکرده است خیلی خوشحال شدیم .
نصف خجالت اونهایی که کامنت های توهین آمیز گذاشتن واسه من.
چنان جوابی داد به ملت ایران که از هزارتا فحش بدتر بود.لذت بردم واقعاً از فرهنگ اون خانم
یاد بگیرید بگیریم بگیرند
چقدر جالب گفت:"من گمان می‌کنم اینترنت این اجازه را به مردم می‌دهد تا خود را آنگونه که می‌پسندند بروز و ظهور دهند."و چقدر بعضی ها بی جنبه هستن.هیچ ربطی هم به نداشتن تفریح و .... نداره.هرکی تفریح نداره باید بره توهین کنه؟
خيلي بايد رو مردم ايران كار فرهنگي بشه . هرچقدر كه در مسائل علمي ميخواهيم پيشرفت كنيم به همان اندازه هم فرهنگمون هم پا به پاي پيشرفت هاي علميمون بره جلو . وگرنه با استفاده سودجويان و دشمنان ايران مواجه خواهيم شده .
افرین به تو که اینقدر با فرهنگی
واقعا از این همه درک وشعور بالای لیما تشکر می کنم. با ید به هر کسی با هر فرهنگ و دینی احترام گذاشت.
احسنت
این خانم بسیار زیبا فکر میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
كسي كه زيبائيي انديشه پيدا كند زيبائيي تن به كس نشان ندهد
درود بر انسانیتت
بهترین پاسخی که می شود به من و امثال من داد. قابل توجه دوستانی که ...
اینو میگن آدم چیز فهم .
خیلی انسان باید جنبه داشته باشه که اونجور توهینا رو اینجوری جواب بده!
حیفه فرهنگ ما ایرانیا که توسط بعضی از نامردا اینجوری خدشه دار میشه!
حالا که اینجوریه، یه حمله ی ملی تمام عیار به پیج لیدی گاگا بکنیم بلکه شاید اینم درس بگیره!
واقعا انسان باشعوری هست...میگین نه اگر یه هنرپیشه یا بازیکن ایرانی بود ببین چیکار میکرد
بسیار سخنان سنجیده و مهربانه ای بود.
سپاس از این خانم مجری که اختلاف فرهنگ ها را درک می کند هر چند گذشت این خانم نباید باعث شود که فرهنگ ما با توهین به دیگران شناخته شود
سلام امیدوارم این خانم در گفتارش و در کردارش راستگو باشد و ظاهرش... وجدان اگاه انسانهای ازاده را نرنجاند . هر چند هجمه این چنینی شایسته هیچ کس نیست.
این یک برخورد تحسین برانگیز است؛ با وجود این همه توهین اما با فرهنگ بالا پاسخ همه را داد. امیدوارم همین را هم از ایشان یاد بگیریم.
اگر حرف های خودش باشد ما را بیشتر شرمنده کرد!امیدوارم ما نیز درس بگیریم.
فرهنگ ایرانی ها به جایی رسیده که با این صحبت ها هم شرمنده نخواهند شد و کارهای گذشته را تکرار خواهند کرد این بیشتر به خاطر انباشت عقده های مختلفی است که از همه طرف برای ما ایجاد شده است
کاش اون به اصطلاح مسلمانانی که این کامنت های زشت را گذاشتند کمی از این خانم غیر مسلمان درس اخلاق میگرفتند
دمش گرم...مردم ما یاد بگیرن سعه صدر خویشتن داری رو
من که از ایشون یادگرفتم. البته نه در صفحه اجتماعی کامنت گذاشتم و نه تا کنون جریان ایشان را دنبال کرده بودم. ولی جواب ایشان حرفه ای و منطقی است.
ما به مجری تلوزیون برزیل که مطابق قوانین کشور خود عمل کرده را تهدید وتوهین میکنیم و فحش و ناسزا میگوییم ولی ایشان از اتفاقات رخ داده ابراز تاسف میکند .
شما خودتان قضاوت بکنید !!!!!
تابناک لطفا دلیل توهین به این خانم مجری را بررسی و به مردم اعلام کنید تا جلوی این حرکات زشت گرفته شود و این همه فرهنگ چندهزار ساله ما زیر سوال نرود
من کاری ندارم کی توی صفحش چی کار کرده. شغل این فرد اینه که لباس این طوری بپوشه و این برای ما خیلی زشته که ازش دفاع کنیم. دفاع از اون مثل اینه که جون روابط نامشروع و ....که لازم به ذکرش نیست رو چون توی بعضی از کشورها عرفه، بگیم اشکال نداره.
طرف یه تکه پارچه به خودش بسته و توی این مراسم حضور یافته . باعث تعجبه که بعضی ها می گویند باید از این شخص درس بگیریم.
سلام
نمی دانم وقتی حرف از فرهنگ غنی چند هزارساله ایران زمین میشود , هرچی فکر می کنم سابقه خاصی که خصوصا انعکاس قابل درکی از ان در فرهنگ امروز ما وجود داشته باشد به چشم نمی خورد.
یکی از این دوستان فرهنگ دوست و صاحب علم به من بگوید که چه ویژگی فرهنگی خاصی الان هست که بشود به ان بالید و مغرور بود و افتخار کرد. الان در ساده ترین روابط اجتماعی و تعاملاتی که بین تک تک اعضای این جامعه صاحب چند هزارسال فرهنگ وجوددارد , کدام ویژگی برتر و رفتار فرهنگی حسنه ای وجود دارد . چند تا مثال قابل فهم برای من کم سواد ارایه کنید لطفا ....
واقعآ به این مجری باید احسنت گفت.
من هم این طوری به مدرسه میرم و وقتی مردم فحشم دادند ، میگم تفاوت فرهنگ خانواده مارو با خودتون درک کنید. خوبه دیگه ها؟
ما ایرانیا اول جوگیر میشیم خطا میکنیم بعدش به غلط کردن میفتیم
اونوقت میگن هنر نزد ایرانیان است وبس
به یزدان که گر ما خرد داشتیم

کجا این سرانجام بد داشتیم
سلام
نمی دانم وقتی حرف از فرهنگ غنی چند هزارساله ایران زمین میشود , هرچی فکر می کنم سابقه خاصی که خصوصا انعکاس قابل درکی از ان در فرهنگ امروز ما وجود داشته باشد به چشم نمی خورد.
یکی از این دوستان فرهنگ دوست و صاحب علم به من بگوید که چه ویژگی فرهنگی خاصی الان هست که بشود به ان بالید و مغرور بود و افتخار کرد. الان در ساده ترین روابط اجتماعی و تعاملاتی که بین تک تک اعضای این جامعه صاحب چند هزارسال فرهنگ وجوددارد , کدام ویژگی برتر و رفتار فرهنگی حسنه ای وجود دارد . چند تا مثال قابل فهم برای من کم سواد ارایه کنید لطفا ....
این واکنش نبود به نظرم کارگاه آموزشی بود . باید قبول کنیم که مشکل داریم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها